MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Laatst bekeken tv-serie

zoeken in:
Tidalwave
Begonnen met Pilot Twin Peaks; als je een tattoo laat zetten, zoals madmadder dan is er iets bijzonders...https://www.moviemeter.nl/series/images/cover/0/72.jpgIk ontwaarde zelfs een jonge Lara Flynn Boyle

Wist indertijd dat het een bijzondere serie was, maar niet genoeg gekieteld om te gaan volgen. Nu dus wel.

ZAP! schreef:
Clarkson... onbegrijpelijk dat mensen hem uit kunnen staan. Up (of down, beter gezegd) there with Gordon Ramsey en de zulken.

Ik heb nooit veel problemen met hem gehad (gewoon niet te serieus nemen), maar ik heb van veel haters vernomen dat ze hem prima te pruimen vinden in deze serie.

Tidalwave
Tidalwave schreef:
Begonnen met Pilot Twin Peaks; als je een tatoo laat zetten, zoals madmadder dan is er iets bijzonders...(afbeelding)Ik ontwaarde zelfs een jonge Lara Flynn Boyle

Wist indertijd dat het een bijzondere serie was, maar niet genoeg gekieteld om te gaan volgen. Nu dus wel.

madmadder, zijn seizoen 2 en de film net zo mystiek als de eerste reeks?

Tidalwave schreef:
(quote)

madmadder, zijn seizoen 2 en de film net zo mystiek als de eerste reeks?

De film is anders van toon maar wel heel goed en essentieel (wel zonder Lara Flynn Boyle), seizoen 2 vind ik ook erg goed en grappig maar er zijn enkele afleveringen die wat minder zijn (komt ook door alle eisen die er opeens gesteld werden aan Lynch en Frost en dat ze opeens niet meer de volledige vrijheid hadden te doen wat ze wilden) maar ook als het wat minder is valt er nog genoeg te genieten (hoe er bijvoorbeeld gespeeld wordt met de soap opera invloeden). Richting het einde wordt seizoen 2 wel weer echt enorm goed.

Seizoen 3 uit 2017 mag zeker ook niet ontbreken, dat is mijn favoriete seizoen, maar ook zonder meer de meest compromisloze en rare.

Het mystieke blijft altijd erg aanwezig en belangrijk.

GrafGantz schreef:
Ik heb nooit veel problemen met hem gehad (gewoon niet te serieus nemen), maar ik heb van veel haters vernomen dat ze hem prima te pruimen vinden in deze serie.
Ik ben geen hater, maar een negeerder. Ga het heel hard proberen te vermijden.

https://www.moviemeter.nl/series/images/cover/26000/26079.jpg?cb=1647200903

Eerste twee seizoenen enkele jaren geleden gekeken, nu de afsluiter eraan toegevoegd. Wel het minste seizoen wat mij betreft, met enkele oninteressante (ongeloofwaardige) subplotjes, een hoofdplot die toch ook aan enkele kanten rammelt en dan een wat gehaaste afwikkeling.

De grauwe beelden blijven wel fijn op z'n tijd.

Tidalwave
Pilotaflevering uitgekeken van eerste seizoen Twin Peaks; vnl een tragi-komische indruk laat het achter, omgeven door een sluier van mystiek - niet verkeerd.

Komt wel wat gedateerd over, maar ja, het is uit 1990.

Ook het acteerwerk van sommige jonkie-acteurs is hier en daar wat klungelig en niet echt geloofwaardig of vlak. Geeft niet. Ik ga voorlopig verder met verder kijken. Op naar aflevering 2. 'Walk with Fire', of wat dat ook mag betekenen.

Hoop dat het wat beter wordt gaande het seizoen. Mijn favoriete personage is FBI agent Cooper.

Tidalwave
Aflevering 3 van 1e seizoen Twin Peaks gekeken; serie triggert mij niet om te binge watchen.

Tidalwave
Aflevering 4 gezien van 1e seizoen Twin Peaks - het begint mij nu voldoende te intrigeren om dit seizoen helemaal uit te kijken.

Plus aflevering 8 van The Last Of Us verorberd; één van de beste tot nu toe - zeer in voor 9e van 1e seizoen; 2e seizoen gaat ook aan de beurt komen wanneer het zover is.

Geweldige serie, The Last Of Us, ik kijk elke weer echt uit naar de nieuwe aflevering.

https://www.moviemeter.nl/series/images/cover/22000/22935.jpg

Erg sterke, interessante reeks over The Godfather, maar bij uitbreiding over Paramount Pictures met de charismatische studiobaas Robert Evans (geweldige rol van Matthew Goode), de soms stormachtige relatie tussen kunst (cinema) en business (het overkoepelde concern) en inmenging van de maffia. Gebaseerd op de herinneringen van producer Albert S. Ruddy, regelmatig een feest der herkenning maar vooral een straf script.

Sinatra komt er hoegenaamd slecht uit, dat dan weer wel.

Tidalwave

https://www.moviemeter.nl/series/images/cover/1000/1950.jpg
The last of Lewis...
Intussen ook alweer klaar, seizoen 1 van:
https://www.moviemeter.nl/series/images/cover/0/113.jpg?cb=1668689823
En door met de rest natuurlijk.

Twin Peaks weer helemaal afgezien, wat zijn die laatste afleveringen toch een enorme mindfuck. 5* natuurlijk

Verder The Last of Us seizoen 1. Aardig maar niet geweldig, erg wisselvallige afleveringen, vooral in de tweede helft. Ellie is ook een vervelend personage. 3*

Inmiddels ook seizoen 3 van Adventure Time af. Denk mijn favoriete seizoen tot nu toe. De onbegrensde creativiteit is duizelingwekkend. 4*

X-Files inmiddels bijna klaar met seizoen zes. Nog steeds een erg bevredigende herziening, de paar slechte afleveringen neem ik graag voor lief. 4,5* overall tot nu toe met veel dank aan jeugdsentiment.

Nu verder met Adventure Time, X-Files en The Expanse.

Glitch
Klaar met Succession seizoen 3 (geraakte er maar moeilijk mee verder) en een rewatch van alle Parks & Recreations ( ).

Nu aan The Sinner seizoen 3 begonnen. Will & Grace is lopende, seizoen 5 inmiddels.

Glitch
Vorige keer nog vergeten vermelden, maar Wet Hot American Summer: die prequelserie uitgekeken. Fantastisch, helemaal mijn ding. Nu Ten Years Later aan het kijken. Heb de film zelf overigens nog niet gezien

Ook begonnen aan The Watcher. Spijt van. Ik word te oud voor enge dingen.

Tidalwave
madmadder schreef:
Twin Peaks weer helemaal afgezien, wat zijn die laatste afleveringen toch een enorme mindfuck. 5* natuurlijk

Seizoen 1, 2 of 3? Of alle drie in één keer?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:05 uur

geplaatst: vandaag om 17:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.