MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / J-pop (K-pop/C-pop) album van de week

zoeken in:

De beste K-pop relaese van het jaar, so far. Kitsch op z'n best.

MDV
Best een leuke vermenging van rock en K-pop!
Zijn jullie trouwens bekend met Diana Wang? Mandopop van eigen bodem.

Die naam zegt me zo niets. Vanavond meteen wat van opzoeken. Wie weet!

MDV
Als je muziek van haar op gaat zoeken is '王詩安' het makkelijkste trefwoord. Er zit trouwens een nieuw album van Diana aan te komen, met Khalil Fong als producer, heb er best hoge verwachtingen van want die kerel heeft de creativiteit die veel mainstream Chineestalige muziek moet missen.

I Don't Know net even beluisterd. Dat is wel een "magisch" en mooi nummer.

Bedankt voor de tip, Simeon. Hier ga ik werk van maken.

Wat vinden jullie van BTS - Fire ?

Ken ik (nog) niet, maar m'n dochter is gek van BTS. Zal het straks eens beluisteren.

MDV
Ik heb er net even naar geluisterd. Het gaat voor mij te veel de hiphop-kant op.

Er kwam net een band (Lulileela) op YouTube voorbij waarin de bass player centraal staat. Vind dit toch wel erg lekker en weer eens wat anders.

Poeha schreef:
Er kwam net een band (Lulileela) op YouTube voorbij waarin de bass player centraal staat. Vind dit toch wel erg lekker en weer eens wat anders.

(embed)
(embed)

Die eerste is wel erg lekker zeg.

zijn hier nog k-pop fans aanwezig?

Yep, maar even wat minder bezig met dit topic

Sfeermaker schreef:
zijn hier nog k-pop fans aanwezig?

In your area!

Weten jullie een ander forum waar het wat meer leeft (nl of en) en waar er ook ruimte is voor inhoudelijke berichten over de muziek, dus meer dan alleen het fandom gedoe ?

Dit was in 2015:
Poeha schreef:
sxesven heeft zich op 24 augustus uitgeschreven van deze site
Verdorie, Sven.
Denk dat ik hem teruggevonden heb

exsxesven

Yessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!

Zou er nog animo zijn voor dit topic?

ik doe wel mee

Hebben jullie nog goeie nieuwe releases om te delen?

Zelf ben ik lyrisch over het debuut van NewJeans. Beide songs zijn heerlijk laid-back, in tegenstelling tot wat we gewend zijn van k-pop. De productie is wat minimalistischer zodat er meer te genieten valt. De samples in Attention, bijv. dat kinderkoortje en die lage brass, zijn zo goed verwerkt in de mix. Erg verfrissend.

Dat nummer van aespa in die eerdere vier video's vond ik nog wel een leuk nummer. De laid-back K-pop van NewJeans is veel beter dan al dat gehypete gedoe van tegenwoordig, maar ben nog niet overtuigd.
Ik merk dat ik toch nog vaak teruggrijp naar AOA en Stellar van zo'n 7-10 jaar terug. Daar zat veel meer "kwaliteitspop" in.

Aespa vind ik helemaal tof - althans, de eerste worp, de tweede is bij mij nog niet zo geland. YEPPI YEPPI is voor mij echter de bop van het jaar, Savage en I'll Make You Cry vind ik ook geniaal.

Newjeans had ik pas al even geprobeerd maar was nog niet echt blijven hangen. Ga ik nog eens draaien.

De nieuwe Girls' Generation is trouwens verrassend leuk, vooral Seventeen, Villain en You Better Run vond ik gelijk top, maar het hele plaatje is gewoon fijn.

Van de door Sfeermaker geposte trackjes vind ik die eerste trouwens echt erg leuk, ga ik meteen eens achteraan. (G)IDLE had ik af en toe weleens wat van gedraaid maar had me nooit echt gegrepen, ook deze track doet het niet voor mij. Kep1er leuk en fris, al heeft het niet veel om het lijf.

In J-pop vind ik momenteel Wednesday Campanella echt geweldig. Dempagumi.inc heeft dit jaar nog een leuke plaat uitgebracht met een paar fantastische tracks. Ook TUYU is briljant. Wasuta blijft uitstekend materiaal uitbrengen. Het tot nu toe enige plaatje van Luna Kaguya is heerlijk. En laten we natuurlijk Hikki niet vergeten, die doet ook nog steeds bij vlagen geniale dingen.

In C-pop ben ik nog steeds niet zo thuis, pas wel weer iets zitten luisteren maar alweer vergeten wat (en blijkbaar niet boeiend genoeg om in de rotatie te belanden).

Oh ja, en dankzij Crash Landing On You helemaal into Sunset van Davichi, geweldige track.

Als ik morgen op mijn laptop zit zal ik wat trackjes posten.

Even snel door wat van je tips heen gescrold, exsxesven. Enkele tracks van TUYU en Wednesday Campanella zijn zeker niet onaardig, maar heb nu al een mooie bijvangst gedaan met:

Zal een generatie dingetje zijn De 80's zijn sowieso mijn muziek decennium en daar komt dat nummer ook uit. Oorspronkelijk alleen als single uitgebracht in 1985, las ik. En plotseling in 2017 een hit geworden buiten Japan, schijnbaar, door een upload op YouTube. Ik heb er alvast een nieuwe J-Pop favoriet bij. Zo snel kan dat gaan. Bedankt man

Edit:
Zojuist ontdekt...Yorushika, rock georiënteerd.

Plastic Love heeft een soort cultstatus bereikt (nog hele ophef over die foto geweest) maar echt in mijn straatje is het niet, daar zit inderdaad wel een beetje generatieverschil. Leuk dat je hem gevonden hebt in ieder geval, misschien de moeite waard de city pop een beetje te gaan verkennen? Ook misschien plaatjes van Yukihiro Takahashi enzo kunnen dan best in je straatje zijn. Die Yorushika ga ik even checken!

Paar trackjes nog van mijn kant zoals beloofd:

(van de laatste Dempagumi, hun eerdere platen zijn de beste maar deze track bijvoorbeeld is echt top ook)

Wednesday Campanella springt er voor mij toch wel (weer) positief uit. Met Dempagumi c.s. heb ik nooit veel gehad. Ook deze niet.

RADWIMPS is soms briljant (Zen Zen Zense, sowieso de hele Your Name. soundtrack) en vaak niet zo boeiend, deze nieuwe track beviel me echter goed:

Als Dempagumi en consorten je niet liggen is deze track van STAiNY natuurlijk ook niet je ding, maar ik vind hem geweldig:

exsxesven schreef:
Aespa vind ik helemaal tof - althans, de eerste worp, de tweede is bij mij nog niet zo geland. YEPPI YEPPI is voor mij echter de bop van het jaar, Savage en I'll Make You Cry vind ik ook geniaal.

Newjeans had ik pas al even geprobeerd maar was nog niet echt blijven hangen. Ga ik nog eens draaien.

De nieuwe Girls' Generation is trouwens verrassend leuk, vooral Seventeen, Villain en You Better Run vond ik gelijk top, maar het hele plaatje is gewoon fijn.

Van de door Sfeermaker geposte trackjes vind ik die eerste trouwens echt erg leuk, ga ik meteen eens achteraan. (G)IDLE had ik af en toe weleens wat van gedraaid maar had me nooit echt gegrepen, ook deze track doet het niet voor mij. Kep1er leuk en fris, al heeft het niet veel om het lijf.

In J-pop vind ik momenteel Wednesday Campanella echt geweldig. Dempagumi.inc heeft dit jaar nog een leuke plaat uitgebracht met een paar fantastische tracks. Ook TUYU is briljant. Wasuta blijft uitstekend materiaal uitbrengen. Het tot nu toe enige plaatje van Luna Kaguya is heerlijk. En laten we natuurlijk Hikki niet vergeten, die doet ook nog steeds bij vlagen geniale dingen.

Oh ja, en dankzij Crash Landing On You helemaal into Sunset van Davichi, geweldige track.

Aespa heeft inderdaad een paar gave hits gehad sinds de lancering van de groep. Mijn favoriet daarvan is Next Level. Yeppi Yeppi is de gouden album track. Dat refrein van Yeppi Yeppi is hyper-blij.

De J-pop ben ik grotendeels uit het oor verloren, maar hier wellicht een aantal oorwormen voor de liefhebbers:

Satellite Young & Mitch Murder - Sniper Rouge

Wednesday Campanella - Edison

PassCode - Taking you out

Reol - 十中八九

Babymetal - Da da dance

Bonustrack (oud maar goud)
GigaP ft. Matsushita ft Reol - Gigantic O.T.N

Vandaag Blackpink in een popquiz! Ik was mogelijk de enige in de zaal (en the area) die het herkende

Poeha schreef:
Dat nummer van aespa in die eerdere vier video's vond ik nog wel een leuk nummer. De laid-back K-pop van NewJeans is veel beter dan al dat gehypete gedoe van tegenwoordig, maar ben nog niet overtuigd.
Ik merk dat ik toch nog vaak teruggrijp naar AOA en Stellar van zo'n 7-10 jaar terug. Daar zat veel meer "kwaliteitspop" in.

Dat Aespa lied is dus schijnbaar een cover van een jaren '90 hit. Dat verklaart misschien waarom je die wel lekker vind klinken. Ben in 2014 begonnen met het luisteren van K-pop en toen had je inderdaad AOA, met toffe hits als Like a Cat en Heart Attack. f(x) met 4 walls en All mine, Stellar met Vibrato. Ook de mannengroepen hadden echt kwaliteitspop in die jaren. Shinee met Married to the Music en View en 1 of 1 of Exo met Lucky one, of Infinite - The Chaser. En zo kan ik nog wel een lijstje van 50 hits maken. De jaren 2013 - 2016 waren echt de hoogtijjaren van de K-pop.

Poek schreef:
Vandaag Blackpink in een popquiz! Ik was mogelijk de enige in de zaal (en the area) die het herkende

Hahaha fijn is dat! Welk lied was het en welk stukje lieten ze horen?

Babymetal ben ik nog steeds gek van, maar is nou niet echt pop te noemen
Da da dance lijkt er binnen hun oeuvre misschien dan nog wel het meest op, ja.

Sfeermaker schreef:
(quote)

Hahaha fijn is dat! Welk lied was het en welk stukje lieten ze horen?

Ice Cream, stukje inclusief refrein. De featuring was niet nodig, maar had ik er uitsloverig bij gezet.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:33 uur

geplaatst: vandaag om 18:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.