MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
"dus op zijn vroegst iets plaatsen om 20.00 uur. "

Oke, lees het zo selectief als jij wilt. Ik denk alleen niet dat het het topic ten goede komt als er binnen 6 uur nieuwe nummers worden geplaatst. Misschien verstandiger om dan even te wachten, om te voorkomen dat 'het topic weer wat aan kracht verliest'.

Oke, ik laat hem nu gewoon staan maar vind voor de rest wel dat je gelijk hebt.

Ik denk gewoon dat we het moeten houden op niet veel eerder dan 20.00 1x in de 24 hr.

Phantom LImb: goede zangers, mooi nummer.

7

Ron Davies kon ik al vanwege dit nummer wat David Bowie gecoverd heeft. Jammer dat de plaat moeilijk te krijgen is anders had ik hem misschien aangeschaft.

7,5

Oke, lees het zo selectief als jij wilt. Ik denk alleen niet dat het het topic ten goede komt als er binnen 6 uur nieuwe nummers worden geplaatst.
....begrijp hier werkelijk niets van; ik heb wel degelijk gekeken of de 24 uur om waren.

Oldfart, ik had het ook niet over jouw post, maar over die van Ducoz...

Ron Davies, ja te gek album heeft hij gemaakt. Ik vind de rustigere nummers als Open Road, The Open Sky en The Clown weliswaar het mooiste, maar dit is ook zeker lekker.

Een 7,5

PS: had je dit nummer niet al eerder geplaatst Ducoz, of was dat een andere van het album?

Ik heb m inderdaad wel eens eerder geplaatst Maar dat was toen niet voor een beoordeling

Ron Davies: 7.5
Ik kende het nummer ook van David Bowie, maar vind deze uitvoering mooier.

servaas

Maar liefst zes jaar hebben we erop moeten wachten.Sugaring Season, het vijfde album van de engelse folkie Beth Orton die ooit vooral bekend was als grote vriendin van dance- & electronic acts als William Orbit & The Chemical Brothers, maar begin volgende week ligt ie dan toch eindelijk in de winkel!

(afbeelding)
Beth Orton - Sugaring Season - Anti - 02-10-12
MuMe: 4 stemmen | gemiddelde 4,00

Luister hier naar een korte introductie van haar album op genuine aussie radio.

Ponty Mython
Beth Orton, altijd goed. Het wordt tijd dat ze weer eens wat met de broertjes gaat doen. 8/10

Ik heb het album al in zijn geheel gehoord en ik vind hem erg mooi. Het is fijn om na zo'n lange tijd weer iets van haar te horen. Er staan trouwens betere nummers op, voor deze een 6,5.

Ongelooflijk saai en vervelend. 4,5

Ik vind haar stem niet mooi en het nummer ronduit saai. 4.

Afschuwelijke stem
Dit verdient het laagste cijfer wat ik hier tot nu toe heb gegeven

3.5

servaas
Zo te lezen, afgaande op de reacties hier, heb ik voor Beth nog wel wat ontwikkelingswerk te doen. Eens kijken of het Hickory Report daar verandering in kan brengen.

Blijkbaar vraagt ook Beth Orton om a more acquired taste. Maar ja, goede wijn moet rijpen en wijsheid komt met de jaren.

Eén van mijn favoriete vrouwenstemmen en alleen daarom al een 7, al klinkt ze wat heser dan voorheen. Het nummer overtuigt me niet in die mate die ik hoger geef. Wel leuk om weer van haar te horen, ben benieuwd naar het album.

servaas
Alleen zo'n nummer maakt het hele Guthrie-project al de moeite waard. Daarom een vette 8.

Het nummer staat gelukkig nog steeds op Wilco's setlist. Alleen met de video heb ik wat moeite.

YouTube heeft ook een aardige live opname van de heren Bragg en Tweedy c.s. op de Duitse tv.

[embed]http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=1Lnf0hmj6l0[/embed]

Ik heb al eerder Walt Whitman's Niece van hetzelfde album geplaatst en aangezien het hele album fantastisch is, is het is duidelijk dat ik dit ook een goed nummer vind, daarom geef ik dit een:

8

Ik ben het hele album nu op Spotity aan het beluisteren. Voor dit nummer: 8

Mooi! Ik heb het album ook maar eens opgezocht.

7

Ja, dat is een heel mooi nummer (maar wat een ongelooflijk lame clip...)

8

Ja die clip is behoorlijk kitscherig, om het zacht uit te drukken.. haha.

Wat jullie eens moeten opzoeken is: Mermaid Avenue, the complete sessions.
Dat is Mermaid Avenue vol. 1 vol. 2 en alle overige nummers die samen een vol. 3 vormen.

Zeer de moete waard, zit ook een dvd bij met de 'Man in the Sand' docu.

Vaak wel geprijsd van 25 tot 35 euro.

7

Mijn favoriet van dat album: Hoodoo Voodoo

Vol. 2 vind ik trouwens een pak minder, ik heb aan dit album voldoende.

Beth Orton : 6
Billy Bragg & Wilco: 7

Ducoz schreef:
Zeer de moete waard, zit ook een dvd bij met de 'Man in the Sand' docu.

Interessante documentaire inderdaad. Ook los verkrijgbaar trouwens. Ik heb 'm al een aantal jaar in mijn bezit.

Voor dit nummer een 9!

Past niet helemaal in het genre, maar ik wilde dit toch even spammen.

Dit soort spam krijg ik nou nooit

5.5 voor het liedje

Nee dit is niets voor mij, ik vind het te lichtvoetig. Met de Bangles heeft ze echter wél een aantal aardige liedjes gemaakt. Voor haar uiterlijk geef ik wel een hoge score, voor het liedje een mager vijfje.

5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:18 uur

geplaatst: vandaag om 02:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.