Genres / Rock / MuMe Nuggets: Maak kennis met jaren '60 rock (garage, psychedelic, mod, proto-punk, etc.)
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 april 2012, 12:00 uur
Donovan 
Toch altijd een wat onderschatte artiest gebleven. Veel mensen kennen hem zelfs alleen van zijn folkwerk, terwijl hij daarna juist op eigenzinnige wijze allerlei stijlen mengde. Hij kwam soms ook met geweldige teksten.
Het is niet voor niets dat veel muzikanten destijds wegliepen met hem. Zo hebben Stephen Stills & Al Kooper en Terry Reid (wát een stem!) dit nummer ook opgenomen en heeft Donovan zelfs de Beatles beinvloedt.
8,5

Toch altijd een wat onderschatte artiest gebleven. Veel mensen kennen hem zelfs alleen van zijn folkwerk, terwijl hij daarna juist op eigenzinnige wijze allerlei stijlen mengde. Hij kwam soms ook met geweldige teksten.
Het is niet voor niets dat veel muzikanten destijds wegliepen met hem. Zo hebben Stephen Stills & Al Kooper en Terry Reid (wát een stem!) dit nummer ook opgenomen en heeft Donovan zelfs de Beatles beinvloedt.
8,5
0
geplaatst: 8 april 2012, 12:43 uur
Kan me voorstellen dat je A Kind of Love In nogal nerveus vind, Heicro. Er zit zo'n geluidje in dat inderdaad erg nerveus (het doet me steeds denken aan een intro van een nummer van de Supremes, ik geloof You Keep Me Hanging On).
Dat nummer van Donovan was me al bekend, maar het is toch wel een erg goed nummer. Fijn ook om hier de dag mee te beginnen (ben al een paar uur wakker, maar dit was de eerste muziek die ik hoorde vandaag).
8,5
Dat nummer van Donovan was me al bekend, maar het is toch wel een erg goed nummer. Fijn ook om hier de dag mee te beginnen (ben al een paar uur wakker, maar dit was de eerste muziek die ik hoorde vandaag).
8,5
0
geplaatst: 8 april 2012, 23:28 uur
Peter Fonda en Dennis Hopper in Easy Rider, een sfeervolle film die mij in mijn jeugd mateloos intrigeerde. Een van de beste nummers is "THE PUSHER" van Steppenwolf.
0
geplaatst: 9 april 2012, 09:33 uur
Julie Driscoll - 5
Byrds - 6
Donovan - 7
Steppenwolf - 7
Het mag wel wat obscuurder dan dit van mij.
Byrds - 6
Donovan - 7
Steppenwolf - 7
Het mag wel wat obscuurder dan dit van mij.
0
geplaatst: 9 april 2012, 16:09 uur
platedraaier, dit is obscuur:
The Common People - Soon There'll Be Thunder
The Common People - Soon There'll Be Thunder
0
bone machine (crew)
geplaatst: 20 april 2012, 22:34 uur
Van dit album ,rock met prachtige samenzang.
Al vind ik hun 2° LP iets beter met daarop het prachtige John Doe & Willya .
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 april 2012, 14:18 uur
Doet een beetje denken aan Strawberry Alarm Clock. 7
0
geplaatst: 21 april 2012, 14:24 uur
Op beide albums heeft nog geen hond gestemd. Over obscuur gesproken. Een 7,5
0
bone machine (crew)
geplaatst: 21 april 2012, 16:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ken ik niet direct, zal ik maar 'ns opzoeken, wie weet ontdek ik nog een straf plaatje

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 24 april 2012, 12:21 uur
Het is nog lang geen 22:00, maar laat ik de boel hier eens levend houden. Er werd obscuur geroepen, dan kunnen jullie 't obscuur krijgen:
Genoeg op aan te merken natuurlijk, maar ik houd wel van dat rauwe karakter.
Genoeg op aan te merken natuurlijk, maar ik houd wel van dat rauwe karakter.
0
geplaatst: 24 april 2012, 12:32 uur
Leuk nummer, maar de gitarist en de producer proberen te krampachtig de sound van Hank Marvin van The Shadows na te doen. Een 6,5
0
geplaatst: 30 april 2012, 11:48 uur
Een nummer wat niet op het S.F. Sorrow-album staat maar wel uit die periode komt. Dit is het vaagste nummer wat ik van de band heb gehoord. In 5 minuten ga je van gitaarexplosies naar blues en kermismuziek onder invloed van drugs.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 14:14 uur
Square room van Them.
Nadat Van Morrison hun had verlaten verhuisde deze Ierse band naar de States om daar het roer helemaal om te gooien en zich te storten op West Coast psychedelische rock.
“Square Room” wordt de Ierse versie van “The End” van The Doors genoemd. Het nummer heeft in ieder geval dezelfde sfeer en lengte. De in trance rakende lsd/ india invloeden, die vanaf 1966 vooral bij hippies zijn intreden deed, maakt het bijzonder.
Nadat Van Morrison hun had verlaten verhuisde deze Ierse band naar de States om daar het roer helemaal om te gooien en zich te storten op West Coast psychedelische rock.
“Square Room” wordt de Ierse versie van “The End” van The Doors genoemd. Het nummer heeft in ieder geval dezelfde sfeer en lengte. De in trance rakende lsd/ india invloeden, die vanaf 1966 vooral bij hippies zijn intreden deed, maakt het bijzonder.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 19:48 uur
ik graaf al geruime tijd wat dieper in dit genre wat nooit uitgeput lijkt
Voor beginnende ontdekkers raad ik de RPM 3 cd box Looking Back(80 mod, freakbeat and London Nuggets) aan. Ook zeer de moeite waard zijn de 20 Rubble -verzamelaars van het Bam Caruso label, dit bijzondere nummer komt van vol 2 the pschycadelic snarl
Voor beginnende ontdekkers raad ik de RPM 3 cd box Looking Back(80 mod, freakbeat and London Nuggets) aan. Ook zeer de moeite waard zijn de 20 Rubble -verzamelaars van het Bam Caruso label, dit bijzondere nummer komt van vol 2 the pschycadelic snarl
0
geplaatst: 7 oktober 2012, 22:39 uur
Die Jason Crest vind ik maar irritant...
4 van mijn..
laat ik ook eens iets inzenden..
2 inzendingen van mij, omdat ik vind dat hier veeeel te weinig wordt gepost.(ik ken de regels)
4 van mijn..
laat ik ook eens iets inzenden..
2 inzendingen van mij, omdat ik vind dat hier veeeel te weinig wordt gepost.(ik ken de regels)
0
BrotherJohn
geplaatst: 15 oktober 2012, 13:53 uur
Nog maar eens een inzending. Het valt me op dat The Small Faces nog geen album met meer dan 100 nummers hebben, voldoet helemaal aan de regels van dit tpoic dus. Laat ik mijn favoriete nummer hier maar eens posten.
The Small Faces - Tin Soldier (1967)
The Small Faces - Tin Soldier (1967)
0
geplaatst: 4 november 2012, 02:03 uur
Hljómar was in IJsland de populairste band van de jaren 60. Onder de naam Thor's Hammer werd zelfs nog een mislukte poging tot een internationale carriere gedaan. De geschiedenis van Hljómar is in een paar artikelen beschreven, en hun werk werd enkele jaren geleden op dit verzamelalbum ook in Nederland uitgebracht.
0
geplaatst: 25 januari 2013, 23:17 uur
Iedereen kent hem wel maar post het toch....
en zoals reeds eerder gemeld....jammer dat er weinig posts op dit genre zijn....
en zoals reeds eerder gemeld....jammer dat er weinig posts op dit genre zijn....
0
geplaatst: 25 januari 2013, 23:42 uur
Inderdaad bekend melodietje.
Nummer is best lekker maar niet echt bijzonder en ondanks dat het een redelijk nummer is, vind ik het niet gek dat ze nooit een grooter publiek hebben kunnen vinden.
Van mij zou dit nummer een 7 krijgen!
Onlangs nog gejat door een Rotterdams bandje in 'Zeg Dat je van me Houdt'
Op de studio versie komt dat duidelijker naar voren, maar onmiskenbaar zo met dat orgeltje
Nummer is best lekker maar niet echt bijzonder en ondanks dat het een redelijk nummer is, vind ik het niet gek dat ze nooit een grooter publiek hebben kunnen vinden.
Van mij zou dit nummer een 7 krijgen!
Onlangs nog gejat door een Rotterdams bandje in 'Zeg Dat je van me Houdt'
Op de studio versie komt dat duidelijker naar voren, maar onmiskenbaar zo met dat orgeltje
0
geplaatst: 26 januari 2013, 12:39 uur
gelukkig maar...onbekend maakt onbemind..zo blijft het een leuk undergroundnummer....
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 19:36 uur
Eens kijken of we dit topic nieuw leven kunnen inblazen.
Te beginnen met oer garage rock/ proto punk van op de kop af 50 jaar geleden.
De hitlijsten stonden vol met oubollige liedjes, maar The Beatles brachten opwinding en dat deden The Kingsmen ook met Louie Louie.
Te beginnen met oer garage rock/ proto punk van op de kop af 50 jaar geleden.
De hitlijsten stonden vol met oubollige liedjes, maar The Beatles brachten opwinding en dat deden The Kingsmen ook met Louie Louie.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 19:49 uur
Geweldig nummer, ik geef het een dikke 10. Fantastische drive en heerlijk ingezongen. Een van mijn favoriete nummers ooit eigenlijk. 

0
geplaatst: 29 oktober 2013, 21:45 uur
Tsja, moeilijk om dit geen 10 te geven. Een mijlpaal in de muziekgeschiedenis en een fantastisch nummer bovendien.
* denotes required fields.