MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
voor spoelie90

6,5 voor Right Or Wrong. Weinig bijzonders, maar enigszins heeft de zang wat kunnen redden. Nu zie ik dat Ducoz dit eigenlijk ook wel zegt, en zelfs hetzelfde cijfer geeft, wat me een na-aperig gevoel geeft dat me niet bevalt. Verdorie.

Ponty Mython
Josh Rouse: Vrolijk nummer. 7/10

Bonnie & The Clydes: Te vrolijk nummer. 4/10

Blitzen Trapper: Klinkt als een jaren '70 hippieband. Niets voor mij in ieder geval. 5/10

Gregory Page: Wel aardig, maar verrast me niet. 5,5/10

Blitzen Trapper: Klinkt een beetje als Little Feat van hun eerste twee albums, maar dat niveau halen ze niet. Aardig, maar niet indrukwekkend: 7

Gregory Page speelt mooi slide gitaar, het liedje maakt niet echt indruk. 6,5

Wow, fijne stem hoor, die van Gregory. Wil ik meer van horen.

7,5

Gregory Page: 7

Ponty Mython

Je bent bijna een uur te vroeg Ponty!

Ik vind de stem in zijn 'schoore' klank niet zo tof, maar er zit ook juist wel weer wat in.
Ik vind t wel aardig. 7

Bijna een uur te vroeg, dat geldt ook voor De Daniël. Zo ontnemen jullie andere gebruikers wat te plaatsen.
De behoefte om een leuk nummer te plaatsen is kennerlijk hoog momenteel.

Moeten we misschien overgaan naar twee video plaatsingen om 20.00 uur?
Een ieder is dan vrij op beiden of op een enkele video te reageren.

Ponty Mython
Ducoz schreef:
Je bent bijna een uur te vroeg Ponty!

Ik vind de stem in zijn 'schoore' klank niet zo tof, maar er zit ook juist wel weer wat in.
Ik vind t wel aardig. 7

geplaatst op 22 augustus 2012, 19:22 uur

Dat is dan wel een heel erg ruim uur. Ik was slechts 10 minuten te vroeg.

In die zin wel inderdaad, maar het was toch 20.00?

Gewoon om 20.00 plaatsen, inderdaad. Dan doet het probleem van Ponty zich ook niet meer voor, en stél het doet zich voor, dan gewoon weer herstellen naar 20.00. Ook al wacht je dan een dag, met tien minuten extra.

The Pines

7.5

De zang op dit nummer is niet helemaal zuiver, maar ik was wel meteen geinteresseerd. Een 7,5

Ik heb inmiddels de nieuwste cd Dark So Gold beluisterd en ben redelijk onder de indruk, maar ik mis wel de scherpe randjes en wat power. Toch een goed album, voor liefhebbers van rustige folk/ pop.

Leuk nummer.

6

Fotheringay, met Sandy Denny de vrouw met de mooiste stem op aarde, is al jaren een van mijn favorieten: 9

Ponty Mython
Vreselijk, zou zo in het 'new age' genre kunnen. 3/10

Ketterij!

Ikzelf geef dit ook een 9, geweldig nummer van Fairport Convention.

New Age? Dat ligt echt extreem ver van dit nummer af.. daarbij denk ik eerder aan Tangerine Dream(grote deel van de jaren 70/80) en Andreas Vollenweider etc.
Of die Lou Reed - Hudson River Meditations...
Het enige wat er aan zou kunnen linken is de zweverige achtergrond zang.

Ik vind het echter wel een mooi nummer en ben stiekem ook een beetje fan van Fairport Convention Ik geef dit nummer een 8

Ponty Mython schreef:
Vreselijk, zou zo in het 'new age' genre kunnen. 3/10

Deze band is een van de pioniers van de Engelse folk. Zij speelden dit genre al ver voordat New Age enige bekendheid kreeg.

zeeeeven

Een klassieker!

Ome Will Oldham (a.k.a Bonnie 'Prince' Billy & Palace Brothers/Music)

Ohio River Boat Song

En voor de country/up tempo liefhebbers, de versie van 'Greatest Palace Music'.

Ik vind de originele versie beter, al is de 'nieuwe' versie helemaal niet slecht.

jeeeeh!

Ik denk mijn favoriete artiest. (!) Dus. Niet z'n beste lied (niet eens in de buurt ), maar wél een leuke originele keuze. (dat wel!) Mag ik vragen of dit je favoriete Oldham-song is?

Eerste nummer krijgt een 8, en heel Greatest Palace Music vind ik aardig, maar niet meer dan dat, die zou een 7 krijgen.

Ik denk dat hij wel in de top Oldham songs komt, maar het is niet dé favoriet... die heb ik nog niet echt

Ponty Mython
heicro schreef:
(quote)

Deze band is een van de pioniers van de Engelse folk. Zij speelden dit genre al ver voordat New Age enige bekendheid kreeg.

Boeiend. Ik stem niet op wat de band heeft gepresteerd, maar op de muziek. Als ik het niks vind dan ga ik dat niet met de mantel der liefde bedekken omdat ze toevallig als pioniers worden beschouwd.

Bonnie 'Prince' Billy, tja een 8.5 voor Will en wel speciaal voor de orginele langzame versie.

Yeah, love Will Oldham. Maar ik moet wel zeggen de de eerste versie mij beter bevalt dan de tweede. Aldus een 7

Bonnie 'Prince' Billy: 8

Ponty Mython schreef:
(quote)

Boeiend. Ik stem niet op wat de band heeft gepresteerd, maar op de muziek. Als ik het niks vind dan ga ik dat niet met de mantel der liefde bedekken omdat ze toevallig als pioniers worden beschouwd.

Leer eerst eens goed lezen, voordat je met denigrerend commentaar komt. Ik schreef dat jou verwijzing naar het "New Age" genre niet opgaat, omdat deze muziek al jaren eerder dan het "New Age" tijdperk uitkwam.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:36 uur

geplaatst: vandaag om 20:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.