Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 21:21 uur
7.5 voor die country versie.
Ik ken de artiest niet en de langzame versie zal vast meer luisterbeurten nodig hebben voor ik die waardeer.
Ik ken de artiest niet en de langzame versie zal vast meer luisterbeurten nodig hebben voor ik die waardeer.
0
geplaatst: 26 augustus 2012, 21:57 uur
heicro schreef:
[...] maar gezien jou reputatie had ik stiekem gehoopt op iets serieuzer werk in plaats van deze feesten en partijenband.
[...] maar gezien jou reputatie had ik stiekem gehoopt op iets serieuzer werk in plaats van deze feesten en partijenband.
En ja, wéér vrouwen.

0
geplaatst: 27 augustus 2012, 10:29 uur
En ja, wéér vrouwen.
.......maar wel met een mooie stem van de leadzangeres ( mate van 'snik' precies goed ) en een mooie gitaar 
the Trishas; 8,0
en eerder:
the Pines; 7,5
Fotheringay; 8,0
Bonnie 'Prince' Billy; 6,5
Josh Rouse – It’s the Nighttime 7,0
Bonny and the Clydes – Bohemian Nights 7,5
Blitzen Trapper – Astronaut 6
0
geplaatst: 27 augustus 2012, 13:05 uur
Will Oldham 1: 8
Will Oldham 2: 7
The Trishas: 7 (het is mij nu duidelijk, dat het bij jou alleen maar om vrouwelijk schoon gaat)
Will Oldham 2: 7
The Trishas: 7 (het is mij nu duidelijk, dat het bij jou alleen maar om vrouwelijk schoon gaat)

0
geplaatst: 27 augustus 2012, 20:15 uur
Ik ben niet zo heel erg dol op die countryachtige manier van zingen.
6
6
0
geplaatst: 28 augustus 2012, 01:07 uur
Mooi nummer dit, ik heb een tijdje geleden getwijfeld om het album te kopen maar ik vond er toch een paar mindere songs op staan. Voor deze echter geef ik een 8.
0
geplaatst: 28 augustus 2012, 19:25 uur
Wel een beetje jammer dat er maar 1 ieman heeft gestemd voor dat er een nieuwe komt 

0
geplaatst: 28 augustus 2012, 20:00 uur
Je gaf zelf natuurlijk ook het slechte voorbeeld door niet op je voorganger te stemmen...
Een 6,5 voor dit nummer. Klinkt wel goed, maar had wel wat korter gemogen. Zeker voor in dit forum.
0
geplaatst: 28 augustus 2012, 20:02 uur
De bonustrack van dit album, dat ik door deze post hopelijk bij meer mensen onder de aandacht breng.
Ben je nu net als ik overtuigd door dit nummer, kun je het gratis downloaden van Rolling Stone
0
geplaatst: 28 augustus 2012, 20:32 uur
spoelie90 schreef:
Je gaf zelf natuurlijk ook het slechte voorbeeld door niet op je voorganger te stemmen...
Een 6,5 voor dit nummer. Klinkt wel goed, maar had wel wat korter gemogen. Zeker voor in dit forum.
(quote)
Ik had eigenlijk 'Can We Realy party Today' van wilson in mijn hoofd, maar die staat niet op youtube..
staan er maar 4..Maar vrouwen zijn eigenlijk niet aan mij besteed(iets met het geluid), dus ik stem daar eigenlijk niet op omdat dat oneerlijk zou zijn

0
geplaatst: 29 augustus 2012, 01:35 uur
Sorry maar mij doet dit nummer niets, een beetje namaak Dylan maar dan met een totaal oninteressante stem.
4
4
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 08:49 uur
Die Jonathan Wilson knipt en plakt verschillende Neil Young, CS&N en America riffs aan elkaar lijkt het wel....maar die "zoetgevooisde stem, nee krijg een beetje last van milde jeuk: 6.
Chuck Ragan: Seeger met een Springsteen snik.:6
Chuck Ragan: Seeger met een Springsteen snik.:6
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 20:24 uur
Amalgamated Sons of Rest.
De EP op Mume
Will Oldham, Jason Molina en Alasdair Roberts.
(Bij de video wordt alleen Molina vermeld, hij zingt lead vocals)
Over Chuck Ragan:
Zodra de mondharmonica inkomt denk ik gelijk: Dit is Dylan.
De stem is een mixje tussen oom Springsteen en Dylan.
Van de eerste ben ik helemaal geen fan, maar daar klinkt het toch het meeste naar.
Opzich is er met het nummer niet veel mis, maar ik heb toch het idee naar Bruce Springsteen te lusiteren en dat maakt het voor mij na-aperij.. helaas
5
0
Ponty Mython
geplaatst: 30 augustus 2012, 22:35 uur
Will Oldham: middelmatig. Slecht kun je het niet noemen, maar ook niet goed. 4,5/10
The Trishas: Aardige stem, maar te gelikt. Toch best aangenaam. 6/10
Jonathan Wilson: Psychedelische zever, niet aan mij besteed. 4/10
Chuck Ragan: Wederom te gelikt, maar niettemin prettig in het gehoor liggend. 6,5/10
Jason Molina: Saving the best for last. Hier ga ik meer van beluisteren. 8/10
The Trishas: Aardige stem, maar te gelikt. Toch best aangenaam. 6/10
Jonathan Wilson: Psychedelische zever, niet aan mij besteed. 4/10
Chuck Ragan: Wederom te gelikt, maar niettemin prettig in het gehoor liggend. 6,5/10
Jason Molina: Saving the best for last. Hier ga ik meer van beluisteren. 8/10
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 11:08 uur
Tsja, dit kan je niet verkeer vinden maar persoonlijk heb ik meer iets met nummers met wat meer tempo.
6
6
0
geplaatst: 1 september 2012, 19:10 uur
Ik hoor ook liever Dylan of Guthrie maar ik vind dit niet slecht.
7
7
0
geplaatst: 2 september 2012, 10:21 uur
Omdat gister niemand heeft gepost, zal ik nog een keer wat posten.
Dit maal vaan een Engelse band(toen ze nog wel goed waren..)
Butch Hancock:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Ragan, alles ruikt naar Dylan.
Maar dit maal is het wel een stuk beter en spannender. Het is eigenlijk, als je puur naar de stem lusiterd, een ultime mix tussen Guthrie en Dylan. Dat maakt het dan wel interessant, maar wel minder origineel. Het zou mij dan ook niet verbazen als je tussen Dylan's muziek gaat snuffelen en deze combo terug vind.
7 van mij.
Dit maal vaan een Engelse band(toen ze nog wel goed waren..)
Butch Hancock:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Ragan, alles ruikt naar Dylan.
Maar dit maal is het wel een stuk beter en spannender. Het is eigenlijk, als je puur naar de stem lusiterd, een ultime mix tussen Guthrie en Dylan. Dat maakt het dan wel interessant, maar wel minder origineel. Het zou mij dan ook niet verbazen als je tussen Dylan's muziek gaat snuffelen en deze combo terug vind.
7 van mij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.