MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Filmmuziek

zoeken in:

JohnWilliams schreef:
Inderdaad een goeie van Aaron Zigman, zijn beste! Maar ondanks dat........heb je ook nog andere voorkeuren?

Thomas newman vind ik ook fantastisch. Vooral de muziek van "Meet Joe Black" vind ik prach-tig!!!!

de muziek in de film once upon a time in the west , prachtig

Zelf ben ik meer voor de wat meer klassieke Sound. Maar ook Pirates of the Caribbean & Gladiator spreken mij aan. Once Upon a Time in the West is natuurlijk ook prachtig maar die ken ik nu zo onder hand wel. Meet Joe Black is een super Soundtrack! Net als American Beauty & Finding Nemo is Thomas Newman hier ook in geslaagd. Wat mij ook wel degelijk begint aan te spreken is de muziek van Disneyfilms, vooral omdat het allemaal zo vrolijk is. Eigenlijk vind ik de meeste filmmuziek wel mooi, maar ik kijk vooral naar nieuwe Soundtracks uit maar dan wel van de bekendste Componisten zoals: Hans Zimmer, James N. Howard, James Horner, Thomas Newman & John Williams ook niet te vergeten .

hmmmm, american beauty.... man, man, man: die muziek!!!

maar je vergeet ook nog scent of a woman!!!

kijk hier maar eens naar. die man heeft muziek geleverd voor zo veel topfilms

http://users.pandora.be/obelisk/tnc/

MattDamon2
De muziek in The Departed is mooi, en Kill Bill, Pulp fiction

Dan heb je deze Filmography nog nooit gezien lennonlover, ook deze meneer heeft wat films gemaakt! Hij wel een stukje ouder dan Thomas Newman maar dat ter zijde .
http://www.imdb.com/name/nm0002354/

hmmm, dat is nogal andere koek he

Maar wie weet heeft meneer Newman later ook zo'n lijst met films .

hij is natuurlijk ook een pak jonger natuurlijk. Zit jij ook op moviemeter? zijn de films met jou favoriete muziek ook jou favoriete films? of houd je muziek en film strikt gescheiden?

Meestal vind ik films en filmmuziek even mooi, maar bij sommige is dat anders, bijv: War of the Worlds is prachtige muziek & een prachtige film. Maar.........Unbreakble is mindere muziek maar wel weer een goeie film. En 'ja', ik zit ook op Moviemeter, maar vaker op musicmeter omdat de muziek van een film mij soms nog meer intereseerd dan de film zelf (het is een aanwenning geworden) .

Afgelopen weken heb ik Ryuichi Sakamoto weer herontdekt. Wat heeft hij toch mooie scores gemaakt. The Last Emperor, Merry Christmas Mr. Lawrence, Little Buddha, The Sheltering Sky, Snake Eyes, etc. Vraag me toch af waarom hij niet wat meer stemmen krijgt op MuMe. Hij mengt in zijn muziek moderne, klassieke en traditionele stijlen. En daarom vind ik dit ook zo mooi en knap gedaan.

Hij is niet echt héél bekend dynamo d.
Als je over filmcomponisten praat heb je het sneller over: Ennio Morricone, John Williams & Danny Elfman. Kijk maar is bij hun, die hebben ook veel gemaakt.........Morricone heeft wel 277 albums gemaakt, John Williams is de vaste componist van Steven Spielberg dus die heeft ook vele goeie films van muziek voorzien, en Elfman heeft weer veel gedaan met Hero's, zoals de Hulk & Spider-Man, maar men kent Elfman ook van Men in Black bijv.

neo
Niet heel bekend? Je hebt geen idee waar je het over hebt... Het stemaantal hier op musicmeter is niet altijd erg representatief voor bekendheid. Aub niet steeds weer met dezelfde namen vergelijken, want natuurlijk kent iedereen iemand Morricone (die veel meer dan 277 op zijn naam heeft staan) of Elfman. Maar Sakamoto is alleen al bekend van electronica/wereld muziek en zijn filmmuziek is gewoon minder beluisterd. Een andere voorbeeld; er zijn ruim 400 stemmen voor Elton John albums, maar zijn score van The Muse is buiten mij maar door 1 andere persoon beluisterd. Filmmuziek
is en blijft een minder beluisterd genre. Maar zelfs zou hij niet zo heel bekend zijn, wat zou dat dan?

Ik ken wel een Score van Sakamoto, Snake Eyes! Voor de rest niet, maar dat komt omdat hij ook niet heel veel bekende films heeft gemaakt. Maar ik zeg niet dat het niet mooi is. Bovendien heeft hij, zoals je al zei, ook heel veel andere albums gemaakt buiten de filmwereld. Dus je hebt wel degelijk gelijk neo.

neo
Hij heeft wel degelijk een reeks zeer bekende films gedaan. Als The Last Emperor, Little Buddha, Merry Christmas Mr. Lawrence, Snake Eyes, Femme Fatale en The Sheltering Sky geen bekende zijn weet ik het ook niet meer.Hij heeft ook notabene een paar Globes, een Oscar, een Bafta, een Grammy gewonnen (verdeeld over een paar van die films hierboven)....

En bovendien componeerde Sakamoto in 1992 de muziek (El Mar Meditterani) voor de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Barcelona, die wereldwijd werd uitgezonden en meer dan een miljard kijkers trok. Dus onbekend is Ryuichi Sakamoto zeer zeker niet.
Ik geloof overigens dat Sakamoto nu bezig is met een nieuwe soundtrack voor de film Silk.
Meer in het algemeen begin ik steeds meer warm te draaien (wellicht passendere term dan 'warm te lopen') voor filmmuziek. Dus ik ga zeker ook wat andere componisten proberen.

Oké jongens ik voel hem, ik zat er naast, want wie kent nou niet The Last Emperor! Ik ook dus ik heb me vergist, hij is bekender dan ik dacht. Bovendien maakt hij wat mij betreft goeie muziek (tenminste voor The last Emperor & Snake Eyes).

En voor dynamo d,
Ik zou als ik jou was de filmmuziek van The Good the Bad & the Ugly is beluisteren, die van: Pirates of the Caribbean, Die Another Day, Disney Scores (zoals de Lion King, Pinocchio & Beauty and the Beast), Jurassic Park, Star Wars, E.T, Lady in the Water, The Sixth Sense, Batman, Spider-Man, Titanic, Mission Impossible, Harry Potter, The Lord of the Rings, Backdraft, Memoirs of a Geisha & Jaws. Dit zijn prachtige, zelfs schitterde albums zeker de moeite waard om eens te beluisteren!

JohnWilliams schreef:
Oké jongens ik voel hem, ik zat er naast, want wie kent nou niet The Last Emperor! Ik ook dus ik heb me vergist, hij is bekender dan ik dacht. Bovendien maakt hij wat mij betreft goeie muziek (tenminste voor The last Emperor & Snake Eyes).

En voor dynamo d,
Ik zou als ik jou was de filmmuziek van The Good the Bad & the Ugly is beluisteren, die van: Pirates of the Caribbean, Die Another Day, Disney Scores (zoals de Lion King, Pinocchio & Beauty and the Beast), Jurassic Park, Star Wars, E.T, Lady in the Water, The Sixth Sense, Batman, Spider-Man, Titanic, Mission Impossible, Harry Potter, The Lord of the Rings, Backdraft, Memoirs of a Geisha & Jaws. Dit zijn prachtige, zelfs schitterde albums zeker de moeite waard om eens te beluisteren!

Een aantal van deze scores ken ik al, maar merendeel nog niet, althans film wel gezien maar minder gelet op de filmmuziek. Veel dank voor de tips!

neo
Al die titels zijn meestal degene die beginnende filmmuziekliefhebbers wel kennen. Al ben ben jij vanuit een andere hoek begonnen. Als je niet zo bent van hevig bombasme vallen er al zo wat titels tussen uit. Die Another Day zou ik sowieso van recente Bondscores niet als eerste aanraden. Eerder Tomorrow Never Dies. Zie maar

neo schreef:
Al die titels zijn meestal degene die beginnende filmmuziekliefhebbers wel kennen. Al ben ben jij vanuit een andere hoek begonnen. Als je niet zo bent van hevig bombasme vallen er al zo wat titels tussen uit. Die Another Day zou ik sowieso van recente Bondscores niet als eerste aanraden. Eerder Tomorrow Never Dies. Zie maar

Ofschoon ik vooral ook een progrock-liefhebber ben, houd ik niet zo heel erg van hevig bombasme. Juist de subtiliteit en combinatie tussen traditioneel, klassiek en modern bij de filmmuziek van Sakamoto vind ik heel erg mooi. Dat hoor je ook bij wat ik tot nu toe van Joe Hisaishi heb gehoord. En Morricone vind ik al van jongs af aan erg goed.
Als jullie scores weten, die engiszins passen bij het werk van Sakamoto, Hisaishi en Morricone dan houd ik me ook aanbevolen.

Als je van een beetje bombasme houdt kan ik je misschien John Williams aanraden, maar ik denk dat Hans Zimmer een betere voor je is. Ook Jerry Goldsmith is iemand die met bombasme werkt (bijv. de Score:"The Mummy"). Veel succes met de Filmmuziek dynamo d

neo
HIj zegt dus net dat ie niet zoveel heeft met bombasme.... Zbigniew Preisner maar eens proberen. Erg subtiele componist ala Sakamoto.

neo schreef:
HIj zegt dus net dat ie niet zoveel heeft met bombasme.... Zbigniew Preisner maar eens proberen. Erg subtiele componist ala Sakamoto.

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik heb een keer een hele mooie score van hem gehoord, maar ben vergeten welke dat was.

dynamo d schreef:
(quote)

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik heb een keer een hele mooie score van hem gehoord, maar ben vergeten welke dat was.

Ik weet het weer: The Beautiful Country. Meteen maar punten gegeven.

Ik ben op zoek naar het nummer wat wordt gedraaid tijdens de "absint" scene uit de film Alfie, tussen Jude Law en Susan Sarandon. .

Ik weet dat de Muziek gecomponeerd is door Mike Jagger en Dave Stewart....ik ben even gaan zoeken en heb de CD gevonden:

deze

Hoop dat je die bedoelde

neo
Nominaties European Awards score categorie 2007:

EUROPEAN COMPOSER 2007
-Alexandre Desplat for THE QUEEN
-Alex Heffes for THE LAST KING OF SCOTLAND
-Dejan Pejovic for GUCHA
-Tom Tykwer, Johnny Klimek & Reinhold Heil for DAS PARFUM – DIE GESCHICHTE EINES MÖRDERS (Perfume: The Story of a Murderer)

Gucha ken ik nog niet.

Goeie nominaties...maar ik zou toch duidelijk Alexandre Desplat met THE QUEEN kiezen!

neo
The Queen is niet onaardig, maar niet heel erg bijzonder. Had liever andere genomineerd gezien zoals Johan Söderqvist voor Efter Brylluppet .

Gast
geplaatst: vandaag om 14:34 uur

geplaatst: vandaag om 14:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.