Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
servaas
geplaatst: 10 juli 2012, 13:59 uur
servaas schreef:
Overigens vind ik 48 uur wel wat erg lang, ik hoor iedere dag wel weer iets dat ik de moeite van het noemen waard vind .... !
Overigens vind ik 48 uur wel wat erg lang, ik hoor iedere dag wel weer iets dat ik de moeite van het noemen waard vind .... !
Noemen we dat hier ook een servaasje?

0
geplaatst: 10 juli 2012, 15:09 uur
servaas schreef:
(quote)
Niet alles tot jezelf herleiden
Dat je graag het middelpunt bent, is nu wel duidelijk. Enorm irritant.
Ik vind 24u eigenlijk ook wel prima. De meeste reacties zijn dan wel gegeven. Voor de laatkomer zou je eventueel ook nog een uitloop van nog 24u geven om te stemmen, zodat je daarna het cijfer berekent...
0
geplaatst: 10 juli 2012, 17:15 uur
Misschien is het wel wat om de regels wat aan te scherpen om die ellenlange berichten met die links wat in te perken, dat zou de leesbaarheid wat mij betreft alleen maar ten goede komen.
0
geplaatst: 10 juli 2012, 19:39 uur
Dit vind ik net iets te cleane country(het genre).. Don't get me wrong, aardig nummer.. Maar wat mij betreft te glad voor zijn soort, wat het nummer dan niet tengoede komt.
6
6
0
geplaatst: 10 juli 2012, 20:14 uur
Dit is geen country, dit is pure folk. En die stem maakt het voor jou denk ik wat te clean, kan ik inkomen, maar ik smul ervan 

0
geplaatst: 10 juli 2012, 20:19 uur
Hmm, het is niet onaardig maar het gaat nogal langs me heen.. 6,5
0
geplaatst: 10 juli 2012, 20:29 uur
Een 6 hier, om dezelfde reden eigenlijk.
Het liedje van de zusjes van Larkin Poe bevallen me een stuk beter (een 7,5 - als het nog kan).
Het liedje van de zusjes van Larkin Poe bevallen me een stuk beter (een 7,5 - als het nog kan).
0
geplaatst: 10 juli 2012, 23:00 uur
staralfur schreef:
Hmm, het is niet onaardig maar het gaat nogal langs me heen..
6,0Hmm, het is niet onaardig maar het gaat nogal langs me heen..
0
geplaatst: 10 juli 2012, 23:06 uur
Mooie folk. (ja, 't is toch écht nogal folk..
) Mij bevalt de stem goed, erg mooi geluid.
7
) Mij bevalt de stem goed, erg mooi geluid.7
0
geplaatst: 11 juli 2012, 01:33 uur
Het is ook geen hoogvlieger voor mij helaas maar ik vind hem wel beter dan de vorige.
6
6
0
servaas
geplaatst: 11 juli 2012, 03:11 uur
Voor het nummer: 7
Voor de zanger/band: -
En nu, waarom?
Leuke, originele keuze. Deze Mick Softley. Kende hem (nog) niet, maar ik kreeg er een erg sterk jaren 60-gevoel bij (protestneweging tegen Vietnam, dus goede folk!). En dat is niet zo vreemd, want uit een beetje Google'en bleek dat het nummer nu ruim 40 jaar oud is en dat Softley vooral in de 60'er en 70'er jaren bekend was.
Mick Softley - Music Biography, Credits and Discography : AllMusic
Net zo oud dus als Bob Dylan in de VS en Richard Thimpson of Donovan in de UK. Die zijn nu alle drie een eind in de 60 en Bob heeft ook volgens de nieuwe regels nu al een paar jaar recht op AOW! Leuk om hier zo'n klassieker voorbij te zien komen.
Maar als Mick nu nog muziek maakt, dan klinkt hij waarschijnlijk ongeveer zo!

Voor de zanger/band: -
En nu, waarom?
Leuke, originele keuze. Deze Mick Softley. Kende hem (nog) niet, maar ik kreeg er een erg sterk jaren 60-gevoel bij (protestneweging tegen Vietnam, dus goede folk!). En dat is niet zo vreemd, want uit een beetje Google'en bleek dat het nummer nu ruim 40 jaar oud is en dat Softley vooral in de 60'er en 70'er jaren bekend was.
Mick Softley - Music Biography, Credits and Discography : AllMusic
Net zo oud dus als Bob Dylan in de VS en Richard Thimpson of Donovan in de UK. Die zijn nu alle drie een eind in de 60 en Bob heeft ook volgens de nieuwe regels nu al een paar jaar recht op AOW! Leuk om hier zo'n klassieker voorbij te zien komen.
Maar als Mick nu nog muziek maakt, dan klinkt hij waarschijnlijk ongeveer zo!

0
geplaatst: 11 juli 2012, 17:22 uur
Donovan was een goede vriend van Softley en hij heeft een aantal nummers die door Softley zijn geschreven gecoverd en daardoor "groot" gemaakt: The War Drags On, Goldwatch Blues en ik dacht ook Codine. Stuk voor stuk pareltjes.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 17:27 uur
Dat klop niet helemaal, Codine is door Buffy Sainte-Marie geschreven maar dat wordt nu wel erg off-topic. 

0
geplaatst: 11 juli 2012, 18:54 uur
Die laatste twijfelde ik inderdaad al over, maar goed dat je het zegt! Nu inderdaad weer terug on-topic. Van mij kan de volgende komen!
0
geplaatst: 11 juli 2012, 20:19 uur
Ik vind dat die beslissing aan de topic starter is, nu is de afspraak na 48 uur.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 20:24 uur
1x per 24 uur lijkt mij prima. Leuk te zien dat hier dagelijks voldoende aanloop is.
Laten we wel het tijdstip van 20.00 uur aanhouden, dus op zijn vroegst iets plaatsen om 20.00 uur.
So, who's next!
edit: stemmen op video's ouder dan 24 uur moet kunnen. Dit kan dan nog aangepast worden op de stand, maar lijkt me niet het meest relevante.
Laten we wel het tijdstip van 20.00 uur aanhouden, dus op zijn vroegst iets plaatsen om 20.00 uur.
So, who's next!
edit: stemmen op video's ouder dan 24 uur moet kunnen. Dit kan dan nog aangepast worden op de stand, maar lijkt me niet het meest relevante.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 21:25 uur
De akoestische versie van 'Queen of California' van John Mayers nieuwe album. Die man is van alle markten thuis. Geweldige muzikant.
Dit is toch Folk of heb ik het mis?
Dit is toch Folk of heb ik het mis?
0
Ponty Mython
geplaatst: 11 juli 2012, 21:28 uur
Erg poppy, niet mijn ding die Mayer. Klinkt te gelikt, ik heb het graag wat rauwer en donkerder. Is dit niet gewoon akoestische popmuziek? Een 5/10.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 21:39 uur
'Folk/Country' is het genre dat op de MusicMeter-pagina van het album wordt vermeld. Dat het ietwat gelikt klinkt begrijp ik, maar persoonlijk vind ik het wel mooi. De normale versie van het nummer (die op het album staat) klinkt overigens nog gelikter.
0
geplaatst: 11 juli 2012, 22:12 uur
Folk/Country zal ik 't niet genoemd hebben. 't Is pop met invloeden van folk, wellicht, hoewel ik heel 't album niet heb beluisterd - vanuit dit nummer zou ik 't onder Pop/Folk scharen, en in die volgorde.
Wat mij betreft 'doet' 'ie teveel folk, terwijl 'ie 't niet is. 't Is een halfslachtige poging een folky te zijn, maar een ware cowboy zal 'ie niet wezen. Dat kan alsnog prima zijn, en waarschijnlijk hebben veel mensen niet eens de behoefte aan de folky die ik zou zoeken, maar mijn smaak kan 'ie niet echt tevreden stellen.
4,5
Wat mij betreft 'doet' 'ie teveel folk, terwijl 'ie 't niet is. 't Is een halfslachtige poging een folky te zijn, maar een ware cowboy zal 'ie niet wezen. Dat kan alsnog prima zijn, en waarschijnlijk hebben veel mensen niet eens de behoefte aan de folky die ik zou zoeken, maar mijn smaak kan 'ie niet echt tevreden stellen.
4,5
0
geplaatst: 12 juli 2012, 09:15 uur
Zou je trouwens de stand van de vorige keer nog willen bijwerken, Luuk?
0
geplaatst: 12 juli 2012, 09:32 uur
Bij deze:
Stand tot dusver:
1. Mick Softley - I Guess I Keep Moving On [De Daniël/6,56/9]
2. Larkin Poe - Long Hard Fall [L_T_B /6,25 /10]
3. Johnny Flynn - The Wrote and the Writ [staraflur / 6.21 / 7]
4. My Morning Jacket - At Dawn [Ducoz / 5,88 / 8]
Stand tot dusver:
1. Mick Softley - I Guess I Keep Moving On [De Daniël/6,56/9]
2. Larkin Poe - Long Hard Fall [L_T_B /6,25 /10]
3. Johnny Flynn - The Wrote and the Writ [staraflur / 6.21 / 7]
4. My Morning Jacket - At Dawn [Ducoz / 5,88 / 8]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.