Genres / Rock / Hardste nummer ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2010, 21:46 uur
Simpel: hardste nummer ooit geschreven, ik dacht zelf dat kataklysm-blood on the swans wel een aardige kans maakt.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 00:27 uur
dat is toch gewoon snel??? ... vind het niet bijzonder hard eigenlijk...
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 00:51 uur
Ik had eigenlijk verwacht dat je hier met wat harsh noise aan zou komen, Sven. 

0
geplaatst: 23 augustus 2010, 00:59 uur
precies... qua noise en jazz ken ik heel wat dingen die ik persoonlijk harder zou noemen... maar je kunt het eigenlijk pas beoordelen als je het live ziet... een cd kun je zo hard of zacht zetten als je zelf wilt..
0
The Oath
geplaatst: 23 augustus 2010, 01:43 uur
"Symptom Of The Universe" is zo'n zalig en keihard nummer. Hardste wat Black Sabbath ooit heeft gemaakt.
Maar het is natuurlijk moeilijk hier titels op te kleven als je 'hard' niet definiëerd.
Maar het is natuurlijk moeilijk hier titels op te kleven als je 'hard' niet definiëerd.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 02:07 uur
Ik denk dat jasper1991 met "hard" snel, en met veel gescream/gegrunt bedoelt.
En The Scientist, in dat opzicht is A Place To Bury Strangers de hardste band.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 10:33 uur
hoi123 schreef:
ja? nou heb ik die nog nooit live gezien... dus weet niet in hoeverre ik goed kan beoordelen... maar het hardste wat ik ooit gezien heb postte ik laatst ook al in het 'maak kennis met jazz' topic:
0
sxesven
geplaatst: 23 augustus 2010, 10:40 uur
The Scientist schreef:
ja? nou heb ik die nog nooit live gezien... dus weet niet in hoeverre ik goed kan beoordelen... maar het hardste wat ik ooit gezien heb postte ik laatst ook al in het 'maak kennis met jazz' topic:
(embed)
(quote)
(embed)
horsing - Changzheng (2008)
Stijlgenootje...
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:03 uur
muzikaal hard. snel, luid, vol, agressief. die klankkleuren moet je er bij bedenken.
dus niet textueel met een zware lading ofzo maar echt muzikaal.
dus niet textueel met een zware lading ofzo maar echt muzikaal.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:26 uur
Ik ben niet echt van de harde muziek (vroeger wel wat meer), maar ik zit nu toevallig dit te luisteren en dat is ook best stevig:
Mijn eerste reflex was 'teringherrie', maar het is eigenlijk best wel heel goed.
Mijn eerste reflex was 'teringherrie', maar het is eigenlijk best wel heel goed.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:30 uur
Het filmpje verschijnt bij mij niet, Herman. Wat had je geplaatst?
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:42 uur
0
Gallow
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:46 uur
Heb weinig gezien dat qua volume boven MBV komt, het volume van a place to bury strangers vond ik live ook reuze meevallen.
gecorrigeerd
gecorrigeerd

0
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:48 uur
MVB? My Bloody Valentine bedoel je? Want dan heb je de letters door elkaar gegooid. 

0
geplaatst: 23 augustus 2010, 12:49 uur
Ja, van wat ik live heb gezien was My Bloody Valentine ook verreweg het hardst.
Daarna denk ik Mogwai op Lowlands in 2001. Mensen stonden buiten de tent nog met hun vingers in hun oren. En ik moest zonodig op de eerste rij staan toen.
Daarna denk ik Mogwai op Lowlands in 2001. Mensen stonden buiten de tent nog met hun vingers in hun oren. En ik moest zonodig op de eerste rij staan toen.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 13:21 uur
Manowar heeft ooit nog een vermelding in het Guiness Book of
Records behaald aangaande de hardst spelende band ooit.
0
Yann Samsa
geplaatst: 23 augustus 2010, 13:36 uur
@ herman: Hé, dat is echt wel een goed nummer (Jazkamer - Friends Of Satan)...
The Berzerker daarentegen is echt k*t.
Zo ook Deep Purple.
The Berzerker daarentegen is echt k*t.
Edwynn schreef:
Zo ook Deep Purple.
0
geplaatst: 23 augustus 2010, 13:56 uur
In 1984 kwam Manowar in het Guinness Book of Records als 's werelds luidste band. Tien jaar later verbrak de band dit eigen record met maar liefst 129,5 dB. Met hun eigen muziekinstallatie en instrumenten werd steeds een 'perfect' geluid behouden op het podium bij het produceren van dit aantal dB's, dus niet zomaar lawaai. Het Guinness Book of Records wil tegenwoordig geen oorschade meer aanmoedigen en erkent dat record daarom niet meer; de categorie "luidste band van de wereld" is opgeheven. De pijngrens ligt rond de 120 dB.
Da's inderdaad wel erg hard.
My Bloody Valentine zit tijdens 'the Holocaust' ook wel rond de 130 dB.Het record staat nu denk ik op naam van Kiss met 136 dB (zie: Loudest band in the world - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org, al lees ik ook dat Mogwai nog wel harder dan dat speelt, maar ik vraag me af of dat waar is.
Zelf vind ik een volume van rond de 95 dB doorgaans wel hard genoeg.

0
The Oath
geplaatst: 23 augustus 2010, 15:17 uur
Motörhead heeft ook de reputatie van de luidste band te zijn. Telt dat ook?
* denotes required fields.