MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Strips

zoeken in:
Mssr Renard schreef:
...Maar als ik dan die spelletjes (games) hier op musicmeter zie, dan is er 99 van de 100 keer gelinkt naar illegale content. En dat terwijl je als user niet mag refereren aan bootlegs of torrents. Volgens mij is het gewoon het zelfde.
Die games heb ik niet zo in de smiezen, geloof ik, maar op zich heb je gelijk.

lennert schreef:
Toch ook maar even hier (heb het al op Moviemeter gezet) want ik heb het idee dat hier toch andere mensen rondlopen: ik ben samen met Belgische striptekenaar Patrick Cornelis (Rode Ridder, Virus, Wardane, De Huivering) bezig aan een minireeks genaamd Livet. Dark fantasy, volwassen publiek, bedoeling dat het vijf delen worden. Zit een Kickstarter aan verbonden die zaterdag van start gaat. Hieronder wat art:

(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)

Mochten mensen willen steunen: mijn dank is groot!

Mochten er nog mensen zaterdag of zondag in Breda aanwezig zijn op het Stripfestival, Patrick Cornelis (de tekenaar) en ik verkopen het eerste deel hier als primeur!

Mssr Renard
lennert schreef:
(quote)

Mochten er nog mensen zaterdag of zondag in Breda aanwezig zijn op het Stripfestival, Patrick Cornelis (de tekenaar) en ik verkopen het eerste deel hier als primeur!

Stoer man. Ziet er gaaf uit.

Snap alleen niet zo goed hoe kickstarter werkt. Hoe doneer je dan?

Mssr Renard schreef:
(quote)

Stoer man. Ziet er gaaf uit.

Snap alleen niet zo goed hoe kickstarter werkt. Hoe doneer je dan?

Je noteert creditcard gegevens en 'belooft' daarmee dat als het bedrag qua beloftes gehaald wordt, dat het geld dan wordt afgeschreven. Veel mensen hadden geen CC, dus die hebben het bedrag naar mij overgemaakt en ik heb dat dan vanuit mijn eigen backeraccount gedoneerd. Niet de fijnste manier van een strip maken, maar als je geen grote uitgever achter je hebt staan, is het wel noodzakelijk.

Gelukkig hadden we binnen enkele uren het benodigde bedrag al! Na komend weekend gaan we de winkels contacteren voor verspreiding

Mssr Renard
lennert schreef:
(quote)

Je noteert creditcard gegevens en 'belooft' daarmee dat als het bedrag qua beloftes gehaald wordt, dat het geld dan wordt afgeschreven. Veel mensen hadden geen CC, dus die hebben het bedrag naar mij overgemaakt en ik heb dat dan vanuit mijn eigen backeraccount gedoneerd. Niet de fijnste manier van een strip maken, maar als je geen grote uitgever achter je hebt staan, is het wel noodzakelijk.

Gelukkig hadden we binnen enkele uren het benodigde bedrag al! Na komend weekend gaan we de winkels contacteren voor verspreiding

Oh okay, ik heb ook geen creditcard. Het zou dit soort apps/organisaties sieren als ze Paypal in consideratie nemen.

Gaaf dat het nu uit is. Was uitgever Daedelus geen optie? Die heeft veel beginnende en onbekende tekenaars/schrijvers.

Het lijkt wel op banddemo's verspreiden van vroeger. Gelukkig hebben muzikanten nu soundcloud of bandcamp.

Succes met de verkoop en het signeren en de fans te woord staan dit weekend.

Onweerwolf
Mssr Renard schreef:
(quote)

Oh okay, ik heb ook geen creditcard. Het zou dit soort apps/organisaties sieren als ze Paypal in consideratie nemen.

Protip: open een account bij de Duitse N26 bank. Is volledig gratis en geeft je de beschikking over een digitale prepaid creditcard waarmee je online betalingen die alleen met creditcard kunnen worden betaald kunt doen. Het enige 'nadeel' is dat overmaken van NL bank naar DE bank 1 tot enkele dagen duurt en de CC is wel prepaid dus eigenlijk is het meer een debit card. Maar het werk uitstekend kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Mssr Renard
Onweerwolf schreef:
(quote)

Protip: open een account bij de Duitse N26 bank. Is volledig gratis en geeft je de beschikking over een digitale prepaid creditcard waarmee je online betalingen die alleen met creditcard kunnen worden betaald kunt doen. Het enige 'nadeel' is dat overmaken van NL bank naar DE bank 1 tot enkele dagen duurt en de CC is wel prepaid dus eigenlijk is het meer een debit card. Maar het werk uitstekend kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Klinkt als een goede tip. Ik wilde bij Bandcamp mijzelf 'subscriben' bij een aantal labels (early access, albums die alleen voor paid-users beschikbaar zijn, etc.), maar het gekke is: Bandcamp werkt wel met Paypal bij aankopen, maar niet met Paypal bij 'subscriptions'. Daarvoor kun je dus alleen een creditcard gebruiken. Ik denk erover na. Bedankt.

Onweerwolf
Ik heb het destijds genomen om betalingen bij Amazon te kunnen doen voordat die een NL website begonnen. Wat ik gewoon doe is zorgen dat ik altijd 100 Euro op de rekening heb staan zodat ik zo goed als alle aankopen direct kan betalen en als ik dan iets heb betaald vul ik het weer aan tot 100 Euro voor een volgende keer. Werkt goed, al gebruik ik het nu minder. Maar het is desalniettemin toch handig om te hebben. Ik gebruik het ook nog wel eens als contactloos betalen backup in een fysieke winkel voor als de app van de gewone Nederlandse bank tijdelijk moeilijk loopt te doen.

Mssr Renard schreef:
Er komt (weer) een nieuwe Asterix:

(afbeelding)

Hoe vinden jullie de voortzetting? Ik vind het erg knap dat het visueel niet te onderscheiden is van het oude werk, maar qua verhaal en humor mis ik echt wel de meester. En dan moet ik overigens wel erkennen dat ik de meeste albums met Uderzo en zonder Goscinny eigenlijk ook wel erg goed vind.

Mssr Renard schreef:

Gaaf dat het nu uit is. Was uitgever Daedelus geen optie? Die heeft veel beginnende en onbekende tekenaars/schrijvers.

Ah, toevallig een van mij favoriete uitgevers! In tegenstelling tot een Silvester (ook leuk spul!) brengen ze alles ook in softcover uit.

Mssr Renard
RuudC schreef:
(quote)

Hoe vinden jullie de voortzetting? Ik vind het erg knap dat het visueel niet te onderscheiden is van het oude werk, maar qua verhaal en humor mis ik echt wel de meester. En dan moet ik overigens wel erkennen dat ik de meeste albums met Uderzo en zonder Goscinny eigenlijk ook wel erg goed vind.

Na de Broedertwist (wat ik één van de slechtste vind), had je maar echt goede (Indusvallei) en een paar slechte (De Beproeving van Obelix). Op een gegeven moment gingen ze wat meer richting het oude, met avonturen met de Picten etc. Toen werd het wel beter maar ik had ook het idee herkauwde grappen te lezen. Een soort zelfplagiaat.

Wat ik wel leuk vond is die eerste spinoff van Idefix. Er zijn er nu drie uit. En ook al zijn ze wat kinderachtig, het leest wel lekker weg.

Feit blijft dat die serie als duo Goscinny/Uderzo de sterkste albums heeft, waarbij ik zelfs hardop moet lachen soms nog. Dat heb ik bij de nieuwere album nauwelijks. Ik vergelijk het met een band die in de jaren zeventig verrassend en uniek is, en dan een comeback maakt en niet slecht is maar nergens meer verrast.

Mssr Renard
RuudC schreef:
(quote)

Ah, toevallig een van mij favoriete uitgevers! In tegenstelling tot een Silvester (ook leuk spul!) brengen ze alles ook in softcover uit.

Ik ben ook wel tevreden (qua SF) met Dargaud: Bandes dessinées Science-fiction - DARGAUD

Een aantal titels lees ik vertaald in het Nederlands. Best wel een flinke verzameling opgebouwd inmiddels.

Dargaud ken ik alleen van naam. De laatste twee jaar lees ik vooral comics van DC en Image, maar ik zou wellicht wat meer moeten balanceren.

De Broedertwist was mijn eerste Asterix en letterlijk stukgelezen. Ik geloof dat er zelfs nog wat stickers op zitten (ik was een jaar 8 he). Ik heb echt fijne herinneringen aan het verhaal. Binnenkort maar weer eens opnieuw lezen.

Goede vergelijking met seventies bandjes. Ik ben het er wel mee eens. Net als de nieuwe Asterix, koop ik die reunieplaten ook maar zelden.

Mssr Renard
RuudC schreef:
Dargaud ken ik alleen van naam. De laatste twee jaar lees ik vooral comics van DC en Image, maar ik zou wellicht wat meer moeten balanceren.

De Broedertwist was mijn eerste Asterix en letterlijk stukgelezen. Ik geloof dat er zelfs nog wat stickers op zitten (ik was een jaar 8 he). Ik heb echt fijne herinneringen aan het verhaal. Binnenkort maar weer eens opnieuw lezen.

Goede vergelijking met seventies bandjes. Ik ben het er wel mee eens. Net als de nieuwe Asterix, koop ik die reunieplaten ook maar zelden.

Ik ben (gezien mijn leeftijd) ook pas laat ingestapt bij Asterix. Ook met Suske en Wiske waarvan mijn eerste album Angst op de Amsterdam was. Ik vind dat (misschien door nostalgie) de allerbeste.

Over Asterix: familieleden spaarden die, dus ik las ze daar. Wij hadden zelf geen geld voor strips en moeder haat stripboeken, dus die kwamen het huis niet in, op die ene Suske en Wiske na dan.

Toen ik op mijzelf ging wonen (jaartje of 19/20) haalde ik het in en kocht wel strips. Ook al was dat nogal een dure hobby voor iemand zonder geld. Toen had je nog geen tv en internet enzo, en je wilde toch wat vermaak. Dat werden stripboeken en (veel te duur) ik ging Spawn lezen, ook door die plaat van Iced Earth.

En nu is de cirkel met strips en muziek weer rond.

Ik blijf het lastig hebben met de namen die aangepast zijn. In mijn hoofd is Assurancetourix de enige echte naam van de bard en niet Kakofonix. Ik weet nog altijd niet goed waarom ze ergens vroege jaren 2000 hebben besloten om een aantal van die namen te wijzigen, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik altijd goed oplet wanneer ik tweedehands nog eens een oudje op de kop kan tikken.

De oude strips wil ik dan ook met de oude namen, maar de nieuwe zijn uiteraard nooit zo uitgebracht. Vreemd genoeg kan ik daar dan wel mee leven, maar voor mij zit het merendeel van de charme sowieso in de oude albums. Ik heb zelfs toevallig vorig weekend me door die nostalgie nog laten verleiden tot dit spel aan te kopen op een garageverkoop: Asterix-ganzenbord - Asterix-De Grote Oversteek (2007) - Ganzenbord - LastDodo

Gelukkig slechts 5 euro voor betaald, maar mijn versie mankeert wel het Idéfix speldje. Niet dat dat voor het spel zelf iets uitmaakt.

Mssr Renard
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik geloof wel dat de namen aangepast zijn naar hoe ze daadwerkelijk zijn (dus in het Frans), terwijl wij 'opgegroeid' zijn met de vernederlandste namen: Kostunrix (kost een riks), Hoefnix (hoef niks). Juist dat soort vondsten vond ik geweldig, ook bij de Romeinen en 'vreemde volken' zaten erg leuke vondsten. Ik geloof dat ze een aantal Romeinse 'grappige' namen ook hebben vertaald (zoals de kampementen en enkele belangrijke figuren), of ze dat bij de Gothen, Helvetiërs, Belgen, etc. ook hebben gedaan, weet ik zo snel even niet.

Ik had vroeger alle 'oude' versies, maar uit geldnood ineens verkocht. Nu heb ik dus alles her-kocht en zit ik met de nieuwe versies. Staat wel mooi in de kast, die nog nette kaften.

Xynix de ziener

Ik sluit me aan bij de nieuwe namen klinken niet bij Asterix en Obelix....zullen altijd Abraracourix, Assurancetourix etc zijn voor mij. Blijft een leuke strip maar uiteraard zijn de oudere albums verreweg de beste. Inderdaad bijna hetzelfde als met muziek waar je meestal de eerdere albums beter vindt, deels door nostalgie maar meestal is het gewoon een feit dat ze beter zijn.

Laatst nog een leuke partij van Paling en Ko gekocht, 36 stuks in 1 x voor weinig. Had er niet veel van want op de een of andere manier kwam ik ze gewoon niet vaak tegen. Er zijn 56 albums vertaald dus dit schiet vast op.
Keek net nog even....zag eerder ergens 56 maar er zijn er wel meer. Echter is het weer een hele uitzoekerij welke albums bij welke uitgeverij zijn verschenen.
https://www.akim.nl/Images/Dynamic/full/Stripshop.Publication/64969/42100.jpg

Mssr Renard
Ja, die Paling en Ko. Allemaal korte verhalen per album, geloof ik. Twee geheim agenten waarbij alles altijd mislukt en dan krijgt die met die bril klappen van de ander op het laatste plaatje. Zoveel albums precies hetzelfde doen is wel knap. Het lijkt AC/DC wel.

Edit; volgens wikipedia : De stripreeks loopt sinds 1958 en omvat meer dan 200 albums. Daarvan zijn er in het Nederlands 59 uitgebracht tussen 1971 en 2006.

Is Ozewiezewozewiezewallakristallix nog altijd dezelfde?

Mssr Renard
ZAP! schreef:
Is Ozewiezewozewiezewallakristallix nog altijd dezelfde?

Corsica. Dan zou ik die thuis eens moeten inzien. Ik weet het eigenlijk niet. Ik denk het wel.

Ik vermoed dat ze alleen de dorpelingen echt van een nieuwe naam hebben herzien (ofwel de oorspronkelijke Franse naam). Bij de Britten, Belgen, Helvetiërs, Noormannen, Gothen, Lusitaniërs, etc. is er geen verandering, volgens mij.

Ik geloof ook dat de vier legerkampen om het dorp heen van naam zijn veranderd.

https://cdn3.depoort.com/40351-large_default/deel-1.jpg

https://cdn3.depoort.com/121737-large_default/deel-2.jpg

Ik had wat bonnen van Bol te besteden en de eerste twee delen van Blueberry Integraal maar eens aangeschaft. Elk deel bevat driealbums. Wat een mooie uitgaven zijn dit zeg, ook wel een ontzettend jeugdsentiment, die Blueberry. ik moet wel zeggen dat ik als volwassene met een grote interesse in geschiedenis en zeker ook de Amerikaanse burgeroorlog die verhalen veel meer kan waarderen dan ik dat kon als kind en tiener. Nu wil ik uiteraard de hele serie maar ik zie dat een aantal delen niet of moeilijk verkrijgbaar zijn waardoor ik ze natuurlijk alleen nog maar meer wil hebben. Dat maakt het ook wel weer leuker. De komende maanden maar eens kijken of ik de hele serie bij elkaar kan sprokkelen.

Ik heb er ook enkele van Blueberry. Een tip: check kringloopwinkels.

spinout schreef:
Ik heb er ook enkele van Blueberry. Een tip: check kringloopwinkels.

Toevallig vandaag gedaan maar niets gevonden.

Ik heb inmiddels vandaag nog een aantal integraal uitgaven binnengekregen, de eerste zeven delen heb ik nu + de integraal uitgave van Marshall Blueberry.

Als ik dan eens besluit dat ik iets wil hebben moet het er ook zsm komen:)

Ik ken dat gevoel. ASAP.

Mssr Renard

Mssr Renard
https://mcusercontent.com/d7fa61673f1d5e99c2dbe582f/images/1d913220-32ee-ac13-621c-fb2a53e1c032.jpg

Na 25 jaar verschijnt eindelijk het vierde deel uit De kronieken van de Tussentijd: 'De Ruimte van Klein'.
Niet een favoriete spin-off van Storm, maar toch wel leuk om er bij te hebben. Op 2 december de boeklancering, dus vanaf dan wel te koop, me dunkt.

Mssr Renard schreef:
Uitgekomen, maar nog niet meegenomen. Een nieuwe Asterix:

(afbeelding)

Ik heb nooit echt Asterix gelezen, maar wel de vorige gekocht en die vond ik best leuk. Met veel verwijzingen naar het nieuws (uiteraard coronacrisis, maar ook bestorming Capitol, nepnieuws etc.). Ik had al begrepen dat Asterix-albums vaak dubbele bodems hebben en vol zitten met verwijzingen naar politiek, nieuws, etc.

Nu ook de nieuwe gekocht, moet hem nog lezen.

Zijn de oude Asterix ook nog leuk zijn om terug te lezen?

Mssr Renard
herman schreef:
(quote)

Ik heb nooit echt Asterix gelezen, maar wel de vorige gekocht en die vond ik best leuk. Met veel verwijzingen naar het nieuws (uiteraard coronacrisis, maar ook bestorming Capitol, nepnieuws etc.). Ik had al begrepen dat Asterix-albums vaak dubbele bodems hebben en vol zitten met verwijzingen naar politiek, nieuws, etc.

Nu ook de nieuwe gekocht, moet hem nog lezen.

Zijn de oude Asterix ook nog leuk zijn om terug te lezen?

In de oude Asterix-strips ook wel verwijzingen naar actualiteiten, maar dan die van de jaren 70 en 80. Maar voornamelijk zijn de oude Asterix-strips meer avonturen-albums waarbij de verschillende 'volkeren' van Europa worden gekarikaturiseerd. Soms (nu in 2023) op het randje, maar gaat wat mij betreft nooit echt té ver. Al is er wel zo nu en dan een karikatuur die slecht kan vallen. Dat moet je zelf uitmaken.

Hoe dan ook. De eerste Asterix-albums zijn het populairst omdat de verhalen erg goed zijn geschreven. Het gaat ook vaak een beetje uit van de volslagen domheid van iedereen. Behalve Asterix, die is pienter. Ze zijn op de karikaturen na, niet echt kinderachtig (je moet echt wel wat weten van de wereldgeschiedkunde) en redelijk tijdloos, omdat ze gesitueerd zijn rond de tijd van Caesar (tussen 100 en 44 v. Chr.). Soms is het wel een beetje slapstick.

Soms worden ook bekende figuren (zoals een geheim agent die erg op Sean Connery lijkt, maar ook eens Laurel en Hardy als twee domme romeinse soldaten) in verwerkt. Maar dat is vaak wel subtiel.

Leuk topic. Vroeger veel manga’s en manhwa’s gelezen. De hele DC The New 52 gelezen.
Nu volg ik nog steeds braaf een wekelijkse webtoon (die al loopt sinds 2014).
Het laatste half jaar dus vooral bezig met lezen van comics

Om te beginnen One Piece tot chapter 1065 (101 volumes) bij gelezen:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/90/One_Piece%2C_Volume_61_Cover_%28Japanese%29.jpg

Y: The Last Man - van Brian K. Vaughan. Ik ben op deze comic gekomen, doordat ik een paar comics van Saga had gelezen, en zo enthousiast werd, maar tegelijk dat het verhaal in vollegang is nog, een comic gepakt van de zelfde bedenker, maar wel afgerond. Erg leuk en vermakelijk verhaal.

https://static.wikia.nocookie.net/marvel_dc/images/2/2b/Y_the_Last_Man_53.jpg

The Sandman - Neil Gainman. Zonder twijfel een van de meest originele settings, characters en verhaallijnen die ik ken. Sommige stukken van The Sandman-saga zijn storytelling in zijn meest hoogste en puurste vorm.

https://m.media-amazon.com/images/I/81EtcBfOLmL._SL1500_.jpg

Nu bezig in:

Het 7e deel van Jojo’s Bizarre Adventure Steel ball Run

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/87/Steel_Ball_Run_1.jpg

Tja wat ik kan van jojo zeggen, de familie Joestar is gewoon verslavend (de Netflix Anime blijft goed trouw aan het bronmateriaal).

Gast
geplaatst: vandaag om 06:57 uur

geplaatst: vandaag om 06:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.