Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
2
geplaatst: 28 april 2019, 19:51 uur
Vaura - Sables
Proggy post-punk/new wave. Alsof Rush ten tijde van Grace Under Pressure samenwerkt met Japan, The Chameleons en New Order.
Proggy post-punk/new wave. Alsof Rush ten tijde van Grace Under Pressure samenwerkt met Japan, The Chameleons en New Order.
0
geplaatst: 29 april 2019, 01:01 uur
Stond tussen mijn aanbeveling voor deze week op Spotify... lang geen nieuw materiaal van geluisterd maar klinkt nog steeds interessant.
3 verschillende nummers van het nieuwe album.. staan in de wachtrij om toegevoegd te worden
Phillip Boa & The Voodooclub - A Crown For The Wonderboy
Phillip Boa & The Voodooclub - Cruising
Phillip Boa & The Voodooclub - Drown My Heart In Moonshine
3 verschillende nummers van het nieuwe album.. staan in de wachtrij om toegevoegd te worden
Phillip Boa & The Voodooclub - A Crown For The Wonderboy
Phillip Boa & The Voodooclub - Cruising
Phillip Boa & The Voodooclub - Drown My Heart In Moonshine
1
geplaatst: 29 april 2019, 01:47 uur
Toevallig ook vandaag tegen gekomen? Heb die EP hier in elk geval in de wacht gezet.
1
Jean-Maurice
geplaatst: 29 april 2019, 14:02 uur
[quote]Don Cappuccino schreef:
Vaura - Sables
Wat is dit goed Mike! Dank voor de tip.
Dit doet mij heel erg aan The Comsat Angels denken en dat is geweldig. Ik ga het album meteen helemaal luisteren.
Vaura - Sables
Wat is dit goed Mike! Dank voor de tip.
Dit doet mij heel erg aan The Comsat Angels denken en dat is geweldig. Ik ga het album meteen helemaal luisteren.
0
geplaatst: 30 april 2019, 15:53 uur
Vox Low - Vox Low (2018)
VOX LOW - voxlowparis.bandcamp.com
VOX LOW - Now We're Ready to Spend
Vox Low - Rejuvenation > een lekker bezwerende afsluiter
VOX LOW - voxlowparis.bandcamp.com
VOX LOW - Now We're Ready to Spend
Vox Low - Rejuvenation > een lekker bezwerende afsluiter
2
geplaatst: 3 mei 2019, 13:55 uur
GRATIS debuut in hi-res van The Hearse.
Dan denk ik aan The Rope, Ritual Howls, Bauhaus, The Sisters of Mercy enzo. Zie video, maar het geluid van de download is natuurlijk veel beter.
The Hearse | The Hearse
Dan denk ik aan The Rope, Ritual Howls, Bauhaus, The Sisters of Mercy enzo. Zie video, maar het geluid van de download is natuurlijk veel beter.
The Hearse | The Hearse
1
Jean-Maurice
geplaatst: 7 mei 2019, 17:33 uur
Die download van The Hearse (wat een bandnaam!
) klinkt heel goed.
Ook nog nooit van gehoord. Lijkt het meest op Bauhaus vind ik vooral de opener.
) klinkt heel goed.
Ook nog nooit van gehoord. Lijkt het meest op Bauhaus vind ik vooral de opener.
1
geplaatst: 7 mei 2019, 18:33 uur
Ja, neefje van Peter Murphy! ?
Ik had ook nog niet eerder van deze band gehoord. Er zijn er ook zoveel. Het is een mooie download in elk geval!
Ik had ook nog niet eerder van deze band gehoord. Er zijn er ook zoveel. Het is een mooie download in elk geval!
1
geplaatst: 12 mei 2019, 01:41 uur
De nieuwe single van The Murder Capital, wat mij betreft toch urgenter dan Fontaines DC.
0
Jean-Maurice
geplaatst: 12 mei 2019, 19:10 uur
Cold Wave uit Californië. Side-project van Nicolas Albin van 'Then Came The Rain'. Ik vind het goed mede ook door de samenzang op sommige liedjes. 
u n d e r t o w s | LOWER SAVAGE - lowersavage.bandcamp.com

u n d e r t o w s | LOWER SAVAGE - lowersavage.bandcamp.com
0
Jean-Maurice
geplaatst: 12 mei 2019, 21:23 uur
Duitse postpunk band uit Hamburg. In de stijl van The Chameleons. 
Structures | M O N O G R A P H I C - monographic.bandcamp.com

Structures | M O N O G R A P H I C - monographic.bandcamp.com
0
geplaatst: 16 mei 2019, 00:17 uur
Ben benieuwd naar het nieuwe album. Night Watch uit 2017 swingt ook al de pan uit!
1
geplaatst: 16 mei 2019, 00:29 uur
Idle Hands is een Amerikaanse band die een fantastische combi van jaren '80 gothrock en jaren '80 heavymetal maakt. De zang en gloomy cleane tokkeltjes is echt de gothkant, maar er worden ook heerlijke scherpe catchy riffs op je afgevuurd. Alsof The Sisters of Mercy en Judas Priest de handen ineen slaan!
1
Jean-Maurice
geplaatst: 16 mei 2019, 13:59 uur
Don Cappuccino schreef:
Idle Hands is een Amerikaanse band die een fantastische combi van jaren '80 gothrock en jaren '80 heavymetal maakt. De zang en gloomy cleane tokkeltjes is echt de gothkant, maar er worden ook heerlijke scherpe catchy riffs op je afgevuurd. Alsof The Sisters of Mercy en Judas Priest de handen ineen slaan!
(embed)
(embed)
Ik ga het eens luisteren.

1
Jean-Maurice
geplaatst: 22 mei 2019, 14:14 uur
Lijkt op Siouxsie maar dan zonder gitaren. Klinkt goed.
Nog nooit van deze band gehoord dus wederom bedankt voor de tip Alicia. Zo te zien hebben ze ook al een hele discografie op hun naam staan en zijn ze al een tijdje bezig.
Heartless | Bestial Mouths - bestialmouths.bandcamp.com
Bestial Mouths | Discography & Songs | Discogs
Nog nooit van deze band gehoord dus wederom bedankt voor de tip Alicia. Zo te zien hebben ze ook al een hele discografie op hun naam staan en zijn ze al een tijdje bezig. Heartless | Bestial Mouths - bestialmouths.bandcamp.com
Bestial Mouths | Discography & Songs | Discogs
1
geplaatst: 25 mei 2019, 23:53 uur
Franse postpunk band, die ooit nog in het voorprogramma van Simple Minds stond. reptile71, nog niet op MM bekend!
1
geplaatst: 27 mei 2019, 16:54 uur
Premonition schreef:
Franse postpunk band, die ooit nog in het voorprogramma van Simple Minds stond. reptile71, nog niet op MM bekend!
Allemaal in de wacht nu.
1
Jean-Maurice
geplaatst: 28 mei 2019, 16:53 uur
Postpunk/Electro/Synthwave band uit Pennsylvania. Vrij nieuwe band waar ik ook nog nooit van gehoord had tot na een tip op Facebook vandaag.
Like Love Only Real | KISS OF THE WHIP - kissofthewhip.bandcamp.com
Like Love Only Real | KISS OF THE WHIP - kissofthewhip.bandcamp.com
0
geplaatst: 28 mei 2019, 21:23 uur
Heb het album van KISS OF THE WHIP op Spotify gevonden. ? De bandnamen worden trouwens ook steeds grappiger! ?
0
Jean-Maurice
geplaatst: 28 mei 2019, 22:21 uur
Ja, haha...The Bluebeard's Castle, The Hearse, Bestial Mouths etc. 

* denotes required fields.