MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Moviemeter/Film Top 10

zoeken in:
gemaster schreef:
Ik was eerst veel meer een filmman, maar het laatste jaar is dit helemaal omgeslagen naar muziek.
me 2

thyson schreef:
(quote)
me 2

Ik was eerst helemaal in de muziek, toen volledig naar films overgestapt, maar sinds musicmeter weer helemaal terug bij m'n oude liefde

Kos
Goed topic .

neo
Nou vind het ook niet helemaal nodig. Het is altijd nog beter als een echt compleet nutteloze, nietszeggende topic.

Voor mij is/was film meer iets voor erbij. Ik kan erg genieten van films, ben dol op filmfestivals ed., maar het haalt het toch niet bij de liefde voor muziek. De tijd dat ik ik elke dag met films bezig was is toch wel een beetje voorbij; ik kijk nu hooguit nog 3 films per maand.

Ik ben 15 jaar lang vrijwel alleen heel intensief met film beziggeweest, heb zelf een film gemaakt met een groep vrienden Maar de laatste jaren is daar een beetje de klad in gekomen, merk dat ik het meeste al gezien heb.. échte verrassingen komen nog maar zeer zelden voorbij. Ik kijk nog steeds wel veel dvd's, maar vaker series eigenlijk. Muziek daarentegen kent bij mij weer een opleving de laatste paar jaar. Maar het blijven beiden mooie media natuurlijk, met tijdloze klassiekers en onontgonnen parels. Moeilijk kiezen wat ik liever heb, gelukkig hoeft dat niet

orbit schreef:
merk dat ik het meeste al gezien heb..

Proficiat dat jij de meeste films al gezien hebt, je moet ongeloofelijk veel tijd hebben de laatste 15 jaar. Jij keek dan duizenden films op een jaar ofzo?

Toon1 schreef:
(quote)

Proficiat dat jij de meeste films al gezien hebt, je moet ongeloofelijk veel tijd hebben de laatste 15 jaar. Jij keek dan duizenden films op een jaar ofzo?

Ha ha.. ik bedoel dat veel op elkaar begint te lijken. Je hebt natuurlijk nooit alles gezien of gelezen of gehoord, etc

neo
Kijk al jaren iets van 8 films gemiddeld per week, en periodes zelfs veel meer dan dat. Ben er nu zo'n jaar of 10 echt intensief mee bezig, en die vermoeiheid ken ik ook wel. Maar ik heb eigenlijk altijd een leuke wisselwerking voor mij zelf bepaald waarbij ik filmhuis cinema afwissel met het normale vertier. En ik blijf maar ontdekken. Zal er ooit een echte dip onstaan? Ik heb het nog niet meegemaakt...

Ik heb soms het gevoel dat ik ofwel alles heb gezien of gehoord, maar dan kom je weer een site tegen (mume) en worden er weer honderden onbekende namen toegevoegd aan het te beluisteren lijstje.
Hetzelfde geldt voor films. Ik ben ook al 15 jaar zeer veel film aan het kijken (werk dan ook nog eens voor het medium tv -- dus schermen de godganse dag), en er zijn periodes waarin geen enkele film mij werkelijk kan boeien. Ik hanteer een beetje dezelfde 'werkwijze' als neo. Afwisseling. De ene dag kijk je naar old boy of 5x2 of .... even later kijk je naar The transporter 2 of Aeon Flux of .....
Maar nu zijn het vooral TV-series op dvd die ik bekijk.
Daarin heb ik dit jaar ontdekt (loop gigantisch achter soms) : Six feet under, CSI, Nip/tuck, The Shield, Deadwood (maar gestopt na 1e dvd wegens niet boeiend genoeg)
24 kocht ik al voor het in België op tv kwam. Carnivale is ook uitstekend en the 4400 is ook nog te pruimen

Op filmgebied blijf ik soms wat meer op mijn honger zitten:
Superman returns was ongelooflijk saai, maar The hills have eyes vond ik dan wel weer straf.

Een echte toptien is echter wat moeilijker om te geven, maar Requiem for a dream, lost highway, Paris Texas, Fight Club, Cicade de deus, 21 grams, Lucia y el sexo zouden er wel in passen.

neo schreef:
Kijk al jaren iets van 8 films gemiddeld per week, en periodes zelfs veel meer dan dat. Ben er nu zo'n jaar of 10 echt intensief mee bezig, en die vermoeiheid ken ik ook wel. Maar ik heb eigenlijk altijd een leuke wisselwerking voor mij zelf bepaald waarbij ik filmhuis cinema afwissel met het normale vertier. En ik blijf maar ontdekken. Zal er ooit een echte dip onstaan? Ik heb het nog niet meegemaakt...

Ik ook niet echt.. maar met de enorme overvloed aan remakes, sequels, prequels etc etc.. weet je wat hollywood betreft behoorlijk waar je aan toe bent. Dat heet gewoon sleetsheid. Op andere fronten valt er nog genoeg te beleven en komen er zo nu en dan nog meesterwerkjes uit

shappy1010
Ik zit niet op moviemeter, simpelweg omdat ik niet teveel tijd wil besteden aan allerlei fora op internet. Maar een filmliefhebber ben ik zeker. Mijn top 10:

1. Blade Runner
2. Star Wars Episode V - TESB
3. Star Wars Episode IV - ANH
4. Lord of the Rings I
5. Gladiator
6. One Flew over the Cuckoo's nest
7. Heat
8. Se7en
9. The Village
10. Mutiny on the Bounty (Versie met Gibson/Hopkins)

28 days later wil ik ook nog wel noemen, samen met The Village de laatste films waar ik echt zwaar van onder de indruk was. En dat komt nog maar heel zelden voor de laatste tijd.

1. Gotti (1996)
2. Godfather, The (1972)
3. Fifth Element, The (1997)
4. Pulp Fiction (1994)
5. Apocalypse Now (1979)
6. Scarface (1983)
7. Dracula (1992)
8. Donnie Brasco (1997)
9. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
10. Last Don, The (1997)

Lang geleden dat ik Op MM geweest ben trouwens zeg, ik ijk niet zo vele films meer de laatste tijd.

SelmaDuim
orbit schreef:
Maar de laatste jaren is daar een beetje de klad in gekomen, merk dat ik het meeste al gezien heb.. échte verrassingen komen nog maar zeer zelden voorbij.

Voor iemand die zegt "het meeste al gezien te hebben" heb je wel een erg standaard filmlijstje (top 10 aant pag. terug). Waarom kijk je niet eens wat verder dan de videotheek om de hoek?

1. Pirates Of The Carribean 1
2. Lord Of The Rings trilogy
3. Bravehart
4. Behind Enemy Lines
5. Jurrasic Park 1
6. Next Friday
7. Scary Movie 2
8. Chaos
9. Saving Privat Ryan
10.Saw

aslan (crew)
1. Thing, The (1982)
2. Crna Macka, Beli Macor (1998)
3. Auch Zwerge Haben Klein Angefangen (1970)
4. Funny Games (1997)
5. Badkonake Sefid (1995)
6. Shining, The (1980)
7. Dogville (2003)
8. Down by Law (1986)
9. Hable con Ella (2002)
10. Shi Mian Mai Fu (2004)

Ik heb zelf niet een spectaculaire top 10, maar Misty, ten eerste heb je een top 12 en ook nog eens Next Friday en Scary Movie 2 in je top!? Echt het beste ooit gezien?

SelmaDuim schreef:
(quote)

Voor iemand die zegt "het meeste al gezien te hebben" heb je wel een erg standaard filmlijstje (top 10 aant pag. terug). Waarom kijk je niet eens wat verder dan de videotheek om de hoek?

Dus aan iemands top10 kun jij afleiden hoeveel films ie heeft gezien

SelmaDuim
orbit schreef:

Dus aan iemands top10 kun jij afleiden hoeveel films ie heeft gezien

Heb ik het over kwantiteit dan?
Jouw bewering niet meer zo snel verrast te worden en het meeste al gezien te hebben en het lijstje met jou favoriete films spreken elkaar tegen, vind ik. En na het zien van je stemmen op MM ben ik daar alleen maar zekerder van.

SelmaDuim schreef:
(quote)

Heb ik het over kwantiteit dan?
Jouw bewering niet meer zo snel verrast te worden en het meeste al gezien te hebben en het lijstje met jou favoriete films spreken elkaar tegen, vind ik. En na het zien van je stemmen op MM ben ik daar alleen maar zekerder van.

Ik ben geen asiatische filmliefhebber (heb daar echt mijn portie al wel van gehad, kijk MM er maar op na) en ook de arthouse rialto film uit de hoek "geknakt riet" van de veelbelovende filmmaker afkomstig uit Burkina Faso mag ik graag overslaan.. als je op dat soort cinema doelt heb je dus misschien gelijk. Verder heb ik uit de volle breedte van de internationale cinema heel erg veel gezien, ik zou niet weten welk belangrijk filmaanbod ik gemist moet hebben.

SelmaDuim
Je moet natuurlijk zelf weten hoe breed jij je wilt oriënteren, daar hoor je mij niks over zeggen. Maar beweren dat je niet snel verrast wordt nadat je een algemeen totaal niet verrassende top 10 hebt gepost komt een beetje 'lullig' over, dat is alles.

Voorlopig zal orbit zijn handen meer dan vol hebben aan kinderfilms.

SelmaDuim
Tijd voor Ghibli! Of mag het alleen maar Disney zijn, orbit?

Puca natuurlijk!

Ik snap echt niet wat een top10 met bekende titels te maken heeft met anderzijds heel erg veel andere films te hebben gezien
Als ik nou de combinatie fightclub, american history x, shawshank en lotr in mijn top10 had snapte ik je reactie ook beter, want bij dat soort top10s denk ik ook vaak "komt misschien nog wel eens".
Je stelt je een top10 toch samen op wat je het "béste" vindt Niet om aan anderen te pimpen welke obscure producten uit de cinema je allemaal hebt gezien..? Ik ga echt geen Pasolini, Antonioni, Miike, Greenaway, Tarkovsky, Dreyer of Buñuel noemen in mijn top10 omdat ik daar ook films van heb gezien en ze zo lekker underground klinken

orbit schreef:
Ik ga echt geen Pasolini, Antonioni, Miike, Greenaway, Tarkovsky, Dreyer of Buñuel noemen in mijn top10 omdat ik daar ook films van heb gezien en ze zo lekker underground klinken
Maar wel omdat ze mooier zijn.

La Cité des enfants perdus, Mirrormask of Edward Scissorhands natuurlijk!!

Komt dat al meer in de buurt Selma?

Koenr schreef:
(quote)
Maar wel omdat ze mooier zijn.

SelmaDuim
orbit schreef:
Ik snap echt niet wat een top10 met bekende titels te maken heeft met anderzijds heel erg veel andere films te hebben gezien
Als ik nou de combinatie fightclub, american history x, shawshank en lotr in mijn top10 had snapte ik je reactie ook beter, want bij dat soort top10s denk ik ook vaak "komt misschien nog wel eens".
Je stelt je een top10 toch samen op wat je het "béste" vindt Niet om aan anderen te pimpen welke obscure producten uit de cinema je allemaal hebt gezien..? Ik ga echt geen Pasolini, Antonioni, Miike, Greenaway, Tarkovsky, Dreyer of Buñuel noemen in mijn top10 omdat ik daar ook films van heb gezien en ze zo lekker underground klinken

Is lezen nu echt zo moeilijk?
Ik heb het niet over "veel andere films gezien te hebben". Jij spreekt zelf over niet echt meer verrast te worden. Daarmee geef je zelf de indruk dat je verrast worden een belangrijk criterium van de goede film vindt. Dat komt m.i. vreemd over als dat door iemand beweerd wordt die juist 'niet-verrassende' films hoog waardeerd. Ik zie daarin een tegenstelling.
En nogmaals, welke films iemand hoog waardeerd doet er niet toe, dat is die persoon zijn eigen smaak, maar ga dan geen onzin beweren over hoe en watvoor films je waardeert.

SelmaDuim
orbit schreef:
La Cité des enfants perdus, Mirrormask of Edward Scissorhands natuurlijk!!

Komt dat al meer in de buurt Selma?

Daar zou ik nog een paar jaar mee wachten als ik jou was.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:39 uur

geplaatst: vandaag om 22:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.