MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Punk Album van de Week

zoeken in:
Het album wat ik heb gekozen staat nog niet op Musicmeter, dadelijk maar even toevoegen:

(afbeelding)

Full Of Hell - Rudiments Of Mutilation

Hardcore / powerviolence. Zeer bruut album dat ook nog eens erg gevarieerd is. De vocalen zijn lekker raspend en intens.

Ken ze alleen van de split met Code Orange Kids, maar zou me wel moeten liggen

Het blijven hier harde tijden voor wie niet van metal(invloeden) en geschreeuw houdt...

Boenga schreef:
Het blijven hier harde tijden voor wie niet van metal(invloeden) en geschreeuw houdt...

Dat dus. En ik zit momenteel even in een andere fase, dus ben ik hier deze ronde afgehaakt. Ik zal hier en daar nog wel de krenten uit de pap halen, en misschien een volgende ronde weer meedoen. Veel plezier verder heren.

Brooklyn Dodger
Ja full of hell is geweldig, zag ze nog 2 weken geleden aan het werk in Tilburg was geweldig. Dit weekend ook weer op ieper.

Overigens, eigenlijk is Don's nominatie illegaal:

4. Het album mag niet dit jaar uitgekomen zijn. Enkel platen van 2012 of vroeger mogen deelnemen.

Niet dat het mij iets uitmaakt

Mag ik ook mijn toppertje hier neerzetten? Het wordt niet iets obscuurs, maar wel iets dat ik persoonlijk elke dag op kan zetten...

McSavah schreef:
Overigens, eigenlijk is Don's nominatie illegaal:

(quote)

Niet dat het mij iets uitmaakt

Punk heeft geen regels, dus het mag gewoon.

Deze kwam ook gruwelijk snel in me op omdat ik hem ga recenseren voor Zware Metalen.

Brooklyn Dodger
Uhm hallo mensen gebeurd er nog iets hier?

Was een beetje verwarrend, data en mensen die een beurt oversloegen...
't Zou wel eens best kunnen wezen dat ik aan de beurt ben; ik zorg in de loop van de dag voor een nieuwe naam !

Th'Inbred - A Family Affair (1986)

Uptempo punk van half de jaren '80; degelijke muzikanten, en anders dan vele 'soortgenoten' door de NoMeansNo en Victim's Family invloeden in vooral de 'Excercise'-nummers.
Wie wil luisteren: doe me een plezier en probeer echt wel naar alle nummers volledig te luisteren.
4de-rangs pc-amateur die ik ben, lukt het me niet om de nummers ergens in rij op een site te vinden, bijna alles wel op YouTube:

YouTube - th Inbred - A Family Affair 1986
YouTube - TH' INBRED - positive song.wmv
YouTube - th' Inbred - but not for me
YouTube - Th' Inbred - Jesus Youth/Satan Youth
YouTube - th' Inbred - hardcore Inc.
YouTube - th' Inbred - exercise three
YouTube - Th'Inbred-History Lesson

Ook nog dit: de naam van de groep is uiteraard een grap (daar waar de teksten wel heel degelijk en kritisch zijn), en alle namen van wat de band ooit uitbracht verwijzen er naar - o.a. Kissin' Cousins' en de ondertitel 'If you can't keep it in your pants, keep it in the family'.

'A Family Affair was de 1ste LP en een grote stap voorwaarts tegenover de Reproduction-EP. Helaas werd dat niveau niet meer gehaald op de 2de LP; minder catchy, minder afwisseling, en bijna alle nummers te snel gespeeld om genietbaar te zijn.

Brooklyn Dodger
Ja nomeansno is ook het eerste wat ik er aan hoor maar dat is nog steeds een van mijn favoriete livebands ooit. Goed dosis jazzy punk, bedankt boenga

leander?
Ik weet niet of het lijstje van een paar pagina's geleden nog klopt, maar voor de zekerheid geef ik jullie nog maar wat om te luisteren.

Burn Down Rome - Devotion (2008)

Heel typische emocore. Klinkt wel oké, degelijke muzikanten, maar ik mis toch wel enige originaliteit - muzikaal, maar zeker ook vocaal. (Dit valt allicht niet onder 'screamo', maar 't heeft er wel iets van).
Geen nummers die me bijblijven, geen songs waarbij een 'wow' door m'n hoofd gaat.., kortom: degelijk, maar 14 in een dozijn.

Brooklyn Dodger
Ach het is toch ongeveer mij beurt:

(afbeelding)

(het geluid van de link is wat matig)

Hatred surge komt uit de geweldige hardcore scene van Austin maar is toch een van de oudere bands hierin. Bandleden speelde eerder o.a in Insect Warfare, Mammoth Grinder en The Impalers.

De muziek die de band nu maakt is een sludgier soort van powerviolence(check de nieuwe plaat) die ik prima vind maar het beste wat ze ooit hebben gemaakt. Rauwe harde powerviolence met man/vrouw 'zang' met flinke invloed van oude crustpunk. Faiza Kracheni's stem is misschien niet gigantisch krachtig maar werkt gigantisch goed tegenover de botte stem van Alex Hughes.

De band houdt het niet alleen bij powerviolence maar haalt ook invloeden uit oude crustpunk als crucifix en noiserock.

Insect Warfare en Mammoth Grinder! Dat zijn niet de minste, hier ben ik wel benieuwd naar.

gli|-t0_ch
Hatred Surge, nice Jammer dat Faiza Kracheni er niet meer bij zit (bij de split was ze iig weg, ik weet niet hoe het op de nieuwere release(s) is).

Brooklyn Dodger
gli|-t0_ch schreef:
Hatred Surge, nice Jammer dat Faiza Kracheni er niet meer bij zit (bij de split was ze iig weg, ik weet niet hoe het op de nieuwere release(s) is).

Goed maar een stuk minder. Spul is wat sludgier en normaler geworden, nog steeds een prima band wel.

En Mindless waar ze nu in zit is ook hard:

Brooklyn Dodger schreef:
Hatred surge komt uit de geweldige hardcore scene van Austin...

Niet geschikt voor de anti-screamo's. (Voortaan samen in het ASF, Anti-Screamo Front)

Brooklyn Dodger
Dit zit nog eens niet de buurt van screamo dus je punt is een beetje krom.

Filmpje, minuut 11.00 tot minuut 11.30 (*): hoe noem jij dat soort vocals dan ?

(*) heb niet naar de ganse lp geluisterd...)

vooral power violence en een beetje sludge. Ja genres zijn niet makkelijk tegenwoordig. Ik zit er ook dikwijls naast hoor, want genres blenden zo vaak met elkaar tegenwoordig.

Power violence & sludge, ik vermoed dat dat de muziekgenres zijn. Maar gewoon de vocals, dat is toch letterlijk scream - schreeuwen, nee ? Of wordt 'screamo' alleen gebruikt als naam van een genre van muziek ? Persoonlijk zou ik ik de muziek van Mozart met dat soort zanger óók als screamo omschrijven...

Screamo - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Net ontdekt dat ik inderdaad fout zit met de betekenis van het woord 'screamo'.
Voortaan ga ik dus vermelden dat ik niet van schreeuwende zanger(e)s(sen) hou...

Om de wekenlange leegte op dit forum even te doorbreken, ook al is het in elk geval zeker niet mijn beurt:
Antidote - Destroy Fascism! (1986)
Een eenmalig studio-initiatief van leden van Chumbawamba en de Nederlanders van The Ex.
Fantastische muziek, ultra veel distortion op de gitaar zodat de melodie vooral van de bas komt, en straigth to the point-teksten...
Integraal te beluisteren op
YouTube - Antidote -A1- We Support All Forms Of Resistance Against This Racist System (HD)

Linus Van Pelt
Boenga schreef:
Om de wekenlange leegte op dit forum even te doorbreken, ook al is het in elk geval zeker niet mijn beurt:
Antidote - Destroy Fascism! (1986)
Een eenmalig studio-initiatief van leden van Chumbawamba en de Nederlanders van The Ex.
Fantastische muziek, ultra veel distortion op de gitaar zodat de melodie vooral van de bas komt, en straigth to the point-teksten...
Integraal te beluisteren op
YouTube - Antidote -A1- We Support All Forms Of Resistance Against This Racist System (HD)

Antidote is geweldig ja. Ik wil de serie best weer nieuw leven in knallen voor de rest

Linus Van Pelt
Gag-This Punk Shit Is Cool I Hope I Am Rob Zombie When I Am 28

Akelige bak hardcore die een beetje lijkt op recente bloghype Hoax, black metal achtige vocalen over harde 80s punk.

Kylie Minogue covers is where it's at. Bitte sehr.

Linus Van Pelt
Het origineel is al een van mijn favoriete popnummers ook, prachtig dit.

Gag: coole muziek, afschuwelijke zang.
Systral: helemaal afgekeurd. Sorry.

Hehe, mijn tips worden meestal niet zo gewaardeerd. Toch zou wat Bremen hardcore op zijn tijd geen kwaad kunnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:32 uur

geplaatst: vandaag om 09:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.