MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Devil Makes Three - Fijn, lekker sfeertje, eens meer van proberen 7,8
Ed Askew - Beetje saai, wel goede stem, maar verder niet zo, dit soort dingen hebben voor mij vaak een soort x-factor nodig, iets bijzonders waardoor ik het interessant vind.. nu is het allemaal wel leuk, maar toch zal ik er weinig naar luisteren. 6,4

Vashti: Heb er altijd een beetje moeite mee. Maar wel mooi hoor 8.
The Devil Makes Three - Heel erg lekker album en dit nummer is dat ook -8.2
Ed Askew: Wel aardig, wat saaiig. 6.8

Dit is nog niet voorbij geweest en mag hier best eens aandacht. Prachtig!

Voor de studiogeluid liefhebbers onder ons, al vind ik haar live akoestisch nog indrukwekkender .

Hendrik68
Laura Stevenson: Ja dit vind ik dan weer een stuk minder. 5,5.

Vashti Bunyan: mooi dit, 8
Devil Makes Three: 6,7
Ed Askew: 7
Laura Stevenson: ik vind het wel wat weghebben van Bunyan. Ik mag dit wel, goed nummer, ook een 8.

Hendrik68
Dave van Ronk, waarvan wel wordt gezegd dat hij Dylan heeft beinvloedt.

Heb t al eerder gehoord, die Coen brothers film "Inside Lewyn Davis" heeft hem op de soundtrack, vandaar. Maar eh nee, vreselijke stem. 4.5

Ed Askew: klinkt wel aardig, maar ik denk niet dat ik dit vaker zou luisteren, 6,0
Laura Stevenson: eigenlijk hetzelfde oordeel als bij Askew, maar dan een tikkeltje saaier. 5.5
Dave van Ronk: saai en vervelende zang. 4,5

Laura Stevenson- te poppy en te weinig karakter, live wel iets beter, maar 4,7*

Dave van Ronk- Stem doet me niet heel veel, en het nummer vind ik niet zo boeiend, maar ben wel benieuwd naar andere dingen, want ik kan me voorstellen dat ik andere dingen wel goed vind van hem. eens kijken, dit toch 5,8.. doe mij wat Dylan invloeden dan toch Woody maar

Dave van Ronk: 5. Dan is de uitvoering van Dylan zelf beter.
Laura Stevenson: 7
Ed Askew: 5,5

Ik vind ome Dave van Ronk wel tof hoor, gek dat het hier totaal niet aanslaat... 8

Vento Vivimus
Als iemand erin slaagt om his holy Bobness te inspireren krijgt hij/zij van mij ongehoord een 8. Ome Dave is daarop geen uitzondering.

Van heel ouds naar iets heel jongs. Op zoek naar het mooiste popliedje van 2013 liep ik deze tegen het lijf. Wat mij betreft een verlate surprise die ik hier nog niet eerder tegenkwam. Dus daarom.

Het gezelschap doet mij wel denken aan de Carolina Chocolote Drops en aan Andrew Bird en dat is nooit verkeerd natuurlijk.

De albumstream vind je hier.

Ja, potver... ik had iets leuks.. gaan we ander half uur voor tijd posten.

Dan ben ik voor twee dingen.. het is toch al vrij dood hier de laatste tijd dus dat kan wel, vind ik.
Dus mijn inzending:

Subway Tracks klinken wat anoniem maar ik hoor wel dingen die ik mooi vind. Ben benieuwd hoe ze op een studioplaat uit den verf komen... 6,5

Ik dacht dat we niet zozeer meer op tijd lette, maar meer op maximaal 1 ding per dag, maakt niet uit wat voor tijd dan? Maar Whatever, 2 dingen kan ik zelf alleen maar toejuichen, als het af en toe is.

Subway Tracks, fijn folky instrumentatie, dat ergens tussen Iers en Bluegrass inhangt? Afijn, geen probleem, maar die zangeres heeft totaal geen power. 6

Hiss Golden Message: Haast slowcore? Vind de stem niet echt bij de muziek passen (meer bluesy dan de muziek), maar misschien daarom juist wel tof. Goed dan, 7!

Vento Vivimus
ThirdEyedCitizen schreef:
... maar die zangeres heeft totaal geen power. ..!

Zo zie je maar weer. Smaken verschillen. Die zangeres kan mij bijzonder bekoren. Ik zou graag eens op haar wasbord spelen.

Het ensemble noemt zich overigens Elephant Revival. De clip is afkomstig uit de Subway tracks, waarin live optrdens worden opgenomen in (metro-)stations.

Elephant Revival: klinkt interessant, vooral vanwege de instrumentatie. 7
Hiss Golden Message: doet me helemaal niets en na een tijdje wordt de zang vervelend. 5.

Verassend Staralfur, zeker met Neutral Milk Hotel en Bright Eyes in je top
Maar het kan inderdaad net in het verkeerde keelgat schieten

Hendrik68
Elephant Revival: Instrumentatie gaat nog, maar wat een smakeloze zang en wat een chagrijn op de gezichtjes. 5.

Hiss Golden Messanger wint dan vandaag. Zit veel meer kracht in en ook een mooie compositie. 7,3.

Ducoz schreef:
Verassend Staralfur, zeker met Neutral Milk Hotel en Bright Eyes in je top
Maar het kan inderdaad net in het verkeerde keelgat schieten

Ik probeer het morgen nog wel een keer, misschien ben ik er dan wel in de stemming voor.

Heb net het album van Elephant Revival gehoord en dat klonk best leuk, beter dan de video die hier gepost is.

Hendrik68
Van dit prachtige album komt misschien wel een van de mindere nummers. Ik kon echter geen andere studioversie van dit album vinden. Wat mij betreft echter nog steeds uitstekend. Oordeelt u zelf, hier is Dan Baker.

I haven't found what Im rooooking fawwrr.

Ik moet steeds een beetje aan een light version van Sixteen Horse Power denken.
6

eerder Woven Hand, want dat is minder folk-gericht. Heeft er wat van weg ja. Geen problemen mee. 7.7

De zanger klinkt alsof 'ie flink gezopen heeft. Muzikaal verder prima. 5,5

Vento Vivimus
In 2008 debuteerde Dan met Outskirts of Town dat ik hier kort voor Kerstmis 2010 postte. Twee jaar later volgde Sad Song Junkie dat ik in dezelfde worp aan dit forum toevertrouwde.

Voor mij was het een mooie kerst met twee uitstekende albums, muziek om een beetje bij uit te buiken. Helaas raakte Dan hier wat ondergesneeuwd, want alleen zijn Sad Song Junkie slaagde erin om een handjevol stemmen te verzamelen.

Wat ook niet echt hielp was dat de schijfjes hier toen alleen via internet, CDBaby, verkrijgbaar waren. Sinds een paar weken is er een nieuw album 'Pistol in my Pocket'. dat nu gelukkig ook een Nederlandse release kent. Dat scheelt in ieder geval in de portokosten. Dark and haunting like a Jim Jarmush movie volgens de recensies.

Misschien alleen voor fijnproevers maar ik lust er wel pap van en het zou me niet verbazen als het album in de loop van deze maand nog in mijn jaaroverzichtje over 2013 opduikt.

Voor wie in deze feestmaand krap bij kas zit heb ik de heugelijke tijding dat de drie albums nu ook integraal worden gestreamd op Spotify. Krijg je er wel geen Amerikaanse postzegel bij.

Voor deze video, waarvan de muziek wat steviger is dan we van Dan gewend waren - al vind ik de vergelijking met de jonge heer Edwards wat far-fetched - krijgt hij ook van mij een 7,7.

Dave Van Ronk, ja dat is toch wel een icoon. Mooi dat Inside Lewynn Davis (gaat dat zien!) losjes op zijn leven gebaseerd is. Hij verdient wat erkenning want hij heeft heel veel moois gedaan en Dylan gemaakt tot wie hij nu is. Een 8.

Dat Hiss Golden Messenger is goed zeg! Een 8,5!

Dan Baker vind ik te gemaakt en irritant. Een 5,0.

Dave Van Ronk

Hiss Golden Messengers kende ik nog niet. Prima ontdekking, wel benieuwd in hoeverre ze nog van zichzelf verschillen in andere liedjes, en het zo nog wel spannend of interessant kunnen houden.

Stem van die Dan Baker doet mij wat denken aan Carolina Drama van Raconteurs. Maar dan vind ik deze stem niet zo bijzonder, een beetje net niet, het liedje ook niet zo.

4 te gaan alweer, daar gaan we:

Dave Van Ronk: goede stem, liedje doet me weinig: 6
Elephant Revival: hier heb ik niks mee, 4,5. Vooral de zang stoort me.
Hiss Golden Messenger: zonder twijfel de beste van deze vier. Dit album staat al een tijdje op mn 'nog te luisteren' lijst. Voor dit nummer een 7,3.
Dan Baker: krappe voldoende, verder kom ik niet. 5,5.

Masimo schreef:
Dave Van Ronk

Hiss Golden Messengers kende ik nog niet. Prima ontdekking, wel benieuwd in hoeverre ze nog van zichzelf verschillen in andere liedjes, en het zo nog wel spannend of interessant kunnen houden.

Het is een vrij diverse plaat die inprincipe spannend blijft. Op 30 januari samen met Alasdair Roberts in de Roode Bioscoop in Amsterdam, ik heb mijn ticket

moet er bij zeggen, ik heb me er hier nog niet in verdiept, maar wel 1x het nieuwe album gehoord:

Klinkt lekker, maar als je Drive-by Truckers of een gelijksoortig countryrock bandje kent zal dit miet heel bijzonder zijn. Wel goed.

Hendrik68
Waiting for Henry: Je zegt het zelf al. Ver verwijderd van het standaard Trucker niveau, maar dan noem je ook wat. Dit is gewoon een leuk plaatje, niet meer, maar zeker ook niet minder 6,5.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:39 uur

geplaatst: vandaag om 11:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.