MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Examens

zoeken in:
Volgens mij is MM één van de weinige sites zonder een 'examengedeelte' zeg, zo dan, zijn er hier alleen maar oude mensen ofzo?! Of ik zoek niet goed...
Ik heb in ieder geval wél examens, inmiddels alweer 3 gehad, nog 5 te gaan.
Bio was veeeeeeel te lang en moeilijk (dat vonden met mij ruim 5000 leerlingen die hebben geklaagd bij LAKS ), Frans ging goed en sk ging wel...

Hoe gaat het met de examen(s)(voorbereidingen) van andere MM-gebruikers?

Oh ja, wederom is bevestigd dat je héérlijk kan leren met Le Peuple de l'Herbe op de achtergrond.

God wat ben ik blij dat dit al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden is voor mij.

Plakband schreef:
zijn er hier alleen maar oude mensen ofzo?!

Ik heb pas examens van 8 tot 20 juni. Kijk er al naar uit

Snowman
Vorig jaar gehad, eitje.

Das alweer 13 jaar geleden... na een herexamen mocht ik het jaar erop er nog een aantal maken....

Ik kan nog een jaar niks doen gelukkig!

Het ergste aan examens is nog wel wanneer iedereen klaar is en over het examen praat, en jij je na de bespreking van elke vraag steeds meer gaat afvragen of je wel hetzelfde examen hebt gehad als de anderen... De antwoorden lijken in ieder geval totaal niet op elkaar...

Klinkt bekend. Zit ook midden in m'n examens. 2 gehad, nog 3 te gaan. Maar om nou te zeggen dat ik het er echt zwaar mee heb..

Vorig jaar gehad, ze gingen vrij goed. Schijtluis als ik ben vedomde ik het om bij www.havovwo.nl antwoorden te checken.

Nee man, antwoorden sjekken is dope!
Of gezamenlijk kankeren op een examen op het forum van eindexamen.nu ofzo, haha, natuuuurlijk ligt het aan het examen dat je een 4.1 hebt, écht niet aan jou hoor, neuhhh!

Eindexamens zijn slechts een formaliteit toch?

Het is min of meer herhaling van reeds behandelde en getoetste stof. Als je de reguliere toetsen gehaald hebt dan hoeft een examen geen probleem te zijn. Althans, zo beschouwde ik de examens destijds. Ik was op dat moment al veel meer bezig met wat ik daarna zou gaan doen.

Maar heel veel succes met jullie tentamens! Hebben jullie al een idee wat je vervolgstudie gaat worden?

Vorig jaar examens gedaan, ging supergoed. En volgend jaar weer. .

Veel succes allemaal!

bubbachups schreef:
Eindexamens zijn slechts een formaliteit toch?

Het is min of meer herhaling van reeds behandelde en getoetste stof. Als je de reguliere toetsen gehaald hebt dan hoeft een examen geen probleem te zijn. Althans, zo beschouwde ik de examens destijds. Ik was op dat moment al veel meer bezig met wat ik daarna zou gaan doen.

Maar heel veel succes met jullie tentamens! Hebben jullie al een idee wat je vervolgstudie gaat worden?

Mwoah, je schoolexamencijfer is mede tot stand gebracht door PO's en verslagen waardoor het opgehoogd kan zijn
Ik heb voor wiskundetoetsen al 2 jaar geen voldoende meer gehaald, maar sta toch een 6.4... Can you feel the pressure?

Vervolgstudie is al zo'n 3 jaar bekend: Voeding en Gezondheid in Wageningen! Heb er zin in, dus even goed m'n best doen en slagen.

ik doe volgend jaar pas examen, maar mijn halve vriendenkring heeft op dit moment wel examens.
maar voor mij is het deze weken ook afzien aangezien niemand mee uit kan omdat ze moeten leren

Wat heb je het toch zwaar jongen....

haha ik weet het. maar ik zit de laatste weken ook veel in de boeken, want ik moet wel even over zien te gaan. ook heb ik dit jaar al redelijk veel voor mijn examen moeten doen. duss, ik heb het ook best zwaar!

Ach, we verlangen allemaal naar de zomervakantie...

Plakband schreef:
(quote)

Vervolgstudie is al zo'n 3 jaar bekend: Voeding en Gezondheid in Wageningen! Heb er zin in, dus even goed m'n best doen en slagen.

Leuk! Mooi ook dat je al zo vroeg wist wat je wil gaan doen. Blijkbaar heb je er interesse voor en dat helpt je echt enorm bij je studie.

Vanavond even Ned 3 kijken naar de UQ2006! Daar doet vanavond een meisje mee die dezelfde studie doet.

bubbachups schreef:
(quote)

Leuk! Mooi ook dat je al zo vroeg wist wat je wil gaan doen. Blijkbaar heb je er interesse voor en dat helpt je echt enorm bij je studie.

Vanavond even Ned 3 kijken naar de UQ2006! Daar doet vanavond een meisje mee die dezelfde studie doet.

hé dat stukje heb ik gelezen in de VPRO-gids (H)

Dazzled Kid schreef:
(quote)

hé dat stukje heb ik gelezen in de VPRO-gids (H)

Me too...

[quote]aERodynamIC schreef:
God wat ben ik blij dat dit al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden is voor mij.quote]

Hier ook een ouwe lul.

bubbachups schreef:
(quote)

Oeh, dankjewel, zometeen even kijken dan

weet iemand trouwens nog goede (gratis) studiekeuze-testen? want de tijd begint voor mij zo langzamerhand toch wel een beetje te dringen (volgens alle leraren tenminste) en ik heb nog geen flauw idee wat ik wil

Ik ben gewoon heel erg dom geweest. Ik vond heel veel vakken leuk, dus heb ik heel veel vakken gekozen. Ik heb dus 9 examens

Heb er inmiddels twee gehad. Management en Organisatie ging gewoon slecht, geschiedenis was een eitje.

Maar ik kijk gewoon uit naar volgende week zondag. Dan zit ik in het vliegtuig op weg naar het zonnige Kreta om bij te komen

En wat studiekeuzetesten betreft: niet aan beginnen. Ik heb er vele gedaan omdat ik niet wist wat ik widle, en er kwam van alles uit, van advocaat tot verpleegkundige. Ik heb me nu maar ingeschreven voor Bedrijfscommunicatie omdat me dat het leukste leek van alles wat ik leuk vind

Studiekeuzetest lijkt me inderdaad niet echt behulpzaam. Als je zelf even rustig de tijd neemt om alle opties op een rijtje te zetten dan zul je daar veel meer van opsteken. Er is vast wel iets waar je interesse naar uit gaat toch?

Het makkelijkste is om eerst even alle opties weg te strepen waar je sowiezo niet in geïnteresseerd bent. Dan hou je waarschijnlijk nog een select aantal stromingen over en die kun je vervolgens aandachtiger bekijken.

Ik merkte bij mijzelf dat ik vaak helemaal niet goed wist wat de verschillende stromingen nu precies in hielden. Wist ik veel wat het verschil was tussen bedrijfseconomie en accountancy... Als er dus in eerste instantie niet iets direct bovenuit springt dan is het verstandig om eerst eens te kijken wat alles nu precies inhoudt. Dat is simpelweg een kwestie van een beetje surfen op websites van scholen en universiteiten en de studieomschrijvingen lezen.

Als je dit allemaal een beetje op je gemak doet en alle opties met een gezonde dosis interesse bekijkt dan heb je daar veel meer aan dan een studiekeuzetest.

Mijn examens zijn gelukkig pas over 2 weken.
Hebben jullie dat ook dat je je keer op keer voorneemt om op tijd te beginnen aan de examens maar dat je cursussen tot de dag ervoor onaangeroerd blijven?

Jep . Van 8 tot 21 juni rond ik hopelijk mijn laatste secundaire humaniora examen - reeks af. Zit ook volledig in die studie-keuze -periode ... wat een miserie .

Plakband schreef:
Het ergste aan examens is nog wel wanneer iedereen klaar is en over het examen praat, en jij je na de bespreking van elke vraag steeds meer gaat afvragen of je wel hetzelfde examen hebt gehad als de anderen... De antwoorden lijken in ieder geval totaal niet op elkaar...

idd . Al die antwoorden checken is nergens goed voor , de helft komt toch niet overeen .

Aaa examens. Wat een relaxte tijd was dat zeg. Het wachten op de uitslag was dan weer een fokking zenuwachtig gedoe. Dat bevrijdende telefoontje is trouwens wel het mooiste wat je kan overkomen .

want de tijd begint voor mij zo langzamerhand toch wel een beetje te dringen (volgens alle leraren tenminste) en ik heb nog geen flauw idee wat ik wil

Jaartje gaan werken en jezelf rustig oriënteren.

Maar in ieder geval succes, iedereen die examen moet doen.

Ik heb nog even, mijn examens beginnen pas op 15 juni, en eindigen op 30 juni (ik heb er vier). Maar het wordt inmiddels wel tijd om aan die cursussen te beginnen .

Gast
geplaatst: vandaag om 17:48 uur

geplaatst: vandaag om 17:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.