Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
Ponty Mython
geplaatst: 6 januari 2012, 23:30 uur
Leuk nummer. Dacht dat het in eerste instantie iets te maken had met Tunng, want die hebben ook een nummer dat 'Sweet William' heet. Maar dit is hele andere koek. 7,5
0
geplaatst: 7 januari 2012, 01:46 uur
Helaas ook niet zo mijn ding, ik denk dat het de zang is die ik niet zo prettig vind.
5,5
5,5
0
geplaatst: 7 januari 2012, 15:55 uur

Kwam deze CD laatst tegen. Prachtige Stem. Met een aantal goede songs
The Foggy Foggy Dew by Greg Brown on Spotify - open.spotify.com
The Foggy Foggy Dew
Who Killed Cock Robin
Jacob’s Ladder
De opname is ook zeer goed. Voor mij een echte audiofiele CD
Genres >> Overigen >> Audiofiele Muziek
0
geplaatst: 7 januari 2012, 23:46 uur
Nog even een 7 voor Johnny Flynn. Daar zit meer tempo in dan bij Greg Brown. Ik ben niet zo van de luisterliedjes, ondanks dat hij een mooie stem heeft.
6,5
6,5
0
geplaatst: 8 januari 2012, 15:12 uur
Ik weet niet welk liedje ik nu moet beoordelen van Greg Brown, maar Jacob's Ladder vind ik het beste te pruimen. Een 7.
Israel Nash Gripka heeft voor mij veruit het beste album van 2011 gemaakt. Americana op zijn best. Maar beoordeel ook vooral zelf
Israel Nash Gripka heeft voor mij veruit het beste album van 2011 gemaakt. Americana op zijn best. Maar beoordeel ook vooral zelf

0
geplaatst: 8 januari 2012, 15:44 uur
Mooie nummer. Goede fiddle. Album staat ook nog steeds op mijn immer groeiende lijstje.
7,3
7,3
0
geplaatst: 8 januari 2012, 23:03 uur
Eindelijk een geluid bij een naam die ik vaker voorbij heb zien komen en opviel. Grappig dat ik hem dan in dit topic op zie duiken.
Goed nummer, maar niet erg onderscheidend tov veel andere nummers die hier voorbij zijn gekomen.
7
Goed nummer, maar niet erg onderscheidend tov veel andere nummers die hier voorbij zijn gekomen.
7
0
geplaatst: 9 januari 2012, 12:49 uur

Een lang nummer van 12:13 min. Zeer goede musici. Is goed naar te luisteren. Opname kwaliteit is zeer goed.
7.5
The Blind Leaving the Blind Mvt 1 by Punch Brothers on Spotify - open.spotify.com
0
geplaatst: 9 januari 2012, 14:35 uur
Fijne instrumentatie zeg. Ik hoor veel Ierse/Schotse invloeden, ik houd wel van dat geluid. De toevoeging van deze stem vind ik alleen niet nodig. Het had van mij geheel instrumenteel mogen zijn (zoals Capercaillie dat bijvoorbeeld goed kan) en dan ook iets korter. Twaalf minuten is een lange zit, zelfs met zulke goede muzikanten.
7
7
0
geplaatst: 9 januari 2012, 20:20 uur
Vakantie is voorbij. Tijd voor een inhaalslag.
Mariachi El Bronx: Toch liever gewoon in het Spaans. 3
Wovenhand: Live echt veel indrukwekkender. Op plaat kan het me nooit zo veel boeien. 5
Laura Gibson: Zonder al die achtergrondgeluiden vast nog mooier. 7
Tim Easton: Swingend op de bank. 7,5
Peter Bradley Adams: Mooi, maar net wat te gelikt, net wat te lang. 6,5
Dan Bern: Dylan-kloon, maar dan niet het mooie van Dylan. 3
Dylan LeBlanc: Ja, dat voelt wel goed. 8
Alabama: Vreselijk hoesje, muziek nodigt uit tot live gaan beluisteren. 7,5
Blitzen Trapper: Moet ik toch eens vaker luisteren. 8
Johnny Flynn: Blijft niet echt hangen. 6
Greg Brown: Misschien net iets te langzaam. 7
Israel Nash Gripka: Live, in een klein café, en dan recht voor zijn neus, nog veel mooier. Neem dat maar van mij aan. 9
Punch Brothers: Had ik al gezegd dat ik een korte spanningsboog heb. Nou bij deze. 6
Mariachi El Bronx: Toch liever gewoon in het Spaans. 3
Wovenhand: Live echt veel indrukwekkender. Op plaat kan het me nooit zo veel boeien. 5
Laura Gibson: Zonder al die achtergrondgeluiden vast nog mooier. 7
Tim Easton: Swingend op de bank. 7,5
Peter Bradley Adams: Mooi, maar net wat te gelikt, net wat te lang. 6,5
Dan Bern: Dylan-kloon, maar dan niet het mooie van Dylan. 3
Dylan LeBlanc: Ja, dat voelt wel goed. 8
Alabama: Vreselijk hoesje, muziek nodigt uit tot live gaan beluisteren. 7,5
Blitzen Trapper: Moet ik toch eens vaker luisteren. 8
Johnny Flynn: Blijft niet echt hangen. 6
Greg Brown: Misschien net iets te langzaam. 7
Israel Nash Gripka: Live, in een klein café, en dan recht voor zijn neus, nog veel mooier. Neem dat maar van mij aan. 9
Punch Brothers: Had ik al gezegd dat ik een korte spanningsboog heb. Nou bij deze. 6
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 januari 2012, 20:33 uur
Mee eens. De intensiteit waarmee Gripka op het podium staat doet denken aan Neil Young. Eén van de leukste concerten waar ik bij ben geweest (niet het beste).
0
geplaatst: 10 januari 2012, 20:53 uur
Ik ben niet zo van de horrorfilms. En zijn stem vind ik maar irritant. Maar de muziek is stiekem best fijn.
5
5
0
geplaatst: 10 januari 2012, 21:53 uur
Aardig nummer zeg, van de Punch Brothers. Ik zag er nog al tegenop gezien de duur, maar het klonk goed. Hier en daar zelfs een beetje experimenteel. Toch een zuinig 7tje.
Het nummer van Kevn (heet die man echt zo?) Kinney is muzikaal erg sterk, alleen zijn stem vind ik wat minder. Gezien de gemiddelde stem van dit album heb ik hem toch maar op mijn lijstje gezet van nog te beluisteren albums.
6
Het nummer van Kevn (heet die man echt zo?) Kinney is muzikaal erg sterk, alleen zijn stem vind ik wat minder. Gezien de gemiddelde stem van dit album heb ik hem toch maar op mijn lijstje gezet van nog te beluisteren albums.
6
0
geplaatst: 10 januari 2012, 22:49 uur
6,9 intrigerend maar irritant.
En de Punch Brothers: Ja, mijn aandachtsboog begon hier ook wat te jeuken. 5,6
En de Punch Brothers: Ja, mijn aandachtsboog begon hier ook wat te jeuken. 5,6
0
geplaatst: 11 januari 2012, 17:48 uur
Muzikaal klinkt het inderdaad lekker, maar denk niet dat ik zijn stem een heel album lang kan verdragen..
6,5
6,5
0
geplaatst: 11 januari 2012, 22:47 uur
Ik vind het niet veel, vind de stem van de zangeres ook niet erg speciaal.
De instrumentatie is wel oke, maar de opname kwaliteit is niet echt heel goed..
5,5
De instrumentatie is wel oke, maar de opname kwaliteit is niet echt heel goed..

5,5
0
geplaatst: 11 januari 2012, 22:54 uur
Ik kan dit goed hebben. Zelfde ingredienten die een folkliedje moet bevatten voor mij, maar eens een keer qua tempo iets anders dan al het voorgaande.
7
7
0
Ponty Mython
geplaatst: 11 januari 2012, 23:14 uur
- Israel Nash Gripka: mooi intro, maar uiteindelijk te standaard en gewoontjes. Neigt zelfs bijna naar popmuziek. 5/10
- Punch Brothers: teveel hak op de tak, moeilijk om in de groove te blijven. 5/10
- Kevn Kinney: lekker nummertje, en ondanks zijn ietwat ielige stemgeluid een dikke voldoende. 7,5/10
- Crooked Still: embarmelijke opnamekwaliteit, maar wat ik hoor bevalt me wel. 7/10
- Punch Brothers: teveel hak op de tak, moeilijk om in de groove te blijven. 5/10
- Kevn Kinney: lekker nummertje, en ondanks zijn ietwat ielige stemgeluid een dikke voldoende. 7,5/10
- Crooked Still: embarmelijke opnamekwaliteit, maar wat ik hoor bevalt me wel. 7/10
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.