menu

Overig / Algemeen / Kleding

zoeken in:
Sietse
In De Site > Gebruikers > MusicMeter fotoboek:

ik snap alleen die lelijke sticker er op laten zitten nog steeds niet...
Of komt dat omdat het glimt? Misschien vergelijkbaar met de tijd dat de eerste Europeanen aan Indianen spiegeltjes gaven...omdat het glimt moet het wel duur en speciaal zijn?

avatar van Rhythm & Poetry
Die sticker zit er zodat de dames van K3 hun spiegelbeeld kunnen zien.

Sietse
...

avatar van Rhythm & Poetry
En even serieus: als je de sticker van je pet haalt, zit er een verkleurde, lelijke plek op je pet. Aangezien de sticker er al een tijdje op heeft gezeten. De sticker toont tevens aan hoe nieuw de pet nog is.

avatar van pqt
pqt
klopt, maar ik vind die 2e sticker eromheen nooit zo mooi. Ik heb altijd alleen de ronde

Sietse
Rhythm & Poetry schreef:
En even serieus: als je de sticker van je pet haalt, zit er een verkleurde, lelijke plek op je pet. Aangezien de sticker er al een tijdje op heeft gezeten. De sticker toont tevens aan hoe nieuw de pet nog is.

Uhm mijn pet had ook een sticker toen ik hem kocht. Die heb ik er direct afgehaald en er is totaal NERGENS te zien waar die sticker zat.

Die sticker laten zitten slaat gewoon nergens op. Niemand heeft er een goede reden voor, maar iedereen doet het gewoon om er bij te horen.

En ja, ik heb ook een New Era pet.

avatar van Rhythm & Poetry
Dan heb je een verse sticker. Want ik heb heel wat New Era-caps en een aantal heb ik zonder, een aantal met sticker. Daar waar de sticker af is zie ik toch echt een verkleurde plek. En ik ben denk ik de enige in dit dorp met dergelijke caps, dus ik doe het niet om ergens bij te horen. Eerder om nergens bij te horen.

moet je vooral er zo bij lopen zoals 60% van heel 'de jeugd', ook al ben je de enigste in jouw dorp.

Sietse
R&P, je moet die sticker er ook af halen op het moment van aanschaf (iig niet een half jaar mee wachten). En dat je de enige in je dorp bent zal me worst wezen. Het is een suf mode verschijnsel waar echt niemand (die ik het heb gevraagd, en dat zijn er nogal wat) een logische verklaring voor heeft (en het is nog lelijker, ja echt waar, dan vrouwen in een harembroek).
Het verkleuren is nl. een slecht excuus want op dag van aankoop (of iig binnen een week) is er helemaal nog geen sprake van verkleuring...ook niet als de pet al 10 weken in de winkel heeft gehangen (wat überhaupt niet gebeurd met die petten...daar verkopen ze te goed voor).

avatar van GrafGantz
Sietse schreef:
en het is nog lelijker, ja echt waar, dan vrouwen in een harembroek


is dat toevallig zo'n vreselijke broek waar het kruis van op de knieën hangt waardoor het (vooral bij het lopen) lijkt of de dame in kwestie een volle luier onder die broek heeft? zo ja ga ik geheel mee in je afschuw. hoe onflatteus wil je het hebben?

avatar van Rhythm & Poetry
Als ik de sticker er af zou halen, wat ik niet doe, dan zou ik pas meelopen. Want dan zou ik iets doen waar ik niet achtersta, puur omdat andere dat willen. Ik vind de sticker mooi. Met name op de pet van de foto. Dus zie ik niet in waarom ik de sticker er af zou halen. Wat ik zie is dat ongeveer 50% de sticker van de pet haalt, en 50% het er op laat zitten. Dus dan vraag ik me af hoe de categorie die het erop laat zitten meeloopt en de andere categorie niet.

Maar goed, als ik meeloper was geweest dan droeg ik wel een lonsdale-trui en een paar nikes. Dat is de mode in dit dorp en dus zou ik daar wellicht het meest vrienden mee scoren.

avatar van GrafGantz
en petten verkleuren m.i. toch vooral onder invloed van zonlicht, en niet in de winkel. dat zou wat zijn voor kleding in het algemeen...

avatar van GrafGantz
Zeg Rob, laat je toevallig ook de prijskaartjes van je kleding er lekker aanwapperen omdat je dat mooi vindt?

avatar van FlyLo
GrafGantz schreef:
(quote)


is dat toevallig zo'n vreselijke broek waar het kruis van op de knieën hangt waardoor het (vooral bij het lopen) lijkt of de dame in kwestie een volle luier onder die broek heeft? zo ja ga ik geheel mee in je afschuw. hoe onflatteus wil je het hebben?

Harembroek=MC Hammer-broek (aka Hammer pants)

pretfrit
Weer een hoogtepunt in de mumehistorie

stomzinnigste discussie tot nu toe

avatar van Rhythm & Poetry
GrafGantz schreef:
Zeg Rob, laat je toevallig ook de prijskaartjes van je kleding er lekker aanwapperen omdat je dat mooi vindt?


Ja. Dus wat is je punt?

Overigens wel grappig dat Sietse aangeeft nog nooit een reden te hebben gekregen. Nogal makkelijk als je elke reden afwijst omdat je zelf een andere mening hebt.

Humor meter beweegt niet.

Sietse
GrafGantz schreef:
(quote)


is dat toevallig zo'n vreselijke broek waar het kruis van op de knieën hangt waardoor het (vooral bij het lopen) lijkt of de dame in kwestie een volle luier onder die broek heeft? zo ja ga ik geheel mee in je afschuw. hoe onflatteus wil je het hebben?

Ja dat zijn ze idd.

Sietse
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)


Ja. Dus wat is je punt?

Overigens wel grappig dat Sietse aangeeft nog nooit een reden te hebben gekregen. Nogal makkelijk als je elke reden afwijst omdat je zelf een andere mening hebt.

Ik wil een reden best aannemen maar dan wel een die logisch onderbouwt is (goh, gaan we weer...). Verkleuring van een pet is dat in deze echter niet (zie vorige berichten waarom).
Als je het mooi vindt dan zie ik dat wel als een reden...al geloof ik er geen fuck van.

Sietse
Als over 3 jaar alle negers op MTV/TMF hun pet onderste boven dragen loopt over 3 1/2 jaar al de mensen die nu stickers op de pet heeft met hun pet onderste boven over straat...
Een verklaring zal er niet voor zijn, het ziet er dom uit en toch zullen al die mensen dat doen.

avatar van Rhythm & Poetry
Maar ik haat MTV-rappers. Dat weet iedereen zo'n beetje op deze site. Het staat nog net niet op mijn voorhoofd gedrukt. En meelopen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, dus dan blijven er nog maar een paar redenen over:

1. Ik vind het mooi.
2. Je krijgt wel degelijk een kleurverschil, de pet kan goed al een aantal maanden in omloop zijn voor je haar daadwerkelijk koopt.
3. Door de sticker ziet de pet er mijn inziens nieuwer uit. Ik hou wel van nieuw.

Sietse
Rhythm & Poetry schreef:
Maar ik haat MTV-rappers. Dat weet iedereen zo'n beetje op deze site. Het staat nog net niet op mijn voorhoofd gedrukt. En meelopen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan, dus dan blijven er nog maar een paar redenen over:

En toch weet je heel erg goed wat ik bedoel.


1. Ik vind het mooi.

Tsja, smaken verschillen

2. Je krijgt wel degelijk een kleurverschil, de pet kan goed al een aantal maanden in omloop zijn voor je haar daadwerkelijk koopt.

Daarom hadden geen van de 3 petten die ik uit de VS heb meegenomen en de +/- 10 petten die mijn broer heeft hier last van.
Ze verkleuren alleen door UV-licht (zoals GrafGantz al aangaf) en tijdens productie, transport en in de winkel hangen worden ze hier nagenoeg niet aan blootgesteld (dat kleine beetje is echt verwaarloosbaar).

3. Door de sticker ziet de pet er mijn inziens nieuwer uit. Ik hou wel van nieuw.

Ja, inderdaad...heel nieuw...spiegeltjes, kraaltjes en indianen...

avatar van Rhythm & Poetry
Nu doe je het weer. Het is gewoon een lijstje van mijn ervaringen en meningen. Je mag het er van mij oneens mee zijn. Maar ik geef wel een nieuwe reden voor je:

Als ik de sticker er af haal, dan komen alle vriendjes uit de hood om mij in elkaar te slaan.

Dan nog even dit:

Meer dan de helft haalt de sticker er wel af. Dit zijn dan natuurlijk niet de meelopers.

Wat is je punt dan betreffende de MTV-rappers? Want serieus, nu ik die ontkracht heb, slaat je punt niet meer op mij. Toch moet ik het volgens jou nog altijd begrijpen. Hoe?

Verder draag ik graag gekleurde polo's.

Sietse
iemand start een mode verschijnsel. Dit wordt door mensen overgenomen. In het geval van de sticker op de pet komt dit van de negers op MTV (of beter gezegd: rappers waar door sommige mensen tegen op wordt gekeken). Misschien heb jij een hekel aan MTV, maar dat neemt niet weg dat je met je pet precies in dat mode schema past.

Het is hetzelfde als al de mensen die ik bij concerten tegen kom die veel te strakke broeken aan hebben, waar het kruis dan wel 10 cm onder de balen zit. Of bij de dames het shirt de kraag is "afgeknipt" (zo koop je ze blijkbaar tegenwoordig) van de shirtjes. Het zijn suffe mode verschijnsels waarmee mensen zich proberen te identificeren. Stickers op de pet, scheef afgeknipte shirts, harembroeken...een pot nat...alleen dan wel uit verschillende "subculturen".


En dat met die vriendjes uit de hood...daar straks kwam je nog uit een dorp...hier in de hood (Transvaalbuurt, Amsterdam Oost REPRESENT) valt het gelukkig mee...ik durf nog steeds zonder sticker op de pet naar buiten
En dat de helft de sticker er wel afhaalt...tsja, gelukkig zijn er dus mensen die wel begrijpen dat die sticker er alleen maar voor de verkoop op zit om aan te geven welke maat en welk merk het is.

avatar van Rhythm & Poetry
Je maakt een grapje? Je weet namelijk best dat het hood-gedeelte (dat ik geslagen zou worden etc.) een grapje was. Ja toch?

Als ik jou probeer te begrijpen, wat niet makkelijk is, ben ik dus een meeloper van mensen die ik haat. Hmmm...

Praktisch wel, maar ze behoren wel tot dezelfde subcultuur. Het is een beetje van ja ik haat sommige hardcore bandjes maar er zijn hopen die ik geweldig vindt en daarom kleed ik me zo om te tonen dat ik van die goede bands hou. Dan zie je er praktisch net zo uit als iemand die van 'slechte bands' houdt, misschien een ander band t-shirt/sweater maar daar stopt het wel mee.

Zelfde is bij hiphop gewoon, sommige opposites fans lopen hetzelfde erbij als de atmosphere fans. En je zo kleden omdat het bij je muzieksmaak hoort vindt ik geweldig zwak. Beetje van ja ik wil anders dan de menigte zijn daarom maken we maar een aparte menigte. Dan heb je echt een probleem met je jezelf ofzo, dat je bang bent dan mensen je ergens anders plaatsen dan in het hokje waar je wilt zitten. Dus als jezelf graag in hokjes stopt mij best, alleen doe dat niet zo duidelijk want het ziet er gigantisch debiel uit.

avatar van Rhythm & Poetry
Voor alle duidelijkheid, ik kleed me dus niet zoals mijn favoriete artiest zich kleed (lees: Slug/Ant), maar als ik dat wel zou doen en ik voel me er goed bij dan zie ik niet in wat daar slecht aan is.

Rhythm & Poetry schreef:
Voor alle duidelijkheid, ik kleed me dus niet zoals mijn favoriete artiest zich kleed (lees: Slug/Ant), maar als ik dat wel zou doen en ik voel me er goed bij dan zie ik niet in wat daar slecht aan is.

Nee dat zeg ik ook niet, alleen ja die petten met stickers zijn wel heel erg hiphop gericht. That's mine point, als je er goed bij voelt leuk voor je Rob alleen ik heb er een andere mening over.

avatar van Rhythm & Poetry
Tsja, volgens mij is zo'n pet ook zonder sticker hiphop. Het beetje MTV wat ik zie zit ook vol van rappers die petten dragen zonder sticker. Maar dat kan me eigenlijk niet heel veel boeien. Wat zij dragen mogen ze zelf weten.

Maar goed. Ik draag verder graag schoenen, ik strik mijn veters nooit, die doe ik in de schoenen. Bij voorkeur witte sneakers, maar met een fris kleurtje mag ook. De laatst tijd draag ik veel schoenen van het merk DC. Dat is volgens mij iets wat veel skaters dragen? Enfin, ze zitten gewoon erg lekker. Broeken zijn vrij standaard, niet echt wijd ofzo. Gewoon broeken die lekker zitten. Vaak van spijkerstof. Ik draag graag polo's, of anders gewoon degelijke shirt. Shirts met een tekst of een afbeelding, alleen niet een tekst of afbeelding die heel nadrukkelijk/schreeuwerig aanwezig is. Mijn shirts en polo's voor de zomer hebben eigenlijk allemaal wel vrolijke kleurtjes. In de winter is het meer sober en draag ik graag donkere vesten met een warme capuchon.

Sietse
Rhythm & Poetry schreef:
Je maakt een grapje? Je weet namelijk best dat het hood-gedeelte (dat ik geslagen zou worden etc.) een grapje was. Ja toch?

Deze staat er niet voor niets.

Als ik jou probeer te begrijpen, wat niet makkelijk is, ben ik dus een meeloper van mensen die ik haat. Hmmm...

Je bent onderdeel van een subcultuur waar je je zelf blijkbaar toe aanpast. Misschien heb je een hekel aan die subcultuur, maar dan snap ik je al helemaal niet meer.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:21 uur

geplaatst: vandaag om 09:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.