Overig / Algemeen / Strips
zoeken in:
0
geplaatst: 31 maart 2006, 22:57 uur
rayman schreef:
de zweep, de zweep..... in het meer, in het meer met een gewicht aan zijn voeten.
(quote)
de zweep, de zweep..... in het meer, in het meer met een gewicht aan zijn voeten.
Hahahaha, ja idd....erg grappig als je in een gezelschap deze kreet laat vallen...je haalt de Asterix&Obelix-kenners er zó uit!! *grijns*
0
geplaatst: 31 maart 2006, 23:03 uur
Astarix en Obelix... cooool 
Favoriet hier is en de Belgen
...en toen viel ie in de patatten...

Favoriet hier is en de Belgen

...en toen viel ie in de patatten...
0
dutch2
geplaatst: 31 maart 2006, 23:05 uur
Asterix is ook mijn favoriet. Vooral het 1e legioen. Obelix met liefdesverdriet...geweldig!
Geen Heinzliefhebbers hier? Ik vond hem altijd erg leuk.
Geen Heinzliefhebbers hier? Ik vond hem altijd erg leuk.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 23:11 uur
HammerHead schreef:
Ik ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van het magnifieke teken(schilder)werk van Don Lawrence: http://www.musicmeter.nl/album/27021
O.a. de meesterlijke stripreeks van Storm en in mindere mate Trigië.
Ik ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van het magnifieke teken(schilder)werk van Don Lawrence: http://www.musicmeter.nl/album/27021
O.a. de meesterlijke stripreeks van Storm en in mindere mate Trigië.
Jaaaaa! Vooral achtergronden tekende hij echt ontzettend mooi.
En Heinz is ook cool
.
0
geplaatst: 31 maart 2006, 23:21 uur
Heinz is geweldig! Een andere grote favoriet is Sigmund. En Biebel!
0
geplaatst: 31 maart 2006, 23:22 uur
Biebel?? Is dat die baby met dat krulletje op de kop?? *gaat googlen*
Edit: gegoogled...herken Biebel nu, maar nooit zoveel gelezen....
Edit: gegoogled...herken Biebel nu, maar nooit zoveel gelezen....
0
geplaatst: 31 maart 2006, 23:24 uur
sushi schreef:
Nee, da's dat jochie met het enorme eierhoofd. En een yukka.

0
geplaatst: 31 maart 2006, 23:46 uur
0
geplaatst: 1 april 2006, 01:24 uur
Ik heb hier nog wat oude Kamagurka´s en een boekje van Gummbah liggen. En een gesigneerde Fokke en Sukke. Uit de tijd dat ze net opkwamen, 2000 ofzo. En bijna alle Kuifjes.
Zijn hier ook mensen die bv. wel eens een Tardi lezen?
Ook leuk vind ik Barbaraal van Barbara Stok. Ik heb zelfs nog eens een 12" van haar bandje De Straaljagers (net als White Stripes een jongetje/meisje/herrie-duo) gekocht. Helaas zijn de eerste boekjes niet meer te krijgen, maar gelukkig voor Barbara is ze inmiddels vrij bekend (ik geloof dat ze in Libelle een wekelijkse strip heeft).
Zijn hier ook mensen die bv. wel eens een Tardi lezen?
Ook leuk vind ik Barbaraal van Barbara Stok. Ik heb zelfs nog eens een 12" van haar bandje De Straaljagers (net als White Stripes een jongetje/meisje/herrie-duo) gekocht. Helaas zijn de eerste boekjes niet meer te krijgen, maar gelukkig voor Barbara is ze inmiddels vrij bekend (ik geloof dat ze in Libelle een wekelijkse strip heeft).
0
geplaatst: 1 april 2006, 01:44 uur
aERodynamIC schreef:
Mijn grote favoriet is toch wel Hein de Kort en dan vooral Dirk en Desiree ("Taxi! Dikke Vrouw!"
).
Mijn grote favoriet is toch wel Hein de Kort en dan vooral Dirk en Desiree ("Taxi! Dikke Vrouw!"
). Dat is ook wel een klassieker
. Vind vooral Jean Pierre van Hein de Kort leuk.
0
geplaatst: 1 april 2006, 01:53 uur
Die "Taxi! Dikke Vrouw!" kende ik nog niet. Vind hem wel heel erg leuk. 
Ook leuk: Calvin and Hobbes! Heb ik complete jaargangen van mijn computer staan (ook te vinden op slsk in mijn mapje overige).

Ook leuk: Calvin and Hobbes! Heb ik complete jaargangen van mijn computer staan (ook te vinden op slsk in mijn mapje overige).
0
geplaatst: 1 april 2006, 02:19 uur
Asterix en de Gothen 
Vooral de scene waarbij ze wachten op hun executie en soep gaan koken in de kerker...hilarisch.

Vooral de scene waarbij ze wachten op hun executie en soep gaan koken in de kerker...hilarisch.

0
geplaatst: 1 april 2006, 02:21 uur
herman schreef:
Calvin & Hobbes, oh my... gewoon té geniaal.
0
dutch2
geplaatst: 1 april 2006, 04:24 uur
Calvin and Hobbes zijn inderdaad briljant. Maar nog net iets briljanter, imho, is The Far Side van Gary Larsson. Trouble brewing...
Je zou bijna denken dat het tijd wordt voor Stripmeter
Je zou bijna denken dat het tijd wordt voor Stripmeter

0
geplaatst: 1 april 2006, 11:07 uur
HammerHead schreef:
Asterix en de Gothen
Asterix en de Gothen

Het eerste legioen, de Britten, de Belgen, de Noormannen, ik vind ze allemaal geweldig. Die namen ook die ze verzinnen.
Tonic en Colatic, Vandenregenindendruppe, Vandenhakopdentakke, Vandenprinsgeenkwade, helemaal geweldig.
0
geplaatst: 1 april 2006, 12:22 uur
En worden jullie dan ook zo verdrietig van die laatste Asterix-boeken als je het oudere werk zo enorm hoog hebt zitten? 

0
geplaatst: 1 april 2006, 12:57 uur
Het enige album dat ik van Guust heb, het was meteen ook het laatste
.
.
0
geplaatst: 1 april 2006, 13:46 uur
0
Toine Rorije
geplaatst: 1 april 2006, 15:30 uur
Ik word er erg treurig van als ik in de krant dan zo'n nieuwe Suske & Wiske zie staan waarin Suske opeens in zijn slaapkamer met Deus-poster op internet iets gaat opzoeken... 
Sowieso was die Vandersteen op zn best toen hij nog leefde.

0
geplaatst: 1 april 2006, 15:40 uur
Ik las echt heel veel strips vroeger en ik lees nog altijd trouw op vrijdagmiddag de nieuwe Donald Duck. Mijn favorieten waren Asterix en Obelix en Lucky Luke. Maar ook Biebel vond ik erg leuk. Later heb ik de strips van Fokke en Sukke, Dirk-Jan en Gummbah ontdekt.
En idd, Toine, die nieuwe Suske en Wiskes zijn echt vreselijk. Ik heb Big Mother gelezen en daar heb ik nog steeds spijt van.
En idd, Toine, die nieuwe Suske en Wiskes zijn echt vreselijk. Ik heb Big Mother gelezen en daar heb ik nog steeds spijt van.
0
geplaatst: 1 april 2006, 16:25 uur
De laatste echt goede Suske en Wiske zaten in de 220 denk ik. De Kleine Postruiter, Sagarmatha enzo.
0
geplaatst: 1 april 2006, 16:41 uur
Toine Rorije schreef:
Ik word er erg treurig van als ik in de krant dan zo'n nieuwe Suske & Wiske zie staan waarin Suske opeens in zijn slaapkamer met Deus-poster op internet iets gaat opzoeken...

Suske heeft in ieder geval wel smaak.
0
dutch2
geplaatst: 1 april 2006, 16:56 uur
aERodynamIC schreef:
En worden jullie dan ook zo verdrietig van die laatste Asterix-boeken als je het oudere werk zo enorm hoog hebt zitten?

Heel treurig. De laatste Asterixen heb ik niet eens meer gekocht. Het hele satirische element lijkt wel verdwenen, en juist daar was Goscinny een meester in.
Trouwens, Asterix en het Eerste Legioen is dan wel mijn favoriet, maar mijn favoriete scene komt uit De Koperen Ketel, als Asterix en Obelix worden geronseld voor een toneelvoorstelling. Modern toneel (compleet met vervreemdingseffecten) en Obelix die ondanks zijn plankenkoorts een natuurtalent blijkt. Echt geniaal!
0
geplaatst: 1 april 2006, 17:32 uur
aERodynamIC schreef:

Absoluut......

0
geplaatst: 1 april 2006, 17:37 uur
herman schreef:
De laatste echt goede Suske en Wiske zaten in de 220 denk ik. De Kleine Postruiter, Sagarmatha enzo.
Pff, die zeggen mij al niks meer. Ik ben gestopt bij De Adelijke Ark ofzo. Ik lees nog liever een classic als Bibbergoud of De Sissende Sampan dan het latere werk

0
geplaatst: 1 april 2006, 23:47 uur
Is het jullie wel eens opgevallen hoe vaak je een spel als Triviant kan winnen vanwege de kennis die je hebt van strips als Asterix, Suske & Wiske, Kuifje en Lucky Luke?
In die verhalen zit vaak een behoorlijke achtergrond.
0
dutch2
geplaatst: 1 april 2006, 23:52 uur
rayman schreef:
Is het jullie wel eens opgevallen hoe vaak je een spel als Triviant kan winnen vanwege de kennis die je hebt van strips als Asterix, Suske & Wiske, Kuifje en Lucky Luke?
Er schijnt over Asterix ook een heel aardig boek te zijn verschenen, waarin de strip wordt beoordeeld op historische juistheid. Daaruit blijkt dat Goscinny de klassieke oudheid goed kende. Moet ik altijd nog eens te pakken zien te krijgen, dat boek.
0
geplaatst: 1 april 2006, 23:54 uur
dutch2 schreef:
Er schijnt over Asterix ook een heel aardig boek te zijn verschenen, waarin de strip wordt beoordeeld op historische juistheid. Daaruit blijkt dat Goscinny de klassieke oudheid goed kende. Moet ik altijd nog eens te pakken zie te krijgen, dat boek.
(quote)
Er schijnt over Asterix ook een heel aardig boek te zijn verschenen, waarin de strip wordt beoordeeld op historische juistheid. Daaruit blijkt dat Goscinny de klassieke oudheid goed kende. Moet ik altijd nog eens te pakken zie te krijgen, dat boek.
Ik beperk me maar tot de strips.

* denotes required fields.