Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 4 februari 2014, 14:59 uur
The Gloaming: Ja deze heren weten wel een sfeer neer te zetten. Dit is een van de beste nummers van hun titelloze album. Voor dit nummer een 8. Een heel album van dit gezelschap is op zich niet verkeerd, maar zoals met zoveel Ierse muziek: 1 nummer is leuk, maar na een poosje heb je die langdradige muzikale gedeelten wel gehad.
0
kistenkuif
geplaatst: 4 februari 2014, 15:08 uur
Nondeju, hadden jullie me niet even kunnen tippen over het bestaan van deze rootsweg op de site. Kom er nu pas achter, lekker stom van mij en een hoop in te halen.....top!
0
geplaatst: 4 februari 2014, 15:22 uur
The Gloaming: precies wat ik nodig had vandaag, bedankt! Dit krijgt van mij een dikke 8.

kistenkuif schreef:
Nondeju, hadden jullie me niet even kunnen tippen over het bestaan van deze rootsweg op de site. Kom er nu pas achter, lekker stom van mij en een hoop in te halen.....top!

0
geplaatst: 4 februari 2014, 17:26 uur
Ik loop te ver achter om het echt in te halen, al heb ik alles wel gehoord. Wat betreft beoordelingen nu:
Calahan Morrison & Eli West: 7.3
Sheepdogs: 7.7
The Gloaming: 7.6
Calahan Morrison & Eli West: 7.3
Sheepdogs: 7.7
The Gloaming: 7.6
0
geplaatst: 5 februari 2014, 08:11 uur
kistenkuif schreef:
Sorry, Kistenkuif, dat ik het je niet gemeld heb.
0
Hendrik68
geplaatst: 6 februari 2014, 11:39 uur
Hebben we deze man al eens gehad hier? Een soort van roots blues uit Iowa. Een stijl waar ik nooit genoeg van krijg. Zijn naam: William Elliot Whitmore.
0
geplaatst: 6 februari 2014, 12:37 uur
Ik kan het niet uitleggen hoe dat komt, maar ik vind het een beetje geforceerd. 6
0
geplaatst: 7 februari 2014, 13:47 uur
kistenkuif schreef:
Misschien kan de nieuwkomer zijn entree opluisteren met een nieuwe post? Er zijn 24u verstreken.
0
kistenkuif
geplaatst: 7 februari 2014, 15:34 uur
Moet helaas verstek laten gaan door verblijf buitengaats. ik meld me wanneer ik dagelijks kan meedraaien. Duurt nog wel effe.
0
geplaatst: 7 februari 2014, 15:47 uur
Julie Byrne, uitermate geschikt voor een regenachtige dag als deze.
0
geplaatst: 7 februari 2014, 16:42 uur
Whitmore, komt inderdaad ook op mij wat geforceerd over. Een 5.
Byrne, wauw mooi! Een 8.
Byrne, wauw mooi! Een 8.
0
geplaatst: 8 februari 2014, 12:56 uur
Interssant, heb hier nog nooit van gehoord, jullie wel? Reviews! | Driftercountry.com , Nederlandse roots site dus.
0
Hendrik68
geplaatst: 9 februari 2014, 15:17 uur
Julia Byrne: De eerste paar seconden heb je nog het gevoel dat het wel eens wat zou kunnen worden, maar al gauw gaat het nummer verder in de voortkabbelstand en wordt het erg vervelend op het laatst. 4
Jennifer Byrne: Een 8, want haar nummer is exact 2 keer zo goed als de vorige. Heldere krachtige stem (a la Amy Speace) en de begeleiding is helemaal zoals het hoort. Ierland op zijn best. Hier ga ik achteraan.
Jennifer Byrne: Een 8, want haar nummer is exact 2 keer zo goed als de vorige. Heldere krachtige stem (a la Amy Speace) en de begeleiding is helemaal zoals het hoort. Ierland op zijn best. Hier ga ik achteraan.
0
geplaatst: 9 februari 2014, 22:30 uur
W.E. Whitmore: 6,7. Lekkere stem wel, liedje heb ik minder mee.
Julie Byrne: in de Marissa Nadler, Alele Diane hoek, die sfeer trekt me wel. Vind alleen ook hier het liedje niet heel bijzonder. 6,5
Jennifer Byrne: ze zingt het met overgave, weinig op aan te merken. Niet direct iets waar ik meer van wil horen. Net iets beter dan de andere twee, een 6,8.
Julie Byrne: in de Marissa Nadler, Alele Diane hoek, die sfeer trekt me wel. Vind alleen ook hier het liedje niet heel bijzonder. 6,5
Jennifer Byrne: ze zingt het met overgave, weinig op aan te merken. Niet direct iets waar ik meer van wil horen. Net iets beter dan de andere twee, een 6,8.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 08:51 uur
Jasper schreef:
Jennifer Byrne: ze zingt het met overgave, weinig op aan te merken. Niet direct iets waar ik meer van wil horen.
Jennifer Byrne: ze zingt het met overgave, weinig op aan te merken. Niet direct iets waar ik meer van wil horen.
Op het album Suitcase staat voornamelijk eigen werk en een paar traditionals. Dit nummer staat trouwens niet op Suitcase. Misschien toch eens het album beluisteren, Jasper?!
0
geplaatst: 10 februari 2014, 10:27 uur
Eens iets totaal anders wat hier normaal gepost wordt. De Griekse zangeres Nena Vanetsanou. Ben zeer benieuwd naar de reacties!
0
Hendrik68
geplaatst: 10 februari 2014, 11:28 uur
Nou ja, je hebt Ierse folk, maar natuurlijk ook in andere landen. Kan maar zo zijn dat iemand dit leuk vindt. Ze kan in ieder geval prima zingen. Ik hou alleen niet van die begeleiding die bol staat van het Zuideuropeese temperament. 1 nummertje op zijn tijd gaat nog, maar dan is het ook weer klaar. Maar slecht is dit zeker niet.
0
geplaatst: 10 februari 2014, 11:45 uur
Ik ben benieuwd. De associaties met Marissa Nadler en Alela Diane van Jasper hebben mij doen besluiten het album toe te voegen aan mijn spotify-afspeellijsten. Het nummer heb ik nog niet gehoord. Mijn collega's luisteren liever Radio 538. Bovendien is het droog buiten.
Nog een dikke
voor een ieder die dit topic al over de 100 pagina's heeft weten te brengen. Ik kijk nog vaak over de schouders mee maar heb ondertussen wel een overkill bereikt aan het genre. Top dat jullie het topic levendig houden!
Nog een dikke
voor een ieder die dit topic al over de 100 pagina's heeft weten te brengen. Ik kijk nog vaak over de schouders mee maar heb ondertussen wel een overkill bereikt aan het genre. Top dat jullie het topic levendig houden!
0
geplaatst: 11 februari 2014, 11:55 uur
De Griekse heb ik binnen een minuut maar weggedrukt. Dit trek ik niet.
Jennifer Byrne: 6,5
Julie Byrne: 6
Nieuwe: Joshua James - Doctor, Oh Doctor. Ergens kwam het me bekend voor, dus het kan zijn dat dit eerder gepost is...
Jennifer Byrne: 6,5
Julie Byrne: 6
Nieuwe: Joshua James - Doctor, Oh Doctor. Ergens kwam het me bekend voor, dus het kan zijn dat dit eerder gepost is...
0
geplaatst: 11 februari 2014, 13:07 uur
Nena Vanetsanou: het is niet slecht, maar ik zou het nooit zelf opzetten (laat staan een heel album luisteren)
Joshua James: mooie stem, mooi liedje. Ik ga op zoek naar meer.
Joshua James: mooie stem, mooi liedje. Ik ga op zoek naar meer.
0
Hendrik68
geplaatst: 11 februari 2014, 13:32 uur
Joshua James: Ik zal niet direct op zoek gaan naar meer, maar ik vind dit wel wat hebben. Goede stem, lekkere begeleiding, liedje zelf blijft een beetje achter. 6,8.
0
Hendrik68
geplaatst: 12 februari 2014, 13:43 uur
Noah Gundersen: Mooi nummer hoor, blijft al heel snel hangen. Zoals bekend ben ik niet zo van het gefluister, gelukkig geeft hij tijdens de refreinen wat meer gas en dat geeft hoop. 7,3.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.