MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Kleding

zoeken in:
Vinden jullie (merk)kleding belangrijk of juist niet?

Gisteren heb ik toevallig kleding gekocht en ik zag maar weer eens hoe duur sommige merkkleding is.
Sommige prijzen zijn echt te hoog! Ik noem maar wat op: een merkbroek van €139,95, schoenen: €99,95 of een shirt van €49,95.
Natuurlijk zijn er goedkopere kledijstukken te vinden, maar serieus, wordt merkkleding niet een beetje overschat?
Zou jij 300 gulden neertellen voor een merkbroek? Ik vind het kant en klare onzin tegenwoordig.

Wat vinden jullie?

handsome_devil

Ik draag alleen oude kleren die van m'n pa zijn geweest. Zit voor geen meter en staat bovendien vrij oubollig, maar 't is wel goedkoop.

Nog iemand intelligentere opmerkingen?

erg interessant onderwerp seg... Ceterum censeo Carthaginem esse delendam (om toch iets intelligent te zeggen)

Waldo Jeffers schreef:
erg interessant onderwerp seg... Ceterum censeo Carthaginem esse delendam (om toch iets intelligent te zeggen)

Net zo niet-interessant als voetbal of bier topics op een muzieksite.
Indertijd is besloten dat die topics gewoon mochten blijven bestaan zolang er maar geen slowchat ontstond.
Als users hier behoefte aan hebben moet dat net zo goed kunnen als die andere topics.
Boeit het je niet (en daar reken ik mezelf ook toe) blijf hier dan weg i.p.v. te reageren om het reageren en gun users die er wel serieus op in willen gaan dat dan ook.
Bij gebrek aan interesse zakken dit soort topics vanzelf wel weg in vergetelheid.

Op sommige dagen ben ik wel bereid om echt veel geld uit te geven aan merkleding (als ik vind dat ik het verdiend heb). Maar Merkkleding hoeft helemaal niet zo duur te zijn, je kunt een seizoen wachten met het kopen zodat er korting op komt. Ook zijn er wel veel winkels waar je wat kunt afdingen (omdat je er veel komt). Ik ga zelf niet verder dan 150 euro voor een kledingstuk. Merken die ik graag mag kopen: Karl Kani, G-Star, Marco Polo, New Era (petten), Puma (schoenen).

Casartelli (moderator)
Rhythm & Poetry schreef:
Maar Merkkleding hoeft helemaal niet zo duur te zijn, je kunt een seizoen wachten met het kopen zodat er korting op komt.

Dat kan, maar dan loop je er natuurlijk wel hopeloos gedateerd bij.

Bij een seizoen al? Je draagt je kleding toch wel vaker meer dan een seizoen? Als het kleding is die gewoon modieus is loop je na een seizoen echt nog niet achter. Overigens gaat dit geslowchat worden.

Casartelli (moderator)
Ja, ik zag aERo's waarschuwing pas nadat ik al gepost had. Mijn bijdrage was overigens ironisch bedoeld, dus daar moet ik het dan verder maar bij laten.

Voor mij mogen deftige schoenen toch wel wat geld kosten. Goedkope dingen verslijten vaak erg snel.
Wat kledij betreft heb ik tot ik thuis woonde kleren gedragen die mijn ma meebracht van een of andere winkeltje en voor mij was dat altijd oke. Die kledij draag ik nu nog steeds op. Af en toe komt er wat bij als mijn neef zijn kleren niet meer leuk vind.
conclusie: ik ben 'ne gemakkelijken' wat kledij betreft.

nouwja, ik koop enkel relatief goedkope kleding.

Prijskaartje is in mijn ogen het belangrijkste. Mijn zus is heel iets anders: volle kleerkast, en elke maand koopt ze iets (duurs) bij.

Casartelli schreef:
(quote)

Ik loop er ook gedateert bij ! So What !
Moet ik dan als een kuddedier volgen wat de massa aantrekt!!!
Nee hoor ,gewoon lekker goedkoop in men lekker zittende daagse sloffie.
Spijkerbroek ,(band)shirt met een schipperstrui erover heen.
Een paar werkschoenen eronder en een (rot)kop erop

djeffibrelich
merk-kleding kan ik me niet veroorloven, maar ik heb er ook een hekel aan, zelfs als ik het geld er voor had zou ik het niet willen dragen.

90 procent van wat er tegenwoordig in m'n kast staat is afkomstig uit 2ehands zaken.

het meeste geld geef ik uiteindelijk uit aan muziek en voedsel.

djeffibrelich
rusty nail schreef:
(quote)
Moet ik dan als een kuddedier volgen wat de massa aantrekt

tsja ik bergijp ook nog steeds niet wat er leuk is aan bakken geld uitgeven om er allemaal hetzelfde bij te lopen....
maar kleding kan ook een passie zijn (net als muziek) , ik ken mensen die helemaal wild zijn van mode.
ik heb er niets mee.

Paalhaas schreef:
Ik draag alleen oude kleren die van m'n pa zijn geweest. Zit voor geen meter en staat bovendien vrij oubollig, maar 't is wel goedkoop.

Pff verschrikkelijk.

Paalhaas schreef:

djeffibrelich schreef:
90 procent van wat er tegenwoordig in m'n kast staat is afkomstig uit 2ehands zaken.

Nederlanders..

Goodfella_90 schreef:
(quote)

(quote)

Nederlanders..

ik zou zeggen: LOL
Maar ik ben ook enorm gierig.

@Rustynail: Niets beters dan een bandshirt!
- Redelijk goedkoop (draag nu Run to the hills, 14,99€. En das dan nog een van de duurdere)
- Goed
- Geen domme prints waar een of andere roze puma op staat. Gewoon een print van je favoriete band.

Jornaquin
by_the_way schreef:
(quote)

Pff verschrikkelijk.

Pfff ironie

rico-bballer
Ik draag vooral Ecko unlimited love the artwork broeken zijn baggy en skate of basketball schoenen.

Bobiej
rusty nail schreef:
(quote)
Moet ik dan als een kuddedier volgen wat de massa aantrekt!!!
Nee hoor ,gewoon lekker goedkoop in men lekker zittende daagse sloffie.
Spijkerbroek ,(band)shirt met een schipperstrui erover heen.
Een paar werkschoenen eronder en een (rot)kop erop

Lol, zo is het maar net!

Ik zelf heb meestal ook gewonere goedkopere kleding, dure merkkleding zijn niet echt aan mij besteed...(misschien wel typisch hollands he! ). Spijkerbroek, shirt, blouse/vest en deze jongen vind het prima!

Ik geef hooguit 30/40 euro uit voor een vest of een broek, en hooguit 15 euro voor een shirt, dan vind ik het wel welletjes en anders red ik het als arme scholier ook niet met m'n kleedgeld!

Casartelli schreef:
(quote)

xD

by_the_way schreef:
(quote)

Pff verschrikkelijk.

xD

Spijtoptant
Merkkleding vind ik niet belangrijk, wel heb ik een sterke voorkeur voor shirts/overhemden/truien waarvan de kleur effen of vrijwel effen is.
Enkele t-shirtjes van Oerol vormen hierop de uitzondering.

Shirts met 'grappige' teksten vind ik net zo onpersoonlijk als voorbedrukte 'prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar'-kaartjes.

Veel cliënten voor trinny and susannah op deze topic schijnbaar
Kledij koop je omdat je ze mooi vindt, omdat ze je goed staat, niet omdat er een merk op staat.
Er zijn twee dingen waar je nooit te weinig geld aan mag uitgeven: ondergoed en schoenen. Als de fond goed zit zijt ge al halfweg... zo is dat met muziek ook.

Merkkleding vind ik niet belangrijk, maar ik ben wel een sucker voor originele designs of juist kleding van weleer. 60 euro voor een Ben Sherman-polo, of debiele bedragen voor sneakers vind ik dan ook bij hoge uitzondering best verdedigbaar.

Al blijft het leukst kleding winkelen in de vintage-shops. Tweedehands-voor-gevorderden. Meerdere malen al hele gave dingen tegen gekomen, van foute leren jackies tot akelig nette colberts.

Sietse
Ik denk dat ik een shirt ga maken met daarop heel groot
"NO LOGO"

(en nu maar wachten op degene die hem snapt)

Jaja, Naomi Klein. Zo onbekend is ze nou ook niet meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:51 uur

geplaatst: vandaag om 15:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.