menu

Genres / Rock / Hardrock / metal: algemeen discussietopic

zoeken in:
avatar van ZAP!



Niet gezien, maar misschien komt het er nog eens van...

avatar van gigage
2023 in Metal albums.
20 stemmen of meer, januari tot 05 juli, score hoog naar laag.

Maar, maar maar, de veteranen van Overkill nemen zowaar de top spot in. Wie had dat gedacht ?(nou, ikke niet in ieder geval). Album nummer 21 van de heren inmiddels.
Met maar liefst 5 nieuwe binnenkomers is het vandaag bijltjesdag voor de onderste vier van vorige maand.

https://www.musicmeter.nl/images/cover/864000/864212.jpg?cb=1681502109

1. [NEW] Overkill - Scorched (2023) (4.07)
2. Delain - Dark Waters (2023) (4.02)
3, [NEW] King Gizzard & The Lizard Wizard - PetroDragonic Apocalypse; or, Dawn of Eternal Night: An Annihilation of Planet Earth and the Beginning of Merciless Damnation (2023) (3.96)
4. The Ocean - Holocene (2023)
5. Haken - Fauna (2023)
6. [NEW] Avenged Sevenfold - Life Is but a Dream… (2023)
7. [NEW] Arjen Lucassen's Supersonic Revolution - Golden Age of Music (2023)
8. In Flames - Foregone (2023)
9. Enslaved - Heimdal (2023)
10. [NEW] Sleep Token - Take Me Back to Eden (2023)



avatar van Onweerwolf
"Daarnaast willen we dat er een brede catering komt en dat de bezoeker wel echt een mooie festivalbeleving krijgt. Dus niet alleen wat metalbands, bier en een frietkot."

Volgens mij snap je het dan gewoon niet. De gemiddelde metalhead wil namelijk precies dat: met0l, bier en junkfood. De rest is onzin.

Overigens is er al een festival dat South of Heaven Open Air heet, in Tsjechië. Tsja..

En bands die in de AFAS (bleh) staan? Dus Amon Amarth & Sabathon en dat soort dingen? Arch Enemy? Gojira? Dit gaat echt wat toevoegen aan de scene, ik weet het nu al.

avatar van gigage
Guns 'N Roses dacht dat Weert al in Duitsland lag, laat staan Maastricht

avatar van vielip
Mijn glas zit doorgaans gelukkig minimaal halfvol. Dus ik zeg; mooi initiatief! Nederland heeft amper meer iets te bieden op dat vlak.

avatar van Onweerwolf
vielip schreef:
Nederland heeft amper meer iets te bieden op dat vlak.


Afgelopen weekend nog Stonehenge en twee maanden geleden Graveland. Into The Grave is er ook nog (slecht georganiseerd, dat wel) en volgend jaar als het goed is ook weer Dokkum Open Air.

avatar van vielip
Vandaar dat ik ook zeg 'amper'.

avatar van Onweerwolf
Okay, je houdt een alternatieve definitie van dat woord aan. Duidelijk.

avatar van gigage
Indoor ook nog Dynamo, Rock Circus, Heldorado. Echter ligt Dessel voor de meeste medelanders dichter in de buurt dan Maastricht. Ik lees het toch meer als "boekingskantoor probeert een eigen festival(etje). " Dat zouden er meer mogen doen haha.

avatar van vielip
Onweerwolf schreef:
Okay, je houdt een alternatieve definitie van dat woord aan. Duidelijk.


Niks alternatiefs aan hoor. Amper staat voor nauwelijks. Dus dan klopt dat toch als je 3 á 4 dingen noemt?




avatar van vielip
Ja niet best!

avatar van gigage
Er komen zowaar signeersessies op het Dynamo Metal Fest dit weekend. Ik gok zo dat ik daar toch iets te oud voor ben om in de rij te gaan staan.

avatar van gigage
2023 in Metal albums.
20 stemmen of meer, januari tot 29 SEP, score hoog naar laag.

De festivals zitten erop en de herfst staat voor de deur. We sleuren ons naar het nieuwe jaar maar niet zonder een nieuwe top 10
Verrassend genoeg is de nummer 1 niet verandert maar King Gizzard is bezig aan een ferme opmars en de oudjes van Cavalera maken hun top tien debuut op 3. Maar bovenal scoren de populaire bands Katatonia, Soen en Obituary gewoonweg te weing punten om ook maar aan deze top 10 te mogen snuffelen.

1. Ne Obliviscaris - Exul (2023) 4.30
2. King Gizzard & The Lizard Wizard - PetroDragonic Apocalypse; or, Dawn of Eternal Night: An Annihilation of Planet Earth and the Beginning of Merciless Damnation (2023) 4.06
3. [NEW] Cavalera - Morbid Visions (2023) 4.05
4. Delain - Dark Waters (2023)
5. Overkill - Scorched (2023)
6. Haken - Fauna (2023)
7. The Ocean - Holocene (2023)
8. Avenged Sevenfold - Life Is but a Dream… (2023)
9. In Flames - Foregone (2023)
10. Enslaved - Heimdal (2023)


https://www.musicmeter.nl/images/cover/873000/873355.jpg?cb=1689352751

avatar van gigage
In het kader van "Andere tijden metal" gaan we even terug naar 1991. Werd er nog wel eens wat leuks uitgebracht rond deze maanden in destijds? (ik zeg niks)

1991
Augustus
12: Metallica-Metallica
27: Pearl Jam- Ten
September
17: Guns Ń Roses-Use Your Illusion 1 en 2
17: Ozzy Osbourne-No more tears
24: Nirvana - Nevermind
24: Red Hot Chilli Peppers- Blood, sugar,sex, magic
October
8: Soundgarden - Badmotorfinger

Ook in augustus/september/oktober: Coroner-Mental Vortex, Mr. Bungle - Mr. Bungle, The Cult- Ceremony, Rush-Roll the Bones, Death-Symbolic, Savatage- Streets: a rock opera, Fates Warning - Paralels


avatar van gigage
Toch nog een nieuw festivalletje in 2024. Hellmond open air bij de cacaofabriek waar wel vaker stevige acts worden geprogrammeerd zoals Enslaved binnenkort.
Life of Agony, Metal Church en Dog eat Dog zijn geprogrammeerd op 13 juli, de dag voor de EK finale tussen Nederland en Frankrijk

Eerste editie Hellmond Open Air krijgt bezoek van o.a. Dog Eat Dog, Life Of Agony en Pro-Pain | Nieuws op Festivalinfo

avatar van vielip
En Vengeance!

avatar van gigage
De beste Hard Rock albums die dit jaar 50 worden:

King Crimson - Red
Queen- ll en Sheer Heart Attack
Deep Purple- Burn en Stormbringer
Kiss- Kiss en Hotter than Hell
UFO- Phenomenon
Aerosmith - Get your Wings
Rush - Rush

Allemaal gefeliciteerd!
https://www.musicmeter.nl/images/cover/10000/10548.jpg

avatar van gigage
De beste heavy rock albums die dit jaar 40 worden.

Niet te doen
Powerslave, Stay Hungry, Ride the Lightning, Love at First Sting, 1984, The last in line, March of the saints, Perfect Strangers, Defenders of the Faith, Metal Church, Don't break the Oath, Hail to England, Slide it In, Rising Force, Tooth and Nail, WASP, Psalm 9, The Warning, Wings of Tomorrow, Battle Cry, No Remorse, Disillusion, Night on Bröcken, Anamalize, Saint Vitus, Out of the Cellar, Fistful of Metal, VOA, Fugitive, Bathory, Morbid Tales, The Blitz, Burning Star, Steel the Light, Condition Critical, Sugn of the Hammer In rock we trust, Warriors, Night of the Blade en vele andere

Van harte!
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/630.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 22:25 uur

geplaatst: vandaag om 22:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.