MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Hendrik68
Jose Gonzalez vond ik niet heel boeiend, ook niet slecht. 6.

Will Johnson bevalt me aardig beter. Doet me een beetje aan Sam Baker denken. 7.

Wil Johnson: Mooie stem, iets te eenvoudig arrangement naar mijn smaak. Naar de tekst moet ik nog even goed luisteren. Voor nu een 6,5.

Ik post er ook weer eentje. Een van de fijnste nummers van de late jaren '90 naar mijn mening. Het album "Crazy on the Weekend" is een van de mooiste popalbums ever. Heel constant niveau.

Slechts 6 stemmen (4,33 gemiddeld): Sunhouse - Crazy on the Weekend (1998)
Ongelooflijk eigenlijk

Hendrik68
Ook niet verkeerd, zeker niet voor een Engels bandje. Wel een tikkeltje minder dan Will Johnson. 6,8.

Sunhouse: 8. Dit album ga ik zeker luisteren.
Will Johnson: dit moet ik misschien vaker horen. Het glijdt nu wat langs me heen. Hij heeft trouwens een stem die ik eerder associeer met wat ruigere muziek. 6.

Will Johnson: kabbelt maar door en ik vind het behoorlijk saai. Stem raakt me niet. 4,5.
Sunhouse: betere stem, maar muzikaal een beetje gezapig. 5.

spoelie90 schreef:
Sunhouse: 8. Dit album ga ik zeker luisteren.
Will Johnson: dit moet ik misschien vaker horen. Het glijdt nu wat langs me heen. Hij heeft trouwens een stem die ik eerder associeer met wat ruigere muziek. 6.

Dat laatste kan helemaal kloppem, hij zit ook in Centro-matic. Die maken een stuk steverige muziek. Trouwens ook in South San Gabriel, das weer het tegenovergestelde!

Dit valt nog mee, maar zo klinkt dat ongeveer
YouTube - Centro-matic: Atlanta

Dat valt me nog alleszins mee...

Dat solo nummer van Johnson was overigens het enige studio nummer dat op Youtube stond, anders had ik voor Closing Down My House gekozen oid..!
De plaat Scorpion is ook weer heel anders, die is wat mij betreft nog duisterder.

Sunhouse: goed liedje dit, zeer overtuigend gezongen ook. 8

Will Johnson: blijf steken op 6,3.

Ik vond die eerste plaat van ze om van te walchen, tienermeisjes folk.
Maar dit klinkt al vrij aardig, klinkt als.... kan er even niet op komen. Niet onaardig. 6,5

Klinkt als Midlake?
En nu ken ik één gebruiker die dit niet gaat aanklikken

Het is inderdaad een heel verschil met hun eerste album.

Hendrik68
Daar heb ik ook wel een idee van.......

Hendrik68
Klinkt helemaal niet verkeerd. Ik moest vreemd genoeg direct aan die zanger van Coldplay denken. Vind het op zich geen nummer dat in dit topic hoort, maar dat maakt verder niet zoveel uit. Ik ga mee met Ducoz 6,5.

Ik vind Boy & Bear een leuke band (ben alleen geen tiener meer ) en het tweede album is naar mijn mening beter dan het debuut. 7,5.

tsjah neeee....4.8, hoewel ik nog wel zoetere pop gewend ben, maar qua sfeer staat me dit totaal niet aan.

Servaas is weer terug op het forum:

http://www.musicmeter.nl/user/44899

Check de avatar....

Was al een tijdje bekend, Ducoz.. Maar de mods hebben besloten dat 'ie mocht blijven. Hij is zoet geweest de laatste tijd, dus da zit wel snor.

Een nieuw filmpje, wellicht niet voor iedereen geschikt maar moet toch eens langskomen.
Klinkt als(en dan heb ik het niet alleen over dit nummer) Alela Diane/Joanna Newsom/Vic Chesnutt.

Prachtig! Sharon van Etten staat al een tijdje op mijn "te luisteren lijst", ga er binnenkort eens goed voor zitten. Dit nummer geef ik een 8,5.

Ducoz schreef:
Servaas is weer terug op het forum:

http://www.musicmeter.nl/user/44899

Check de avatar....

Gelijkende top10, actief in dezelfde topics, zelfde uitvoerige stijl van berichten... Daar had je die avatar niet voor nodig

Ponty Mython
Waarom had hij zich uitgeschreven dan?

Niet uitgeschreven, was een ban.

Sharon van Etten: die stem trek ik niet.

Hendrik68
En ik al helemaal niet.

Sharon van Etten, ik vind die stem eigenlijk wel wat hebben. Het is in ieder geval een stuk interessanter dan al die perfecte zoetgevooisde vrouwenstemmen. Het nummer vind ik ook iets hebben, ondanks dat er eigenlijk vrij slap gitaar wordt gespeeld. Een 7,3 heb ik er voor over, ik ben in een gulle bui vanavond.

Dit nummer zal ook niet bij iedereen in de smaak gaan vallen, maar bij mij staat 'ie al geruime tijd op repeat. Waarom weet ik ook niet precies. Misschien omdat het zo oprecht overkomt. Enfin, luister zelf vooral.

Ik vind het best interessant, het doet me denken aan Conor Oberst (toen 'ie nog fatsoenlijke liedjes maakte, zo rond Lifted). Het klinkt oud, maar dat zal vast niet zo zijn, toch?
Hoe dan ook, ik ga op zoek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:42 uur

geplaatst: vandaag om 14:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.