MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Nena Vanetsanou: 5,5
Joshua James: mooi, 7,3.
Noah Gundersen: 7, refrein ook voor mij het sterkste gedeelte van dit nummer.

Parker Millsap

Dit smaakt naar meer, Jasper. Goed nummer.

Nu, 0.46 is natuurlijk een lastige om de 24-uurs regel op toe te passen, wat mij betreft hoeft dat dan ook niet. Mja, aangezien de laatste video alweer een tijd geleden is. ik zag voor deze artiest nog geen videos gepost, dus daar gaan we....

Scott H. Biram, aangezien dat niet bij t filmpje stond.

Cijfers van mijn kant voor de andere filmpjes volgen later.

Sorry, ik vind dit een bak herrie wat nergens toe leidt. 3

Hendrik68
Parker MIllsap: Hoewel de zanger op zich een mooie stem heeft, komt het op de een of andere manier nooit echt tot leven. 6.

Only Whiskey: Heet die artiest echt zo? Ja dit hoort natuurlijk niet in dit topic. Heeft helemaal niets met roots, folk of americana te maken. Is gewoon rock en roll en dan nog een bar slechte variant ook. Ik hou van een bak herrie, maar wel een stijlvolle bak herrie. Dit slaat echt nergens op. 4.

Tot zover mijn voorlopig laatste reactie in dit topic. Vorige week gaf ik nog aan me in te blijven zetten voor dit topic, maar er is de laatste tijd wel erg weinig gaande in dit topic. Het valt regelmatig stil. Daarnaast ontdek ik zelf ook niet bijzonder veel meer de laatste tijd. Plus het feit dat ik het zelf ook erg druk heb met andere zaken, hou ik dit topic even voor gezien.

Een nummer van zijn van de week verschenen album

Het album is eventueel te beluisteren op Bandcamp.

Is gewoon zwaar versterkte blues met wat punk erdoor, Scott H Biram heet ie Hendrik, t staat er nog bij geschreven in mijn post. Misschien had ik deze akoestische sessie moeten plaatsen, maar had daar op het moment geen zin in . Voor wie nu nog durft te klikken, geldt niet meer voor de beoordeling natuurlijk @ KEXP

Vento Vivimus
Hoewel niet echt representatief voor zijn laatste album 'The Spirit and the Spine toch even aandacht voor Rob Jungklas, sing-a-song writer uit Memphis, Tennessee, waar wel meer goede muziek vandaan komt:

Ik gooi er ook maar eens een folknummer tegenaan, en wat voor een. Dit juweeltje komt eigenlijk van het onvolprezen gelijknamige album van Andy Irvine & Paul Brady maar dit is de solo uitvoering.

Moeten wij dit topic als dood beschouwen?

Ik neem er ook even een pauze van. Ten eerste (en voornamelijk) omdat ik zelf momenteel wel redelijk verzadigd ben in dit genre, ten tweede heb ik wel genoeg van sommige gebruikers die hier vooral komen om hun eigen tips te dumpen en zelden tot nooit iets beoordelen.

Ik sluit me aan bij de eerste opmerking van spoelie90, ik ben sowieso een stuk minder met (nieuwe) muziek bezig de laatste tijd - ben erg druk met afstuderen.

Ik moet bekennen dat ik ook wel aardig verzadigd ben in het genre en daarom ook niet vaak meer hier kom. We kunnen even een pauze inlassen en dan over een tijdje weer eens verdergaan?

Dood is inderdaad ook wat overdreven. Door mijn recensiewerk zal ik nog veel nieuwe americana ontdekken, maar door het schrijven en inluisteren heb ik ook even minder behoefte aan NOG MEER. Anderzijds kan het topic daarbij ook helpen, als jullie wat leuks posten, misschien kan ik de desbetreffende act wel recenseren.

Ik zou zeggen, post hier gewoon af en toe wat en als je zin hebt om te beoordelen doe je dat en anders niet. Elke dag is op dit moment in ieder geval zinloos

Vento Vivimus schreef:
Hoewel niet echt representatief voor zijn laatste album 'The Spirit and the Spine toch even aandacht voor Rob Jungklas, sing-a-song writer uit Memphis, Tennessee

Dat album is niet aan mij besteed, voor mij totaal over the top.

Shangri-la schreef:
Ik gooi er ook maar eens een folknummer tegenaan, en wat voor een. Dit juweeltje komt eigenlijk van het onvolprezen gelijknamige album van Andy Irvine & Paul Brady maar dit is de solo uitvoering.

Dat album behoort tot het allerbeste wat de folkmuziek heeft voortgebracht.

spoelie90 schreef:
ten tweede heb ik wel genoeg van sommige gebruikers die hier vooral komen om hun eigen tips te dumpen en zelden tot nooit iets beoordelen.

Als ik iets niet mooi vind laat ik geen afkrakend berichtje achter, maar onthoud me van commentaar. Er zijn hier mensen die na een minuut luisteren een negatief oordeel hebben over een nummer, wat is dan de beste reactie?!

staralfur schreef:
Ik sluit me aan bij de eerste opmerking van spoelie90, ik ben sowieso een stuk minder met (nieuwe) muziek bezig de laatste tijd - ben erg druk met afstuderen.

Succes daarmee, Anneke!

ThirdEyedCitizen schreef:
Dood is inderdaad ook wat overdreven. Door mijn recensiewerk zal ik nog veel nieuwe americana ontdekken, maar door het schrijven en inluisteren heb ik ook even minder behoefte aan NOG MEER.

Misschien eens tijd om wat meer naar folk e.d. te gaan luisteren? Als ik zelf genoeg heb van folk en americana, dan luister ik weer eens een tijdje naar een geheel ander genre. Dat werkt zeer verfrissend.

Zit nu dik in de minimale rammelblues, zoals Junior Kimbrough. Ook erg leuk..Experimentele folk doe ik sowieso wel. Grouper, Tiny Vipers, Angel Olsen dat soort dingen.

Even een pauze vind ik ook wel prima. Zonder de vaste waarden in dit topic wordt het sowieso lastig om het in stand te houden ben ik bang. Kan ik mooi de tijd nemen om al het moois wat ik in het afgelopen jaar voorbij heb zien komen in dit topic wat beter te leren kennen (want daar loop ik een beetje mee achter).

Dat heb ik ook wel inderdaad. Genoeg mooie dingen gehoord hier die ik nog niet 'uitgediept' heb.

Prachtige uitvoering van I am a woman. Afkomstig van haar schitterende debuutalbum.

Vento Vivimus

Hendrik68
Het volgende filmpje is natuurlijk niet om roots te ontdekken of te beoordelen. Vandaag wil ik even stilstaan bij de geboortedag van Townes van Zandt, vandaag exact 70 jaar geleden.

Townes rules.

Vento Vivimus
Silence is Golden, maar deze mag er ook zijn:

Alleen jammer dat ie in de badkamer werd opgenomen.Maybe someone can tell the engineer.

Vento Vivimus

'South' by Blackie and the Rodeo Kings.

Album stream

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:54 uur

geplaatst: vandaag om 14:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.