Overig / Algemeen / Tour de France
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2006, 11:29 uur
Het gaat nu vast tussen Valverde, Menchov, Leipheimer, Landis, Hincapie enz. En misschien kunnen de Itilianen nu ook wat uitrichten zoals Cunego, Simoni of Salvodelli. Het is in ieder geval wat onvoorspelbaarder geworden.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 11:35 uur
Inderdaad, grote favoriet (en ábsoluut een winnaarstype) is VALVERDE.
Maar die Amerikanen met Landis, Hincapie en Leipheimer maken een grote kans een topklassering te rijden. En Popovych natuurlijk.
Inderdaad, wat Klumpie zegt, ik ben zeer benieuwd hoe de Italiaanse klassementstoppers presteren die in de Giro ondermaats waren (Cunego, Di Luca, Savoldelli, Simoni). Nou willen Italiaanse toppers in de Tour nogal eens door het ijs zakken, maar een slechte Giro zorgt wellicht voor wat motivatie.
En Menchov, als ie definitief start, is een kanshebber voor top-drie of top-vijf.
Als ie achteraf maar niet alsnog geschorst wordt natuurlijk (wat er wel inzit als ie genoemd wordt door Spaanse media).
Trouwens, wat echt KUT is is dat Vinokoerov niet start.
Eindelijk een tour zonder Lance, de twee grootste concurrenten mogen niet starten (Basso en Der Jan) en een zooitje subtoppers raus en dan kan ie niet meedoen omdat zijn team zo vreselijk de fout in is gegaan.
Dat is echt een kleine wereldramp, je ontneemt een van de grootste favorieten die nog nooit met doping in verband is gebracht zo de kans zijn eerste en enige Tour te winnen of in ieder geval een mooie klassering te rijden. Dat is voor mij, als Vinofan, onverteerbaar.
Maar goed, vandaag geht's los....
Ohne Ullrich fahren wir nach Paris!

Serieus, Valverde rijdt in zijn eentje die drie Yankees van de troon.
Maar die Amerikanen met Landis, Hincapie en Leipheimer maken een grote kans een topklassering te rijden. En Popovych natuurlijk.
Inderdaad, wat Klumpie zegt, ik ben zeer benieuwd hoe de Italiaanse klassementstoppers presteren die in de Giro ondermaats waren (Cunego, Di Luca, Savoldelli, Simoni). Nou willen Italiaanse toppers in de Tour nogal eens door het ijs zakken, maar een slechte Giro zorgt wellicht voor wat motivatie.

En Menchov, als ie definitief start, is een kanshebber voor top-drie of top-vijf.
Als ie achteraf maar niet alsnog geschorst wordt natuurlijk (wat er wel inzit als ie genoemd wordt door Spaanse media).
Trouwens, wat echt KUT is is dat Vinokoerov niet start.
Eindelijk een tour zonder Lance, de twee grootste concurrenten mogen niet starten (Basso en Der Jan) en een zooitje subtoppers raus en dan kan ie niet meedoen omdat zijn team zo vreselijk de fout in is gegaan. Dat is echt een kleine wereldramp, je ontneemt een van de grootste favorieten die nog nooit met doping in verband is gebracht zo de kans zijn eerste en enige Tour te winnen of in ieder geval een mooie klassering te rijden. Dat is voor mij, als Vinofan, onverteerbaar.
Maar goed, vandaag geht's los....
Ohne Ullrich fahren wir nach Paris!

Serieus, Valverde rijdt in zijn eentje die drie Yankees van de troon.

0
geplaatst: 1 juli 2006, 11:58 uur
Mooi omschreven Sanvean, alle kanshebbers op een rijtje:
- Hincapie
- Popovych
- Salvodelli
- Julich???
- Klöden (het blijft een duitser
)
- Valverde
- Evans
- Menchov
- Landis
- Simoni
- Botsjarov???
- Leipheimer
- Chavanel (de fransen gaan het zeker proberen)
- Cunego
- Mayo???
- Mercado???
Zo heb je een mooi rijtje met renners die vorig jaar ruim tekort kwamen, maar nu toch bij de kanshebbers behoren.
- Hincapie
- Popovych
- Salvodelli
- Julich???
)- Valverde
- Evans
- Menchov
- Landis
- Simoni
- Botsjarov???
- Leipheimer
- Cunego
- Mayo???
- Mercado???
Zo heb je een mooi rijtje met renners die vorig jaar ruim tekort kwamen, maar nu toch bij de kanshebbers behoren.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:06 uur
Klumpie schreef:
- Hincapie
- Popovych
- Salvodelli
- Julich???
)
- Valverde
- Evans
- Menchov
- Landis
- Simoni
- Botsjarov???
- Leipheimer
- Cunego
- Mayo???
- Mercado???
Kloden is al eens tweede geweest en dat wordt je niet zomaar in de Tour, neem ik toch aan. Geen topfavoriet maar het is ook weer geen koekebakker natuurlijk (sorry voor de user met dezelfde naam). Mooi omschreven Sanvean, alle kanshebbers op een rijtje:
- Hincapie
- Popovych
- Salvodelli
- Julich???
)- Valverde
- Evans
- Menchov
- Landis
- Simoni
- Botsjarov???
- Leipheimer
- Cunego
- Mayo???
- Mercado???

Julich is geen topfavoriet, maar CSC moet nu iemand gaan naar voren schuiven, dus wie weet. Ik denk dat Schleck meer talent heeft, al komt ie in de echte bergen nog tekort.
Evans ook wel een favoriet.
Klumpie schreef:
- Salvodelli
Grappig dat de helft van alle journalisten en volgers Salvodelli schrijft, en de andere helft Savoldelli. Weet na zoveel jaar nog niet hoe die gast nu heet. - Salvodelli

MAYO is een groot vraagteken inderdaad. Deed het (opeens!) erg goed in de Dauphiné Libéré, wellicht is ie weer in vorm. Dan kunnen we wat meemaken.
Trouwens verbazingwekkend dat Mayo als een van de weinige Spaanse toprenners NIET met Fuentes in verband gebracht wordt. Hulde aan Mayo hoor.
Hoe meer ik er over nadenk en schrijf, hoe meer ik toch wel zin heb in deze Tour die ongetwijfeld interessant en spannend kan worden. Gister zag ik het nog zwaar in, zo zonder Basso, Vino en Jan.
Maar goed, de interesse begint net op tijd weer terug te komen gelukkig. Zelfs de tourpools zijn eindelijk ingevuld dus ik kan beginnen. Vive le Tour.

0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:18 uur
Sanvean schreef:

(quote)
Grappig dat de helft van alle journalisten en volgers Salvodelli schrijft, en de andere helft Savoldelli. Weet na zoveel jaar nog niet hoe die gast nu heet. 
Ik heb het opgezocht en het is Savoldelli

0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:24 uur
HammerHead schreef:
Zijn er nu nog mensen die meedoen aan rondemaster.nl? Je kunt je tot 12:50 uur vandaag nog inschrijven voor de proloog. (maar later instappen kan natuurlijk ook)
JA, Sanvean doet mee maar dan wel in de MovieMeter subleague. (13 man sterk nu) Zijn er nu nog mensen die meedoen aan rondemaster.nl? Je kunt je tot 12:50 uur vandaag nog inschrijven voor de proloog. (maar later instappen kan natuurlijk ook)

Klumpie schreef:
(quote)

Sanvean schreef:
Inderdaad, wat Klumpie zegt, ik ben zeer benieuwd hoe de Italiaanse klassementstoppers presteren ... Savoldelli...
Inderdaad, wat Klumpie zegt, ik ben zeer benieuwd hoe de Italiaanse klassementstoppers presteren ... Savoldelli...
Stiekem wist ik dat al.

0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:31 uur
Sanvean schreef:

(quote)
JA, Sanvean doet mee maar dan wel in de MovieMeter subleague. (13 man sterk nu) 
Ok dan doe ik daar ook wel aan mee.
Naam: Moviemeter neem ik aan, maar wat is het password?
0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:35 uur
Klumpie schreef:
- Hincapie
- Popovych
- Salvodelli
- Julich???
)
- Valverde
- Evans
- Menchov
- Landis
- Simoni
- Botsjarov???
- Leipheimer
- Cunego
- Mayo???
- Mercado???
- Hincapie
- Popovych
- Salvodelli
- Julich???
)- Valverde
- Evans
- Menchov
- Landis
- Simoni
- Botsjarov???
- Leipheimer
- Cunego
- Mayo???
- Mercado???
En Rasmussen dan?? Vorig jaar toch ook erg sterk in de bergen, jammer dat het mis ging in de tijdrit.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:43 uur
Iceman schreef:
En Rasmussen dan?? Vorig jaar toch ook erg sterk in de bergen, jammer dat het mis ging in de tijdrit.
(quote)
Verraad nooit je joker!!!

0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:43 uur
HammerHead schreef:
SNEL doen dan, je hebt nog maar een paar minten geloof ik!!(quote)
Subleague "MovieMeter"
Wachtwoord "velo".
Iceman schreef:
Rasmussen hoort ook in dat rijtje thuis idd, al denk ik dat dit de Tour van Menchov wordt als ik toch een Raborenner op moet noemen.En Rasmussen dan?? Vorig jaar toch ook erg sterk in de bergen, jammer dat het mis ging in de tijdrit.
Succes en plezier iedereen met de Tourpools en het kijken naar de Tour.

0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:45 uur
starbright boy schreef:
Bij het NK (dat ik niet heb gezien) schijnt die opmerking van Boogerd tegen Langeveld vrij duidelijk te horen geweest te zijn op TV. Het gerucht gaat dat Boogerd het NK mocht winnen in ruil voor Rabocontract voor volgend jaar voor Langeveld.
Bij het NK (dat ik niet heb gezien) schijnt die opmerking van Boogerd tegen Langeveld vrij duidelijk te horen geweest te zijn op TV. Het gerucht gaat dat Boogerd het NK mocht winnen in ruil voor Rabocontract voor volgend jaar voor Langeveld.
Ah, vandaar, bedankt. Jammer dat ik het gemist heb.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 12:46 uur
Sanvean schreef:
Subleague "MovieMeter"
Wachtwoord "velo".
(quote)
SNEL doen dan, je hebt nog maar een paar minten geloof ik!!Subleague "MovieMeter"
Wachtwoord "velo".
De grap van rondemaster is natuurlijk dat je je gedurende de hele tour nog kunt aanmelden. Je begint dan alleen met een achterstand.
0
geplaatst: 1 juli 2006, 16:45 uur
het Dolle Duo Dijkstra & Ducrot was weer in topvorm vandaag: Te zien is hoe Landis als een idioot het startpodium komt oprijden en er meteen weer vanaf vliegt................... de tijd verstrijkt .................
"Ik krijg net het bericht binnen dat Landis te laat gestart zou zijn"
In het vervolg kijk ik weer naar de Belg, hoop dat Marc Uytterhoeven nog langskomt

In het vervolg kijk ik weer naar de Belg, hoop dat Marc Uytterhoeven nog langskomt
0
geplaatst: 1 juli 2006, 16:51 uur
DaarGaJeFaber schreef:
het Dolle Duo Dijkstra & Ducrot was weer in topvorm vandaag: Te zien is hoe Landis als een idioot het startpodium komt oprijden en er meteen weer vanaf vliegt................... de tijd verstrijkt .................

Idd, het was weer dramatisch.
Valverde was bij de tussentijd in beeld en had dezelfde tijd als Hushovd, op dat moment de nummer 1.
Bij de eindstreep "Zoooo, Valverde verrast hier"

En Dijkstra "Ik geloof niet dat Hincapie aan de tijd van Hushovd gaat komen"
2 sec later (Hincapie komt in beeld): "Nou, die gaat nog heel kort bij komen"

0
geplaatst: 2 juli 2006, 12:41 uur
Stand algemeen en stand onderling in de MuMe poule.
Slechts 6 vd 11 deelnemers hebben puntencompetitie gekozen en de stand is hier als volgt:
Aantal deelnemers: 6
138 WC de Doortrekkers 68 pnt
260 Redband 62 pnt
294 Wolverhampton Wolves 60 pnt
980 Tampert von der Kriminalpolizei Montybruce 42 pnt
1009 The winner takes it all Bloempje24 41 pnt
1152 Fugu 36 pnt
Slechts 6 vd 11 deelnemers hebben puntencompetitie gekozen en de stand is hier als volgt:
Aantal deelnemers: 6
138 WC de Doortrekkers 68 pnt
260 Redband 62 pnt
294 Wolverhampton Wolves 60 pnt
980 Tampert von der Kriminalpolizei Montybruce 42 pnt
1009 The winner takes it all Bloempje24 41 pnt
1152 Fugu 36 pnt
0
geplaatst: 2 juli 2006, 21:21 uur
Ik heb er verder niet meer naar omgekeken, maar je zal wel niets meer kunnen invullen nu?
0
geplaatst: 2 juli 2006, 21:38 uur
Kan inderdaad niet meer. Maar net de uitsluiting van veel toppers binnen 24 uur voor de start wordt zo'n competitie uiteraard wel minder leuk.
0
geplaatst: 2 juli 2006, 21:49 uur
Klopt ja...ik had vol enthousiasme in zitten vullen, maar na die uitsluiting keek ik er nog weinig naar om 

0
geplaatst: 2 juli 2006, 23:32 uur
Jullie kunnen altijd nog meedoen aan rondemaster hè, da's sowieso al een stuk leuker. 

0
geplaatst: 3 juli 2006, 11:26 uur
Klassering tweede etappe, met winnaar Casper:
75 WC de Doortrekkers 62
140 The winner takes it all bloempje24 57
486 Tampert von der Kriminalpolizei Montybruce 46
787 Fugu 40
1155 Redband Pruut 30
1155 Wolverhampton Wolves 30
Klassement na tweede etappe, waarbij het team wc de doortrekkers gewoon meedoet om de prijzen vooralsnog!
Klassement
28 WC de Doortrekkers 130
598 The winner takes it all Bloempje24 98
723 Redband92
787 Wolverhampton Wolves 90
838 Tampert von der Kriminalpolizei Montybruce 88
1094 Fugu 76
75 WC de Doortrekkers 62
140 The winner takes it all bloempje24 57
486 Tampert von der Kriminalpolizei Montybruce 46
787 Fugu 40
1155 Redband Pruut 30
1155 Wolverhampton Wolves 30
Klassement na tweede etappe, waarbij het team wc de doortrekkers gewoon meedoet om de prijzen vooralsnog!
Klassement
28 WC de Doortrekkers 130
598 The winner takes it all Bloempje24 98
723 Redband92
787 Wolverhampton Wolves 90
838 Tampert von der Kriminalpolizei Montybruce 88
1094 Fugu 76
0
geplaatst: 4 juli 2006, 10:25 uur
Uitslag Rit 3 sub en totaal, Aantal deelnemers: 6
Rank Ploeg / Ploegleider Goed Punten
1
7 The winner takes it all
Bloempje24 10 99
2
25 WC de Doortrekkers
Inigo Chaurreau 10 95
3
63 Fugu
Fugu 8 93
4
175 Tampert von der Kriminalpolizei
Montybruce 7 90
5
1062 Redband
Pruut 4 70
5
1062 Wolverhampton Wolves
Paul JoJo 4 70
Klassement na rit 3 sub en totaal, deelnemers: 6
1
18 WC de Doortrekkers
Inigo Chaurreau 24 225
2
297 The winner takes it all
Bloempje24 22 197
3
599 Tampert von der Kriminalpolizei
Montybruce 18 178
4
778 Fugu
Fugu 17 169
5
884 Redband
Pruut 15 162
6
919 Wolverhampton Wolves
Paul JoJo 14 160
1
7 The winner takes it all
Bloempje24 10 99
2
25 WC de Doortrekkers
Inigo Chaurreau 10 95
3
63 Fugu
Fugu 8 93
4
175 Tampert von der Kriminalpolizei
Montybruce 7 90
5
1062 Redband
Pruut 4 70
5
1062 Wolverhampton Wolves
Paul JoJo 4 70
Klassement na rit 3 sub en totaal, deelnemers: 6
1
18 WC de Doortrekkers
Inigo Chaurreau 24 225
2
297 The winner takes it all
Bloempje24 22 197
3
599 Tampert von der Kriminalpolizei
Montybruce 18 178
4
778 Fugu
Fugu 17 169
5
884 Redband
Pruut 15 162
6
919 Wolverhampton Wolves
Paul JoJo 14 160
0
geplaatst: 4 juli 2006, 17:43 uur
Nadat ik hoorde van de dopingzaken heb ik geen tijd meer gehad om mijn ploeg te veranderen voordat de Tour begon. Mijn klassement moet je dus niet al te serieus meer nemen
Nu Valverde er ook uit is kan ik het al helemaal vergeten.
Dekker is ook onderuit gegaan vandaag. Erg sneu... Gelukkig had ik die niet in mijn lijstje, want ik had toch niets meer van hem verwacht
Nu Valverde er ook uit is kan ik het al helemaal vergeten.Dekker is ook onderuit gegaan vandaag. Erg sneu... Gelukkig had ik die niet in mijn lijstje, want ik had toch niets meer van hem verwacht
0
geplaatst: 4 juli 2006, 17:43 uur
Nadat ik hoorde van de dopingzaken (uitvallen van Basso, Ullrich, Mancebo, e.a.) heb ik geen tijd meer gehad om mijn ploeg te veranderen voordat de Tour begon. Mijn klassement moet je dus niet al te serieus meer nemen
Nu Valverde er ook uit is kan ik het al helemaal vergeten.
Dekker is ook onderuit gegaan vandaag. Erg sneu... Gelukkig had ik die niet in mijn lijstje, want ik had toch niets meer van hem verwacht
Nu Valverde er ook uit is kan ik het al helemaal vergeten.Dekker is ook onderuit gegaan vandaag. Erg sneu... Gelukkig had ik die niet in mijn lijstje, want ik had toch niets meer van hem verwacht

0
geplaatst: 5 juli 2006, 09:54 uur
Jammer van Dekker inderdaad. Ik had gedacht dat hij nog een paar keer zou kunnen vlammen deze tour...
0
geplaatst: 6 juli 2006, 14:59 uur
Aan de foto´s in de krant te zien is Dekker niet alleen op zijn plaat gegaan, maar is er ook een tractor over zijn hoofd gereden. 
Ziet er vrij gruwelijk uit.

Ziet er vrij gruwelijk uit.
0
geplaatst: 6 juli 2006, 16:39 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.