menu

Genres / Rock / Hardrock / metal: algemeen discussietopic

zoeken in:
1 goed

In Finland staan op het Rockfest oa Ozzy en Judas Priest al op 6-9 juni geboekt. Weekje eerder inspelen?

Hello there ..
Aggelos from Greece here \m/
Unfortunately I do not know German ...
I am looking for this album here:
Veins Iced Over - The Awakening (2009)
Veins Iced Over - The Awakening (2009)

is anyone willing to help please ...
my mail is: kammenos@gmx.com

thank you ..and keep rocking \m/

6 augustus dus Judas Priest in de 013

Judas Priest - 013 Poppodium Tilburg

Opeth toegevoegd aan Fortarock. Nice!

maar ik wist niet dat dit het festival discussie topic was? of nouja, name dropping.

Heb daar al kaarten voor en de line up was niet compleet dus vandaar dat ik die volg. That's all.
Judas Priest staat ook op de shortlist maar augustus is niet ideaal.
Gene Simmons band komt naar Tilburg. Wist niet dat dat nog bestond.

Lijstjes dan maar? Het metal album van 2017 met het hoogste gemiddelde (met minimaal 10 stemmen) hier op MuMe
Bell Witch - Mirror Reaper (2017)

(afbeelding)

en die moet ik nog eens beluisteren

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=_r5NT70p77I

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Headliner gezocht, wie o wie?
(Sodom, Death Angel en Suicidal Angels zijn voor dit thrash feestje reeds geboekt)

Het is niet Destruction, Pestilence of Bodyfarm want de tegenvallende kaartverkoop (ca 20 stuks) betekende het einde van het Veghels Death Fest.
Het is ook niet Slayer of Anthrax want die zijn dan nog samen bezig.
Ik gok op Kreator

Het is niet Kreator, die gaat met Dimmu op stap

Op graspop.be is er een live stream van het festival. Nu A7X

Ik las en hoor (weer) een boel slechte berichten omtrent Graspop. Erg lange wachttijden voor de ingang waardoor mensen complete concerten missen van hun favorieten is de meest gehoorde. Zelfs 2½ uur voor aanvang concert van camping richting terrein bleek niet genoeg om 'erbij' te kunnen zijn. Niet best!

vielip schreef:
Ik las en hoor (weer) een boel slechte berichten omtrent Graspop. Erg lange wachttijden voor de ingang waardoor mensen complete concerten missen van hun favorieten is de meest gehoorde. Zelfs 2½ uur voor aanvang concert van camping richting terrein bleek niet genoeg om 'erbij' te kunnen zijn. Niet best!

Klopt. Ik was met een vriendin aan het appen terwijl zij en haar vriend in de rij stonden. Na een half uur meldde ze dat ze twee meter gelopen hadden. Ze heeft daardoor ook Dool gemist. Om 18:45 stond ze in de rij en om 20:50 meldde ze dat ze eindelijk binnen waren. (Dool speelde om 20:00).

Zelf ben ik tussen 2002 en 2005 een aantal jaren naar Grapsop geweest en toen was het ook al huilen bij die lange, lange rijen.

Echt belachelijk! Ik ben in '99, '00, '03 en '06 geweest. Toen heb ik er eigenlijk nooit last van gehad. Maar als het, zoals jij zegt, destijds ook al zo slecht geregeld was dan is het vrij triest om te constateren dat 'ze' er nog steeds niks van hebben opgestoken blijkbaar... Ik zag afgelopen weekend beelden op de live stream en het eerste wat me opviel was dat het zo vreselijk druk was op het terrein. En dan niet druk als gewoon druk, nee echt een mierennest! Beetje hetzelfde euvel als Wacken sinds ze een aantal jaren terug zo gegroeid zijn. Dat is nog steeds hetzelfde terrein als 'vroeger' maar er lopen nu 2x zoveel mensen. Het relaxte is er wel af volgens mij...

Het verschil met Wacken is dat die Duitsers wél weten hoe ze een massaal festival moeten organiseren. Nou ben ik met Wacken inmiddels ook al wel een aantal jaartjes klaar (geweest van '02 t/m '09) maar ondanks het immense bezoekers aantal vond ik het wel altijd efficiënt gedaan. bij Grapsop leek het altijd alsof de mensen volstrekt ongeïnstrueerd aan hun taken begonnen.

Ik herinner me Dynamo Open Air, eind jaren tachtig, begin negentig. Elk jaar werd het drukker. De laatste keer dat ik ging vond je werkelijk nergens op het terrein meer dan 1 m² vrije ruimte. Om gek van te worden. Naar Graspop ben ik nooit geweest, al is het niet ver hier vandaan.

Ja klopt, Dynamo ging er uiteindelijk ook (mede) aan kapot. Typisch iets van 'de mens'; altijd moet het meer, nog meer, nóg meer. En uiteindelijk helpen ze alles naar de kloten. Qua festivals dan toch

Klopt trouwens wel dat onze Duitse vrienden wel beter in staat zijn om zoiets te organiseren. Op de één of andere manier gaat ze dat beter af...

doe mij maar kleine (indoor) festivals, daar kan je tenminste nog bands ontdekken. Al die eenheidsworst op de zomerfestivals

Die festivals zijn inderdaad ook leuk. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet naar de grote festivals wil. Daar kun je namelijk ook plenty nieuwe, onbekende bands ontdekken is mijn ervaring. Ben (gelukkig) jaren geleden (2005 om precies te zijn) op het idee gekomen om de stoute schoenen eens aan te trekken en naar het Sweden Rock Festival te gaan. Ik wist niet wat ik daar mee maakte! Een compleet andere beleving en ervaring dan ik tot dan toe gewend was (Wacken, Bang Your Head, Dynamo en Graspop o.a.). Nadien nog vaker geweest ('08, '09, '10, '15 en afgelopen keer) en dit blijft wat mij betreft het walhalla! Al moeten ook zij uit kijken dat ze sinds ze in zee zijn gegaan met LiveNation in 2016 niet dezelfde fout gaan maken als een Wacken en Graspop. De tijd zal het leren...

gigage schreef:
MTV headbangers hall tour 2018
Headliner gezocht, wie o wie?
(Sodom, Death Angel en Suicidal Angels zijn voor dit thrash feestje reeds geboekt)
r

Exodus

BONFIRE AND FRIENDS - A NIGHT WITH ROCK LEGENDS
Het hier onbekende Bonfire heeft Phil Mog (ufo) geoffTate (O:M) en Joe Lynn Turner weten te strikken voor een massive EU tour door Duitsland

Volgens music meter statistiek heeft Amorphis de metal plaat van het jaar 2018 gemaakt. Op 2 Daughters en op 3 YOB.. Wat is jullie top 3?

Sir Spamalot (crew)
Ik houd het hierbij bij studioalbums gezien mijn voorkeur voor livealbums, mijn nummer één is voor mij evident, de volgende twee waren voor mij dit jaar een heel plezierige verrassing: samen drie gevestigde waarden.

1. Amorphis - Queen of Time (2018)
2. Judas Priest - Firepower (2018)
3. Uriah Heep - Living the Dream (2018)

Ik dacht ik ga eens bij mijn stemmen kijken waar ik op uit kom. Blijkt dat ik op maar 4 albums gestemd heb die uitgebracht zijn in 2018 Er zitten er nog wel een aantal in de 'wachtkamer' om nog een stem te ontvangen overigens. De top 3 ziet er op dit moment als volgt uit:

1. The Night Flight Orchestra - Sometimes the world ain't enough
2. Audrey Horne - Blackout
3. Skindred - Big things

Maar Firepower van Priest en Living the dream van Heep kunnen mijn goedkeuring ook meer dan prima weg dragen!

1. Picture - Live!! Alternatieve titel: 40 Years Heavy Metal Ears - 1978-2018 - Classic Lineup
2. Aborted - TerrorVision
3. Swarrrm - Beginning to Break Alternatieve titel: こわれはじめる

Alleen 1 & 2 zijn in de CD-speler gekomen
Die eerste naar aanleiding van een bezocht concert en die tweede omdat ze volgend jaar voor Stonehenge geboekt staan. Die 3e is getipt vanuit mijn toevoegingen; alleen op YouTube/Bandcamp gehoord.

1. Lione / Conti - Lione / Conti
2. Gruesome - Twisted Prayers
3. Judas Priest - Firepower

1. Thy Catafalque - Geometria
2. Satan - Cruel Magic
3. VOLA - Applause from a Distant Crowd

Sulphur Aeon - The Scythe of Cosmic Chaos moet ik nog beluisteren, maar denk dat die zich ergens in dit rijtje weet te vestigen.

1. Mournful Congregation - The Incubus of Karma
2. Entropia - Vacuum
3. Vein - Errorzone

Daughters is geen metal, dat is noiserock. Wel een fenomenale plaat!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:44 uur

geplaatst: vandaag om 15:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.