menu

Overig / Algemeen / Examens

zoeken in:
avatar van chevy93
Don Cappuccino schreef:
Nee, vandaag al.
Hoe krijg jij dat te horen? Word je dan gebeld door school of moet iedereen naar school komen? Of leest iedereen het gewoon in het nieuws?

Overigens lees ik dit bericht opeens in een heel ander daglicht...
Don Cappuccino schreef:
Engels vond ik heel erg makkelijk en dat bleek ook wel toen ik het nakeek. Tussen de 8,9 en 9,9!

avatar van GrafGantz
chevy93 schreef:
Het is dus Engels. In theorie is de kans dat heel Nederland het examen over moet doen. Donderdag uitsluitsel, geloof ik.


Niet heel Nederland, alleen de betreffende school dus:

Alle gestolen examens Ibn Ghaldoun ongeldig | nu.nl/politiek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

avatar van chevy93
In totaal gaat het om dertien examens: 9 op de havo, 3 op het vwo, 1 op het vmbo, zo maakte Dekker bekend.
9 examens?
Dan moet je gewoon je hele examen opnieuw doen...

Ziegler
Dat is in theorie mogelijk. Waar hebben jullie overigens de info vandaan dat betreffende school van slechte school tot top 5 resultaat was opgeklommen?

avatar van Don Cappuccino
chevy93 schreef:

Overigens lees ik dit bericht opeens in een heel ander daglicht...


Niet doen. Ik ben gewoon goed in Engels en ik vond het makkelijk.

Over de "progressie" van Ibn Ghaldoun: Elsevier

Negen examens, echt zwaar klote. Maar we wachten het oordeel af. Nu ineens morgenavond, eerst vanavond. De vmbo-uitslagen worden sowieso een dag verzet.

Stijn_Slayer
Waarom eigenlijk niet heel Nederland? Wie zegt dat er niets gelekt is via Internet of post?

Dit is wel zuur zeg, maar diploma's moeten nu eenmaal wel hun waarde behouden.

avatar van chevy93
Tja, zo'n onderzoeksteam zal dat wel... uh.. onderzocht hebben, lijkt me.

Bovendien is het door heel Nederland opnieuw laten maken van al die examens echt bijzonder drastisch. Dat gaat echt megaveel problemen opleveren (vakanties, personeel etc.). Dan moet er echt wel sprake zijn van massale fraude.

avatar van Don Cappuccino
Morgen om 17:00 zal er echt duidelijkheid zijn over de examens, dat zei Sander Dekker (staatssecretaris van Onderwijs) tijdens een vragenuur.

Ik was voor donderdag helemaal niet zenuwachtig maar hier krijg ik wel de kriebels van.

avatar van Teunnis
Als die "progressie" van Ibn Ghaldoun inderdaad door gestolen examens komt, is het zeer logisch dat de SE-gemiddelde lager waren dan de CE-gemiddeldes in de jaren van fraude. Het zou dan zo kunnen zijn dat de Onderwijsinspectie de school op de vingers heeft getikt dat ze de SE makkelijker moeten gaan maken. Ergerns ironisch, maar vooral heel erg triest. Ik vraag me nu ook af wat er moet gebeuren met omringende scholen. Ik kan me niet voorstellen dat de tentamens niet terecht zijn gekomen bij vriend(inn)en die op andere scholen in de buurt zitten.

Het Ministerie van Onderwijs gaat een nog veel groter dilemma krijgen als ook bewezen wordt dat er in de voorgaande jaren examens gestolen zijn. In principe zijn de eerder gehaalde diploma's op die school dan minder (en dus niks) waard.

Ziegler
Waar heb je dat vandaan dat die school fraude pleegt?

avatar van Teunnis
De leerlingen op de school pleegden fraude

avatar van Onweerwolf
IllumSphere schreef:
En dat noemen ze dan mondeling Nederlands.. Geen wonder dat er een 'hervorming' nodig is.




Ik moest destijds een half uur volpraten over een stuk of 12 boeken van Jan Wolkers.

avatar van Don Cappuccino
Dat mondeling examen van Glenn is niet in het examenjaar. In het examenjaar moet je inderdaad behoorlijk wat boeken lezen en dan krijg je een mondeling.

avatar van Don Cappuccino
Wat een opluchting. Alle eindexamens buiten die van Ibn Ghaldoun zijn geldig verklaard!!

avatar van relaxex
YEEES!! Morgen gewoon de uitslag. Nu hopen dat ik geslaagd ben.

avatar van chevy93
Don Cappuccino schreef:
Dat mondeling examen van Glenn is niet in het examenjaar. In het examenjaar moet je inderdaad behoorlijk wat boeken lezen en dan krijg je een mondeling.
Ik moest er vier lezen. Iets wat tegenwoordig misschien wel als "behoorlijk wat" gezien kan worden voor sommigen, maar toch..

Stijn_Slayer
Don Cappuccino schreef:
Wat een opluchting. Alle eindexamens buiten die van Ibn Ghaldoun zijn geldig verklaard!!


Ik ben benieuwd hoeveel leerlingen zich gaan melden, omdat ze inzicht in de examens hadden. Ze kunnen toch bijna nooit bewijzen dat je inzicht in de examens had? Alleen als je echt hele opvallende resultaten behaalt, maar iedereen snapt toch wel dat je er ook fouten in moet laten zitten? En anders moet je alsnog bewijs hebben, lijkt me.

avatar van Snoeperd
Voor die leerlingen is het een moeilijke keuze, want de daders kunnen bij de rechtszaak misschien namen gaan vertellen en dan ben je alsnog de lul, dan krijg je geen diploma én vervolging

avatar van chevy93
Stijn_Slayer schreef:
(quote)


Ik ben benieuwd hoeveel leerlingen zich gaan melden, omdat ze inzicht in de examens hadden. Ze kunnen toch bijna nooit bewijzen dat je inzicht in de examens had? Alleen als je echt hele opvallende resultaten behaalt, maar iedereen snapt toch wel dat je er ook fouten in moet laten zitten? En anders moet je alsnog bewijs hebben, lijkt me.
Hoe zijn die examens verspreid? Volgens mij moet je bewijs zoeken via whatsapp, facebook, mail etc.
Wellicht dat er nog wat mensen zo dom waren om via de bank de examens te 'kopen'..

En inderdaad, de daders kunnen anderen erbij lappen. Bijv. in ruil tegen strafvermindering.

Stijn_Slayer
Maar of alleen een naam zoveel waard is... Iemand die een examen steelt, wordt per definitie al wantrouwend aangekeken.

En iedereen weet dat de politie totaal niet om kan gaan met sociale media. Daar proberen ze nu een inhaalslag te maken (o.a. met hulp van universiteiten), maar dat gaat echt nog wel even duren. De programma's en middelen daarvoor zijn nog niet goed genoeg. Je loopt wel risico als je het online hebt gezet, maar of ze het gaan vinden, is een tweede.

avatar van Don Cappuccino
Ik ben geslaagd!!!!!!

avatar van Masimo
Gefeliciteerd, knaap!

Jav-
Van harte! Al een idee voor een vervolgstudie?

avatar van Don Cappuccino
Jav- schreef:
Van harte! Al een idee voor een vervolgstudie?


Ik ga een sabbatical nemen. Voor de Rockacademie ben ik op dit moment eigenlijk nog te jong en de opleiding Journalistiek staat op dit moment met stip op de eerste plaats in de lijst Opleidingen die je moet mijden!

Ik ga mijn rijbewijs halen, schrijven voor Zware Metalen en sowieso zelfstandiger worden. En eens goed uitzoeken wat ik echt wil gaan doen.

Jav-
Heel verstandig. Je kunt beter wachten met een beslissing nemen dan een foute beslissing maken. Je kunt ook vast een beetje leren koken, als je dat nog niet kan.

avatar van Don Cappuccino
Jav- schreef:
Je kunt ook vast een beetje leren koken, als je dat nog niet kan.


Dat is ook de bedoeling, ja.

Jav-
Ja, en dat kan ook nog eens heel leuk zijn. Een tussenjaar is geen slecht idee (ik had er zelf eentje dit jaar), maar besef wel dat het lastig kan zijn om terug te keren in een studieritme zoals je dat op de middelbare school had. Ik raad je aan om niet buitensporig laat naar bed te gaan nu je hebt besloten een tussenjaar te nemen, want het is gevaarlijk om die structuur te verliezen. Succes!

avatar van chevy93
Gefeliciteerd Mike The Don!

P.S. Scheikundenormering dit jaar weer zo hoog (1,7). Volgens mij heeft dat examen structureel een hoge normering. En Duits 0,0. Die volgens mij altijd laag scoort.

avatar van herman
Gefelicteerd Mike!

avatar van Eveningguard
Lieve Mensen van mijn favoriete site,

Drie jaar lang heb ik over het pittige havo examenjaar gedaan maar gelukkig ben ik nu geslaagd. Een zes voor Wiskunde, een zes voor Economie en een 7 voor Biologie. Het waren vermoeiende tijden maar gelukkig was muziek een soort rust voor mij. Jullie zijn schatjes!

Kusjes,

Brammie

Gast
geplaatst: vandaag om 10:06 uur

geplaatst: vandaag om 10:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.