Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
Mordor
geplaatst: 17 augustus 2008, 16:47 uur
reptile71 schreef:
antwoord op mijn vraag via e-mail:
The Lucy Show - we are preparing a rarities/demo album called "Remembrances" - which will be released soon. There is a small chance we will release "Undone" but there are many licensing complications with Universal Music which has prevented / delayed that for 4+ years.
(quote)
antwoord op mijn vraag via e-mail:
The Lucy Show - we are preparing a rarities/demo album called "Remembrances" - which will be released soon. There is a small chance we will release "Undone" but there are many licensing complications with Universal Music which has prevented / delayed that for 4+ years.
Thanks voor de info Paul. Jammer van Undone eigenlijk.

0
geplaatst: 17 augustus 2008, 17:51 uur
Ja dat gedoe met die rechten is gewoon K*T en gaat ten koste van de muziekliefhebbers. Gewoon belachelijk natuurlijk, maar het blijft allemaal business = business.
0
Mordor
geplaatst: 17 augustus 2008, 18:02 uur
Heb geboden op een LP van Undone op ebay. Wil toch iets tastbaars hebben.
0
geplaatst: 19 augustus 2008, 01:18 uur
Breathless - Three Times and Waving.... mensen dit is briljant!! Heb in tijden niet zoiets moois gehoord!
0
geplaatst: 19 augustus 2008, 01:51 uur
Ik zit er nu naar te luisteren, werkelijk esotherisch! Dit is geen wave, maar eerder een soort van ambientrock (postrock?).. erg mooi inderdaad!
0
geplaatst: 19 augustus 2008, 02:12 uur
Het is zeker geen post-punk of new wave, maar ook geen post-rock en ook niet echt ambient-rock volgens mij, maar dat weet ik niet. ben niet echt thuis in die benamingen. Ik ben er wel van overtuigd dat new wave liefhebbers dit ook geweldig gaan vinden. Het heeft zoveel elementen, en op zo'n geniale manier gecombineerd tot een eenheid dat het één lange trip is.
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 01:21 uur
De liefhebbers van Joy Division en moderne (klassieke) muziek in de geest van Arvo Pärt wijs ik op dit album van The Nau Ensemble Chamber Orchestra uit 1998.
Het betreft composities van de hand van de zweede componist Hans Ek (1964) gebaseerd op de teksten van The Eternal, Decades en Atmosphere. Ben het nu voor het eerst aan het beluisteren. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Luister denk ik toch liever naar JD of Arvo Pärt.
Edit: dit heeft muzikaal gezien natuurlijk niets met post-punk te maken, maar wel leuk om te horen dat JD ook jonge, moderne componisten heeft weten te ontroeren.
Edit: het is toch wel erg mooie muziek. IJl en onheilspellend.
Het betreft composities van de hand van de zweede componist Hans Ek (1964) gebaseerd op de teksten van The Eternal, Decades en Atmosphere. Ben het nu voor het eerst aan het beluisteren. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Luister denk ik toch liever naar JD of Arvo Pärt.
Edit: dit heeft muzikaal gezien natuurlijk niets met post-punk te maken, maar wel leuk om te horen dat JD ook jonge, moderne componisten heeft weten te ontroeren.
Edit: het is toch wel erg mooie muziek. IJl en onheilspellend.
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 08:38 uur
Ik zet hem op de lijst bij de andere 3.789.968 albums die ik nog wil luisteren. 

0
geplaatst: 22 augustus 2008, 09:43 uur
haha....boven of onderaan?.....als je ook van moderne "klassieke" muziek houdt en meer ihb van Arvo Pärt, dan zou ik hem niet te laag op je lijstje zetten......bijzonder is het zeker.
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 12:20 uur
Klinkt interessant als liefhebber van zowel Pärt als Joy Division. 

0
geplaatst: 22 augustus 2008, 15:31 uur
Arvo Pärt is een moderne, minimalistische componist uit Estland. Hij heeft vrij veel religieuze koormuziek gecomponeerd. Maar ook andere dingen. Zeer breekbare, serene muziek. Luister en kijk hier:
Spiegel im Spiegel
en
Magnificat
Vooral het Magnificat is onvoorstelbaar mooi. Het laat goed horen wat de menselijke stem allemaal niet vermag.
PLAY IT VERY LOUD ...........(anders hoor je zo goed als niks)
Spiegel im Spiegel
en
Magnificat
Vooral het Magnificat is onvoorstelbaar mooi. Het laat goed horen wat de menselijke stem allemaal niet vermag.
PLAY IT VERY LOUD ...........(anders hoor je zo goed als niks)
0
skyline
geplaatst: 22 augustus 2008, 15:42 uur
Kan iemand hier me wat vertellen over Kitchens of Distinction?
Als ik zo eens rondkijk zouden ze moeten klinken als een mix van JD, CT, J&MC, Chameleons en Morrissey, plus nog wat van die coryfeëen die ik graag mag horen.
Volgens Starsailor is Love is Hell de eerste de beste. Correct?
Klinken ze daar het meeste als Chams en SLaG? Is het muzikaal van hoog nivo of is dit een B-merk.
Als ik zo eens rondkijk zouden ze moeten klinken als een mix van JD, CT, J&MC, Chameleons en Morrissey, plus nog wat van die coryfeëen die ik graag mag horen.
Volgens Starsailor is Love is Hell de eerste de beste. Correct?
Klinken ze daar het meeste als Chams en SLaG? Is het muzikaal van hoog nivo of is dit een B-merk.
0
skyline
geplaatst: 22 augustus 2008, 15:46 uur
@CD, Pärt okee, maar die cd van the Nau ensemble heb ik en die viel me erg tegen. Maar misschien moet ik hem weer eens een kans geven...
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 16:02 uur
@skyline: I.v.m. toenemende dementie heb ik wat moeite met al je afkortingen. 

0
geplaatst: 22 augustus 2008, 17:39 uur
SLaG kan ik ook niks mee, maar als relatieve leek lukt de rest ontcijferen me wel

0
geplaatst: 22 augustus 2008, 17:41 uur
SLaG = Sad Lovers and Giants.......en dat is best een leuk bandje.
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 17:52 uur
Ik vind daar dan niet echt veel aan. Inmiddels ben ik achter de afkortingen. Tja... tegenwoordig vliegen er zoveel bandnamen om mijn oren dat iets als CT me niet direct wat zegt. Cocteau Twins uiteraard wel. 

0
skyline
geplaatst: 22 augustus 2008, 18:09 uur
Okee okee. Mea Culpa. Maar hoe zit het nou met KoD? (Da's dus Kitchens of Distinction voor jou Paul
)
)
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 18:17 uur
skyline schreef:
Okee okee. Mea Culpa. Maar hoe zit het nou met KoD? (Da's dus Kitchens of Distinction voor jou Paul
)
)Tja, goeie vraag....bekende naam, vroeger ook wel eens wat van beluisterd....alleen totaal vergeten wat het was.......(wave/post-punk/gothic freak Perfume had het ons zeker kunnen vertellen).
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 19:47 uur
Staat anders wel wat op You Tube, zoals deze, maar kijk uit voor de Amerikaans band met dezelfde naam (soort indie-country).
0
geplaatst: 22 augustus 2008, 20:03 uur
Klinkt vrij goed eigenlijk
Ik had het niet verwacht maar het klinkt een beetje als Sting (ja, ik weet het 'wat doe die hier') zijn stem maar dromeriger. Muzikaal zitten de nummers die ik gehoord heb ook goed in elkaar. Ben nu even een mp3-versie van 'Strange Free World' aan 't pakken proberen te krijgen om meer te beluisteren.
Ik had het niet verwacht maar het klinkt een beetje als Sting (ja, ik weet het 'wat doe die hier') zijn stem maar dromeriger. Muzikaal zitten de nummers die ik gehoord heb ook goed in elkaar. Ben nu even een mp3-versie van 'Strange Free World' aan 't pakken proberen te krijgen om meer te beluisteren.
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 00:21 uur
Ik ken KoD alleen bij naam. Volgens een user was deze band onderdeel van de overgang van nw en dp naar sg muziek samen met MBV. Ik ga C&A en LIH van KoD even luisteren. Ben benieuwd. 

0
geplaatst: 23 augustus 2008, 00:25 uur
Darkpunk??
New Wave en Shoegazer ken ik wel, maar van Darkpunk heb ik nog nooit van gehoord.
New Wave en Shoegazer ken ik wel, maar van Darkpunk heb ik nog nooit van gehoord.
0
geplaatst: 23 augustus 2008, 00:40 uur
Kom op deric, ff je vocabulair updaten: dreampop 
Ik heb C&A van KoD opstaan. Gitaarspel klinkt hier en daar wel lekker, maar het geheel pakt me nou niet direct. Die zanger doet me trouwens steeds aan Michael Stipe denken.

Ik heb C&A van KoD opstaan. Gitaarspel klinkt hier en daar wel lekker, maar het geheel pakt me nou niet direct. Die zanger doet me trouwens steeds aan Michael Stipe denken.
0
Lost Highway
geplaatst: 24 augustus 2008, 22:37 uur
Nog ff wat reclame maken voor een ander New Wave album, nl Small Mercies van Fri Lappo Lippi. Vind ik zeer mooi. Ik zie pas dat reptile er vorige week ook nog een stukje heeft geschreven en het daarover met mij niet eens is.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 00:52 uur
Lost Highway schreef:
Fri Lappo Lippi.
haha Fra Lippo Lippi bedoel je... Fri Lappo Lippi.

Ja en toch heeft het wel wat, maar ik hou gewoon meer van het eerste album. Ik heb trouwens toevallig net vorige week 3 exemplaren van The Early Years (hier staan beide cd's op plus 2 bonustracks) besteld voor in mijn shopje, binnenkort daar te vinden dus...
0
Lost Highway
geplaatst: 25 augustus 2008, 17:14 uur
reptile71 schreef:

.
(quote)
haha Fra Lippo Lippi bedoel je... 
.
Echo & The Bunnymen is al een te gekke naam, maar dit slaat toch werkelijk alles.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 19:07 uur
Tja, in Noorwegen misschien wel een hele normale naam haha....
De tip voor nu is Feeding Fingers - Baby Teeth (2009) vanaf nu verkrijgbaar via pre-order !
De tip voor nu is Feeding Fingers - Baby Teeth (2009) vanaf nu verkrijgbaar via pre-order !
0
Lost Highway
geplaatst: 26 augustus 2008, 17:31 uur
Die samples zijn erg mooi. Het ziet er naar uit dat ze nog meer als The Cure ten tijde van Faith gaan klinken, maar daar is absoluut geen bezwaar tegen.
* denotes required fields.