Overig / Algemeen / Strips
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2006, 22:10 uur
In De Site > Gebruikers > "I'm coming out":
Even terugkomend op Suske en Wiske. Ik ben vandaag maar weer eens bij mijn ouders geweest en heb meteen een stapeltje meegenomen. Het bloed kruipt waaar het niet gaan kan.
Even terugkomend op Suske en Wiske. Ik ben vandaag maar weer eens bij mijn ouders geweest en heb meteen een stapeltje meegenomen. Het bloed kruipt waaar het niet gaan kan.
0
geplaatst: 30 maart 2006, 23:38 uur
Mooi zo rayman! 
In welke ga je beginnen?
(mmmm... dit weekend toch maar eens een bezoekje aan mijn ouders brengen....)
Leve de eeuwige jeugd!!

In welke ga je beginnen?
(mmmm... dit weekend toch maar eens een bezoekje aan mijn ouders brengen....)
Leve de eeuwige jeugd!!
0
geplaatst: 30 maart 2006, 23:52 uur
Enjoy jullie...ik was en ben trouwens meer een Asterix&Obelixtype....
0
fastpulseboy
geplaatst: 31 maart 2006, 00:00 uur
ik.................uhm........eh .........ik uh......ik......brrrrhmmmmmll
neeh, toch maar niet
neeh, toch maar niet
0
geplaatst: 31 maart 2006, 00:03 uur
rayman schreef:
Ik was er vroeger ook verzot op, alle albums tot in den treure gelezen. Nu al jaaaaaaren niet meer aangeraakt. Ben ook bang dat ik het nu helemaal niets meer aan vind.
En volgens mij begonnen bijna alle albums met het volgende:
Wiske: 'Tante Sidonia! De postbode is langsgeweest!'
Sidonia: 'O, is het iets voor mij Wiske?'
Wiske: 'Nee, hij is al getrouwd!'
Hilaaaarisch

0
geplaatst: 31 maart 2006, 00:06 uur
Beerbruun schreef:
Tranen om Tobiasinoryx zeker...?
Tranen om Tobiasinoryx zeker...?
Idéfix
...... Heb wel Suske en Wiskes gelezen, maar heb Asterix en Obelix altijd leuker gevonden .... Ook verzot op Garfield, Hagar etc....
0
geplaatst: 31 maart 2006, 00:08 uur
sushi schreef:
So was (am!!) I, Vooral in Engeland is geweldig... Met de vier populairste barden van heel het land

0
geplaatst: 31 maart 2006, 00:12 uur
Asterix en Obelix is een beetje aan mij voorbij gegaan als kind (helaas!!) Ik heb de schade wel ingehaald, maar jeugdsentiment levert het dus niet op.
Nu ben ik trouwens ook verzot op Heinz en (inderdaad Sushi) Garfield.
Hagar ken ik niet ("I'm coming out" heet dit topic toch?)
Of is dat zo'n klein meiske met zwart haar?
Nu ben ik trouwens ook verzot op Heinz en (inderdaad Sushi) Garfield.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 00:16 uur
0
geplaatst: 31 maart 2006, 00:21 uur
Eppo!! Oe, wat een jeugdsentiment. Niet in het minst omdat de leukste stripwinkel van Eindhoven zich ernaar heeft vernoemd. De Generaal-strips van Peter de Smet waren ook geniaal: "Horreur van niet geringe omvang!" 

0
geplaatst: 31 maart 2006, 00:27 uur
De Generaal is zowat de enige strip die ik elke keer skipte. Zo ontzettend niet leuk en echt élke keer hetzelfde.
Eppo heb ik trouwens nooit gehad, wij zijn begonnen bij de Sjors & Sjimmie.
0
dutch2
geplaatst: 31 maart 2006, 00:34 uur
BoordAppel schreef:
De Generaal is zowat de enige strip die ik elke keer skipte. Zo ontzettend niet leuk en echt élke keer hetzelfde.
En ik begon met de Pep, gebracht door de man in de Pepkar

0
geplaatst: 31 maart 2006, 00:59 uur
Heel vroeger las ik ook wel een beetje EPO en Sjosji. Ik heb zelfs nog Sjors en Sjimmie albums waarin Sjimmie nog een wel heel erg stereotypische negroïde jongen was.
Maar al met al was ik meer van de Donald Duck. Die heb ik vrij fanatiek gespaard (ging bijna wekelijks naar de stripwinkel en soms ook naar rommelmarkten). Ik heb van 1977 t/m 1994 wel zo'n beetje compleet. En als ik bij mijn ouders ben, lees ik nog altijd de nieuwe Donald Duck in de leesmap.
Maar al met al was ik meer van de Donald Duck. Die heb ik vrij fanatiek gespaard (ging bijna wekelijks naar de stripwinkel en soms ook naar rommelmarkten). Ik heb van 1977 t/m 1994 wel zo'n beetje compleet. En als ik bij mijn ouders ben, lees ik nog altijd de nieuwe Donald Duck in de leesmap.

0
geplaatst: 31 maart 2006, 03:08 uur
BoordAppel schreef:
Maf, ik vond de Generaal altijd onweerstaanbaar leuk

Kent iemand hier trouwens Gilles de Geus?
0
geplaatst: 31 maart 2006, 09:13 uur
lebowski schreef:
(quote)

Jazeker. Gilles de Geus!

En Olivier Blunder.
Bij mijn ouders liggen trouwens nog stapels met gebonden jaargangen van de Eppo, de PEP, Donald Duck, alle Asterix en Obelix-albums, alle Suske en Wiske, alle Lucky Luke, alle Blauwbloezen, de Stamgasten enz. enz.
Kent iemand Hoempa Pa?
0
geplaatst: 31 maart 2006, 12:19 uur
Ik heb alles van Sjors en Sjimmie tot nummer 34 geloof ik. Daarna werd het voor mij allemaal een stuk minder goed te begrijpen. Het ging ineens niet meer over 'hoe kunnen we meester Bobbelnek een loer draaien', maar over dingen als suïcidale jongeren.
Verder lees ik nog iedere week de Donald Duck en spaar ik de albums van Dirk-Jan(die helaas de laatste maanden niet zo leuk meer is).
Verder lees ik nog iedere week de Donald Duck en spaar ik de albums van Dirk-Jan(die helaas de laatste maanden niet zo leuk meer is).
0
geplaatst: 31 maart 2006, 12:21 uur
Beerbruun schreef:
Mooi zo rayman!
In welke ga je beginnen?
Mooi zo rayman!

In welke ga je beginnen?
De Brullende Berg in één ruk uitgelezen. En begonnen met de Stierentemmer.
Ik ben weer zo blij als een kind.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 12:35 uur

Het is één en al sentiment hier op het forum. Van stripalbums tot Tjolkpakjes....

0
geplaatst: 31 maart 2006, 15:16 uur
gemaster schreef:
Ik heb alles van Sjors en Sjimmie tot nummer 34 geloof ik.
Ik heb alles van Sjors en Sjimmie tot nummer 34 geloof ik.
*Jaloers*.
Mijn moeder heeft ooit al mijn Sjors & Sjimmies weggegeven. Ik heb er nog welgeteld eentje: De Lefgozers.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 16:14 uur
lebowski schreef:

Dat zullen er wel meer zijn. Ik kan me niet herinneren ooit een ingezonden brief te hebben gelezen waarin De Generaal werd afgekraakt. Thuis had hier iedereen er een hekel aan. Bah, die vervelende ellenlange nietszeggende monologen ook.
Kijk, nu noem je een leuke strip
. Sowieso is veel van Hanco Kolk en Peter de Wit de moeite waard.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 18:19 uur
De Sjosji las ik altijd bij mijn opa en oma 
Voor de rest hebben we hier thuis een hele stapels Suskes en Wiskes.
En mijn pa heeft een heleboel oude Rode Ridders (iemand bekend met die strip?) waaronder een paar hele oude. (ook zwart-witte.)

Voor de rest hebben we hier thuis een hele stapels Suskes en Wiskes.
En mijn pa heeft een heleboel oude Rode Ridders (iemand bekend met die strip?) waaronder een paar hele oude. (ook zwart-witte.)
0
geplaatst: 31 maart 2006, 19:20 uur
Volgens mij zijn er van de Rode Ridder sowieso maar een paar albums in kleur verschenen. Die zwart wit drukken hoeven dus niet persé heel oud te zijn.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 19:22 uur
Ik was altijd een enorme liefhebber van Blake & Mortimer (ben ik trouwens nog steeds). Het Gele Teken is misschien wel de beste strip aller tijden.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 20:11 uur
HammerHead schreef:
Het Gele Teken is misschien wel de beste strip aller tijden.
Het Gele Teken is misschien wel de beste strip aller tijden.
Laat dat nu net de naam zijn van de stripwinkel in mijn woonplaats

0
geplaatst: 31 maart 2006, 20:50 uur
Lukas schreef:
So was (am!!) I, Vooral in Engeland is geweldig... Met de vier populairste barden van heel het land
(quote)

En In Helvetia met de kaasfondue..."De stok, de stok....."

0
geplaatst: 31 maart 2006, 20:55 uur
Beerbruun schreef:
... en (inderdaad Sushi) Garfield.
... en (inderdaad Sushi) Garfield.
Ben geabbonneerd op een dagelijkse Garfieldmail, erg grappig....
Hagar is een Noorman, getrouwd met Helga....een "bruut" met een heel klein hartje.....

0
geplaatst: 31 maart 2006, 21:05 uur
Ik ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van het magnifieke teken(schilder)werk van Don Lawrence: http://www.musicmeter.nl/album/27021
O.a. de meesterlijke stripreeks van Storm en in mindere mate Trigië.
O.a. de meesterlijke stripreeks van Storm en in mindere mate Trigië.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 22:31 uur
de zweep, de zweep..... in het meer, in het meer met een gewicht aan zijn voeten.
* denotes required fields.