menu

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel #2

zoeken in:
Niet gek. Ik ga mee met mijn voorgangers: 7

Vento Vivimus
Na Colter Wall opnieuw een muzikant(e) uit Canada. singer/songwrite'ster / actrice Tamara Lindeman uit Toronto, die optreedt als The Weather Station en afgelopen zomer het album Loyalty uitbracht, haar derde. Hier Personal Eclipse, een track van dat album, dat integraal is te streamen via Spotify.

Ze speelt in april ook op in het voorprogramma van Damien Jurado bij Doornroosje. Personal Eclipse klinkt in ieder geval niet verkeerd.

best mooi en ontspannend. 7.7

Mooi! 7,5

Ik zag haar afgelopen november in Dublin, ze deed het voorprogramma van the Mountain Goats. Erg mooi!

Beetje Laura Marling-achtig, leuk! ook het vorige nummer dat door TEC geplaatst werd smaakt hier goed!

2e x in korte tijd dat ik op muziek van haar stuit en wederom vind ik het prachtig! Tijd om het album erbij te pakken.

8,5

toffe dingen

7.8 - Dit album aan me voorbij laten gaan afgelopen jaar maar gaat in de herkansing!

Masimo schreef:
Beetje Laura Marling-achtig, leuk!
Misschien vind je dan deze mooi: Leah Senior - Summer's on t...

Vento Vivimus
Joshua68 schreef:
Misschien vind je dan deze mooi: Leah Senior - Summer's on t...
'The Inside Sleeve' het muziekprogramma van ABC's Radio National (Live Music @RN) nam begin december een sessie op met deze stadgenote van Courtney Barnett. Ook Leah's debuutalbum 'Summer's on the Ground' is interaal te streamen via Spotify. Deze nog jonge Senior is wat pastoraler dan Laura.

02-01: Mipso - Marianne [L_T_B / 7,23 / 3]
04-01: The White Buffalo - Modern Times [heicro / 6,42 / 6]
07-01: Colter Wall - The Devil Wears a Suit and Tie [LuukRamaker / 7,63 / 4]
09-01: State Champion - Fantasy Error [ThirdEyedCitizen / 7,00 / 3]
12-01: The Weather Station - Personal Eclipse [Vento Vivimus / 7,88 / 4]
16-01: Mia Rose Lynne - The Burning Days

Mia Rose Lynne is a (New York, NY) Nashville-based, folk / Americana singer-songwriter [...]. Her songwriting skills have seen her win best Folk song in the American Songwriting Awards and get to the finals of the Hollywood Songwriting Contest, combine that lyrical skill with a superb singing voice and you begin to understand why comparisons to Alison Krauss, Joni Mitchell and Patty Griffin are so justified.

Mia Rose Lynne - The Burning Days van haar album "Open Space". Vandaag verscheen haar nieuwe album "Follow Me Moon". De muziek in combinatie met de videoclip is wel aan mij besteed.

Vento Vivimus
L_T_B schreef:
02-01: Mipso - Marianne [L_T_B / 7,23 / 3]
04-01: The White Buffalo - Modern Times [heicro / 6,42 / 6]
07-01: Colter Wall - The Devil Wears a Suit and Tie [LuukRamaker / 7,63 / 4]
09-01: State Champion - Fantasy Error [ThirdEyedCitizen / 7,00 / 3]
12-01: The Weather Station - Personal Eclipse [Vento Vivimus / 7,88 / 4]
16-01: Mia Rose Lynne - The Burning Days.
Hoewel joshua 69 er niet meteen een clip bij leverde, hoort Leah toch zeker ook in dit overzicht ? Mag deze native Melbournian misschien op de vacature van de 14de?

6,8 voor Mia. Degelijk maar weinig onderscheidend.

Vento Vivimus
L_T_B schreef:
Mia Rose Lynne - The Burning Days van haar album "Open Space". Vandaag verscheen haar nieuwe album "Follow Me Moon". De muziek in combinatie met de videoclip is wel aan mij besteed.
Krijg hier wel een onbehagelijk Common Linnets gevoel van. Beetje 13-in-een-dozijn geluid. Er zijn in dit genre wel betere nummers verschenen en er is natuurlijk ook maar één (1) M.I.A., my favorite Tamil Tiger. Third world democracy.

Mia Rose Lynne: 6.5*. Klinkt lekker, maar ik merk dat ik wat anders wil opzetten, das toch nooit een goed teken...

Was mij waarschijnlijk ook niet echt in heel positieve zin opgevallen wanneer ie op de radio voorbij was gekomen. Hoewel ook zeer zeker niet in negatieve zin. 6,5*

Man is met Sturgill Simpson - Metamodern Sounds in Country Music (2014) overal een grote hit geweest, ook op Musicmeter wel. Maar ik wil best stemmen hoor, want topklasse is dit natuurlijk wel en Tiny Desk Concert is vaak heel gaaf.: 8.3

Simpson maakt inderdaad erg fijne muziek. Al moet ik zeggen dat ik het in deze 'akoestische' versie niet zo geweldig vindt als met band (en dus met die elektrische gitaren), al vond ik zijn laatste plaat juist weer wat overgeproduceerd met die zogenaamde metamoderne sound die me hier en daar wat stoorde...

7,2 voor dit optreden.

Vento Vivimus
Met Jamey Johnson & Chris Stapleton hoort Sturgil Simpson tot de vernieuwers binnen de Amerikaanse Country. Niet voor niets kroonde de Americana Music Association hem vorig jaar nog tot artiest van het jaar. Dus zeker geen kleine jongen meer.

Ook een aardig 'unplugged' optreden in het kader van deze reeks Tiny Desk Concerts ten kantore van Bob Boilen (met Bobs hoedje prominent in beeld). Ook Boilens radioprogramma 'All Songs Considered' kan ik iedereen die een beetje op de hoogte wil blijven van harte aanraden.

Vergeet ook Sturgills set op KEXP Seattle niet te bekijken . Daar met band.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van deze "Britse Americana".
O'Connel & Love - Hangover me

Vento Vivimus schreef:
Met Jamey Johnson & Chris Stapleton hoort Sturgil Simpson tot de vernieuwers binnen de Amerikaanse Country.

Nou.. vernieuwend kan ik dit niet noemen, ik vind dit eigenlijk heel traditioneel. Meer in de stijl van Merle Haggard. Maar dan wel heel erg goed.

Vento Vivimus
Shangri-la schreef:
Nou.. vernieuwend kan ik dit niet noemen, ik vind dit eigenlijk heel traditioneel. Meer in de stijl van Merle Haggard. Maar dan wel heel erg goed.
Vernieuwend in de betekenis van 'neo outlaw country', geen 'straight-down-the-middle hardcore traditional country' dus, maar ook geen 100% Americana.

de term vernieuwend is overigens enkel van toepassing op het album Metamodern Sounds in Country Music (2014) , de rest van zijn werk is inderdaad heel traditioneel en Jennings-achtig. Goed is het wel.

Zelfs dat album kan ik niet vernieuwend noemen maar who cares, de muziek is erg goed en daar gaat het om.

Mooie tips weer mat Sturgill Simpson en O'Connell and Love. 2 totaal verschillende dingen maar beide erg fijn!

Beide op de Nog te beluisteren-stapel.

Vento Vivimus
mooie vrouw, met sneeuw op het dak. Wat wil een man nog meer? Alleen de sneeuw moet je er nog zelf bijdenken.

O sorry, video's mochten niet meer ... Maar het gaat me natuurlijk om die bloemen. En die sneeuw natuurlijk! Of is het een zeemirmin ?
O my God! Let it snow ...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:58 uur

geplaatst: vandaag om 10:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.