MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Zijn er nog bands met gitaarsolo's?

zoeken in:
Het lijkt wel, en uiteraard bevestigen uitzonderingen de regel, alsof er tegenwoordig geen gitaarsolos meer in nummers zitten. Zou dat 'not done' meer zijn. Geen idee, ik ben geen muzikant slechts liefhebber.
En dan uiteraard niet uit de hoogtijden van de rock, maar hedendaagse of zelfs nieuwe bands die een nummer uitzwaaien of anderzijds voorzien van een lekkere gitaar solo?
Ik denk aan qotsa of pearl die nog wel eens iets doen maar verder......? Uw tips alsublieft.

Er zijn zat bands die nog aan gitaar-solo's doen.

ClassicProgRock1
Hedendaagse retro in de stijl van Deep Purple en Uriah Heep voorzien van verscheidene onweerstaanbare gitaar- en orgelsolo's, aanbevelenswaardig voor een ieder die zich thuis voelt in progressieve(re) kringen:

Kill_illuminati schreef:
Er zijn zat bands die nog aan gitaar-solo's doen.
(embed)

Dat is er alvast één! Das nòg niet zat. Wel een heel lekker nummer van een band die ik nog niet ken

Dan kan ik deze nog aanbevelen...

Wederom met een flinke retro-saus, maar wel degelijk uit het hier en nu.

Wat je opmerking over "not done" betreft. Dat was zeker een hele tijd zo ja leek het wel. Voorheen moest er gewoon een fatsoenlijke solo in een hardrock/metalnummer zitten. Totdat die glamrock een beetje op de laatste benen liep. En daarna leek "men" wel wat anders over die hoek van muziek te gaan denken en werden de solo's meer sporadisch. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel minder belangrijk ben gaan vinden. Maar toch is het allemaal wel wat aan het terugkomen, ook al omdat de jaren '70 weer behoorlijk in zijn al een tijdje. Dus best veel muziek dat nu gemaakt word in de geest van die tijd en ja, vaker weer met lekkere solo's er in. Mij bevalt het wel eigenlijk. Ook bovenstaande Wicked minds klinkt niet verkeerd.

Met deze kun je je wat dat betreft ook wel vermaken......

Nog eentje.....Mojobone...

Jav-

Bedank me later.