Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 22 september 2013, 21:17 uur
Danny & the Champions of the world klinkt veelbelovend. Wil ik wel is wat meer van horen, 7,5.
Okkervil River en Neko Case. Allebei aardig maar niet veel meer dan dat, 6 om 6,5.
Barry Mcguire: bekend deuntje dit, volgens mij origineel van PF Sloan. Blijft snel hangen maar blijf toch steken op 6,5.
Okkervil River en Neko Case. Allebei aardig maar niet veel meer dan dat, 6 om 6,5.
Barry Mcguire: bekend deuntje dit, volgens mij origineel van PF Sloan. Blijft snel hangen maar blijf toch steken op 6,5.
0
geplaatst: 23 september 2013, 09:36 uur
Barry Mcguire: een beetje de muzikale variant op al die films waarin de wereld vergaat. 6,5
Danny & the Champions blijft niet echt hangen. 5,5
Danny & the Champions blijft niet echt hangen. 5,5
0
Hendrik68
geplaatst: 23 september 2013, 10:11 uur
Barry McGuire: Overbekend nummer natuurlijk, gewoon een klassieker, maar daarom niet minder mooi. Verder ken ik trouwens helemaal niets van deze man. Voor dit nummer een 7.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 september 2013, 21:21 uur
Hierbij de titelsong van het nieuwe album van Israel Nash (geen Gripka meer). Ik ben benieuwd wat een ieder er van vindt. Persoonlijk valt dit nummer me tegen. Het is me teveel een Neil Young kloon geworden. En dat heeft er even niks mee te maken dat ik geen groot Neil Young liefhebber ben. Ik ben alleen een beetje teleurgesteld dat hij leunt op een groot icoon en niet zijn eigen weg in durft te slaan. Wellicht valt de rest van zijn nieuwe album in dat opzicht mee, maar ik heb de rest nog niet gehoord. Affijn oordeelt u zelf.
0
geplaatst: 23 september 2013, 22:43 uur
Dit nummer is van het hele album wel het meest in de stijl van NY&CH, hoewel de rest ook wel wat steviger klinkt dan voorheen. Ik vind het wel mooi dat hij het eens anders aanpakt ten opzichte van de vorige twee albums. Zeker als er dan zulke nummers uit z'n pen vloeien. 8,5
0
geplaatst: 24 september 2013, 09:36 uur
Ik ben erg benieuwd naar zijn nieuwe plaat, Barn Doors was één van mijn favoriete releases van 2011. Dit nummer vind ik alvast erg fijn. 8.
spoelie90, je hebt het album al helemaal gehoord? Ik dacht dat ie volgende week pas uitkomt..
spoelie90, je hebt het album al helemaal gehoord? Ik dacht dat ie volgende week pas uitkomt..
0
geplaatst: 24 september 2013, 21:49 uur
Ik vind het ook wel een fijn nummer, alleen ligt de stem wat ver in de mix... een 7,5 van mijn.
Het volgende zal zeker niet iedereen in de smaak vallen, maar moet eensch langs komen.
Het doet mij een beetje denken aan Noah and the Whale ten tijde van 'First Days of Spring' versus Mazzy Star. Iets meer aan de poppy kant van het spectrum, maar het is een fantastische plaat(vind ik)
Het volgende zal zeker niet iedereen in de smaak vallen, maar moet eensch langs komen.
Het doet mij een beetje denken aan Noah and the Whale ten tijde van 'First Days of Spring' versus Mazzy Star. Iets meer aan de poppy kant van het spectrum, maar het is een fantastische plaat(vind ik)
0
geplaatst: 24 september 2013, 22:39 uur
Vergelijking met Noah and the Whale hoor ik zeker terug, dit is muzikaal prima in orde maar de zang doet me (vooralsnog) niet zoveel. Het blijft niet echt hangen. 6.
0
geplaatst: 25 september 2013, 01:38 uur
Dit lijkt wel erg op Frozen Roads van Brett Anderson zeg, alleen vind ik dit niet zo geweldig en dat komt voornamelijk door haar stem. 5,5
0
Hendrik68
geplaatst: 25 september 2013, 09:39 uur
Dit is niet echt mijn smaak, dat blijkt misschien ook wel uit de vergelijkingen de jij en Shangri-la maken. Die namen (Noah & The Whale en Brett Anderson) zeggen me helemaal niks. Toch vind ik het muzikaal, wat Staralfur ook zegt, best aardig. De stem is niet top, maar ook niet slecht. Ik hou het op een 6.
0
geplaatst: 25 september 2013, 17:53 uur
Meh nee. 5.5
Nieuwe dan, die 4 uur dat het scheelt voordat de 24 uur gepasseerd zijn, daar zal niemand over vallen schat ik?
Zocht al een tijdje een goede video van deze man om te plaatsen, hier is ie dan:
Javi Garcia's nieuwe (2013) heet The Great Controversy en is een dikke aanrader vol blues, southern rock en springerige country deuntjes. Rauw, eerlijk en oprecht. Deze track komt van het in 2010 uitgekomen 'Javi Garcia & Cold Cold Ground - Southern Horror' en die plaat is eveneens aan te raden, als je er van houdt natuurlijk...
Nieuwe dan, die 4 uur dat het scheelt voordat de 24 uur gepasseerd zijn, daar zal niemand over vallen schat ik?
Zocht al een tijdje een goede video van deze man om te plaatsen, hier is ie dan:
Javi Garcia's nieuwe (2013) heet The Great Controversy en is een dikke aanrader vol blues, southern rock en springerige country deuntjes. Rauw, eerlijk en oprecht. Deze track komt van het in 2010 uitgekomen 'Javi Garcia & Cold Cold Ground - Southern Horror' en die plaat is eveneens aan te raden, als je er van houdt natuurlijk...
0
geplaatst: 25 september 2013, 20:29 uur
Ik moet heel erg aan Ryan Bingham denken, desondanks niet slecht 7
0
geplaatst: 25 september 2013, 21:55 uur
Israel Nash Gripka: ik heb net voor het eerst het nieuwe album gehoord en ben er wel over te spreken, al zit die stem zoals Ducoz schrijft inderdaad ver in de mix, niet alleen bij dit nummer. Soms pakt dat mooi uit (bij het eerste nummer bijvoorbeeld), maar had van mij misschien wat minder gemogen, al is het wel vroeg oordelen na 1 luisterbeurt. Voor dit nummer een 8.
Lanterns on the Lake en Javi Garcia zijn beide niet aan mij besteed. Ik weet ik ben kieskeurig, maar de een heeft te veel van wat de ander te weinig heeft. Een springerig countrydeuntje had het misschien beter gedaan bij me.
Lanterns on the Lake en Javi Garcia zijn beide niet aan mij besteed. Ik weet ik ben kieskeurig, maar de een heeft te veel van wat de ander te weinig heeft. Een springerig countrydeuntje had het misschien beter gedaan bij me.
0
Hendrik68
geplaatst: 25 september 2013, 21:58 uur
The Great Controversy had ik eerder dit jaar al eens beluisterd en deed me niet veel. Niet slecht, maar niet meer dan dat. Nu ik dit nummer gehoord heb denk ik dat ik het album een nieuwe kans moet geven, al is dit nummer van een ander album. Af en toe wat vuige rock is helemaal niks mis mee. Inderdaad lijkt zijn stem een beetje op die van Bingham al is na verloop van tijd het verschil wel duidelijk. Ook ik geef een 7. Prima keus.
0
geplaatst: 26 september 2013, 01:27 uur
Ik ben niet zo weg van dit nummer, slecht is het niet maar niet aan mij besteed. Ik geef een 6je.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 26 september 2013, 17:49 uur
Uitstekend album opnieuw van Israel Gripka. Al vind ik het meer Neil Young solo dan CSN&Y. Maar dat is verder niet relevant. Track & album allebei een 8. Ben vooral blij dat hij er niet een Barn Doors II van heeft gemaakt.
Een andere sing-a-song writer nu. Deze komt uit Portland, Oregon. Zijn debuutalbum verscheen begin dit jaar in de VS, maar is nu ook bij ons te krijgen.
Een andere sing-a-song writer nu. Deze komt uit Portland, Oregon. Zijn debuutalbum verscheen begin dit jaar in de VS, maar is nu ook bij ons te krijgen.
0
geplaatst: 26 september 2013, 18:05 uur
Dit vind ik vrij goed, beetje annoniem en zeurderig, maar het is wel leuk. 7.3. Echter,door de de akoestiek in de ruimte heb ik geen idee wat ik van het album zelf moet verwachten. Voller geproduceerd, kaal en stripped down? Zeg het maar.
0
Vento Vivimus
geplaatst: 26 september 2013, 18:51 uur
Album is hier integraal te beluisteren:
Dus oordeel zelf zou ik zeggen. Idd, de koestiek is bominabel. Al komt ie hier goed uit. Beetje Yim Yames in zijn jonge dagen.
Dus oordeel zelf zou ik zeggen. Idd, de koestiek is bominabel. Al komt ie hier goed uit. Beetje Yim Yames in zijn jonge dagen.
0
geplaatst: 27 september 2013, 09:24 uur
Niet echt origineel, maar voor zowel Lanters on the Lake, Javi Garcia als Widower heb ik een 7 over.
Over ING nog: de vergelijking met CSN&Y ben ik ook nog nergens tegengekomen, servaas.
Over ING nog: de vergelijking met CSN&Y ben ik ook nog nergens tegengekomen, servaas.
0
Hendrik68
geplaatst: 27 september 2013, 19:30 uur
Widower: Prima nummer. Stem niet super, de muzikale begeleiding is echter heerlijk. 7.
0
Hendrik68
geplaatst: 27 september 2013, 20:54 uur
Vento heeft in de zomer al eens een nummer gepost van Sam Baker. Maar dat is niet erg en al helemaal niet bij dit fenomeen met een bepaald verleden kunnen we wel zeggen. 1 oor doof en op de ander een constante piep, dankzij een aanslag in Peru die hij als enige van iedereen in zijn buurt overleefde. Daarom is het bepaald niet zuiver wat hij brengt, maar wat een beleving zeg. Mocht iemand over 2 maanden weer een nummer van Baker plaatsen, ga gerust uw gang. Ik ben vergeten wat ik de vorige keer gaf, maar vast wel in de buurt van mijn cijfer van vandaag. 8,5.
En eh. Morgen allemaal naar Fullbright en Speace in Utrecht s.v.p. 8,5 euro, kun je nog geen broodje shoarma extra van kopen.
En eh. Morgen allemaal naar Fullbright en Speace in Utrecht s.v.p. 8,5 euro, kun je nog geen broodje shoarma extra van kopen.
0
geplaatst: 27 september 2013, 21:07 uur
Morgen ook DeWolff in Vlaardingen, da's 10 minuten fietsen 

0
geplaatst: 28 september 2013, 22:23 uur
Widower: heef wel iets dit liedje, al vind ik zn stemgeluid niet geweldig. 7
Sam Baker. Zeker mooi, al ontbreekt bij mij net als bij het vorige nummer dat van hem geplaatst werd toch de klik om het echt hoog te waarderen. 7,3.
Sam Baker. Zeker mooi, al ontbreekt bij mij net als bij het vorige nummer dat van hem geplaatst werd toch de klik om het echt hoog te waarderen. 7,3.
0
geplaatst: 29 september 2013, 18:17 uur
De vorige, is welliswaar van mezelf, maar al weer 2 dagen geleden.. Bill

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.