Genres / Rock / Zijn er nog bands met gitaarsolo's?
zoeken in:
0
speedy66
geplaatst: 21 juni 2013, 23:02 uur
Natuurlijk zijn er nog band die gitaarsolo's kunnen spelen. Meer dan zat. Je moet natuurlijk in goede hoek zoeken. Velen hier luisteren naar muziek a la 3FM met die smerige ransaap Giel Beelen. Van die indie rock bandjes die inderdaad niet kunnen spelen. Sterker ze gaan prat op en ...dat heet dan een "eigen sound" hebben.
Maar eerlijk gezegd: voor goeie muziek moet je niet op de Nederlands radio zijn.. laat staan solo's
Maar eerlijk gezegd: voor goeie muziek moet je niet op de Nederlands radio zijn.. laat staan solo's
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 23 juni 2013, 10:35 uur
Geweldig bericht, speedy66(6)! Die schijtlading aan indiebandjes die tegenwoordig voor sommigen het gezicht van rockmuziek bepalen, daar heb ik het (enkele uitzonderingen daargelaten) ook niet op begrepen.
Wel resteert de vraag waar soundpacca dan wèl moet zijn voor goeie muziek (inclusief solo's)???
Wel resteert de vraag waar soundpacca dan wèl moet zijn voor goeie muziek (inclusief solo's)???
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 23 juni 2013, 18:24 uur
Soundpacca had inderdaad in Gdansk moeten zijn... 

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 24 juni 2013, 15:46 uur
Nieuwe bandjes met gitaarsolo's:
Jaded Sun
Kamchatka
Hell City Glamours
Electric Mary
Black Water Rising
Blackberry Smoke
Steepwater Band
En zo kan ik nog wel even doorgaan, van hardrock, tot blues, tot grunge, tot AOR, tot country. Allemaal solo's. Inderdaad Indierock kent (nagenoeg) geen solo's.
Maar er was een tijd dat zelfs popliedjes (Tina Turner, Michael Jackson, Zucchero etc. etc.) gewoon een gitaarsolo herbergde en dat mis ik soms wel eens.
Jaded Sun
Kamchatka
Hell City Glamours
Electric Mary
Black Water Rising
Blackberry Smoke
Steepwater Band
En zo kan ik nog wel even doorgaan, van hardrock, tot blues, tot grunge, tot AOR, tot country. Allemaal solo's. Inderdaad Indierock kent (nagenoeg) geen solo's.
Maar er was een tijd dat zelfs popliedjes (Tina Turner, Michael Jackson, Zucchero etc. etc.) gewoon een gitaarsolo herbergde en dat mis ik soms wel eens.
0
geplaatst: 27 juni 2013, 17:21 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Dat is precies wat ik bedoel! En ik ga je tips eens even checken.
0
geplaatst: 27 juni 2013, 17:26 uur
Heeeeel toevallig werd de kleine soundpacca op jeugdige leeftijd door z'n papa al meegenomen naar Arnhem en Rotterdam om van David Gilmour en zijn maten en beetje muziek les te ontvangen
0
geplaatst: 27 juni 2013, 17:31 uur
speedy66 schreef:
Natuurlijk zijn er nog band die gitaarsolo's kunnen spelen. Meer dan zat. Je moet natuurlijk in goede hoek zoeken. Velen hier luisteren naar muziek a la 3FM met die smerige ransaap Giel Beelen. Van die indie rock bandjes die inderdaad niet kunnen spelen. Sterker ze gaan prat op en ...dat heet dan een "eigen sound" hebben.
Niet helemaal mee eens. Buiten de kantooruren kun je best interessante muziek op de radio ontdekken.
Voor mij maakt het niet zo veel uit in welk hokje muziek geplaatst wordt, een goed nummer
0
geplaatst: 27 juni 2013, 18:20 uur
Scorpion Child:
Nieuwe band die frisse jaren '70 rock maakt, het kan blijkbaar nog. Dat vond ik wel verrassend. Snel het complete album maar eens beluisteren.
Nieuwe band die frisse jaren '70 rock maakt, het kan blijkbaar nog. Dat vond ik wel verrassend. Snel het complete album maar eens beluisteren.
0
geplaatst: 27 juni 2013, 18:39 uur
speedy66 schreef:
Niet helemaal mee eens. Buiten de kantooruren kun je best interessante muziek op de radio ontdekken.
Voor mij maakt het niet zo veel uit in welk hokje muziek geplaatst wordt, een goed nummer..... Is een goed nummer. En dan liefst met een lekkertje solo!!
0
speedy66
geplaatst: 27 juni 2013, 22:51 uur
Is mogelijk, maar ik kan daar het geduld niet voor opbrengen omdat ook nog uit te zoeken
Voor mij maakt het niet zo veel uit in welk hokje muziek geplaatst wordt, een goed nummer..... Is een goed nummer. En dan liefst met een lekkertje solo!!
Hier rammelt je verhaal toch. Een goed nummer is een goed nummer: zeg je, maar je zoekt alleen naar (alternatieve) bands met gitaarsolo's in de stijl van Qotsa of Pearl jam. Maar zeker geen 80's rock.
Hoe dan ook: Ozric heeft een paar goeie bands genoemd, dus leef je uit.
Ps luister nu ff naar Year Long Disaster. Is allicht ook iets voor je?
0
geplaatst: 28 juni 2013, 12:54 uur
speedy66 schreef:
Is mogelijk, maar ik kan daar het geduld niet voor opbrengen omdat ook nog uit te zoeken
Hier rammelt je verhaal toch. Een goed nummer is een goed nummer: zeg je, maar je zoekt alleen naar (alternatieve) bands met gitaarsolo's in de stijl van Qotsa of Pearl jam. Maar zeker geen 80's rock.
?
(quote)
(quote)
?
dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest, het was meer dat er in eerste instantie eigenlijk alleen maar prog en retro rock werd genoemd. Vandaar dat ik waarschijnlijk alternative noemde.... Maar ik hou het spectrum zo breed mogelijk, met daar wellicht wel de kanttekening bij dat ik niet zo in de dieptes meer ga, bij de scherpere randjes van de populaire rock /pop soul electronica ligt voor mij de grens wel.
Wat je, en ik, moet vaststellen is dat wat er tot nog toe wordt genoemd toch in de redelijk onbekende hoek zit. Voor de duidelijkheid, daar is niets mis mee, watn daar ontdek je de interessantste muziek.
In ieder geval heb ik naar aanleiding van tips, porcupine tree/steven wilson weer een nieuwe kans gegeven en dat bevalt me prima.!!
0
geplaatst: 28 juni 2013, 20:30 uur
Een teaser van het nieuwe album van Poisonblack, maar je hoort genoeg om te weten dat hier wel een solootje of wat voorbij gaan komen...
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RHnljvdF_3M#at=136[/embed]
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RHnljvdF_3M#at=136[/embed]
* denotes required fields.