MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Mountain Goats, daar krijg ik een beetje de kriebels van. In negatieve zin dan... Een 5.

Keaton Henson, mooie sfeervolle muziek voor *cliché-alert* de herfst! Een 7,5.

Mountain Goats: na een paar luisterbeurten begint ie me iets beter te bevallen, maar verder dan 6,5 kom ik niet.

Keaton Henson: zal nooit wat worden ben ik bang, ik krijg het niet voor elkaar om voorbij die stem te luisteren. 5

Sam Doores & the Tumbleweeds:

Hendrik68
Sam Doores klinkt veelbelovend. Prima stem en de begeleiding is ook prima. Ik hoor in de verte wat Flying Burrito invloeden. Geen idee of die invloeden in zijn overige werk ook terugkomen. 7.

Vento Vivimus
Hendrik68 schreef:
Sam Doores klinkt veelbelovend.

Komt eeder op mij over als een Old Crow Medicine Show-on-prozac, waarbij vooral het tempo de kalmerende werking van het antidepressivum verraadt.

Het kan natuurlijk ook nog altijd gaan om een persiflage, zoals Ween die ooit maakte met hun spaghetti western epic Buenas Tardes Amigo. Van mij krijgen deze Fumbleweeds, wat mij overigens een veel
toepasselijkere naam lijkt voor deze band, een magere 6-.

Was trouwens niet onze eigen Nederlandse Ruud Hermans ooit het muzikale opperhoofd van de Tumbleweeds? Dus wat moet die Sam Doores opeens bij die band? Hoewel, zijn (groot-)vader (?), Dorus,
kwam in ieder geval ook uit Nederland.

Nee geef mij dan maar liever die Noorse depressieveling Kasper Juul die zijn artiestennaam ontleende
aan zijn jaarlijkse herfstdepressie & zo te horen is Thomas er weer in geslaagd om muzikaal uit een
dyb dahl te klimmen. Voorlopig gaat onze Thomas Elliott Smith dus nog niet na.

Van mij krijgt hij in ieder geval een nette 7,4.

Ik vind het gewoon lekker. Een 7,0.

Vento Vivimus
Wie prozac voorschrijft aan Sam Doores en zijn Fumbleweeds denkt er misschien ook over om ritalin voor te schrijven aan The North Mississippi AllStars, en nee, dat is niet het College Football Team uit Tupelo.

Hier live at High Sierra 2013 in Quincy, CA with Jam in the Van. Hun nieuwe album 'World Boogie is Coming' is nog even online te beluisteren via 3voor12's luisterpaal..

De Daniƫl schreef:
Ik vind het gewoon lekker.

En Daniel: dit vind ik nou gewoon lekker! En nou niet zeggen dat dit zeker de (klein-)kinderen zijn van Steven Gene Wold, die we beter kennen als Seasick Steve.

Een stuk beter dan op die nieuwe plaat, gelukkig wat kaler. Zonder toeters en bellen, dikke 8 voor de Allstars,

Vento Vivimus
ThirdEyedCitizen schreef:
Een stuk beter dan op die nieuwe plaat, gelukkig wat kaler. Zonder toeters en bellen.

Ik ben anders heel tevreden over dat nieuwe album.

mag dit in het topic? Misschien niet, maar ik doe het gewoon:

Hendrik68
North Mississippi All Stars: Geen wonder dat TEC hier een 8 voor geeft, het is nagenoeg hetzelfde nummer als dat ik met Smooth Hound Smith plaatste, alleen wat minder kaal aangekleed. En ook hier zoals Ducoz het noemde een hoog Black Betty gehalte dat hier wat mij betreft nog een stukje nadrukkelijker aanwezig is. De Allstars hebben me in het verleden vermaakt, maar niet meer dan dat. Ze hebben een stijl geadopteerd van de southern blues rock en proberen daar iets eigens van te maken. Dat is op de vorige albums maar matig gelukt. Desondanks ben ik wel benieuwd naar hun nieuwe album, want de potentie is er wel. Voor dit nummer een 7.

Overseas: Waarom zou dat hier niet mogen? Doet me een beetje denken aan Phosphorescent, Niet slecht, ook niet super. 6.

Overseas: de link met Phosphorescent kan ik niet leggen. Ik vind het niet denderend. 6
North Mississippi All Stars vind ik niet in dit topic passen. Het klinkt wel lekker op zich.
Sam Doores klinkt erg fijn. Hier wil ik eens een album van luisteren. 8

Sinds wanneer past blues (Allstars) niet in een topic gewijd aan Amerikaanse roots? Als er iets bij oude Amerikaanse tradities hoort dan is het blues wel.

Brett Detar: Beetje zeurfolk helaas. 5.7

Hendrik68
Da's ook toevallig. Heb net een paar nummers beluisterd van deze man en ik dacht, dat is wel leuk voor het topic vanavond.... Daarmee geef ik al aan dat ik dit wel lekker vind. 7,3. Zo op het eerste gehoor een vrij gevarieerd album.

Brett Detar: raakt me totaal niet. 4
Overseas: ook dit kan me niet bekoren. 5
North Mississippi Allstars: klinkt best prima. 6,5
Sam Doores: ja, dit vind ik leuk! 7,5

Ik ben er wat vroeg bij, ik hoop niet dat dat iemand zal storen.

Aller eerst mijn beoordeling voor Brett Detar. Het valt me op dat ik zoveel negatieve geluiden hoor. Het klinkt enorm sfeervol, en juist die sfeer die mij aanspreekt. Bij mij is het glas dus bijna leeg...
Het valt me ook op, ten positieve, dat Hendrik dit kan waarderen. Ik zou dit wel in het rijtje van Midlake scharen, zoals ik dat op het eerste gehoor hoor. van mij een 7,9

Ik wil een nummer van het nieuwe album van de Sadies plaatsen, ik vind het opvallend dat er enkel nog 3 stemmen staan van mensen die in dit topic meelopen(inc. mijzelf). IK heb het album al voor de release date ontvangen maar was er nog niet aan toe gekomen, misschien dat er via dit topic (er zal toch vast wel eens iemand mee lezen die niet antwoord of geen account heeft?) meer mensen zullen zijn die het zullen beluisteren..

YouTube - The Sadies - "So Much Blood"

Ik denk dat dit meer een album is dat iedereen hier zal aanspreken. Het is wat directer en minder '60s pop. Het wordt ook wat gruiziger.

Ik heb het filmpje even weggehaald omdat die van Spoellie nog niet zo lang terug is geplaatst, luister er vooral naar.. maar hij doet dan nog even niet mee voor de puntos.

Trouwens, zingt Will Johnson in Overseas? Ik durf er geld op in te zetten...

The Sadies is laatst nog geweest, welliswaar een ander album. Maar je hebt gelijk, dus het is je vergeven, dit spreekt me wel meer aan. 7.5

Ducoz: Jep, tis een combinatie project van leden uit Bedhead, Pedro The Lion en inderdaad Johnson uit o.a. Centro-matic

Da's een combi tussen zijn voor en achternaam?

Niet Wilson, Johnson...... haha, sorry, gecorrigeerd

Hendrik68
Het valt me ook op, ten positieve, dat Hendrik dit kan waarderen. Ik zou dit wel in het rijtje van Midlake scharen,

Ha, ha, Ducoz wil me aan de Midlake hebben. Leuk geprobeerd. Midlake heb ik destijds geprobeerd en vond het enorm zeikerige muziek. Kan best zijn dat het minder erg is dan in mijn herinnering, maar ik vond het toen in ieder geval te zwak om ooit nog weer te proberen. Brett Detar brengt het ook wel gevoelig, maar wel duidelijk en krachtig en niet dat zweverige dat tegenwoordig zo in de mode is.

Vento Vivimus
spoelie90 schreef:
North Mississippi All Stars vind ik niet in dit topic passen

Ik zou zeggen overtuig dan jezelf van het tegendeel nu ze toch in het land zijn zijn of anders donderdag.in de Ancienne Begique, de AB, in Brussel (B).

En mocht dat je niet overtuigen, kijk dan hier of luister naar de NMAS-playlist op de website van O13.

Beste Servaas, ik had het niet over de kwaliteit van het nummer. Ik vond het meer in een bluestopic thuis horen. Doei.

.....

Overseas: 6
Brett Detar: 5,5
The Sadies: 6,5

Ik heb zelf wel een knaller ontdekt al zeg ik het zelf. Heb zin om 'm te delen, maar telt die van Ducoz nu wel of niet? Ach, ik wacht wel even

Gooi em erin...

Psies, smijten moar Daniel!

Hendrik68
Ja kom op Daniel, ik sta alweer klaar met mijn fileermes .

Vind ik trouwens wel een goeie, om even aan te kondigen soms. Ik wil van de week ook nog een keer, zal ik me ook even melden van tevoren.

Edit: Ik had de Sadies over het hoofd gezien. Filmpje van een paar maanden terug beviel me redelijk, het bijbehorende album niet erg. Ik vond de stijl een beetje een maniertje. Dit filmpje stemt mij wat optimistischer. Zou erop kunnen duiden dat dit wat meer eigen en volwassener is. Een 7 hiervoor.

North Mississipi Allstars: overtuigend uitgevoerd, maar niet mijn ding dit, 5,5.
Overseas: 6
Brett Detar: 7,3
sadies: 7

Okeuh, daar gaan we dan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:53 uur

geplaatst: vandaag om 00:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.