menu

Overig / Algemeen / Kleding

zoeken in:
avatar van GrafGantz
Rhythm & Poetry schreef:
Ik draag verder graag schoenen


Jemig Rob, dat had ik dus echt niet achter je gezocht.

avatar van Rhythm & Poetry
Dat was een grapje. Jezus. Begrijpt niemand me hier?

Jullie moeten echt een cursus Robhef gaan volgen. Snel!


avatar van levenvergeten
Sietse schreef:

hier in de hood (Transvaalbuurt, Amsterdam Oost REPRESENT) .


Cafetaria 't Snorretje, Meidencentrum Silver Scissors, Pretorius Tweewielers, Coffeeshop Nagtegaal, jwz.

avatar van pqt
pqt
pfff wat een dom gezeik hier, als hij zn sticker er op wil laten zitten, dan doet ie dat. Het hoort eigenlijk gewoon, en ja dat klinkt raar, maar laat ik het zo zeggen: het hoort ook zo om een broek te dragen in het openbaar, nou wil jij niet bij de "rest" horen, want daar ben jij veel te stoer voor, dus loop jij maar lekker spiernaakt over straat.

Zorin
Het ging hier óók om (zoals regelmatig ) om je gelijk te halen/als "winnaar" uit de bus te komen in deze "hoogdravende discussie".... .

Sietse
jullie hebben het nog steeds niet door...

Het gaat niet om gelijk hebben of wat dan ook. Het gaat om een vraag waar een antwoord op komt dat met simpele beredenering te weerleggen is, waardoor er wordt doorgevraagd. Als hij gewoon alleen simpel zegt "vind ik mooi" volstaat dat (al blijf ik er wel bij dat ik me dat haast niet kan voorstellen).

En vanuit daar ging het over in een uitleg hoe subculturen werken...maar goed ook dat zal jullie vast voorbij zijn gegaan.

Zorin
Volgens mij (de discussie is haast een "dossier") zegt R&P ergens dat ie die sticker uiteindelijk gewoon mooi vindt (na een paar vragen) en jij niet.

avatar van fabblwaps
Dat zei hij meerdere keren zelfs. Wat een domme discussie, waarom zou iemand niet een pet met sticker mogen dragen. Bovendien hebben petten niet per sé met hiphop te maken. Het kan best een simpele reden hebben als minder zon in de ogen of geen zin om iets met je haar te hoeven doen. Ik vind het raar om zoiets meteen meelopen te noemen. Als je bedenkt hoeveel verschillende trends er langskomen is het toch niet een vreemd idee dat er ook eens iets bij zit dat in de smaak valt bij iemand die daarvoor niet per sé een meeloper hoeft te zijn?

Sietse
Zorin schreef:
Volgens mij (de discussie is haast een "dossier") zegt R&P ergens dat ie die sticker uiteindelijk gewoon mooi vindt (na een paar vragen) en jij niet.

En daar reageer ik ook op met "smaken verschillen".
Maar in dezelfde posts begint hij continu weer over het verkleuren van de petten.

fabblwaps schreef:
Dat zei hij meerdere keren zelfs. Wat een domme discussie, waarom zou iemand niet een pet met sticker mogen dragen.

Iedereen is daar vrij in, net zoals dat iedereen er vrij in is er naar te vragen wat de reden is dat die sticker er nog op zit.

Bovendien hebben petten niet per sé met hiphop te maken.

Dat zeg ik ook niet.
Het hebben van stickers op de petten is echter wel echt iets uit de hiphop cultuur.

Het kan best een simpele reden hebben als minder zon in de ogen of geen zin om iets met je haar te hoeven doen. Ik vind het raar om zoiets meteen meelopen te noemen. Als je bedenkt hoeveel verschillende trends er langskomen is het toch niet een vreemd idee dat er ook eens iets bij zit dat in de smaak valt bij iemand die daarvoor niet per sé een meeloper hoeft te zijn?

Het aanpassen, of mee doen met een stroming is hoe dan ook meelopen. Vooral als het zo'n grote substroming is. Of het moet zijn dat je juist zelf bij die selecte groep trendsetters uit die subcultuur hoort.... Zonder lullig te willen doen...dat laatste is R&P niet.


Er zijn maar weinig jongeren in Nederland waarvan niet te zien is bij welke subcultuur ze eigenlijk horen. En dit is totaal niet erg.
Wat ik wel erg vind is dat veel mensen binnen de subculturen zich zelf als origineel bestempelen en dat ze zich willen onderscheiden van de rest maar tegelijkertijd gewoon de volgende trend in hun subcultuur volgen (en ja die sticker is er een van).
Er is mijn inziens niets mis met het toegeven dat je onderdeel van een subcultuur bent en binnen deze de mode trends volgt (dan wel volledig, dan wel in lichte mate). Het is iets heel normaals want, vooral, jongeren willen juist ergens bij horen.

avatar van fabblwaps
Sietse schreef:
Het aanpassen, of mee doen met een stroming is hoe dan ook meelopen. Vooral als het zo'n grote substroming is.
Niet mee eens, als je steeds maar met alle trends mee wil doen ben je een meeloper. Als je toevallig een bepaalde trend leuk vind dan kan dat net zo goed onderdeel van je eigen smaak zijn. Daarnaast is het tegenwoordig haast onmogelijk om leuke kleren te kopen die niet op een of andere manier te verbinden zijn aan een subcultuur.

Ik vind het trouwens ook erg ver gaan om een K3 pet hiphop te noemen.

Sietse
Uhm, je hebt volgens mij gemist dat er eerst een foto was ZONDER K3. Dat K3 er door iemand in verwerkt is.
De Site >> Gebruikers >> MusicMeter fotoboek




En uiteraard als je een trend leuk vindt en je blijft die volgen ben je niet die meeloper die alle trends volgt. Echter zul je wel braaf alle nieuwtjes uit "jouw" subcultuur volgen. En in dat opzicht loop je binnen jouw subcultuur dus gewoon mee met de rest. Dat is wat ik doel te zeggen

avatar van pqt
pqt
haha, niet iedereen heeft dat topic meegekregen, nu denkt iedereen dat Rob K3 petten draagt

avatar van fabblwaps
Had me van hem ook niks verbaaasd eigenlijk.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik draag ook k3-petten. Met een sticker.

avatar van fabblwaps
Een Kus sticker, of ben je meer een Justin Bieber fan?

avatar van Bedorvenkebab
Ik ben ook een gestickerde-new-era petten drager Maar het merendeel zit al onder de verf.

avatar van Lexcoaster
Vind ik merkkleding belangrijk? Ik draag het graag. Vaak omdat ik het gewoon leuke kleding vind om te dragen, en daarbij gaat het nog lang mee (mits je het goed behandelt) gezien het kwaliteits spul is, daar betaal je immers ook een flinke duit voor. Gaastra, Hilfiger, Ralph Lauren, McGregor, Lacoste, Boss, Armani, State of Art.. Allemaal mooi spul.

Ik draag erg vaak ook hoeden, van die hoeden die Ska figuren wel eens op hebben. mensen herkennen met als die gast met de hoed. Overgens vind ik stropdassen als fashion-accessoire ook wel leuk.

buizen
Gister nog even bij zo'n 'store' geweest van een webwinkelkledingbedrijf voor rockie's en gothicici enzo. Bestellen en leveren gaat het meest via internet, zoals gezegd, maar ze hebben ook een aantal winkels. In Nederland niet, maar vlak over de grens in Lingen (Dld) wel.
Op dit moment hebben ze opruiming, heel veel kleding is afgeprijsd en er zit mooi spul tussen. Nog een jack gepast dat afgeprijsd was naar 50,-. Stond me goed. Denk dat als je bij de kassa voorstelt er 40.- van te maken dat je het ook nog wel meekrijgt. Dat jack staat overigens nog steeds op de webwinkelsite, ook afgeprijsd maar daar voor 89,- (in de fysieke winkel dus nog veel meer korting).
Voor dames hadden ze diverse jacks/jekkies voor maar 15,- bijvoorbeeld.
Wat je er ook kunt kopen is elpees, die dikke 180grams dingen, re-releases die je om de oren vliegen momenteel. Voor 17,- of 18,- een splinternieuwe elpee. Veel metal.
Schoenen waren er ook erg afgeprijsd. Sale bei EMP ? ? EMP
Winkel: Stores von EMP ? EMP

Cured
Ik heb gelukkig nog nooit een pak gedragen en dat zal ook 'never' nooit gaan gebeuren.

buizen
Cured schreef:
Ik heb gelukkig nog nooit een pak gedragen en dat zal ook 'never' nooit gaan gebeuren.

Onzin Cured, je weet helemaal niet of een pak dragen 'gelukkig' 'never nooit niet' zal gebeuren. Trek maar eens een mooi 'smooth' pak aan, stropdas hoeft niet direct, ook geen 'stijf' pak maar wel een mooie stof, kleur en kwaliteit en je zult zien dat je jezelf 'anders' 'voelt' bijna. De eerste keer dat ik een 'pak' droeg was ook 'eng' maar het kan gewoon ontzettend 'cool' staan en het is totaal eens wat anders dan jeans + shirt. De complimenten van de dames zijn dan ook nog eens niet van de lucht.
Je bent dan voorgoed van je allergie genezen.

Lexcoaster schreef:
Vind ik merkkleding belangrijk? .....kwaliteits spul is, daar betaal je immers ook een flinke duit voor. ....., Hilfiger, ... Allemaal mooi spul.

Pff hou op over Hilfiger. Gewoon echt slechte kwaliteit. Een wasje draaien is al bijna gevaarlijk: het slijt direct of er vallen gewoon gaten in shirts. Ik koop dat merk niet meer, hoe zulke mooie shirts/blouses ze ook hebben. Baggerkwaliteit is het.

avatar van Lexcoaster
Wordt je ineens gequote om een eeuwenoude opmerking.

buizen schreef:

Pff hou op over Hilfiger. Gewoon echt slechte kwaliteit. Een wasje draaien is al bijna gevaarlijk: het slijt direct of er vallen gewoon gaten in shirts. Ik koop dat merk niet meer, hoe zulke mooie shirts/blouses ze ook hebben. Baggerkwaliteit is het.


Niet mijn ervaring met dat merk. Wel met Hugo Boss en Armani, wat een bullshit is die kleding. Ik schaam me ervoor daar in rond te hebben gelopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:28 uur

geplaatst: vandaag om 09:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.