MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
7.5 voor die country versie.
Ik ken de artiest niet en de langzame versie zal vast meer luisterbeurten nodig hebben voor ik die waardeer.

heicro schreef:
[...] maar gezien jou reputatie had ik stiekem gehoopt op iets serieuzer werk in plaats van deze feesten en partijenband.

En ja, wéér vrouwen.

En ja, wéér vrouwen.
.......maar wel met een mooie stem van de leadzangeres ( mate van 'snik' precies goed ) en een mooie gitaar

the Trishas; 8,0

en eerder:

the Pines; 7,5
Fotheringay; 8,0
Bonnie 'Prince' Billy; 6,5
Josh Rouse – It’s the Nighttime 7,0
Bonny and the Clydes – Bohemian Nights 7,5
Blitzen Trapper – Astronaut 6

The Trishas: 7,5. Mooie zang.

Will Oldham 1: 8
Will Oldham 2: 7

The Trishas: 7 (het is mij nu duidelijk, dat het bij jou alleen maar om vrouwelijk schoon gaat)

Ja ouwe snoepert.

Maar wel een goede zangeres hoor.

7

Ik ben niet zo heel erg dol op die countryachtige manier van zingen.

6

Jonathan Wilson

Mooi nummer dit, ik heb een tijdje geleden getwijfeld om het album te kopen maar ik vond er toch een paar mindere songs op staan. Voor deze echter geef ik een 8.

Wel een beetje jammer dat er maar 1 ieman heeft gestemd voor dat er een nieuwe komt

Ducoz schreef:
Wel een beetje jammer dat er maar 1 ieman heeft gestemd voor dat er een nieuwe komt

Je gaf zelf natuurlijk ook het slechte voorbeeld door niet op je voorganger te stemmen...
Een 6,5 voor dit nummer. Klinkt wel goed, maar had wel wat korter gemogen. Zeker voor in dit forum.

De bonustrack van dit album, dat ik door deze post hopelijk bij meer mensen onder de aandacht breng.
Ben je nu net als ik overtuigd door dit nummer, kun je het gratis downloaden van Rolling Stone

spoelie90 schreef:
(quote)

Je gaf zelf natuurlijk ook het slechte voorbeeld door niet op je voorganger te stemmen...
Een 6,5 voor dit nummer. Klinkt wel goed, maar had wel wat korter gemogen. Zeker voor in dit forum.

Ik had eigenlijk 'Can We Realy party Today' van wilson in mijn hoofd, maar die staat niet op youtube.. staan er maar 4..

Maar vrouwen zijn eigenlijk niet aan mij besteed(iets met het geluid), dus ik stem daar eigenlijk niet op omdat dat oneerlijk zou zijn

Sorry maar mij doet dit nummer niets, een beetje namaak Dylan maar dan met een totaal oninteressante stem.

4

Ben niet echt onder de indruk. 6

Het raakt mij niet echt. 5.

Ben niet echt onder de indruk. 6

Die Jonathan Wilson knipt en plakt verschillende Neil Young, CS&N en America riffs aan elkaar lijkt het wel....maar die "zoetgevooisde stem, nee krijg een beetje last van milde jeuk: 6.

Chuck Ragan: Seeger met een Springsteen snik.:6

Amalgamated Sons of Rest.
De EP op Mume

Will Oldham, Jason Molina en Alasdair Roberts.
(Bij de video wordt alleen Molina vermeld, hij zingt lead vocals)

Over Chuck Ragan:

Zodra de mondharmonica inkomt denk ik gelijk: Dit is Dylan.
De stem is een mixje tussen oom Springsteen en Dylan.
Van de eerste ben ik helemaal geen fan, maar daar klinkt het toch het meeste naar.
Opzich is er met het nummer niet veel mis, maar ik heb toch het idee naar Bruce Springsteen te lusiteren en dat maakt het voor mij na-aperij.. helaas
5

Ponty Mython
Will Oldham: middelmatig. Slecht kun je het niet noemen, maar ook niet goed. 4,5/10
The Trishas: Aardige stem, maar te gelikt. Toch best aangenaam. 6/10
Jonathan Wilson: Psychedelische zever, niet aan mij besteed. 4/10
Chuck Ragan: Wederom te gelikt, maar niettemin prettig in het gehoor liggend. 6,5/10
Jason Molina: Saving the best for last. Hier ga ik meer van beluisteren. 8/10

Tsja, dit kan je niet verkeer vinden maar persoonlijk heb ik meer iets met nummers met wat meer tempo.

6

Van mij een 6.

Jason Molina; doet me weinig: 6

Een beetje Dylan, een beetje Guthrie.

Aardig, maar ik hoor liever de echte Dylan. 6.5

Aardig maar hoor liever de echte Guthrie: 7-

( min)

Ik hoor ook liever Dylan of Guthrie maar ik vind dit niet slecht.

7

Amalgated Sons of Rest: 6
Butch Hancock: 6,5

Omdat gister niemand heeft gepost, zal ik nog een keer wat posten.

Dit maal vaan een Engelse band(toen ze nog wel goed waren..)

Butch Hancock:

Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Ragan, alles ruikt naar Dylan.
Maar dit maal is het wel een stuk beter en spannender. Het is eigenlijk, als je puur naar de stem lusiterd, een ultime mix tussen Guthrie en Dylan. Dat maakt het dan wel interessant, maar wel minder origineel. Het zou mij dan ook niet verbazen als je tussen Dylan's muziek gaat snuffelen en deze combo terug vind.
7 van mij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:16 uur

geplaatst: vandaag om 14:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.