MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Tijd als cirkel, tijd als lijn

zoeken in:
Kos schreef:
(quote)
Hoe bedoel je dat?

Het staat iig lijnrecht ( ) tegenover de leercurves.

Mijn intertepatie is(ik weet niet hoe het bedoelt is):

Je maakt bijvoorbeeld een wandeling. Stel je loopt rondjes(een cirkel), dan kom je steeds weer hetzelfde tegen, en maak je dus geen vooruitgang. Als je in een rechtdoor (lijn) loopt echter, ga je vooruit, en kom je verder, dus maak je vooruitgang.

Geweldig interessant altijd dat ruimte/tijdgedoe maar ik begrijp er ook nooit wat van. Er zijn altijd zoveel theorieën die weer andere theorieën theoretisch in theorie kunnen bewijzen dat ik de draad altijd snel kwijt ben.

Snap dat nou toch, tijd is als een licht in de war geraakt koptelefoonsnoer (dan wel zo'n dikke spiraalvormige). Tijd herhaalt zich, maar steeds op een andere manier. Af en toe kom je een knoopje tegen (déjà vu, de geschiedenis herhaalt zich). Verder gaat de tijd voort in een conjunctuur. Soms lijkt de tijd van dat moment op een eerdere tijd (golfbeweging -->> spiraal).Soms gaat ie na zo'n knoopje ineens de hele andere kant uit.

HiLL schreef:
(quote)

Lieve schat het gaat mij er niet om dat er niet over gesproken mag worden, er zijn echter in het verleden meerdere topics gesloten en dan vraag ik me af waarom deze dan weer wel zou mogen. Ik pleit niet perse voor een slot. Vraag het me enkel af.

Stuur dan ff een persoonlijke PM naar één van de crewleden om dat te vragen in de plaats van dit topic te vervuilen voor de mensen die het wél interessant vinden
Waarom zou dit topic niet mogen? Daarom is er toch een "Algemeen forum" ?

Sietse
^

en mijn dank gaat uit naar Toon voor deze wijze woorden.

Ik zie tijd als een punt. Alles speelt zich nu af. Het enige dat bestaat is nu. Verleden en toekomst bestaan niet echt. Het is slechts de manier zoals wij het denken te ervaren. Tijd is een verzinsel van de mens omdat anders onze hersenen het niet kunnen vatten. Elk moment dat je bestaat is het nu en elk moment dat je zal bestaan is het ook nu. Je kan nooit zeggen: "Hey, ik ben nu in de toekomst." of "Hey, ik ben nu in het verleden." Elke gebeurtenis speelt zich tegelijk af. Probeer het maar eens te bevatten.

reptile71 schreef:
Ik zie tijd als een punt. Alles speelt zich nu af. Het enige dat bestaat is nu. Verleden en toekomst bestaan niet echt. Het is slechts de manier zoals wij het denken te ervaren. Tijd is een verzinsel van de mens omdat anders onze hersenen het niet kunnen vatten. Elk moment dat je bestaat is het nu en elk moment dat je zal bestaan is het ook nu. Je kan nooit zeggen: "Hey, ik ben nu in de toekomst." of "Hey, ik ben nu in het verleden." Elke gebeurtenis speelt zich tegelijk af. Probeer het maar eens te bevatten.

Daar denk ik ook wel eens over na. Erg gek eigenlijk, he Het is ook vreemd om te denken: ik weet niet wat er over twee minuten gaat gebeuren.

Sietse
mooie filosofische benadering.

fredpit
tijd is geld.

En nog even de link met muziek.. laten we hiervoor weer even een songtekts erbij pakken:

Modest Mouse - 3rd Planet

Now the universe is shaped exactly like the earth,
if you go straight long enough you'll end up where you were

Of in de literatuur natuurlijk., De Tower serie van Stephen King komt volgens mij wel erg in de buurt.

Sietse
werd deze op de eerste pagina ook al niet aangehaald

Sietse schreef:
werd deze op de eerste pagina ook al niet aangehaald

Ik zie het niet terug in de eerdere berichtjes.

herman
(moderator)
geplaatst op 14 juli 2007, 23:58 uurFlauwe berichten verwijderd. Leuk topic trouwens!

Of hij moet hier tussen gezeten hebben.

Nee.. onderaan mijn post van 19.23 op 6 juni staat het al

Tijd is eigenlijk een soort film van een aantal toestanden van de wereld die in elkaar kunnen overvloeien. Doordat de toestand waarin ik dit bericht niet heb getypt overvloeit in de toestand waarin ik dat wel heb gedaan (en de entropie dus is toegenomen) neem ik tijd waar

The Scientist schreef:
Nee.. onderaan mijn post van 19.23 op 6 juni staat het al

Tijd is eigenlijk een soort film van een aantal toestanden van de wereld die in elkaar kunnen overvloeien. Doordat de toestand waarin ik dit bericht niet heb getypt overvloeit in de toestand waarin ik dat wel heb gedaan (en de entropie dus is toegenomen) neem ik tijd waar

Ok, bedoelen jullie de "modest Mouse regel", die heb ik inderdaad van jouw gequote.

Ik dacht dat jullie het over de Tower vergelijking hadden.

*Lees net mijn eerdere berichtje terug*

Het staat er inderdaad wel een beetje alsof ik die zin verzonnen heb (jouw bron staat er niet bij) ik had namelijk een rechtstreeks kopietje van jouw bericht gemaakt, zeg maar een onbewust René Diekstraatje

Sietse
haha, die heb ik onlangs ook eens bekeken na een tip van een vriend (ik had het met hem over deze discussie toen ie net aan de gang was)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:01 uur

geplaatst: vandaag om 13:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.