Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
Lost Highway
geplaatst: 1 september 2008, 18:14 uur
Silver schreef:
zal wel zovaak genoemt zijn maar White Lies is echt heel gaaf.
weet iemand wanneer zij hun eerste album gaan releasen.
zal wel zovaak genoemt zijn maar White Lies is echt heel gaaf.
weet iemand wanneer zij hun eerste album gaan releasen.
Voorjaar 2009, als alles goed gaat.
0
geplaatst: 1 september 2008, 18:44 uur
Suggesties qua oud:
Positive Noise
Medium, Medium
Psychedelic Furs
Sort Sol (betekent: Zwarte Zon) Deense band; album: Under en Sort Sol (met fraaie single "Marble Station" - ooit uitgebracht op 4ad; kom je deze plaat tegen - niet aarzelen 2 * kopen (eenmaal, juist ja..)
Danse Society - inderdaad, maar let op: "Seduction" of "Heaven is waiting"; 3e titel is nl verklooid bij re-release op cd.
Waarschijnlijk nog wel meer; er zaten nog meer goede bands op "Statik", "Korova" en "Beggars Banquet" maar ik ben net terug en even het overzicht kwijt.
Positive Noise
Medium, Medium
Psychedelic Furs
Sort Sol (betekent: Zwarte Zon) Deense band; album: Under en Sort Sol (met fraaie single "Marble Station" - ooit uitgebracht op 4ad; kom je deze plaat tegen - niet aarzelen 2 * kopen (eenmaal, juist ja..)
Danse Society - inderdaad, maar let op: "Seduction" of "Heaven is waiting"; 3e titel is nl verklooid bij re-release op cd.
Waarschijnlijk nog wel meer; er zaten nog meer goede bands op "Statik", "Korova" en "Beggars Banquet" maar ik ben net terug en even het overzicht kwijt.
0
geplaatst: 1 september 2008, 19:09 uur
Lost Highway schreef:
(quote)
Super. ben echt heel benieuwd hiernaar de 2 nummers die nu op de myspace van ze staan smaken echt naar meer. veel meer.'
En voor Chameleon Day. www.myspace.com/whitelies[/url]
0
geplaatst: 1 september 2008, 20:04 uur
Klinkt goed. Ik had ook nog nooit van White Lies gehoord. Dit wordt denk ik wel een cd'tje dat straks aan mijn verzamelingetje toegevoegd gaat worden. 

0
Lost Highway
geplaatst: 1 september 2008, 21:08 uur
Mjuman schreef:
Suggesties qua oud:
Suggesties qua oud:
Sort Sol inderdaad! Absoluut een pareltje die single.
0
Lost Highway
geplaatst: 1 september 2008, 21:15 uur
Silver schreef:
Super. ben echt heel benieuwd hiernaar de 2 nummers die nu op de myspace van ze staan smaken echt naar meer. veel meer.'
(quote)
White Lies ken ik ook nog niet zo gek lang hoor, maar ze stonden in het Pukkelpop boekje met referenties naar Echo & The Bunnymen; altijd interessant dus.
Klinkt niet slecht, ligt duidelijk wel meer in de Indie Wave richting zoals Editors, Glasvegas, Mary Onettes en nog wel meer van dat lekkers.
0
geplaatst: 2 september 2008, 15:33 uur
Weet je nog meer van die indie wave artiesten. want volgens mij liggen die mij wel.
ik dacht White Lies zal wel bekend zijn hier (ze stonden op lowlands en pukkelpop)
ik dacht White Lies zal wel bekend zijn hier (ze stonden op lowlands en pukkelpop)
0
geplaatst: 2 september 2008, 16:43 uur
Decorate Decorate is mogelijk wel wat voor je. Het goede nieuws is dat ik hun cd Normandie eindelijk heb kunnen bestellen voor mijn shopje! 

0
geplaatst: 2 september 2008, 17:39 uur
Dat krijg je als je vanaf je werk snel tussendoor berichtjes plaatst haha....
0
Lost Highway
geplaatst: 2 september 2008, 18:42 uur
Absolute topper op eenzame hoogte is het debuut van The Search.
Verder :
Editors - The Back Room
Mary Onettes - Mary Onettes
Dragons - Here Are The Roses
120 Dyas - 120 Days
The Organ - Grab That Gun
Junius - Junius ( lijkt me wel iets voor jou als liefhebber van het iets stevigere gitaarwerk ).
The Prids - Until The World is Beautiful
Film School - Hideout
Bell Hollow - Foxgloves
Johnny Berlin - Find What You Love & Let It Kill You
Maximo Park - Our Earthly Pleasures
M83 - Saterdays = Youth
......
Behoorlijk verschillend qua sound deze acts, maar ik zie het behoorlijk breed.

0
geplaatst: 2 september 2008, 19:19 uur
Dank u, een aantal dingen ken ik al
maar ik heb weer wat te gaan luisteren.
maar ik heb weer wat te gaan luisteren.
0
geplaatst: 2 september 2008, 20:36 uur
@ Lost Highway ;Vind je The Search echt zo geweldig? Ik vond hem wel goed maar om hem nu op eenzame hoogte te plaatsen is voor mij iets overdreven. 
Voor de rest zit er inderdaad wel mooi stuff tussen maar soms gaat het toch iets té poppy worden voor mij.

Voor de rest zit er inderdaad wel mooi stuff tussen maar soms gaat het toch iets té poppy worden voor mij.
0
geplaatst: 2 september 2008, 21:14 uur
Ik vond The Search wel aardig maar niet echt wereldschokkend, te weinig een eigen geluid wat mij betreft, en niet echt spannend genoeg... Had vooral vaak een oh ja, dat lijkt op... gevoel.
Maar goed dat smaken verschillen
Wat mij nog steeds erg kan bekoren is de debuutcd van Audra
check
Maar goed dat smaken verschillen

Wat mij nog steeds erg kan bekoren is de debuutcd van Audra

check
0
geplaatst: 2 september 2008, 21:23 uur
Silence Is Sexy klinkt ook wel aardig; is van Nederlandse bodem.
Cut City vind ik ook de moeite waard.
Cut City vind ik ook de moeite waard.
0
Mordor
geplaatst: 2 september 2008, 22:16 uur
Laatste van The Search kan ik minder waarderen, Maar de eerste worp draai ik geregeld nog. Ondanks het niet originele karakter ervan.
0
geplaatst: 3 september 2008, 19:09 uur
Ik moet die zwarte poes toch echt eens gaan luisteren, nu dus even op youtube.... en ik hoorde eerst iets wat me bijna doet denken aan Front 242 e.d.
en toen dit:

Is dat ècht wat je bedoelt?
Of wil wil je ons gewoon aan het lachen maken?

en toen dit:
Is dat ècht wat je bedoelt?
Of wil wil je ons gewoon aan het lachen maken?

0
Lost Highway
geplaatst: 3 september 2008, 19:34 uur
Haha Reptile, ik had die clip ookal eens gezien op Youtube, en had ookal een berichtje geplaatst bij hun verzamelaar. Een slechte parodie dus op het darkwave genre. Nu kan ik veel hebben, maar dit is er toch over jongens.
0
geplaatst: 3 september 2008, 19:42 uur
Maar onze azra vind dit dus echt goed? Misschien kunnen we een potje maken om een therapietje voor hem te regelen. 

0
Lost Highway
geplaatst: 3 september 2008, 19:43 uur
Mordor schreef:
Laatste van The Search kan ik minder waarderen, Maar de eerste worp draai ik geregeld nog. Ondanks het niet originele karakter ervan.
Ik plaats de eerste van The Search wel degelijk op eenzame hoogte wat recente wave betreft. Hun andere albums zijn in vergelijking met hun debuut haast irrelevant.
En hoezo niet bijster origineel? Het album heeft net zoals alle andere hedendaagse muziek zijn invloeden, maar ik definieer deze plaat met zijn prachtige melodielijnen eerder als de ultieme Post Wave Classic met Neo Romantische teksten.
Wat vinden we trouwens van The Church? Priest = Aura is werkelijk subliem en zal denk ik ook menig Postpunk liefhebber aanspreken ( Luister eens naar Chaos, die gitaren! ).
Nog iets helemaal anders, maar toch ook wel een beetje tot ons genre behorend, is dit mooie nummer :
http://www.youtube.com/watch?v=uDRLW748j68
0
geplaatst: 3 september 2008, 19:53 uur
Your Black Star
Muzikaal wel lekker, maar ik vind de zang niet stroken met de muziek, vind de zanger te 'rock-achtig'. Denk wel dat er hier liefhebbers voor zijn. Heb hun album Sound From The Ground pas op de kop getikt doordat het van Tenor Vossa, het eigen label van Breathless, is.
Muzikaal wel lekker, maar ik vind de zang niet stroken met de muziek, vind de zanger te 'rock-achtig'. Denk wel dat er hier liefhebbers voor zijn. Heb hun album Sound From The Ground pas op de kop getikt doordat het van Tenor Vossa, het eigen label van Breathless, is.
0
geplaatst: 3 september 2008, 20:54 uur
Ik vind Poésie Noire goed ja 
Ik vind de poppetjes erachter niet echt fantastisch (zacht uitgedrukt)
Maar ik vind de muziek wel goed. Het heeft zoiets wat me in een trance neemt. {nog steeds therapie nodig?
}

Ik vind de poppetjes erachter niet echt fantastisch (zacht uitgedrukt)
Maar ik vind de muziek wel goed. Het heeft zoiets wat me in een trance neemt. {nog steeds therapie nodig?
}
0
geplaatst: 3 september 2008, 21:01 uur
Ik moest denken aan zo'n Poseur Polletje Piekhaar van, ik meen, Dead or Alive.
Bij dezen doneer ik 10 houten guldens als ik hiermee een poëtisch iemand zielsmatig kwets.
Bij dezen doneer ik 10 houten guldens als ik hiermee een poëtisch iemand zielsmatig kwets.
0
geplaatst: 3 september 2008, 21:20 uur
Lost Highway schreef:
Ik plaats de eerste van The Search wel degelijk op eenzame hoogte wat recente wave betreft.
Ik plaats de eerste van The Search wel degelijk op eenzame hoogte wat recente wave betreft.
Dan raad ik je toch ten zeerste Entertainment - Gender aan! Stukken stukken beter en origineler! Ook voor azra deze tip overigens

0
geplaatst: 3 september 2008, 21:21 uur
Mjuman schreef:
Hè! Poesie Noire is mijn oude band..

0
geplaatst: 3 september 2008, 21:28 uur
Ik bedoelde eigenlijk Azra; maar zeg maar, 10 houten guldens - waar moeten ze heen? In een discrete enveloppe op een nader aan te duiden plek?
Aan de andere kant: het heeft wel iets ontwapenends - net als die Noorse band waar veel over werd gesproken Fra Lippo Lippi (ooit live gezien in Oslo in 1988 of zo).
Aan de andere kant: het heeft wel iets ontwapenends - net als die Noorse band waar veel over werd gesproken Fra Lippo Lippi (ooit live gezien in Oslo in 1988 of zo).
0
geplaatst: 3 september 2008, 21:39 uur
Die bril staat me anders nog steeds goed! Die jas ben ik ergens in het circus aan een clown verloren..
* denotes required fields.