Overig / Algemeen / Moviemeter/Film Top 10
zoeken in:
0
Mojo Pin
geplaatst: 30 augustus 2006, 14:00 uur
La Cité des Enfants Perdus, goede film met dito soundtrack.
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 14:03 uur
SelmaDuim schreef:
Is lezen nu echt zo moeilijk?
Ik heb het niet over "veel andere films gezien te hebben". Jij spreekt zelf over niet echt meer verrast te worden. Daarmee geef je zelf de indruk dat je verrast worden een belangrijk criterium van de goede film vindt. Dat komt m.i. vreemd over als dat door iemand beweerd wordt die juist 'niet-verrassende' films hoog waardeerd. Ik zie daarin een tegenstelling.
En nogmaals, welke films iemand hoog waardeerd doet er niet toe, dat is die persoon zijn eigen smaak, maar ga dan geen onzin beweren over hoe en watvoor films je waardeert.
(quote)
Is lezen nu echt zo moeilijk?
Ik heb het niet over "veel andere films gezien te hebben". Jij spreekt zelf over niet echt meer verrast te worden. Daarmee geef je zelf de indruk dat je verrast worden een belangrijk criterium van de goede film vindt. Dat komt m.i. vreemd over als dat door iemand beweerd wordt die juist 'niet-verrassende' films hoog waardeerd. Ik zie daarin een tegenstelling.
En nogmaals, welke films iemand hoog waardeerd doet er niet toe, dat is die persoon zijn eigen smaak, maar ga dan geen onzin beweren over hoe en watvoor films je waardeert.
Jij bent hier de enige die onzin beweert hoor
En blijkbaar heb je zelf dan ook een plaat voor je kop, want ik zeg nergens dat ik verrassing het belangrijkste element van cinema vind, ik zeg alleen maar dat ík weinig meer tegenkom wat echt bijzonder is (mij positief verrast dus). Dat is verder ook subjectief, ik zeg namelijk niet dat dat voor jou geldt of voor de buurman ofzo! Misschien vindt jij de film vernieuwender dan ooit, leuk voor je.. ik heb dat minder. Verder vind ik jouw top10 ook niet bijster verrassend, maargoed laten we dit soort gezeur over waardeoordelen hier in godsnaam niet weer beginnen.
0
Mojo Pin
geplaatst: 30 augustus 2006, 14:03 uur
De soundtrack is trouwens verzorgd door Angelo Badalamenti.
0
SelmaDuim
geplaatst: 30 augustus 2006, 14:11 uur
orbit schreef:
Verder vind ik jouw top10 ook niet bijster verrassend, maargoed laten we dit soort gezeur over waardeoordelen hier in godsnaam niet weer beginnen.
Verder vind ik jouw top10 ook niet bijster verrassend, maargoed laten we dit soort gezeur over waardeoordelen hier in godsnaam niet weer beginnen.
Mag je vinden. Mij heb je daar ook nooit iets over horen beweren. Sterker nog, als je mijn posts echt begrepen zou hebben dan zou je niet op deze manier reageren. Maar laat ook maar, als ik niet op niveau kan discussieren dan vind ik het al niet interessant meer.
0
Mojo Pin
geplaatst: 30 augustus 2006, 14:14 uur
Ik heb er 5 films van gezien en ik vond daarvan 4 goed.
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 14:44 uur
Mag ik hierbij Mojo Pin bedanken voor zijn inbreng. 
Klasse scheids.

Klasse scheids.

0
geplaatst: 30 augustus 2006, 15:03 uur
1. Pulp Fiction (1994)
2. Taxi Driver (1976)
3. Untouchables, The (1987)
4. Devil's Advocate, The (1997)
5. Green Mile, The (1999)
6. 8 Mile (2002)
7. Se7en (1995)
8. Shaun of the Dead (2004)
9. American Beauty (1999)
10. South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999)
Dit was een stuk moeilijker gezien het feit ik veel meer stemmen op MoMe heb dan op MuMe.
2. Taxi Driver (1976)
3. Untouchables, The (1987)
4. Devil's Advocate, The (1997)
5. Green Mile, The (1999)
6. 8 Mile (2002)
7. Se7en (1995)
8. Shaun of the Dead (2004)
9. American Beauty (1999)
10. South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999)
Dit was een stuk moeilijker gezien het feit ik veel meer stemmen op MoMe heb dan op MuMe.
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 16:56 uur
1. This Is Spinal Tap (1984)
2. Living in Oblivion (1995)
3. Down by Law (1986)
4. Bound (1996)
5. Mean Streets (1973)
6. Fargo (1996)
7. Paz! (2002)
8. Y Tu Mamá También (2001)
9. Hustler, The (1961)
10. Shining, The (1980)
2. Living in Oblivion (1995)
3. Down by Law (1986)
4. Bound (1996)
5. Mean Streets (1973)
6. Fargo (1996)
7. Paz! (2002)
8. Y Tu Mamá También (2001)
9. Hustler, The (1961)
10. Shining, The (1980)
0
shappy1010
geplaatst: 30 augustus 2006, 17:14 uur
orbit schreef:
Ik snap echt niet wat een top10 met bekende titels te maken heeft met anderzijds heel erg veel andere films te hebben gezien
Als ik nou de combinatie fightclub, american history x, shawshank en lotr in mijn top10 had snapte ik je reactie ook beter, want bij dat soort top10s denk ik ook vaak "komt misschien nog wel eens".
Je stelt je een top10 toch samen op wat je het "béste" vindt
Niet om aan anderen te pimpen welke obscure producten uit de cinema je allemaal hebt gezien..? Ik ga echt geen Pasolini, Antonioni, Miike, Greenaway, Tarkovsky, Dreyer of Buñuel noemen in mijn top10 omdat ik daar ook films van heb gezien en ze zo lekker underground klinken 
Ik snap echt niet wat een top10 met bekende titels te maken heeft met anderzijds heel erg veel andere films te hebben gezien

Als ik nou de combinatie fightclub, american history x, shawshank en lotr in mijn top10 had snapte ik je reactie ook beter, want bij dat soort top10s denk ik ook vaak "komt misschien nog wel eens".
Je stelt je een top10 toch samen op wat je het "béste" vindt
Niet om aan anderen te pimpen welke obscure producten uit de cinema je allemaal hebt gezien..? Ik ga echt geen Pasolini, Antonioni, Miike, Greenaway, Tarkovsky, Dreyer of Buñuel noemen in mijn top10 omdat ik daar ook films van heb gezien en ze zo lekker underground klinken 
Ik snap deze discussie als geen ander, aangezien ze gelijk op gaat voor muziek. Ik ben lang niet zo'n 24x7 platendraaier als sommige, maar heb toch een aardige muziekkennis als zeg ik het zelf, breed lopend van Klassiek tot Pop tot Rock tot Jazz. Toch verkies ik een top 10 samen te stellen met mainstream artiesten. Omdat dit simpelweg de muziek is die ik goed vind en de muziek waarmee ik ben opgegroeid. Daarnaast zijn mainstream artiesten in de loop der tijd de inspiratie geweest voor vele onbekende of underground artiesten. Same goes voor films. Peter Jackson zag King Kong als klein kind en wilde filmmaker worden.
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 21:22 uur
SelmaDuim schreef:
Mag je vinden. Mij heb je daar ook nooit iets over horen beweren. Sterker nog, als je mijn posts echt begrepen zou hebben dan zou je niet op deze manier reageren. Maar laat ook maar, als ik niet op niveau kan discussieren dan vind ik het al niet interessant meer.
(quote)
tututut..
0
geplaatst: 30 augustus 2006, 21:23 uur
Mojo Pin schreef:
We hebben dezelfde nummer 1 jacom!
We hebben dezelfde nummer 1 jacom!
Is ook een briljante film
Eén van de leukste muziekfilms en misschien wel de geestigste film ooit

0
geplaatst: 3 september 2006, 02:39 uur
shappy1010 schreef:
Ik snap deze discussie als geen ander, aangezien ze gelijk op gaat voor muziek. Ik ben lang niet zo'n 24x7 platendraaier als sommige, maar heb toch een aardige muziekkennis als zeg ik het zelf, breed lopend van Klassiek tot Pop tot Rock tot Jazz. Toch verkies ik een top 10 samen te stellen met mainstream artiesten. Omdat dit simpelweg de muziek is die ik goed vind en de muziek waarmee ik ben opgegroeid. Daarnaast zijn mainstream artiesten in de loop der tijd de inspiratie geweest voor vele onbekende of underground artiesten. Same goes voor films. Peter Jackson zag King Kong als klein kind en wilde filmmaker worden.
Zeg je nu dat je dan een mainstream samenstelt, terwijl je ook minder mainstream hebt wat je eigenlijk beter vindt? Of zijn het die mainstream die je erin zet echt de gene die je beter waardeert?
Over dat mainstream meer inspireert is nogal logisch omdat er een groter publiek voor is.
0
geplaatst: 3 september 2006, 03:56 uur
Snap eigenlijk ook niet waarom er door sommigen hier getwijfeld wordt aan de integriteit en geloofwaardigheid van (een deel van) diegenen die obscuurdere films als lievelingsfilm beschouwen.
Blijkbaar kom je alleen geloofwaardig over als je bekende films in je top-10 plant, en wil je "opvallen" en "jezelf onderscheiden" met "Kameroenese films over de albinobever" (of wat was het...lol) als je hartstochtelijk gaat voor de film met iets meer inhoud, diepgang of wat dan ook.
Hmm nouja, speciaal voor die lui hier nog een rijtje films die ze kunnen checken:
Zerkalo (Tarkovsky, 1975)
Pickpocket (Bresson, 1959)
Sátántangó (Tarr, 1994)
El Espiritu de la Colmena (Erice, 1973)
Una Giornata Particolare (Scola, 1977)
Suna no Onna (Teshigahara, 1964)
Mia Aioniotita kai Mia Mera (Angelopoulos, 1998)
Tokyo Monogatari (Ozu, 1953)
La Battaglia di Algeri (Pontecorvo, 1965)
Bande à Part (Godard, 1964)
In den Tag Hinein (Speth, 2001)
Le Fantôme de la Liberté (Bunuel, 1974)
Dom za Vesanje (Kusturica, 1988)
Umberto D (De Sica, 1952)
Have fun....enjoy the journey into the great dark unknown zou ik zeggen.
Overigens is geen van de films ook daadwerkelijk de moeite waard eerlijk gezegd, maar dat spreekt al voor zich. We willen tenslotte alleen maar opvallen met vage titels.
Blijkbaar kom je alleen geloofwaardig over als je bekende films in je top-10 plant, en wil je "opvallen" en "jezelf onderscheiden" met "Kameroenese films over de albinobever" (of wat was het...lol) als je hartstochtelijk gaat voor de film met iets meer inhoud, diepgang of wat dan ook.
Hmm nouja, speciaal voor die lui hier nog een rijtje films die ze kunnen checken:
Zerkalo (Tarkovsky, 1975)
Pickpocket (Bresson, 1959)
Sátántangó (Tarr, 1994)
El Espiritu de la Colmena (Erice, 1973)
Una Giornata Particolare (Scola, 1977)
Suna no Onna (Teshigahara, 1964)
Mia Aioniotita kai Mia Mera (Angelopoulos, 1998)
Tokyo Monogatari (Ozu, 1953)
La Battaglia di Algeri (Pontecorvo, 1965)
Bande à Part (Godard, 1964)
In den Tag Hinein (Speth, 2001)
Le Fantôme de la Liberté (Bunuel, 1974)
Dom za Vesanje (Kusturica, 1988)
Umberto D (De Sica, 1952)
Have fun....enjoy the journey into the great dark unknown zou ik zeggen.
Overigens is geen van de films ook daadwerkelijk de moeite waard eerlijk gezegd, maar dat spreekt al voor zich. We willen tenslotte alleen maar opvallen met vage titels.
0
geplaatst: 3 september 2006, 05:53 uur
Geweldige post. En een prachtig rijtje films bovendien, maar we wisten al dat we een overlappende smaak hadden.
Precies het omgekeerde van sommigen, maar ik ben jaren zeer intensief met muziek bezig geweest en hoewel ik er van overtuigd ben dat ik nog van alles te ontdekken heb op muziekgebied, is het de laatste 3 jaar nogal overvleugeld door film. Geen idee of het ooit nog terugslaat.
Ik voel me sinds ik zo intensief films ben gaan kijken soms als een kind in een pretpark. Achter elke boom doe ik een nieuwe ontdekking. En er zijn nog zeveel films die ik graag wil zien dat ik nog vele jaren zoet zal zijn.
Precies het omgekeerde van sommigen, maar ik ben jaren zeer intensief met muziek bezig geweest en hoewel ik er van overtuigd ben dat ik nog van alles te ontdekken heb op muziekgebied, is het de laatste 3 jaar nogal overvleugeld door film. Geen idee of het ooit nog terugslaat.
Ik voel me sinds ik zo intensief films ben gaan kijken soms als een kind in een pretpark. Achter elke boom doe ik een nieuwe ontdekking. En er zijn nog zeveel films die ik graag wil zien dat ik nog vele jaren zoet zal zijn.
0
geplaatst: 3 september 2006, 06:13 uur
orbit schreef:
Ik ben geen asiatische filmliefhebber (heb daar echt mijn portie al wel van gehad, kijk MM er maar op na)
Ik ben geen asiatische filmliefhebber (heb daar echt mijn portie al wel van gehad, kijk MM er maar op na)
Ik wil niet katten, maar ik zie in een vluchtige blik op je stemlijst zo weing Aziatische films dat ik dat nauwelijks een portie en al helemaal geen representatief beeld kan noemen. Het voelt een beetje als iemand die zegt na 15 Amerikaanse films niet van Amerikaanse films te houden.
0
geplaatst: 3 september 2006, 10:39 uur
Anderzijds spreekt een zekere gematigheid uit zijn lijst met hooggewaardeerde films. In dat opzicht lijkt het mij beter dat orbit gewoon de Aziatische cinema links laat liggen. Ook uit commentaar bij films als Ichi The Killer (Miike underground
) blijkt een zekere "doe maar gewoon, da's al gek genoeg" houding.
) blijkt een zekere "doe maar gewoon, da's al gek genoeg" houding.
0
Sietse
geplaatst: 3 september 2006, 12:12 uur
ichi the killer 
zo gelachen met die film...liepen wel veel mensen die bios uit....(met name bij de scene met die tepel, vooral vrouwen op dat moment
)

zo gelachen met die film...liepen wel veel mensen die bios uit....(met name bij de scene met die tepel, vooral vrouwen op dat moment
)
0
geplaatst: 3 september 2006, 12:29 uur
Heb hem nog niet gezien, maar wel gehoord dat het een van de smerigste films ooit is.
0
sxesven
geplaatst: 3 september 2006, 12:31 uur
Dat valt heel erg mee. Sowieso erg tongue-in-cheek, en sowieso bestaan er massa's smeriger films.
0
geplaatst: 3 september 2006, 12:33 uur
Heb gisteren overigens Lost In Translation gezien, weer een nieuwe dame voor in het rijtje favoriete actrices.
0
geplaatst: 3 september 2006, 12:47 uur
kijk dan ook eens naar match point
. Ook al voelt de film soms nogal academisch aan...
. Ook al voelt de film soms nogal academisch aan...
0
sxesven
geplaatst: 3 september 2006, 12:57 uur
Elke film met Scarlett is natuurlijk het aanzien méér dan waard, zelfs draken als The Island en The Perfect Score. Desalniettemin zie ik toch liever de kwaliteitsfilms, zoals natuurlijk Lost In Translation (
), maar ook Ghost World - geniale film!
), maar ook Ghost World - geniale film!
0
geplaatst: 3 september 2006, 14:59 uur
Sanvean schreef:
Snap eigenlijk ook niet waarom er door sommigen hier getwijfeld wordt aan de integriteit en geloofwaardigheid van (een deel van) diegenen die obscuurdere films als lievelingsfilm beschouwen.
Nou, het begon er anders mee dat er aan iemands filmkennis werd getwijfeld omdat ie juist géén top10 met kameroenese films over albinobevers uit 1870 heeft

0
geplaatst: 3 september 2006, 15:02 uur
starbright boy schreef:
Ik wil niet katten, maar ik zie in een vluchtige blik op je stemlijst zo weing Aziatische films dat ik dat nauwelijks een portie en al helemaal geen representatief beeld kan noemen. Het voelt een beetje als iemand die zegt na 15 Amerikaanse films niet van Amerikaanse films te houden.
(quote)
Ik heb ook weinig aziatisch gezien, maar wel wat meer dan 15 films
Van het merendeel kan ik echter de naam niet meer terugroepen om er speciaal op te gaan stemmen.. in die zin zegt zo'n stemlijst dus ook niet zoveel, want dat heb ik bij 66% van het aantal films dat ik heb gezien. Waren gewoon niet bijzonder genoeg om te onthouden en erop te stemmen en ik zal ook nog wel wat pareltjes zijn vergeten om op te stemmen.. tsjah.* denotes required fields.