Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 29 oktober 2008, 01:01 uur
Het shirt bestaat nog niet. Je kan, als je goed kijkt naar de foto, ook zien dat het gephotoshopt is door Justin.
Het wordt zo wel uiteraard.
Het wordt zo wel uiteraard.
0
geplaatst: 29 oktober 2008, 07:54 uur
Lost Highway schreef:
Cultural Decay, nu ben je wel heel diep aan het graven azra.
Ik moet hier ergens in huis nog een kopijtje hebben van de 4x4 Antler cd met daarop 4 nummers van De Brassers, 4* Cultural Decay, 4* AA en 4* Struggler. Ik hoop hem op een goede dag nog eens te vinden, ik vond het best leuke muziek, hoewel iets te punky. In dat rijtje ook nog het door jou genoemde Red Zebra ( bij ons is I can't live in a living room een classic ) en Siglo XX. Ook Aimless Device schiet me te binnen, met No Friend Of Mine. Ken je The Names al? Swimming + Singles lijkt me wel iets voor jou.
Ik ben nu naar The Convent - Tales From The Frozen Forest aan het luisteren. Dat klinkt niet slecht, vooral de gitaren mogen er wezen. Als ik me niet vergis is dit album geproduced door de zanger van The Chameleons.
Cultural Decay, nu ben je wel heel diep aan het graven azra.
Ik moet hier ergens in huis nog een kopijtje hebben van de 4x4 Antler cd met daarop 4 nummers van De Brassers, 4* Cultural Decay, 4* AA en 4* Struggler. Ik hoop hem op een goede dag nog eens te vinden, ik vond het best leuke muziek, hoewel iets te punky. In dat rijtje ook nog het door jou genoemde Red Zebra ( bij ons is I can't live in a living room een classic ) en Siglo XX. Ook Aimless Device schiet me te binnen, met No Friend Of Mine. Ken je The Names al? Swimming + Singles lijkt me wel iets voor jou. Ik ben nu naar The Convent - Tales From The Frozen Forest aan het luisteren. Dat klinkt niet slecht, vooral de gitaren mogen er wezen. Als ik me niet vergis is dit album geproduced door de zanger van The Chameleons.
4 nummers van Cultural Decay, dat is meer dan ik er kan vinden. Ik moet het doen met de 2 van hun myspace
(maarja, genoeg goede muziek
)The Names ken ik ja. hele aardige muziek, ik was ze aan het ontdekken toen opeens Fertile Reality naar binnenkroop maar hij staat nog in mijn afspeellijst dus ik ga hem vlug genoeg nog eens uithoren.
0
geplaatst: 29 oktober 2008, 10:29 uur
Kan hun selftitled single tot nu toe alleen vinden. Op New Wave Belgian Class-X (1997) staat een nummer van ze.
0
geplaatst: 29 oktober 2008, 18:32 uur
Voor mensen die opzoek zijn naar een machtige vergelijking met Ian Curtis zijn stem.
Voor mensen die in zijn voor iets nieuws
Voor mensen die een skip-1-nummer knop hebben en die ook willen gebruiken :
klik
Dit is een tape van verschillende Franse new-wave/electric bandjes die eigelijk nooit zijn doorgebroken. Er staan enkele nummers op die je het liefst wilt skippen (en dat moet je dan ook gerust doen!) Maar er staan ook enkele meesterwerkjes op, bijvoorbeeld de band SEVENTEEN STEPS (hier hoor ik duidelijk Ian Curtis in, voor het eerst dat ik in andere muziek dan JD duidelijk Ian Curtis hoor)
en WITHOUT SENSE.
Echt lekker uitprobeersel materiaal voor de liefhebbers!
Voor mensen die in zijn voor iets nieuws
Voor mensen die een skip-1-nummer knop hebben en die ook willen gebruiken :
klik
Dit is een tape van verschillende Franse new-wave/electric bandjes die eigelijk nooit zijn doorgebroken. Er staan enkele nummers op die je het liefst wilt skippen (en dat moet je dan ook gerust doen!) Maar er staan ook enkele meesterwerkjes op, bijvoorbeeld de band SEVENTEEN STEPS (hier hoor ik duidelijk Ian Curtis in, voor het eerst dat ik in andere muziek dan JD duidelijk Ian Curtis hoor)
en WITHOUT SENSE.
Echt lekker uitprobeersel materiaal voor de liefhebbers!
0
geplaatst: 29 oktober 2008, 23:21 uur
Ik ben momenteel zo stoer om dat hele album te luisteren. (Daar is heel wat doorzettingsvermogen voor nodig.
) Ben nu aanbeland bij Seventeen Steps. Klinkt me echt enorm amateuristisch in de oren, maar net als jij luister ik daar ook wel doorheen. Ik pleit voor een TAKE 2, maar dan graag met gestemde instrumenten en iemand die er verstand van heeft achter de knoppen.
In handen van Martin Hannet hadden we hier een Joy Division 2 gehad, want potentie is er zeker!
) Ben nu aanbeland bij Seventeen Steps. Klinkt me echt enorm amateuristisch in de oren, maar net als jij luister ik daar ook wel doorheen. Ik pleit voor een TAKE 2, maar dan graag met gestemde instrumenten en iemand die er verstand van heeft achter de knoppen.
In handen van Martin Hannet hadden we hier een Joy Division 2 gehad, want potentie is er zeker!
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 01:20 uur
The Daughters of Bristol is de zoveelste nu-gothicband uit de VS, ondanks hun naam.
De zanger klinkt om beurten als Andrew Eldritich, Peter Murphy en David Bowie en de muziek kan zich ook niet helemaal losmaken van de groepen van de eerste twee zangers. Niet onaardig.
De zanger klinkt om beurten als Andrew Eldritich, Peter Murphy en David Bowie en de muziek kan zich ook niet helemaal losmaken van de groepen van de eerste twee zangers. Niet onaardig.
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 08:12 uur
Ja, natuurlijk staan er veel nummers op die er niet opzouden moeten staan, gewoon verwijderen uit de afspeellijst en genieten van de 10 nummers (ofzo) die je overhoudt. 
Geen Joy Division 2, een band die Joy Division liefhebbers heel leuk hadden gevonden door de match tussen de stemmen. Jij hebt toevallig ook niet de nummers van Formes Nouvelles die eigelijk als laatste nummers op take 2 hoorden?

Geen Joy Division 2, een band die Joy Division liefhebbers heel leuk hadden gevonden door de match tussen de stemmen. Jij hebt toevallig ook niet de nummers van Formes Nouvelles die eigelijk als laatste nummers op take 2 hoorden?
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 09:39 uur
Formes Nouvelles zit er niet bij, maar maak je geen zorgen, de Formes Nouvelles cd's zijn naar mij onderweg en daar staat alles op wat ze tot nu toe gemaakt hadden en zelfs wat nieuw werk volgens mij. Ik ben er erg benieuwd naar.
0
geplaatst: 30 oktober 2008, 17:13 uur
Ik ben nu eenmaal een stuk ongeduld! Als ik goede muziek hoor wil ik meteen een cd hebben of in ieder geval meerdere nummers horen. Dat is het nadeel van de link die ik hierboven plaatste ; de bandjes die hierop staan zijn niet via google te vinden (op misschien één of twéé bandjes na dan). Ik zou graag wat meer van Without Sense, Seventeen Steps en Closed Session horen 

0
geplaatst: 30 oktober 2008, 19:18 uur
Oew, ik heb weer iets moois ontdekt 
Epitaphe. Dit is weer zo'n bandje die net één Tape hebben gemaakt met een beperkte oplage maar gelukkig wel op het net te vinden is. Echt een lekker muziekje wat je niet gauw doet vervelen.
(hoog niveau, geen amateuristische band, wat niet per sé negatief hoeft te zijn, maar echt een sterke band)
Jaja, ik weet het. Ik gooi men hier plat met muziek die ík goed vind

Epitaphe. Dit is weer zo'n bandje die net één Tape hebben gemaakt met een beperkte oplage maar gelukkig wel op het net te vinden is. Echt een lekker muziekje wat je niet gauw doet vervelen.
(hoog niveau, geen amateuristische band, wat niet per sé negatief hoeft te zijn, maar echt een sterke band)
Jaja, ik weet het. Ik gooi men hier plat met muziek die ík goed vind

0
geplaatst: 31 oktober 2008, 00:17 uur
Ben ik de enige die azra's linkjes beluistert? 
Ik kan het ook niet allemaal bijhouden hoor, beetje druk momenteel.

Ik kan het ook niet allemaal bijhouden hoor, beetje druk momenteel.
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 10:48 uur
Ook ik volg wel e.e.a. - maar snap niet hoe ie 't doet: heeft ie 6 handen, 2 computers en 3 paar oren? Oja en slaapt ie niet?
Tijd is schaars en kostbaar.
Tijd is schaars en kostbaar.
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 13:46 uur
Ik geef mensen veel linkjes zodat ze nooit met het commentaar komen van ; ik heb geen goede muziek. Er is gewoon zoveel moois wat iedereen eigenlijk écht zou moeten horen. Maar ik ga het de komende dagen wat rustiger aan doen denk ik 
Mijn afspeellijst is nu prachtig gevuld met (onbekende) geweldige muziek waar ik heerlijk van ga genieten.

Mijn afspeellijst is nu prachtig gevuld met (onbekende) geweldige muziek waar ik heerlijk van ga genieten.
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 17:44 uur
@Azra - je had in de 17e eeuw moeten leven; met de nauwgezetheid en toewijding waarmee je de smalste & donksterste krochten van de post-punk/wave in kaart brengt was je een ideale hulp (concurrent) geweest van atlassen- en kaartenmaker Blaeu.
Een ding: downloaden kon je niks en link was alleen iets van gedrag
Een ding: downloaden kon je niks en link was alleen iets van gedrag

0
geplaatst: 31 oktober 2008, 17:56 uur
Tuurlijk man - ik zei eerder al, dat jij drie paar handen en ogen en 2 pc's moet hebben; wat jij weet te vinden. Dat maakt deze site ook leuk. Jij hebt me ook op het spoor van Deine Lakaien gezet - en dat vind ik een heel mooie, gevarieerde plaat.
Ik zit me nu al te verheugen op een lp die ik op Ebay hebt gekocht; een sampler(power-pop/wave) met lokale Britse bands - o.a. Wasted Youth, Holly and The Italians ( die hadden toen badges met daarop de tekst "Never Mind the Bolognese")
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 18:59 uur
Ja, natuurlijk 
Muziek verschilt per persoon en het is een van mijn obsessies dus ga ik er helemaal in op. Ken je de uitspraak van de Zweden?
ALL KONST HAR SITT URSPRUNG I FANTASIN, SOM ÄR HELT PERSONLIG (Alle kunst heeft zijn oorsprong in de verbeelding die volledig persoonlijk is)
Ik hoop dat je plaatje dat je gekocht heb je een beetje bevalt en zo aardig bent om ons de toppers eruit te vermelden

Muziek verschilt per persoon en het is een van mijn obsessies dus ga ik er helemaal in op. Ken je de uitspraak van de Zweden?
ALL KONST HAR SITT URSPRUNG I FANTASIN, SOM ÄR HELT PERSONLIG (Alle kunst heeft zijn oorsprong in de verbeelding die volledig persoonlijk is)
Ik hoop dat je plaatje dat je gekocht heb je een beetje bevalt en zo aardig bent om ons de toppers eruit te vermelden

0
geplaatst: 31 oktober 2008, 19:16 uur
@ Reptile : ik zag bij SFS In The Nursery staan. Heb je die zelf al beluisterd? Ik heb zelf namelijk vrij hoge verwachtingen bij deze band maar ik heb enkel een paar nummers op youtube van deze band gehoord en vraag me af of het de moeite waard is om deze band verder te verkennen.
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 20:53 uur
Man with a Movie Camera van In The Nursery is eigenlijk een soort soundtrack, instrumentale filmmuziek. Je moet er van houden, absoluut niet te vergelijken met hun andere, meer wave/gothic werk (voor zover ik dat ken tenminste).
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 20:56 uur
Oké, filmmuziek is niet mijn ding
De stem is een van de belangrijkste items voor mij dus dat album sla ik maar even over.
De stem is een van de belangrijkste items voor mij dus dat album sla ik maar even over.
0
geplaatst: 31 oktober 2008, 22:51 uur
azra schreef:
Ja, natuurlijk
Ja, natuurlijk

Waar heb je die vandaan - vast niet van de Swedish Chef ("husker du salluduh") van de Muppets? Plaatje moet nog komen met TPG, nu al voorpret.
0
geplaatst: 1 november 2008, 00:17 uur
Ik kreeg dit album aangeraden: http://www.musicmeter.nl/album/142879/info/
De tekst op hun Last.FM-pagina spreekt me ook wel aan:
"Crystal Stilts could very well be from Manchester 1981. But they’re based in Brooklyn, NY, and they just released a self-titled debut EP. Their sound can be called similar to Joy Division or even early Interpol. The full-length debut is set to follow in October 2008. The sound has a moody and melancholy mix of dark, minimal and post punk. “Follow me the wise man said, but he walked behind,” is how they would like to define the sound."
Misschien ook wat voor mensen die dit topic volgen?
De tekst op hun Last.FM-pagina spreekt me ook wel aan:
"Crystal Stilts could very well be from Manchester 1981. But they’re based in Brooklyn, NY, and they just released a self-titled debut EP. Their sound can be called similar to Joy Division or even early Interpol. The full-length debut is set to follow in October 2008. The sound has a moody and melancholy mix of dark, minimal and post punk. “Follow me the wise man said, but he walked behind,” is how they would like to define the sound."
Misschien ook wat voor mensen die dit topic volgen?
0
geplaatst: 1 november 2008, 01:00 uur
Inderdaad Joy Division invloeden, maar dan wat vrolijker. Maar persoonlijk vind ik dat die galm een stuk minder mag. Hierdoor lijkt het net dat de zanger niet echt goed is, maar dat wordt gecamoufleerd door die galm.
0
geplaatst: 1 november 2008, 01:40 uur
Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden:
Ik vind dit ook wel post-punk eigenlijk, alhoewel er in 1974 nog geen punk was geweest.
Ik vind dit ook wel post-punk eigenlijk, alhoewel er in 1974 nog geen punk was geweest.

0
geplaatst: 1 november 2008, 02:03 uur
Zoals je weet plak ik amper labels en ben ik me bewust dat overschatte band Joy Division new wave niet heeft uitgevonden, dit klinkt gewoon behoorlijk post-punk.. en het verbaasd me niet dat een genie als Eno peetvader is. Cool nummer!
* denotes required fields.