Genres / Rock / Space rock
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2010, 18:14 uur
Quoted for truth, is de iets beschaafdere uitleg. 
Volgens mij wordt Astrosoniq niet genoemd in deze topic, toch wel een topper van eigen bodem naar mijn mening. Check Quadrant.

Volgens mij wordt Astrosoniq niet genoemd in deze topic, toch wel een topper van eigen bodem naar mijn mening. Check Quadrant.
0
Kingsnake
geplaatst: 7 februari 2010, 18:38 uur
Fza schreef:

Volgens mij gaan ik en at maten binnenkort Astrosoniq zien

0
geplaatst: 4 maart 2010, 16:02 uur

Space rock uit Zwitserland met Scott Heller van Oresund Space Collective op toetsen.
0
Kingsnake
geplaatst: 4 maart 2010, 16:28 uur
trebremmit schreef:
(afbeelding)
Space rock uit Zwitserland met Scott Heller van Oresund Space Collective op toetsen.
(afbeelding)
Okay dan!
Ik zal er gelijk eens achterheen

0
geplaatst: 12 maart 2010, 10:49 uur
Kingsnake schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Hm, dat ziet er wel dope uit, kijken of ik m'n broer zo gek kan krijgen om mee te gaan. M'n vrienden zijn meer van de dance shit.

0
Kingsnake
geplaatst: 12 maart 2010, 10:52 uur
Fza schreef:
Hm, dat ziet er wel dope uit, kijken of ik m'n broer zo gek kan krijgen om mee te gaan. M'n vrienden zijn meer van de dance shit.
(quote)
leuke vrienden

Gelukkig heb ik vnl stoner-vrienden

0
Kingsnake
geplaatst: 10 april 2010, 18:24 uur
Verslaafd aan de spacerock is goed, meissie.
En er is nog zoveel te ontdekken
En er is nog zoveel te ontdekken

0
_Lynn_
geplaatst: 10 april 2010, 18:37 uur
Ik bedoelde wel enkel dat album...
De rest is ook goed, maar Doremi draai ik toch het meest.
De rest is ook goed, maar Doremi draai ik toch het meest.
0
Kingsnake
geplaatst: 11 april 2010, 13:43 uur
Okay hahaha
IK ben vandaag verslaafd aan The Sky Moves Sideways van Porcupine Tree. Ook zo'n top-Spacerock plaat.
IK ben vandaag verslaafd aan The Sky Moves Sideways van Porcupine Tree. Ook zo'n top-Spacerock plaat.
0
_Lynn_
geplaatst: 11 april 2010, 21:55 uur
Wat een prachtige hoezen van die twee albums die je daar postte, by the way. 

0
geplaatst: 25 april 2010, 16:29 uur
Nog geweest? Voor mij waren de hoogte punten, 3 Speed Automatic, Troy Torino, Gomer Pyle en Astrosoniq. Was vet festivalletje, jammer dat er zo weinig mensen waren.
0
Kingsnake
geplaatst: 26 april 2010, 13:14 uur
Fza schreef:
Nog geweest? Voor mij waren de hoogte punten, 3 Speed Automatic, Troy Torino, Gomer Pyle en Astrosoniq. Was vet festivalletje, jammer dat er zo weinig mensen waren.
(quote)
Yope, we waren met een flinke groep.
Astrosoniq en Gomer Pyle waren oppervet! Zeus klonk nogal plichtmatig.
Troy Torino, Bail! en 3 Speed Automatic waren waanzinnig. Da's echt mijn ding. Vette rock, daar houd ik van.
Van Toner Low viel ik in slaap

ik met 3SA:

ik met de zanger van Troy Torino:

en hoogtepunt: Astrosoniq

0
geplaatst: 26 april 2010, 15:05 uur
0
Kingsnake
geplaatst: 26 april 2010, 15:17 uur
Cool.
Voordat mn externe harde schijf kaput ging, had ik alle OSC shows gedownload

Ga niet opnieuw ermee beginnen, maar die van Roadburn dan toch maar doen

0
geplaatst: 26 april 2010, 18:54 uur
Kingsnake schreef:
Troy Torino, Bail! en 3 Speed Automatic waren waanzinnig. Da's echt mijn ding. Vette rock, daar houd ik van.
(quote)
Ik zag je nog lopen (kan ook niet anders met zo weinig mensen
). Van Bail alleen het laatste nummer gezien, klonk wel vet, maar we waren iets te laat.
Zeus was inderdaad plichtmatig, nummers klonken ook nogal inwisselbaar. Toner Low was okay, vette lichtshow, die rare kleuren op de bassdrum waren dope.
0
Kingsnake
geplaatst: 26 april 2010, 19:18 uur
Fza schreef:
). Van Bail alleen het laatste nummer gezien, klonk wel vet, maar we waren iets te laat.
Zeus was inderdaad plichtmatig, nummers klonken ook nogal inwisselbaar. Toner Low was okay, vette lichtshow, die rare kleuren op de bassdrum waren dope.
(quote)
Zeus was inderdaad plichtmatig, nummers klonken ook nogal inwisselbaar. Toner Low was okay, vette lichtshow, die rare kleuren op de bassdrum waren dope. Oh ha, dan had je best ff gedag mogen zeggen hahaha
Dit weekend trouwens nog meer stoner, space en electro in het Paard.
0
geplaatst: 26 april 2010, 21:22 uur
Ik wist toen niet hoe je d'r uitzag
.
Paard is dat cafe in Den Haag right? Dick Dale speelt op koninginnedag/nacht in Den Haag. Zou ik wel heel willen maar dan ben ik A'dam.
.Paard is dat cafe in Den Haag right? Dick Dale speelt op koninginnedag/nacht in Den Haag. Zou ik wel heel willen maar dan ben ik A'dam.
0
Kingsnake
geplaatst: 29 april 2010, 15:08 uur
Motorwolf bunkernight is op zaterdagavond, na koniginnendag en nach, dus.
Met oa Orange Sunshine en Lucid
Met oa Orange Sunshine en Lucid
0
_Lynn_
geplaatst: 16 mei 2010, 16:37 uur
Kingsnake schreef:
De tweede en derde lp van Eloy.
Grandioze, stevige psychedelische spacerock.
Hoekiger dan Pink Floyd en progressiever dan Hawkwind, staan deze platen als een paal boven water.
Twee absolute seventies-spacerock klassiekers.
De tweede en derde lp van Eloy.
Grandioze, stevige psychedelische spacerock.
Hoekiger dan Pink Floyd en progressiever dan Hawkwind, staan deze platen als een paal boven water.
Twee absolute seventies-spacerock klassiekers.
Ik vind ze eerder progressief klinken. Wel zeer goede platen.
0
Kingsnake
geplaatst: 18 mei 2010, 13:11 uur
_Lynn_ schreef:
(quote)
Progressief is niet een stijl he? Het is een aanduiding om aan t geven of muziek wel of niet avontuurlijk, vooruitstrevend, experimenteel etc. is.
Maar ik zei toch ook dat ik het progressiever dan Hawkwind en Pink Floyd vond.
Wat jij bedoelt trouwens, is een oude term die niet meer in zwang is: symfonische rock.
En inderdaad Eloy neigt meer naar symfonische rock dan psychedelische rock.
0
Hawkhead
geplaatst: 18 juli 2010, 17:22 uur
Ben al jaren verslaafd aan Hawkwind...
'n paar tips:
Alan Davey - (ex-Hawkwind) zijn solo-CD's zijn op en top spacey
Cellular Structure - voor mij dé ontdekking van de laatste tijd
Krel - goede space-rock, zang vind ik minder sterk
Mandra Gora Lightshow Society - Duitse groep, mengeling van psychedelisch & space-rock
Pre-Med - aanrader!
Pressurehed - USA groep waaruit Farflung voortkwam, met industrial invloeden
Tribe Of Cro - het spacey broertje/zusje van Ozric Tentacles
'n paar tips:
Alan Davey - (ex-Hawkwind) zijn solo-CD's zijn op en top spacey
Cellular Structure - voor mij dé ontdekking van de laatste tijd
Krel - goede space-rock, zang vind ik minder sterk
Mandra Gora Lightshow Society - Duitse groep, mengeling van psychedelisch & space-rock
Pre-Med - aanrader!
Pressurehed - USA groep waaruit Farflung voortkwam, met industrial invloeden
Tribe Of Cro - het spacey broertje/zusje van Ozric Tentacles
0
_Lynn_
geplaatst: 30 juli 2010, 09:52 uur
Hawkhead schreef:

Probeer dit ook eens, klinkt misschien wel wat meer progressief/hardrock.
UFO - Flying (1971)
0
Hawkhead
geplaatst: 31 juli 2010, 16:22 uur
_Lynn_ schreef:

UFO - Flying (1971)
(quote)

UFO - Flying (1971)
Bedankt voor de suggestie, _Lynn_, die LP ken ik wel, had ik lang geleden in bezit! Een goede LP, ik vind het stukken beter dan de latere UFO.
Ken je Gong? Als je er niet mee bekend bent, kan ik het oudere werk tot 1976 zeer aanbevelen. Ze werden wel 'de vrouwelijke versie van Hawkwind' genoemd.
0
_Lynn_
geplaatst: 31 juli 2010, 18:23 uur
Hawkhead schreef:
die LP ken ik wel, had ik lang geleden in bezit!
die LP ken ik wel, had ik lang geleden in bezit!
Gelukzak! Eigenlijk ben ik veel te laat geboren. Ja, ik ben gek van LP's weet je. Gelukkig heb ik nu de oude verzameling van mijn vader in mijn kamer liggen met nieuwe platendraaier.

ik vind het stukken beter dan de latere UFO.
Ik ken voor de rest enkel nog het album "Force It" en dat klinkt wel wat harder. Eigenlijk is het niet echt met "Flying" te vergelijken vind ik. Maar ja, ik denk dat ik ook meer voel voor dat space-achtige sfeertje van die laatste plaat.
Ken je Gong? Als je er niet mee bekend bent, kan ik het oudere werk tot 1976 zeer aanbevelen. Ze werden wel 'de vrouwelijke versie van Hawkwind' genoemd.
Ik ken Gong ja, maar heb tot nu toe enkel het album "The Flying Teapot" (wat een toepasselijke titel!) gehoord. Eerlijk gezegd ben ik er niet weg van, het klikt nogal bizar allemaal, misschien moet ik nog eens luisteren?
0
Hawkhead
geplaatst: 31 juli 2010, 21:41 uur
_Lynn_ schreef:
Gelukzak! Eigenlijk ben ik veel te laat geboren. Ja, ik ben gek van LP's weet je. Gelukkig heb ik nu de oude verzameling van mijn vader in mijn kamer liggen met nieuwe platendraaier.
Ik ken voor de rest enkel nog het album "Force It" en dat klinkt wel wat harder. Eigenlijk is het niet echt met "Flying" te vergelijken vind ik. Maar ja, ik denk dat ik ook meer voel voor dat space-achtige sfeertje van die laatste plaat.
Ik ken Gong ja, maar heb tot nu toe enkel het album "The Flying Teapot" (wat een toepasselijke titel!) gehoord. Eerlijk gezegd ben ik er niet weg van, het klikt nogal bizar allemaal, misschien moet ik nog eens luisteren?
(quote)

(quote)
(quote)
Des te meer valt er nog voor je te ontdekken! (leuk zo'n vader
)Op de eerste 3 LP's was UFO nog een heel andere band, met andere bezetting en geluid. Je hebt gelijk, valt niet te vergelijken.
Flying Teapot is nog een overgang van de vroege Gong naar de 'klassieke' Gong. Misschien is 'You' (mijn favoriet) een betere instap. Het is ook muziek die moet groeien, ze hebben een uniek geluid, en sommige dingen zijn in het begin best even wennen. Maar nu is het al jaren mijn favoriet, naast Hawkwind.
* denotes required fields.