menu

Mijn Updates +
Genres / Overigen / Reggae

zoeken in:
ben ik prince far i vergeten.
en horace andy. maar dan gaan we echt richting de dub. wat ook heerlijk is.

en iets nieuws is inderdaad groundation.

heb nu een soort verzamel cd'tje.
dub - original bass culture. verschillende artiesten, maar voornamelijk the upsetters, lee perry, king tubby en the aggrovators.

Volgens mij als je van Raggae houdt moet je op zoek gaan naar de studio one platen. Enorm veel reggae giganten hebben daar hun platen opgenomen. Ik heb een aantal mooie verzamel albums van dit label gehoord eens.

Hier 1: Studio One Dub Vol. 2 (2007)

mooi artikel over reggae (geschreven door DJ Joost)

Don Carlos en John Wayne: Moeny & Woman:
YouTube - Don Carlos "Money & Women"

Prachtig!

U Roy: Runaway Girl
YouTube - U-Roy - Runaway Girl - Reggae 45rpm

Go there natty dread:
YouTube - U-Roy - Go There Natty Dread (Audio)

Klassiek!!

oude topic.
Maar ik luister nu alleen maar hip-hop eigelijk en ik wil eens reggae gaan luisteren ik ken bob marley al redelijk goed. maar welk reggae album is het beste om me te beginnen.

sq
Lijkt me nogal voor de hand liggen dat je als hiphopper begint met Matisyahu:
YouTube - Matisyahu - King Without A Crown
(Album Matisyahu - Youth (2006)

Van gelijknamig album:
YouTube - Dr. Alimantado - Best dressed chicken in a town (1978)

Dichterbij heeft ook een reggaenummer gemaakt met violen:
Pantippel (tekst van dichter Cees Buddingh)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=LLBL1hn_lDY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

hallo allemaal,

ik ben redelijk nieuw bij de reggae scene,vond het altijd al chille muziek, maar ben nooit echt op onderzoek uitgegaan. nu ben ik gaan zoeken naar chille nummertjes, ik heb er al een aantal gevonden, maar dacht misschien kunnen de experts onder ons me wat verder op weg helpen.

dit zijn wat nummers die ik al gevonden heb:

Inner Circle - Sweat
YouTube - Inner Circle - Sweat (A La La Long).mp4

Alborosie - Herbalist
YouTube - Alborosie - Herbalist (OFFICIAL VIDEO)

Barrington Levy - Oh Jah, Can't You See
YouTube - Barrington Levy--Oh Jah,Can't You See

Capleton - Who am I
YouTube - Capleton - Who I Am

C'daynger - Never Give In
YouTube - C'Daynger - Never Give In

Cocoa Tea - Rastaman
YouTube - Cocoa Tea - Rastaman

Collie Buddz - Blind To You Haters
YouTube - Collie Buddz - Blind To You [Reggae1008]

Gentleman - Superior
YouTube - Gentleman - Superior

Gyptian - Sensi
YouTube - Gyptian - Sensi

MONYAKA - Go Deh Yaka
YouTube - MONYAKA "Go Deh Yaka"

Postmen - U Wait
YouTube - Postmen - U Wait

Pressure - Be Free
YouTube - Pressure - Be Free

UB40- Food For Though.
YouTube - UB40 - Food For Thought

het zou heel chill zijn als iemand nog wat leuke reggae weet, die een beetje in dit straatje past

Check deze, bijvoorbeeld:

Sugar Minott
http://www.youtube.com/watc...

Home T, Cocoa Tea & Cutty Ranks:
http://www.youtube.com/watc...

Momenteel luister ik veel naar IJslandse reggae. Hjalmar heeft inmiddels al 6 albums op zijn naam staan en Ojba Rasta is een redelijk nieuwe band. Je verstaat er geen woord van, maar de sfeer op de albums is goed.
Verder uit de regio Los Angeles The Delirians en The Expanders. The Delirians spelen meer rocksteady, terwijl The Expanders meer rootsreggae spelen.
Uit Canada The Beatdown. Een goeie mix van The Specials, The Slackers en een flinke scheut The Aggrolites.

Ik ga hem missen.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=NPIMkDjzAlc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Hadden andré sq T.O. en anderen trouwens al Muziek >> Muziekgames >> Reggae Top 100 gezien?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:11 uur

geplaatst: vandaag om 14:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.