MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Het is nu 48(+/-) uur geleden dat de eerste video is geplaatst.
De volgende gaat zo inzetten en de stand is op dit moment:

1. My Morning Jacket - At Dawn 6,11

Zal ik de volgende doen?

Bij deze:

Johnny Flynn- The Wrote and the Writ (album: A Larum)

één van de mooiste nummers die ik ken.

And I'll soon forget what was never there
Your words are ash and dust
All that's left is the song I've sung
The breath I've taken and the one I must

If you're born with a love for the wrote and the writ
People of letters your warning stands clear
Pay heed to your heart and not to your wit
Don't say in a letter what you can't in my ear

Ik weet het niet, het doet me eigenlijk niet veel.. terwijl jij zegt dat het een van de mooiste nummers is die jij kent. Dit is toch zeker niet de studio versie? Daar ik her en der achtergrond geluid hoor...?
Ook het stukje van 1:53 tot 2:01 is niet helemaal gelukkig gespeeld.
Voor de rest moet ik bekennen niet helemaal de tekst te hebben gevolgd.

Wat mij betreft een voldoende, maar net aan:
5,5

Het is een live versie, van La Blogotheque.
En tja, ik ben een echt tekstenmens en daar vind ik Johnny Flynn erg sterk in.

Mag degene die de video plaatst ook stemmen? Zo ja, dan noteer ik bij deze een 9.

Ik ben hier ook helaas niet wild van, inderdaad houterig gitaarspel en die stem vind ik ook niet zo geweldig.

5

Wellicht had ik beter de studioversie kunnen plaatsen

Waarom? Je moet gewoon plaatsen wat jij mooi vind, wij geven alleen maar een mening en die is subjectief dus...

Het is nog geen lief, schattig meisje maar het gaat de goede kant op.

7 (deels door de live versie)

Over schattige meisjes gesproken: hij heeft een aantal leuke duetten gedaan met Laura Marling

Nog afgezien van dat stukje wat hierboven werd aangehaald, vind ik Johnny Flynn zowel qua gitaarspel als qua stem altijd wel wat houterig klinken.
Dat staat mij helemaal niet tegen, het is juist datgene wat hem onderscheidt van anderen in dit genre.

8

Allereerst, voor het geval niemand het hier gezien hebben, zijn hoofd doet jullie misschien ergens aan denken. Iemand Kruistocht in Spijkerbroek gezien? Awel, meneer is daar de hoofdrolspeler. Dezelfde Joe Flynn. Klik

Afijn, over het lied: dat stukje op gitaar rond 1.53 gaat best wel flink mis, wat jammer is. Verder vind ik Johnny Flynn altijd een sympathieke kerel die mooie muziek maakt. Live was 't 'n vrind'lijk wezen, speelt ook veel instrumenten, maar hier komt de gitaar niet best uit. Inderdaad, z'n duetten met Laura Marling zijn ook zeker de moeite waard (excuus, ik doe een 'servaasje') De klankkleur van de gitaar vind ik wel mooi, en z'n manier van spelen past 'm goed. Komt natuurlijk ook wel deels door de gitaar waarop 'ie speelt, dat 't die klank krijgt.

Maar, fijn liedje, fijne songwriter, net niet fijne uitvoering, komt op 'n 7 neer.

Masimo schreef:
(excuus, ik doe een 'servaasje')

servaas
Voor het nummer: 4

Voor de zanger/band: 4

En nu, waarom?

Opnieuw een originele keuze deze tweede video in dit topic-nieuwe-stijl. Johnny Flynn, deze 'Justin Bieber van de Britse folk'. Vrolijk meesurfend op de populariteit van de nu-folk van onze overburen. Een tienerhart is gelukkig altijd snel gevuld !

Ik verdenk deze Londense adolescent er sterk van dat hij stilletjes op zijn zolderkamertje hoopt binnenkort te worden ontdekt als de nieuwe YouTube - Damien Rice - Cold Water of nog beter als de nieuwe Nick Drake, de peetvader van alle engelse sing-a-song writers!

Helaas, dat zit er, vrees ik, voor hem voorlopig niet in.

Hij schijnt ook nog te acteren! Als hij daar meer talent voor heeft, wil ik hem van harte aanbevelen bij de Disney Studios, waar ze altijd op zoek zijn naar nieuwe kindsterretjes.

De All Music Guide wijst erop dat Johnny met woord en daad wordt bijgestaan door zijn vrienden van de Sussex Wit. Dus een soloproduct is het helaas ook al niet.

Nee, als ik na zijn mislukte olifanten safari in Afrika moet kiezen voor een nieuwe king of Spain http://youtu.be/P8Twcp46kT4, dan stem ik denk ik toch op een ander. De Britse folk kent uitstekende vervangers!

Masimo schreef:
(excuus, ik doe een 'servaasje')

Wil ik caesar Masimo nog hartelijk danken voor mijn nieuwe Geuzennaam. Ik was er zelf nog niet op gekomen, but I like it (!) en ik ga hem vanaf nu - zoals je hier al kunt zien - zeker vaak gebruiken. Grazie a lei !

Ben benieuwd wie het eerste trio overmorgen completeert. Hoop dat die weer net zo leuk is !

Zullen we afspreken dat je op je eigen inzent niet hoger dan 8 punten kan geven? Anders zou je als het ware een 10 kunnen geven om hem omhoog te trekken..?

Of gewoon helemaal niet stemmen op je eigen video.

Doen we dat, bereken ik My Morning Jacket opnieuw.

Stand:
1. Johnny Flynn- The Wrote and the Writ 6,08 (still counting)
2. My Morning Jacket - At Dawn 5,88

Prima plaatje, muzikaal goed en stem iets minder. Al met al een

7,0

04-07: My Morning Jacket - At Dawn [Ducoz / 5,88 / 8]
06-07: Johnny Flynn - The Wrote and the Writ [staraflur / 6.21 / 7]
08-07: Larkin Poe - Long Hard Fall [L_T_B / /]

Heerlijke eh, muziek dit zeg! Ik ga gauw op zoek naar meer.

8,5

Hoe kon 't ook anders - van L_T_B had ik wel lieve meisjes verwacht.. Awel, aan die verwachting heb je voldaan: want lief zijn ze. Maar wel iets te braaf en te lief, waardoor 't muzikaal niet indrukwekkend is. 't Werpt me niet van m'n stoel af, iets te poppy daarvoor wellicht - de muziek tezamen kan me niet zo veel doen. Heb wel een liefde voor mandolines, maar dat kan 't lied niet maken, helaas. Ik vrees dat dit de eerste onvoldoende is die ik geef:

4,5

Maar ik vind jou nog wel lief hoor, Paul.

Sunderland schreef:
Heerlijke eh, muziek

Ik ken slechts een paar nummers van Larkin Poe, en dit vind ik de leukste

8

Aaah dat refreintje, daar krijg ik kippenvel van... in negatieve zin. Veel te poppy naar mijn smaak.

5

En Johnny Flynn is een meester. Geef dat nummer een dikke 8, niet dat het nog zin heeft, maar toch.

servaas
Voor het nummer: 7

Voor de zanger/band: 8

En nu, waarom?

Summer - Spring - Autumn & Fall: Larkin Poe is a band for all seasons !!!

Voor de twee overgebleven zusjes Lovell mag je me altijd wakker maken. Er was nog een derde zusje, Jessica, maar die ging een tijdje terug haar eigen weg. Wat resteerde noemden Megan en Rebecca Larkin Poe. De vier ep'tjes van vorig jaar zijn nu verzameld op hun debuutalbum.

Uitstekende band, uitstekende muziek. Voor wie deze 'Long hard Fall' te poppy is, heb ik het volgende servaasje, waaruit blijkt dat de dames muzikaal wel degelijk hun mannetje staan:

YouTube - MAKING OF | "The Principle of Silver Lining"

Heel toepasselijk: voor wie de smaak nu te pakken heeft tenminste. Als ik hier in de auto stap en ik rijd zo'n 2.500 kilometer naar het noordwesten, dwars door de simpson desert - de Australische Death Valley, maar dan zoals alles hier veel groter -, dan beland ik uiteindlijk in Darwin in the top end.

En dat is de thuisbasis van Jess Ribeiro and the Bone Collectors, een nieuwe aussie band die muziek maakt die je wel kunt vergelijken met die van Larkin Poe.

Vorige maand verscheen hun debuutalbum My little River (een tweede servaasje) dat toevallig vanmorgen werd uitgeroepen tot album van de week op radio National, de Australische radio 1.Informatiief, maar met een uitstekende muziekkeuze.

Americana from down under wat willen jullie nu nog meer? Aussie, aussie, aussie! Oi, oi, oi!

Dat album kent nu ook een eerste video, mijn derde en laatste servaasje

YouTube - "Sweet Refined Things" Official Music Video by Jess Ribeiro and the Bone Collectors

Nu maar hopen dat het album ook snel in Nederland wordt uitgebracht, anders zijn jullie voorlopig aangewezen op een dure import. Maar oordeel zelf, dat is die muziek natuurlijk meer dan waard !

5.

Maar geen moeite om het filmpje uit te kijken

Mooi filmpje, mooie dames, mooie instrumentatie.
Minder mooie zang en het refrein vind ik niet echt heel spetterend..

5

Doet me overigens een beetje aan First Aid Kit denken

Niet mijn ding helaas..

5

servaas schreef:
Americana from down under wat willen jullie nu nog meer? Aussie, aussie, aussie! Oi, oi, oi!

Ze komen 'gewoon' uit Calhoun, Georgia, USA hoor

servaas
staralfur schreef:
(quote)

Ze komen 'gewoon' uit Calhoun, Georgia, USA hoor

Voor wat betreft de zusjes Lovell heb je helemaal gelijk! Maar Jes Robeiro en haar vrienden die ik er puur uit enyhousiasme bijsleurde komt toch echt uit this red burnt country under the southern cross!

Ben ik de enige die om de 48 uur een liedje posten echt te lang vind? 24 uur is toch lang zat?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.