MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
....en weet je wel wie ik bedoel , dat jij dit soort spam verstuurd Paul?
Hoffs + liedje; gemiddeld een 7

servaas
Ben er nog niet uit of dit nu de nieuwe, afgekeurde reclamevideo is voor Ikea, Macca's (McDonalds), ANZ verzekeringen of gewoon voor Unilevers Flora, that helps you to keep your heart healthy and to feel great by making simple changes to your diet and lifestyle. Het filmpje doet het ergste vermoeden.

Het kan natuurlijk ook gewoon de nieuwe add zijn voor de nieuwe anti-roos (dandruff) shampoo van P&G. Na de voetbalfinales dit weekeinde zal ik me er de rest van dit extra lange weekend hier eens goed over buigen.

Maar nu eerst morgenavond Aussie football rules all. Of zoals ze hier zeggen Aussie, Aussie, Aussie. Oi, oi, oi!

Goed bericht man!

Ik hoop niet dat ik je beledig Paul, maar ik vind dit helemaal niets.
Iedere random griet kan zo'n nummer inelkaar plakken en goede muzikanten helpt al een hele hoop..
2,5

spoelie90 schreef:
Goed bericht man!

Je haalt me de woorden uit m'n mond.

En dat nummer; geen fuck aan. Ik noem het nog net geen belediging voor dit forum. Een 3.

Deze er bij omdat ik niet kon kiezen, en omdat ik na vorige inzending zin had in iets meer up-tempo

Voor de gene die meer wil h...

servaas
The boy wonder is back in the saddle. schreef The Guardian bij de release van Cold Roses, de eerste van de drie albums die deze boy wonder in 2005 uitbracht. Volkomen terecht natuurlijk.

Een terugkeer naar het geluid van Ryans vorige groep Whiskeytown en dat van zijn solodebuut Heatbreaker uit 2000. Dat was vooral te horen op het eerste schijfje van deze dubbel-cd, die opende met Magnolia Mountain, de eerste track die je hier voorstelt.

Toch was Cold Roses vooral een groepsalbum dat onze Ryan opnam met zijn toen nieuwe begeleidingsband The Cardinals en dat hoor je vooral terug op het tweede schijfje, waar je je tweede track 'Let it ride' vond. Dat meer aansloot bij een (success-)album als Gold.

Goed idee dus om van iedere cd een nummer te kiezen. Heb ik niks op aan te merken.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Ryan van het eerste schijfje, zonder zijn samenwerking met The Cardinals tekort te willen doen. Beetje vergelijkbaar met Neil Young met en zonder Crazy Horse. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze kardinalen in het eerste deel ontbreken.

Op basis daarvan komt de jury down under tot de volgende waardering.

Magnolia Mountain: 8 (MuMe: 32 stemmen)
Let it ride: 7,5 (MuMe: 22 stemmen)

Maar het verbaast me niet als het resultaat straks precies omgedraaid is, maar ja, wij rijden hier ook altijd aan de linkerkant van de weg. Dat is hier in ieder geval een stuk safer.

Ik heb dit album ook maar over de gehele linie valt hij mij tegen, ik draai hem daarom ook nauwelijks. Niet dat er alleen maar slechte nummers opstaan , integendeel. Nummer 1 vind ik namelijk het hoogtepunt van dit album het tweede nummer wat Ducoz plaatst vind ik ook redelijk en zo zijn er nog een paar. Cijfers:

nummer 1: een 8
nummer 2: een 6,5

Stone River Boys:

Schaamteloze overacting van die gitarist:

Aangenaam nummer verder, 7

Leuk en sympathiek nummer.

7

Hendrik68
Ha, daar worden we een stuk vrolijker van dan dat gezemel van Ryan Adams. Ik heb lang de hoop gehad dat het iets ging worden tussen de muziek van Adams en mij, maar die hoop heb ik opgegeven en ik ga eventuele nieuwe albums ook niet meer luisteren. Het is muziek uit mijn wijk, maar het raakt me werkelijk nooit. HIj heeft dit decennium karrevrachten aan songs uitgebracht, waarop de songs op Cold Roses nog het beste uit de verf komen wat mij betreft. Voor de rest vind ik het maar een zouteloze vertoning iedere keer.

Dan is het wel erg lekker als er een plaatje van de Stone River Boys achteraan komt. Beetje bluesy werk doet het altijd goed bij mij, zit ook nog een hoop soul in. Hier druipt het speelplezier vanaf. Lekker man. Nooit van gehoord van deze band, maar hier wil ik wel eens wat meer van horen.

Dikke 8.

Ryan 1 ; 8.5
Ryan 2 : 7.5
Stone river: 7.0

Ryan 1: 8
Ryan 2: 8,5

Cold Roses blijft voor mij altijd nog een van mijn favoriete albums allertijden. Hij staat op 1 in m'n top 10 en daar blijft 'ie denk ik ook wel gewoon.

Stone River: wel aardig. Een 6

Ryan Adams nr. 1: 6
Ryan Adams nr. 2: 5,5

Stone River Boys: 8,5
Tenminste niet zo glad en braaf binnen de lijntjes als Adams.

Kwam een collega eergisteren mee aan zetten; waren deels eerder actief in the Hacienda Boys, begreep ik.

Buffalo Springfield

servaas

In Europa vieren jullie het op 1 mei. In de US en in Canada op 1 september en hier down under op 1 oktober. Tenminste hier in South Australia in onze hoofdstad Canberra en in New South Wales. Labour Day. Een mooie vrije dag aan het begin van het voorjaar.

Daarom een nummer gewijd aan John Henry een van de eerste (zwarte) helden van de Amerikaanse arbeidersbeweging. Die zich het lijdend voorwerp mag noemen van meer dan 1 nummer. Woody Guthrie, Pete Seeger, Bruce 'The Boss' Springsteen, Joe Bonamassa, maar dus ook Justin 'Townes' Earle op zijn sophomore album Midnight at the Movies uit 2009.

Meer informatie over John Henry vind je hier

Buffalo Springfield heb ik nooit echt heel bijzonder gevonden. Dit nummer doet mij ook niet zo veel. Een 6.

Justin Townes Earle, daar kan ik altijd erg van genieten! Een 8.

Kwam dit net tegen en ik vond het mooi genoeg om te delen met jullie.

Justin Townes Earle: ik heb zijn muziek dit jaar ontdekt, ben er zeer blij mee 8.
The Act of Estimating as Worthless: saai. 5.

Ponty Mython
Tegen wie heb je het? De laatste video dateert van twee dagen geleden?

Maar goed, de nieuwe Wovenhand is nu een paar dagen uit... Tijd dus voor wat gothische folk rock!

Servaas had een bericht gestuurd met 2 video's en allemaal reclame plaatjes om 19:00..

Wovenhand:
Ik moest deze eigenlijk al heel lang belusiteren. Ik werk in een muziekwinkel en heb deze al tijden tot mijn beschikking, maar het is er gewoon nog niet van gekomen..
Zware kost. Maar wel erg goed. De stem begint wel wat lager te worden t.o.z.v de 16 Horsepower periode, maar dat mag de pret niet drukken.
Maar echt folk/roots/americana zal ik dit nummer niet noemen, eerder Rock met wat invloeden van dien.. in de 90's zou dit grunge hebben geheten.

Ik had laatst van Woven Hand (Wovenhand/Woven Hand??) the Threshing Floor geprobeerd, maar daar kon ik niet zoveel mee. Dit klinkt beter, wat steviger.
7

Ponty Mython
spoelie90 schreef:
Ik had laatst van Woven Hand (Wovenhand/Woven Hand??) the Threshing Floor geprobeerd, maar daar kon ik niet zoveel mee. Dit klinkt beter, wat steviger.
7

Wovenhand.

Ducoz schreef:
Servaas had een bericht gestuurd met 2 video's en allemaal reclame plaatjes om 19:00..

Aha. Het zal ongetwijfeld enthousiast bedoeld zijn van servaas, maar daar heeft hij zoals gezegd (en weer verwijderd) nu een eigen topic voor. De meeste mensen hier willen toch liever gewoon muziek horen zonder al dat gewauwel erbij. Tevens ben ik ook geen fan van het plaatsen van meerdere videos in één post, want je kunt je klok erop gelijk zetten dat mensen dat straks als een vrijbrief zien om maar zoveel mogelijk videos in één post te plaatsen.

Met een spatie er tussen, aldus de pagina van de artiest
Woven Hand - wovenhand.com

Ponty Mython
Die site zegt: non-official en non-profit website rechts onderin.

Dit is de officiele pagina en de Facebook pagina schrijft het ook aan elkaar.

Ik ken Wovenhand nu lang genoeg om te weten dat er officieel geen spatie tussen moet.

Oke, mijn systeem op werk geeft hem alleen aan met een spatie er tussen.

Volgens mij is er ergens naamsverandering ingetreden, misschien bij de laatste pas? In ieder geval niet bij alles, volgens mij. Wat dat betreft zou MuMe ook verkeerd aangepast zijn (want ik weet zeker dat het er eerst zonder spatie stond) en ik weet dat ik (en anderen) zich verbaasden over de naamsverandering van de nieuwe. Dus, kort: kan het zo zijn dat slechts bij de nieuwe 't Wovenhand is, en bij ouder werk Woven Hand?

Ik heb een CD thuis liggen, Blush Music, ik zal 'ns kijken wat daar op staat.

edit: op het hoesje van Blush Music zie je 'Woven Hand' staan, zonder spatie. Ik denk dat het vanaf een bepaald album veranderd is? Vanaf Consider the Birds dan waarschijnlijk.

Over het lied: ik vind 'm niet zo bedrukkend meer als het oude werk, er mist 'iets' duivels. Deze track is wel een van de betere van het album, maar ik ben alles behalve lyrisch over 't nieuwe werk. Harder betekent niet per se duivelser. Op dit moment staat 't album op 3* bij me, maar dat kan nog een halfje dalen. Deze track: 5,5 - 't andere werk is zoveel beter, alhoewel vooral 16 Horsepower.

Ook nog: dit nieuwe album vind ik niet echt in dit topic thuishoren.

Ponty Mython
Discogs geeft bij het genre aan: Folk, World, & Country, Rock

Vertrouw op je eigen oren, P/Monty - niet op sites als Discogs, die willen nog wel eens liegen, Discogs zit er wel eens naast.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:22 uur

geplaatst: vandaag om 05:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.