MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Hardste nummer ooit

zoeken in:
Simpel: hardste nummer ooit geschreven, ik dacht zelf dat kataklysm-blood on the swans wel een aardige kans maakt.

dat is toch gewoon snel??? ... vind het niet bijzonder hard eigenlijk...

sxesven
Misschien eerst eens 'hard' definiëren, ja...

Ik had eigenlijk verwacht dat je hier met wat harsh noise aan zou komen, Sven.

precies... qua noise en jazz ken ik heel wat dingen die ik persoonlijk harder zou noemen... maar je kunt het eigenlijk pas beoordelen als je het live ziet... een cd kun je zo hard of zacht zetten als je zelf wilt..

The Oath
"Symptom Of The Universe" is zo'n zalig en keihard nummer. Hardste wat Black Sabbath ooit heeft gemaakt.

Maar het is natuurlijk moeilijk hier titels op te kleven als je 'hard' niet definiëerd.

Ik denk dat jasper1991 met "hard" snel, en met veel gescream/gegrunt bedoelt.

En The Scientist, in dat opzicht is A Place To Bury Strangers de hardste band.

Gallow

sxesven
Arrie schreef:
Ik had eigenlijk verwacht dat je hier met wat harsh noise aan zou komen, Sven.

Was ik eigenlijk wel van plan inderdaad

hoi123 schreef:
Ik denk dat jasper1991 met "hard" snel, en met veel gescream/gegrunt bedoelt.

En The Scientist, in dat opzicht is A Place To Bury Strangers de hardste band.

ja? nou heb ik die nog nooit live gezien... dus weet niet in hoeverre ik goed kan beoordelen... maar het hardste wat ik ooit gezien heb postte ik laatst ook al in het 'maak kennis met jazz' topic:

sxesven
The Scientist schreef:
(quote)

ja? nou heb ik die nog nooit live gezien... dus weet niet in hoeverre ik goed kan beoordelen... maar het hardste wat ik ooit gezien heb postte ik laatst ook al in het 'maak kennis met jazz' topic:

(embed)

horsing - Changzheng (2008)

Stijlgenootje...

Daarbij vergeleken klinkt Kataklysm lekker poppy.

muzikaal hard. snel, luid, vol, agressief. die klankkleuren moet je er bij bedenken.
dus niet textueel met een zware lading ofzo maar echt muzikaal.

Ik ben niet echt van de harde muziek (vroeger wel wat meer), maar ik zit nu toevallig dit te luisteren en dat is ook best stevig:

Mijn eerste reflex was 'teringherrie', maar het is eigenlijk best wel heel goed.

Het filmpje verschijnt bij mij niet, Herman. Wat had je geplaatst?

ik zie hem ook niet

Er stond ergens een letter verkeerd, nu is ie wel te zien.

wel apart, je raakt in een trance bij het luisteren.

The Scientist schreef:
maar je kunt het eigenlijk pas beoordelen als je het live ziet...

Sunn O)))?

Gallow
Heb weinig gezien dat qua volume boven MBV komt, het volume van a place to bury strangers vond ik live ook reuze meevallen.

gecorrigeerd

MVB? My Bloody Valentine bedoel je? Want dan heb je de letters door elkaar gegooid.

Ja, van wat ik live heb gezien was My Bloody Valentine ook verreweg het hardst.
Daarna denk ik Mogwai op Lowlands in 2001. Mensen stonden buiten de tent nog met hun vingers in hun oren. En ik moest zonodig op de eerste rij staan toen.

Manowar heeft ooit nog een vermelding in het Guiness Book of
Records behaald aangaande de hardst spelende band ooit.

Yann Samsa
@ herman: Hé, dat is echt wel een goed nummer (Jazkamer - Friends Of Satan)...
The Berzerker daarentegen is echt k*t.

Edwynn schreef:
Manowar heeft ooit nog een vermelding in het Guiness Book of
Records behaald aangaande de hardst spelende band ooit.

Zo ook Deep Purple.

En The Who ook, lees ik zojuist.

In 1984 kwam Manowar in het Guinness Book of Records als 's werelds luidste band. Tien jaar later verbrak de band dit eigen record met maar liefst 129,5 dB. Met hun eigen muziekinstallatie en instrumenten werd steeds een 'perfect' geluid behouden op het podium bij het produceren van dit aantal dB's, dus niet zomaar lawaai. Het Guinness Book of Records wil tegenwoordig geen oorschade meer aanmoedigen en erkent dat record daarom niet meer; de categorie "luidste band van de wereld" is opgeheven. De pijngrens ligt rond de 120 dB.

Da's inderdaad wel erg hard. My Bloody Valentine zit tijdens 'the Holocaust' ook wel rond de 130 dB.

Het record staat nu denk ik op naam van Kiss met 136 dB (zie: Loudest band in the world - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org, al lees ik ook dat Mogwai nog wel harder dan dat speelt, maar ik vraag me af of dat waar is.

Zelf vind ik een volume van rond de 95 dB doorgaans wel hard genoeg.

jeko

The Oath
Motörhead heeft ook de reputatie van de luidste band te zijn. Telt dat ook?

Nee, het gaat om het hardste nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:20 uur

geplaatst: vandaag om 01:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.