Genres / Rock / Live rock uit de 70's en 80's
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2013, 17:14 uur
gigage schreef:
We maken er maar een goed voornemen van
Die van ELP was ik al weer vergeten. Dus je lijstje brengt me wel op ideeen.
We maken er maar een goed voornemen van

Die van ELP was ik al weer vergeten. Dus je lijstje brengt me wel op ideeen.
Tja, de 70's deed ik zo uit het blote hoofd, voor de 80's heb ik nog wat research nodig. Komt eraan in het nieuwe jaar.
0
buizen
geplaatst: 9 juli 2014, 04:18 uur
Vet gaaf topic, broem. En de mensen die berichten plaatsen natuurlijk.
Kom nog wel terug op dit topic, en stip daarbij wat items uit de vinylcollectie aan
Kom nog wel terug op dit topic, en stip daarbij wat items uit de vinylcollectie aan

0
geplaatst: 10 juli 2014, 22:32 uur
buizen schreef:
Snap ik buizen met zo'n top 10. Denk dat veel (hard)rock liefhebbers van een bepaalde leeftijd (snif) zich de tijd nog perfect kunnen herinneren dat er zo'n prachtig live (vaak dubbel) album van je favo band uitkwam. Mooie uitklaphoes gekocht van je zuurverdiende centjes en draaien maar. Kan me van elk album nog herinneren waar en wanneer ik 'm heb gekocht. Je hebt er geen zak aan maar kan er nog steeds een beetje weemoedig van worden. Dat waren nog eens tijden...
0
buizen
geplaatst: 11 augustus 2014, 22:09 uur
Ijs en weder dienende zal ik hier binnenkort wat bespiegelingen plaatsen over een van die vele prachtige live-albums uit de seventies/eighties. Prachtig topic, over die tijd van mooie uitklapbare dubbelelpees en dat je meermalen moet omkeren en van plaat wisselen om een 'heel concert' te beluisteren. Tegenwoordig druk je gewoon op start.
0
geplaatst: 11 augustus 2014, 22:22 uur
Fijn topic inderdaad, maar wat mij betreft passen hier enkel en alleen (dubbel) live LP's in, die daadwerkelijk in de betreffende jaren op vinyl zijn uitgebracht. Recente CD opnames van later verzamelde of gevonden opnames neem ik er zelf niet in op. Dat past niet in het nostalgische beeld van de live (dubbel) LP.
Dus geen How The West Was Won (Zeppelin) of Early Stages (Marillion).
Dus geen How The West Was Won (Zeppelin) of Early Stages (Marillion).
0
buizen
geplaatst: 12 augustus 2014, 13:44 uur
In dit topic mogen de Tokyo Tapes van The Sorpions natuurlijk niet ontbreken. Wat een magisch album was dat toen dat uitkwam zeg! Helemaal uit Japan, via 'speciale import' en bijna twee keer zo duur als een elpee. Maar het bleken altijd waardevolle klassiekers te zijn.
Luister op dit album eens naar Kojo No Tsuki, en naar He's A Woman, She's A Man en Speedy's Coming. Fly To The Rainbow is ook prachtig: The Scorpions in hun beste metalperiode!
Luister op dit album eens naar Kojo No Tsuki, en naar He's A Woman, She's A Man en Speedy's Coming. Fly To The Rainbow is ook prachtig: The Scorpions in hun beste metalperiode!
0
geplaatst: 12 augustus 2014, 23:27 uur
Wat dacht je van de dubbelaar Bursting Out van Jethro Tull ??
Prachtplaat.
Prachtplaat.
0
buizen
geplaatst: 13 augustus 2014, 16:43 uur
Eerlijk gezegd staat die niet vers in m'n geheugen, ga 'm daarom eens wat meer beluisteren.
Ik krijg overigens stellig de indruk dat er helemaal geen niet goede live-albums zijn gemaakt in die jaren.
In de (prog)(hard)rock dan he..
0
buizen
geplaatst: 25 augustus 2014, 18:06 uur
Kunnen we niet afspreken dat er hier iedere vrijdagavond, door een bevlogen topicdeelnemer, een live album in the spotlights wordt gezet? Met even een uitgebreide terugblik en recensie op het album? 
Dus 1 album per week, op vrijdagavond (het is maar een voorstel).
Ik doe wel mee en wil ook wel beginnen a.s. vrijdag. Denk er maar eens over, Broem.
We kunnen een rooster maken, dan weet je wanneer je aan de beurt bent om een album 'voor te dragen'. Hopelijk doet Running On Empty ook mee. Ik wil ook best eens invallen, dat ben ik wel gewend.

Dus 1 album per week, op vrijdagavond (het is maar een voorstel).
Ik doe wel mee en wil ook wel beginnen a.s. vrijdag. Denk er maar eens over, Broem.
We kunnen een rooster maken, dan weet je wanneer je aan de beurt bent om een album 'voor te dragen'. Hopelijk doet Running On Empty ook mee. Ik wil ook best eens invallen, dat ben ik wel gewend.
0
geplaatst: 25 augustus 2014, 18:25 uur
Sorry buizen.
Zodra iets in roosters gaat of een 'moeten' wordt haak ik echt meteen af.
Ik vind het best leuk af en toe een mening te geven, maar ik ga hier geen zoveel wekelijkse verplichting van maken.
Zodra iets in roosters gaat of een 'moeten' wordt haak ik echt meteen af. Ik vind het best leuk af en toe een mening te geven, maar ik ga hier geen zoveel wekelijkse verplichting van maken.

0
geplaatst: 25 augustus 2014, 18:51 uur
Leuk idee maar broem zit vanaf volgende week weer weken in het buitenland zonder muziek (iPod) en bad Internet. Volgende keer doe ik mee.
0
geplaatst: 25 augustus 2014, 23:41 uur
Geen hardrock maar wel legendarisch vind ik de live dubbelaar van Supertramp - Paris (1980). Staat zelfs op nummer 3 in mijn Album Top 10. Ik was vroeger ook redelijk enthousiast wat betreft het beluisteren en aanschaffen van (rock) live-albums. Misschien dat ik straks nog een top 10 plaats.
0
buizen
geplaatst: 26 augustus 2014, 00:21 uur
Ok, geen rooster dus, gelukkig maar. 
Benieuwd naar je live album top 10, sheep67.

Benieuwd naar je live album top 10, sheep67.
0
geplaatst: 26 augustus 2014, 00:29 uur
Stalin wil bij deze nog graag even een minder bekende plaat nomineren 

0
geplaatst: 26 augustus 2014, 01:04 uur
De meeste albums uit mijn Top 10 zijn al genoemd maar op basis van mijn stemgedrag/album in bezit kom ik tot het volgende lijstje en bij deze wurm ik mij voor even tussen de hardrock-liefhebbers. Die tijd heb ik al gehad zie Vraag van de dag #2
01. Supertramp - Paris (1980) 5*
02. Deep Purple - Made In japan (1972) 4.5*
03. Led Zeppelin - The Song Remains the Same (1976) 4*
04. Grand Funk Railroad - Caught In the Act (1975) 4* Dit album pas 2-3 jaar geleden ontdekt
05. Queen - Live Killers (1979) 4*
06. The Doors - Absolutely Live (1970) 4*
07. Pink Floyd - A Delicate Sound of Thunder (1988) 4*
08. Nazareth - Snaz! (1981)* Zeer verrassend sterk live-album, die stem!
09. Santana - Moonflower (1977) 4*
10. Woodstock (1970) 4*
Net buiten de top 10: Creedence Clearwater Revival - Live In Europe 3.5*AC/DC - If You Want Blood You've Got It (1978) 3.5*//Iron Maiden - Live After Death (1985) 3.5*//Golden Earring - Live (1977) 3.5*//Queen - Live at Wembley 86 (pas in 1992 uitgebracht)//Rolling Stones - Love You Live (1977) 3.5*//Free- Live! (1971) 3*//Genesis - Three Sides Live (1982) 3*//Emerson, Lake and Palmer - In Concert (1979) 3*//Focus - At the Rainbow (1973) 3*//Cheap Trick - At Budokan (1979) 3*
01. Supertramp - Paris (1980) 5*
02. Deep Purple - Made In japan (1972) 4.5*
03. Led Zeppelin - The Song Remains the Same (1976) 4*
04. Grand Funk Railroad - Caught In the Act (1975) 4* Dit album pas 2-3 jaar geleden ontdekt

05. Queen - Live Killers (1979) 4*
06. The Doors - Absolutely Live (1970) 4*
07. Pink Floyd - A Delicate Sound of Thunder (1988) 4*
08. Nazareth - Snaz! (1981)* Zeer verrassend sterk live-album, die stem!
09. Santana - Moonflower (1977) 4*
10. Woodstock (1970) 4*
Net buiten de top 10: Creedence Clearwater Revival - Live In Europe 3.5*AC/DC - If You Want Blood You've Got It (1978) 3.5*//Iron Maiden - Live After Death (1985) 3.5*//Golden Earring - Live (1977) 3.5*//Queen - Live at Wembley 86 (pas in 1992 uitgebracht)//Rolling Stones - Love You Live (1977) 3.5*//Free- Live! (1971) 3*//Genesis - Three Sides Live (1982) 3*//Emerson, Lake and Palmer - In Concert (1979) 3*//Focus - At the Rainbow (1973) 3*//Cheap Trick - At Budokan (1979) 3*
0
buizen
geplaatst: 26 augustus 2014, 01:07 uur
Kijk, dat is i.d.d. een interessant album uit die jaren. Wellicht je 'nominatie' binnenkort eens laten vergezellen door een uitgebreide bespreking..
0
Cured
geplaatst: 26 augustus 2014, 08:10 uur
Live - rock....uhm...
Roxy Music- Viva !
U2 - Under A Blood Red Sky
...schieten me zo 1,2,3 te binnen. Verder veel log (Hard)rock spul wat ik niet zo interessant vind (de Purple's, de Zeps , Pink Floyd e.d.
If You Want Blood van AC/DC vind nog wel lekker en duurt ook niet zo ellenlang als veel livemuziek van die Rockmastodonten.
Roxy Music- Viva !
U2 - Under A Blood Red Sky
...schieten me zo 1,2,3 te binnen. Verder veel log (Hard)rock spul wat ik niet zo interessant vind (de Purple's, de Zeps , Pink Floyd e.d.
If You Want Blood van AC/DC vind nog wel lekker en duurt ook niet zo ellenlang als veel livemuziek van die Rockmastodonten.
0
geplaatst: 27 augustus 2014, 22:50 uur
buizen schreef:
Kijk, dat is i.d.d. een interessant album uit die jaren. Wellicht je 'nominatie' binnenkort eens laten vergezellen door een uitgebreide bespreking..
(quote)
Laat die bespreking maar zitten. Gewoon zelf luisteren en je zult snappen waarom...

0
geplaatst: 3 september 2014, 15:25 uur
Gaat mij toch vooral om de legendarische live dubbelaars. Red Rocks van U2 reken ik daar niet toe.
Gisteren maar eens 2 van die dubbelaars op Vinyl aangeschaft, Rush en Thin Lizzy.
0
buizen
geplaatst: 3 september 2014, 16:24 uur
Running On Empty schreef:
Gisteren maar eens 2 van die dubbelaars op Vinyl aangeschaft, Rush en Thin Lizzy.
(quote)

0
geplaatst: 18 februari 2015, 22:49 uur
Big Country - Without the Aid of a Safety Net .... No comment just listen.
0
geplaatst: 18 februari 2015, 23:23 uur
FUEL schreef:
Mooie live plaat maar niet zo'n echt klassieke live dubbelaar zoals in de jaren 70.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 12:31 uur
Ja, live-dubbelaars zijn prachtig. Vooral als LP-uitvoering, met zo'n klaphoes.
De meest voor de hand liggende klassiekers zijn natuurlijk al langsgekomen. Maar ik mis nog wel een heel stel fijne live-albums. Wat dachten jullie van deze?
* Marillion - The thieving magpie
* Bruce Springsteen - Live 1975-1985 (5 LP's!, al heb ik alleen de 3CD versie)
* Eric Clapton - Just one night
* Fleetwood Mac - Live
* Derek & the Dominoes - In Concert
* Van Morrison - It's too late to stop now
* Genesis - Three sides live (al blijft Seconds Out de allerbeste Genesis live-plaat)
* Thin Lizzy - Life (al is Live & Dangerous net een stukkie beter)
* Santana - Lotus (die legt het af tegen het sterkere Moonflower)
* David Bowie - Stages (vind ik persoonlijk beter dan David Live)
* Manfred Mann's Earth Band - Budapest
* Yes - Yesshows
* Saga - In transit
* Kansas - Two for the show (fenomenaal live-dubbel-album, een paar jaar terug in een deluxe-editie op dubbel-cd verschenen)
* Styx - Caught in the act
* Journey - Captured
* REO Speedwagon - You get what you play for
* Cheap Trick - At Budokan
* Camel - A live record
* Procol Harum - Live with the Edmonton Symphony Orchestra
* King Crimson - Earthbound (eigenlijk niet echt een goed album, hondsberoerde geluidskwaliteit)
* diverse live-albums van Frank Zappa (Zappa in New York is mijn favoriet)
De meest voor de hand liggende klassiekers zijn natuurlijk al langsgekomen. Maar ik mis nog wel een heel stel fijne live-albums. Wat dachten jullie van deze?
* Eric Clapton - Just one night
* Fleetwood Mac - Live
* Derek & the Dominoes - In Concert
* Van Morrison - It's too late to stop now
* Genesis - Three sides live (al blijft Seconds Out de allerbeste Genesis live-plaat)
* Thin Lizzy - Life (al is Live & Dangerous net een stukkie beter)
* Santana - Lotus (die legt het af tegen het sterkere Moonflower)
* David Bowie - Stages (vind ik persoonlijk beter dan David Live)
* Manfred Mann's Earth Band - Budapest
* Yes - Yesshows
* Saga - In transit
* Kansas - Two for the show (fenomenaal live-dubbel-album, een paar jaar terug in een deluxe-editie op dubbel-cd verschenen)
* Styx - Caught in the act
* Journey - Captured
* REO Speedwagon - You get what you play for
* Cheap Trick - At Budokan
* Camel - A live record
* Procol Harum - Live with the Edmonton Symphony Orchestra
* King Crimson - Earthbound (eigenlijk niet echt een goed album, hondsberoerde geluidskwaliteit)
* diverse live-albums van Frank Zappa (Zappa in New York is mijn favoriet)
0
geplaatst: 20 februari 2015, 15:01 uur
Dat zijn dan wel klassiekers geworden bij gebrek aan beter. Van alle drie is tegenwoordig véél beter werk voorhanden .
0
geplaatst: 20 februari 2015, 15:16 uur
Brunniepoo schreef:
Dat zijn dan wel klassiekers geworden bij gebrek aan beter. Van alle drie is tegenwoordig véél beter werk voorhanden .
Als het gaat om Marillion en King Crimson, zeg ik: OK. Maar een betere overzichtsbox als die van Springsteen ken ik eigenlijk niet. Al vind ik die dubbelaar van zijn Hammersmith-shows uit '75 ook een geweldig album. Maar die CD kwam pas in de 21ste eeuw uit. En ik heb me bij mijn lijstje een beetje laten leiden door het elders in dit topic verwoorde uitgangspunt dat het om live-albums zou moeten gaan die daadwerkelijk in de jaren 70 of 80 zijn uitgebracht. Bij voorkeur op dubbel-LP met klaphoes...

Moet zeggen dat ik niet heel bekend ben met Springsteens enigszins recente live-output. Ik zie nu pas in zijn discografie wat-ie sinds eind jaren 90 allemaal live heeft uitgebracht. Niet weinig inderdaad. Best kans dat daar beter werk tussen zit dan genoemde live-box.
Er schieten me er zojuist nog een paar te binnen:
* Sting - Bring on the night
* Peter Gabriel - Plays live
* Joe Jackson - Live 1980-1986
0
geplaatst: 20 februari 2015, 15:19 uur
gaucho schreef:
(quote)
En ik heb me bij mijn lijstje een beetje laten leiden door het elders in dit topic verwoorde uitgangspunt dat het om live-albums zou moeten gaan die daadwerkelijk in de jaren 70 of 80 zijn uitgebracht. En precies daar gaat het over in dit topic. A trip down memory lane

0
geplaatst: 20 februari 2015, 15:35 uur
gaucho schreef:
Maar een betere overzichtsbox als die van Springsteen ken ik eigenlijk niet. Al vind ik die dubbelaar van zijn Hammersmith-shows uit '75 ook een geweldig album. Maar die CD kwam pas in de 21ste eeuw uit. En ik heb me bij mijn lijstje een beetje laten leiden door het elders in dit topic verwoorde uitgangspunt dat het om live-albums zou moeten gaan die daadwerkelijk in de jaren 70 of 80 zijn uitgebracht. Bij voorkeur op dubbel-LP met klaphoes...
Maar een betere overzichtsbox als die van Springsteen ken ik eigenlijk niet. Al vind ik die dubbelaar van zijn Hammersmith-shows uit '75 ook een geweldig album. Maar die CD kwam pas in de 21ste eeuw uit. En ik heb me bij mijn lijstje een beetje laten leiden door het elders in dit topic verwoorde uitgangspunt dat het om live-albums zou moeten gaan die daadwerkelijk in de jaren 70 of 80 zijn uitgebracht. Bij voorkeur op dubbel-LP met klaphoes...
ik snap het uitgangspunt

alleen denk ik dat Live 1975/85 lang niet zo'n klassieker zou zijn geweest als er toen al uitgaven van hele concerten beschikbaar zouden zijn geweest want Hammersmith blaast die overzichtsbox compleet weg. En nu de archieven van Springsteen langzaam opengaan wordt het helemaal feest.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 15:37 uur
Ik zal ' m toch maar even noemen:
J.Geils Band- Fullhouse
Dampende rock met een duidelijke soulfeel met een geweldige energie. Enig smetje is de wat korte speelduur.
Heel memorabel.
Verder voorbeeldig:
The Band- Rock Of Ages
Prachtig album van een "band" die live misschien nog wel beter was dan in de studio.
Pure magie en met een nuttige blazerssectie als aanvulling.
Nits- Urk
Geen rock op zich, maar onze Nits bewijzen met dit document uit 1988 ook op de buhne een aanwinst zijn. De typisch Europese Art-pop wordt wat organischer gebracht dan de vaak wat gekunselde studiouitvoeringen.
J.Geils Band- Fullhouse
Dampende rock met een duidelijke soulfeel met een geweldige energie. Enig smetje is de wat korte speelduur.
Heel memorabel.
Verder voorbeeldig:
The Band- Rock Of Ages
Prachtig album van een "band" die live misschien nog wel beter was dan in de studio.
Pure magie en met een nuttige blazerssectie als aanvulling.
Nits- Urk
Geen rock op zich, maar onze Nits bewijzen met dit document uit 1988 ook op de buhne een aanwinst zijn. De typisch Europese Art-pop wordt wat organischer gebracht dan de vaak wat gekunselde studiouitvoeringen.
* denotes required fields.