menu

Overig / Algemeen / Sporttoto en -pools topic (centraal topic)

zoeken in:
geplaatst:
Teunnis schreef:
[i]
Vandaag was dus de tweede rustdag. Morgen gaan we weer verder in de Alpen. We eindigen op een ontieglijk lange klim in Megève. Voordat je enthousiast wordt: dit gaat echt een slaapwekkende Alpenrit worden. De stijgingspercentages komen (de gehele rit) niet boven de 7% uit. En ook het aantal kilometers boven de 5% is op twee handen te tellen. Hopen op wat geinige renners in de kopgroep.

Typisch ritje voor Kemna morgen? Geschke zal ook wel meegaan in de ontsnapping voor z'n bollentrui.
Misschien dat we renners als Storer en Lafay ook eens gaan zien? Barguil, Izagirre, Konrad, Madouas zijn ook wel namen die wellicht meegaan in de ontsnapping. Jungels nog een keer? En Bauke als ie zich fit voelt.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 10

Toch nog best wat spektakel in deze tiende etappe, mede dankzij een paar milieuactivisten. De strijd om in de kopgroep te komen duurde weer eens erg lang, maar was dit keer niet zo boeiend vanwege het voornamelijk dalende parkoers. In eerste instantie kregen vier renners de ruimte, maar dat werd al gauw aangevuld tot een gigakopgroep van 25. Genoeg leuke namen om er een geinig eendagskoersje van te maken. Net op het moment dat Alberto Bettiol het bal van de finale had geopend, zagen we hem plots langs een groep op/in de weg zittende activisten zoeven. Dat gaat een grotere groep nooit lukken, dus besloot de organisatie de koers tijdelijk stop te zetten. Op Eurosport kon je tijdens de bijna nooit relevante bijdragen van Sir Bradley Wiggins mooi op de achtergrond zien hoe de activisten gewoon van de weg gesleept werden. En dus kon de koers gauw hervatten. De koers wacht op niemand! Ook niet als je corona hebt, trouwens, en dat waren er vandaag weer een aantal. Frappant dat zo ongeveer de enige dag dat niemand positief testte, de dag was van de officiële en voor iedereen verplichte test. Corruptie, amateurisme of toeval? Zeg het maar... Anyway, terug naar de koers, want Alberto Bettiol had goed in de gaten dat je meteen weer volle bak moet rijden wanneer je het startsein krijgt. Het peloton verloor op die manier enkele minuten, wat ertoe leidde dat Lennard Kämna - rijdend in de kopgroep achter Bettiol - virtueel het geel te pakken had. Eenmaal aangekomen op de niet al te lastige slotklim, werd het duidelijk dat dit een pokerspel ging worden. De grote groep kwam initieel niet dichterbij Bettiol, omdat iedereen naar elkaar en vooral Kämna keek. Na her en der wat aanvallen en versnellingen, kwamen de sterkste mannen bij en voorbij Alberto Bettiol. In de laatste kilometer leek het erop een vierstrijd te worden tussen Nick Schultz, Luis León Sánchez, Matteo Jorgenson en Dylan van Baarle. Maar die besloten op 600 meter het pokerspelletje nog harder te spelen en stonden haast sur place. Een achtervolgende groep van zo'n zeven man kwam erbij en initieel dacht ik dat de eerder genoemde vier man kansloos waren. Maar er gebeurde in die laatste meters nog gekkere dingen, zoals een Benjamin Thomas die ineens het briljante idee had om een lead-out te verzorgen voor Bryan Coquard. Dat Coquard niet deelneemt aan de Tour, laat staan in de kopgroep was, dat was Thomas even vergeten. Daardoor kon iedereen mooi zijn wagonnetje aanhaken en werden Fred Wright en Magnus Cort in een zetel gezet. Die eerste viel helemaal stil en Nick Schultz leek naar de zege te sprinten. Tot de laatste meter, waar Magnus Cort met zijn laatste krachten nog net zijn wiel voorbij stak. Een schitterende kers op de taart voor aankomend Super Combatif-winnaar Cort. Lennard Kämna kwam elf seconden te kort om het geel over te nemen van Pogačar. Als hij niet compleet was stilgevallen in de sprint om de eindzege, had hij het geel wél overgenomen. Maar dat kun je hem niet kwalijk nemen, zo ongeveer vanaf de herstart heeft Kämna continu bijna al het werk moeten doen in de achtervolgende kopgroep.

Voor het eerst sinds de vierde etappe geen dagpunten voor Tadej Pogačar, wel 10 + 5 truipunten (geel en wit). Van alle gekozen bollenrenners zat alleen mijn Pierre Rolland mee in de kopgroep, maar die schijnt bronchitis te hebben. Hij finishte op meer dan zeven minuten buiten de punten. Ook de altijd chauvinistische jury gunde Rolland geen punten met de strijdlustprijs - die ging (terecht) naar Alberto Bettiol. De bollentrui is nog steeds in handen van Simon Geschke, dus op dit vlak niemand punten. In het groene klassement uiteraard weer vijf punten voor Wout van Aert.

De stand in de pool ziet er na de tiende etappe als volgt uit:

1. yeahyeahyeah (313 punten)
2. Poek (308 punten)
3. FinisTerra (281 punten)
3. johan de witt (281 punten)
3. Justus18 (281 punten)
3. zaaf (281 punten)
7. AllemeMaglia's (277 punten)
8. Coma Cat (274 punten)
8. Teunnis (274 punten)
8. TheBunk (274 punten)
11. McSavah (222 punten)
12. Matthijs (205 punten)
13. DjFrankie (191 punten)
14. El Ninjo (183 punten)
14. PEC (183 punten)
14. Poles Apart (183 punten)
17. L_T_B (121 punten)

In de stand gebeurde er vandaag (verrassend) weinig.

Morgen dus de eerste van een episch tweeluik. We gaan de Télégraphe, Galibier en Granon beklimmen. Die laatste berg zit pas voor de tweede keer in de Tour de France. De eerste keer - in 1986 - pakte Greg Lemond meer dan drie minuten op Bernard Hinault. De aanloop morgen is vlak, waardoor ik niet denk dat de kopgroep die daar ontstaat het lang vol gaat houden in de bergen. Oftewel, je kunt wachten met inschakelen tot we bij de Télégraphe komen. Dat zal rond 14.00 uur zijn. Al kan het ook zijn dat alles bij elkaar blijft tot het pré-klimmetje en dat het vanaf daar al een interresante koers gaat worden. In dat geval moet je er vanaf 13.30 uur bij zijn.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 11

Terwijl de renners nu ineen hotel liggen bij te komen van twee dagen pure ellende, typ ik nu eerst een verslag van de eerste van die twee dagen. Mocht je deze elfde etappe gemist hebben, raad ik je aan om de etappe in zijn geheel terug te kijken vanaf het moment dat er 70 kilometer te gaan is. Toevallig is dat ook precies het moment dat Mathieu van der Poel opgaf en niet meer verder gaat in deze Tour. Het was diezelfde Van der Poel die samen met Wout van Aert er meteen vanaf de eerste meters vandoor gingen om er zeker van te zijn in de kopgroep terecht te komen. Thieu en Wout samen, daar gaat ieders wielerhart sneller van kloppen. Ze kregen uiteindelijk gezelschap van nog achttien renners. Op de eerste flanken van de Télégraphe vielen de mindere klimmers daar al snel uit. Pierre Latour kwam als eerste bovenop en doet daarmee goede zaken voor het bergklassement. Daarachter, in het peloton, ging het plots ook heel rap: de mannen van Jumbo-Visma gingen vlak voor de top oorlog maken en reden het hele peloton aan gort. Naast de geelhemden bleven alleen nog Geraint Thomas en Tadej Pogačar over. Daarna volgde de Galibier en kwamen er ook weer een hele hoop mannen terug in de groep der favorieten. De kopgroep viel daarentegen uit elkaar en Warren Barguil was duidelijk de sterkste bergop. Halverwege de klim ging het ook bij de favorieten helemaal los. Met name Pogačar was goed aan het huishouden. Uiteindelijk bleef hij alleen met Jonas Vingegaard over. Maar ja, daarna volgde nog een heel stuk vallei en beiden hadden er geen behoefte aan om dat met een klein groepje te moeten doorstaan. En dus werd er gewacht. Sterker nog, er werd heel lang gewacht door Jumbo-Visma, want Primož Roglič reed er behoorlijk ver achter. Ze lieten Wout van Aert terugvallen vanuit de voorkant van de koers, helemaal terug naar Roglič. Zodat Roglič dankzij Van Aert weer teruggebracht kon worden naar de groep der favorieten. Hogereschoolstrategie van Jumbo-Visma! Uiteindelijk werd er aan de slotklim begonnen met een dikke voorsprong voor vooral Warren Barguil en alle klassementsmannen weer terug bij elkaar. Normaal gesproken zou je denken dat de verhouding redelijk gelijk zullen liggen als eerder in de etappe. Maar Tadej Pogačar h̶e̶e̶f̶t̶ ̶C̶o̶r̶o̶n̶a̶ w̶a̶s̶ ̶v̶e̶r̶g̶e̶t̶e̶n̶ ̶t̶e̶ ̶e̶t̶e̶n̶ i̶s̶ ̶z̶i̶e̶k̶ werd slachtoffer van het sloopwerk van Jumbo-Visma, aldus UAE-teammanager Mauro Gianetti. Ik geloof er niks van. Pogi verloor namelijk in een paar kilometer drie minuten. Dit was gewoon een oerdomme hongerklop. Eentje die zelfs Bobbie Traksel - of all places - aan zag komen. Anyway, terwijl Barguil steeds meer tijd verloor, ging teamgenoot Nairo Quintana in de aanval vanuit de groep der favorieten. Het tempo lag dus duidelijk een heel stuk lager dan op de eerdere beklimmingen. Ook Romain Bardet reed weg van de rest. Uiteindelijk vond Vingegaard het wel leuk genoeg met het gepoker en besloot vol gas tot de finish te gaan. Als een TGV zoefde hij langs Bardet, Barguil en Quintana. Tegelijkertijd werd Pogačar ook nog eens gelost door Geraint Thomas en later ook nog eens David Gaudu en Adam Yates. Vingegaard kwam als eerste over de finish bovenop de Col du Granon, met een minuut voorsprong op nummer twee Quintana en bijna drie minuten op nummer zeven Pogačar.

Voor de punten in de spel was dit een cruciale etappe. De Maillot Jaune verandert namelijk van eigenaar. Jonas Vingegaard heeft nu veruit de beste papieren om het eindklassement te winnen. Een dikke slag voor degenen die Vingegaard hebben gespeeld. Twintig punten (ritzege) als je hem hebt voor de bergtrui en ook twintig punten (ritzege) plus tien punten (trui) als je hem hebt voor de gele trui. Een schrale troost voor de Pogi-kiezers is dat hij nog vier puntjes bijeensprokkelt in de etappeuitslag én de leiding in het jongerenklassement behoudt. Primož Roglič zijn rol lijkt uitgespeeld of beter gezegd: gedecimeerd tot knecht. Verder nog acht punten voor de podiumplek van Romain Bardet. En natuurlijk zoals elke keer vijf (groene) truipunten voor Wout van Aert. Oh ja - bijna vergeten - Warren Barguil kreeg de Prix de la Combativité en pakt daarmee in dat klassement vijf puntjes mee.

De stand in de pool ziet er na de elfde etappe als volgt uit:

1. yeahyeahyeah (326 punten)
2. Poek (321 punten)
3. Justus18 (295 punten)
4. AllemeMaglia's (294 punten)
5. FinisTerra (290 punten)
5. johan de witt (290 punten)
5. zaaf (290 punten)
8. Coma Cat (283 punten)
8. Teunnis (283 punten)
8. TheBunk (283 punten)
11. McSavah (261 punten)
12. DjFrankie (226 punten)
13. El Ninjo (218 punten)
13. PEC (218 punten)
13. Poles Apart (218 punten)
16. Matthijs (214 punten)
17. L_T_B (176 punten)

Ogenschijnlijk is er in de stand weinig gebeurt, maar het momentum is volledig gedraaid. Juist de teams die onderaan stonden, scoren deze etappe massaal. Met McSavah in virtuele pole position, als hoogste team met Vingegaard voor het geel. En wat te denken van L_T_B, die deze etappe gigantisch uithaalt met zijn dubbele Vingegaard.

Later het verslag van etappe 12, met finish op de beroemde L'Alpe d'Huez.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 12

Ik houd het dit keer kort - waarschijnlijk - omdat ik weinig mee heb gekregen van deze etappe. Ik heb gewoon braaf gekeken vanaf de start, maar de rit was zó saai, dat ik nauwelijks heb op lopen letten. De koers naar L’Alpe d’Huez begon met een kopgroep waar zelfs de Gree-Tour of Guangxi zich voor zou schamen. Gelukkig sloten even later o.a. Chris Froome, Louis Meintjes en Thomas Pidcock aan. Doordat het peloton (lees: Jumbo-Visma) het allemaal wel prima vond kreeg de kopgroep dit keer wel de ruimte om voor de dagzege te strijden. Pidcock en Meintjes waren (geheel volgens de verwachting) het sterkst bergop en werden respectievelijk eerste en tweede. Chris Froome had de dag van zijn l̶e̶v̶e̶n̶ laatste drie jaar en wist met hard ploeteren nog net derde te worden. Bij de groep de favorieten lieten Tadej Pogačar en Jonas Vingegaard weer zien de twee sterksten te zijn. Alleen niet sterk genoeg om op een halfzachte klim als l’Alpe d’Huez de rest definitief te lossen. Geraint Thomas en Enric Mas konden terugkeren. Romain Bardet wist de schade te beperken. Adam Yates, David Gaudu en Nairo Quintana verloren wat meer tijd.

De truien zijn niet verwisseld, dus weer punten voor Vingegaard (10), Pogačar (5) en Van Aert (5). Verder sprokkelen Vingegaard en Pogačar nog wat etappepunten.

De stand in de pool ziet er na de twaalfde etappe als volgt uit:

1. yeahyeahyeah (354 punten)
2. Poek (349 punten)
3. Justus18 (317 punten)
4. AllemeMaglia's (316 punten)
5. FinisTerra (312 punten)
5. johan de witt (312 punten)
5. zaaf (312 punten)
8. Coma Cat (305 punten)
8. Teunnis (305 punten)
8. TheBunk (305 punten)
11. McSavah (298 punten)
12. DjFrankie (257 punten)
13. El Ninjo (249 punten)
13. PEC (249 punten)
13. Poles Apart (249 punten)
16. Matthijs (236 punten)
17. L_T_B (202 punten)

Geen gekke dingen gebeurd aldaar. Ik was trouwens de vorige etappe de truipunten van Van Aert in te voeren. Bij deze gecorrigeerd.

Ondertussen zet ik nu de dertiende etappe op en zie ik een vallende Caleb Ewan. Soms kan leedvermaak heel leuk zijn.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 13

Ik kan het weer kort houden. Op papier had er wellicht nog wat geinigs in deze etappe gezeten, mits het peloton er zin in had. Maar de kopgroep was sterk en Caleb Ewan ging op zijn muil waardoor alleen nog Alpecin-Deceuninck ging rijden voor Jasper Philipsen. Maar sinds het afstappen van Van der Poel heeft Philpsen alleen nog maar minkukels of renners uit vorm om zich heen. Dat werd dus een kansloze poging om de kopgroep terug te halen. Het team noteert vandaag een 96e, 105e, 108e, 140e, 146e en 153e plaats. Lekker gewerkt, gasten! In de kopgroep brak het op iets meer dan tien kilometer voor de streep. Verrassend genoeg moesten de grotere motoren, te weten Stefan Küng, Filippo Ganna en Matteo Jorgenson, lossen en gingen we - na enkele succesloze speldenprikjes - sprinten met drie. Altijd geinig. Het jammere alleen was dat de drie geen partij voor elkaar waren. Hugo Houle is altijd de minst rappe van de drie en werd dus derde. Fred Wright is zeker een stuk sneller aan de streep, maar moest genoegen nemen met de tweede plek omdat er een renner was van een nog iets hogere sprintklasse: Mads Pedersen (spreek uit: Mès Pildaursen). Alweer een Deense zege. Wat een Toureditie voor het land dat dit keer ook de gastheer was van het openingsweekend!

Wout van Aert dacht aan dit spelletje en sprintte nog keurig naar de zevende plek. Daarmee pakt hij deze etappe, inclusief truipunten, 9 punten. Caleb Ewan werd één na laatste op ongeveer een kwartier van het peloton. Vingegaard en Pogačar krijgen de bekende truipunten.

De stand in de pool ziet er na de dertiende etappe als volgt uit:

1. yeahyeahyeah (368 punten)
2. Poek (363 punten)
3. Justus18 (331 punten)
4. AllemeMaglia's (330 punten)
5. FinisTerra (326 punten)
5. johan de witt (326 punten)
5. zaaf (326 punten)
8. McSavah (322 punten)
9. Coma Cat (319 punten)
9. Teunnis (319 punten)
9. TheBunk (319 punten)
12. DjFrankie (281 punten)
13. El Ninjo (273 punten)
13. PEC (273 punten)
13. Poles Apart (273 punten)
16. Matthijs (250 punten)
17. L_T_B (217 punten)

De Vingegaardboys pakken nu elke etappe sowieso tien punten meer en daardoor zien we McSavah tussen de Pogiboys komen.

Morgen fietsen de renners door het Massif Central (of eigenlijk liever op zijn Occitaans: Massís Central). Een fantastisch gebied om te fietsen - toevallig zelf ondervonden begin dit jaar - maar de Tour doet er nooit wat mee. Of nou ja, altijd hetzelfde: een finish op Mende. Het spektakel moet je weer verwachten van de kopgroep. Bij de klassementsmannen zullen de meest explosieve hooguit enkele seconden winnen. Nog steeds een veel leukere etappe dan zondag. Dan gaan we weer eens naar Carcassonne. De stad waar ik de vakantie spendeerde en echt dol op ben, maar de act dat ze het kasteel geel maken en een weekendetappe verkrachten, omdat er geen leuke rit mogelijk is wanneer die finisht in Carcassonne, ben ik wel beu. Doe de volgende keer het ritje wat ik deed (maar dan langer): starten in Carcassonne en dan zoveel mogelijk leuke steile klimmetjes opzoeken in het Centraal Massief. Of, als je Carcassonne maximaal wilt promoten: vrijdag finishen met een sprint in Carcassonne, zaterdag vanuit Carcassonne starten en allerlei kleine klimmetjes ten noorden opzoeken. En dan zondag de etappe die finisht in Mende. Óf op zaterdag één gigantische etappe van Carcassonne naar Mende, een soort Luik-Bastenaken-Luik deluxe, en dan de volgende dag met een kleine verplaatsing direct de Alpen in, met een korte explosieve rit. Oké, genoeg gefantaseerd. Wie weet krijgen we morgen alsnog best wat eendagskoersvermaak.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 14

Hulde aan de renners in het peloton; ze hebben er nog heel wat van weten te maken. Het begon al in de vroege middag, bij het vormen van een kopgroep. Sowieso een lastig karwei in dit soort etappes, waar iedereen kans denkt te maken door mee te zitten. Als dan ook nog eens Tadej Pogačar meteen vanaf de start de knuppel in het hoenderhok gooit, dan heb je de kippen aan het dansen. Een heerlijk schouwspel, en even vergat ik dat het onvermijdelijk allemaal weer bij elkaar zou komen. Want nadat er eindelijk een grote kopgroep wegging, zonder gevaren voor het klassement, maar mét alle ploegen die vandaag wat wilden, hield het peloton de benen stil en was het klaar met de pret. Ach, kon ik gelukkig even naar de kapper en mijn inkopen doen voor de vakantie. Heel lang gebeurde er helemaal niks. Nja, de voorsprong van de kopgroep liep uit tot een kwartier, terwijl de achterstand van Caleb Ewan bleef groeien. Even kreeg ik hoop dat hij buiten tijd zou komen. Voor wie het nog niet door had: ik heb het niet zo op de Australiër. Net zoals ik ook niet heel erg warm wordt van de manier van koersen van Michael Matthews. Maar diezelfde Matthews zat vandaag zowaar mee in de kopgroep. Sterker nog, hij opende in de finale de aanval. Al op 52 kilometer voor de finish. Ongekend. Hij kreeg uiteindelijk nog gezelschap van de stripboeknamen Luis León Sánchez en Felix Großschartner. Mijn sympathie voor Matthews steeg van 1 naar 2. Desalniettemin waren ze voer voor de vissen. De betere klimmers zaten in het achtervolgende groepje en de rit eindigde op de steile muur bij vliegveld Mende. Aangekomen bij die muur trok Matthews stevig door en reed Sánchez en Großschartner droog uit het wiel. Mijn sympathie voor Matthews steeg van 2 naar 3. Maar in de achtergrond zagen we het onvermijdelijke gebeuren: renners vanuit de achtervolgende groep kwamen opzetten, met vooraan oud-Rondewinnaar (die van Vlaanderen wel te verstaan) Alberto Bettiol. Op de geel gekalkte wegen kwam Bettiol bij Matthews en Bettiol deed vervolgens zijn uiterste best om Matthews te lossen. Het lukte, het lukte niet, het lukte, het lukte niet. Matthews bleef aan het elastiek en in een uiterste inspanning kwam hij weer terug. Mijn sympathie voor Matthews steeg van 3 naar 4. Met de sprinterskwaliteiten van Matthews in gedachten, leek dit een eenvoudige klus. De finish was immers meer dan een kilometer na de top. Maar Matthews had een zogenaamde andersomdag en deed het tegenovergestelde van wat hij normaal zou doen: hij ging op de laatste (iets vlakker) omhooggaande meters ten aanval, met succes! Mijn sympathie voor Matthews steeg van 4 naar 5. Hij kon lang voor de finish beginnen met juichen en ik juichte met hem mee. Veruit zijn mooiste zege uit zijn carrière. Bettiol werd tweede en Thibaut Pinot, die veel te laat opkwam, werd derde. Daarna kwamen de klassementsmannen bij de laatste klim. Ik had er weinig van verwacht, maar Pogačar was zijn zin om te koersen nog niet kwijtgeraakt. Zijn teamgenoten bliezen alle knechten, inclusief die van Jumbo-Visma, eraf en daarna ging hij zelf aan. De enige die kon volgen was, uiteraard, Jonas Vingegaard. Pogačar keek geen moment achterom en bleef gewoon vol gas gaan. Daardoor verbraken ze bijna het klimrecord van Marco Pantani. Toch ging het om enkele seconden die ze wonnen op de concurrenten. Of eigenlijk zijn het al lang geen concurrenten meer. En dus verloren de grootste concurrenten geen tijd op elkaar. En de concurrenten voor plek drie verloren ook bijna geen tijd op elkaar. Adam Yates verloor vijf seconden op "the best of the rest" en Romain Bardet negen seconden.

Voor de pool was het interessantste van de dag dat Thibaut Pinot derde werd. Acht punten als je hem hebt voor de Maillot à Pois. Verder alleen de gebruikelijke truipunten.

De stand in de pool ziet er na de dertiende etappe als volgt uit:

1. yeahyeahyeah (378 punten)
2. Poek (373 punten)
3. Justus18 (349 punten)
4. FinisTerra (344 punten)
4. johan de witt (344 punten)
4. zaaf (344 punten)
7. McSavah (342 punten)
8. AllemeMaglia's (340 punten)
9. Coma Cat (329 punten)
9. Teunnis (329 punten)
9. TheBunk (329 punten)
12. DjFrankie (301 punten)
13. El Ninjo (293 punten)
13. PEC (293 punten)
13. Poles Apart (293 punten)
16. Matthijs (260 punten)
17. L_T_B (232 punten)

AllemeMaglia's keldert van de vierde naar de achtste plek. En nog één gele trui voor Vingegaard en McSavah staat op het podium.

Morgen kun je gerust iets anders doen en in de avond de samenvatting kijken. Dat is in ieder geval wat ik ga doen.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 15

Even leek deze rit te gaan verrassen met een powertrio - in de vorm van Wout van Aert, Nils Politt en Mikkell Frølich Honoré - aan kop en een zeer onrustig peloton erachter. Maar al gauw bleken de bedoelingen minder spannend: Team BikeExchange - Jayco, Alpecin-Deceuninck en vooral Trek - Segafredo wilden de koers hard genoeg maken om Caleb Ewan en Fabio Jakobsen te lossen, maar hun eigen sprinters aan boord te houden. Van Aert kreeg dat ook te horen vanuit de auto van de ploegleiders, en liet zich weer terugzakken om op het eind van de etappe nog kans te houden in de eindsprint. Het plan van Trek en co slaagde volledig en dus gingen we sprinten zonder Jakobsen en Ewan. Dylan Groenewegen had het onderweg zwaar en reed halverwege even op achterstand. Hij had daardoor te weinig meer over in massaspurt. Wie dat duidelijk wel had, was Jasper Philipsen. Op indrukwekkende wijze klopte hij Wout van Aert en Mads Pedersen. Voor de klassementsmannen was het niet echt een spannende dag, al ging Jonas Vingegaard er nog wel even (onschuldig) bij liggen.

De zoveelste tweede plek voor Van Aert betekent ook de zoveelste keer flink wat punten voor de groene man. Dertien, wel te verstaan. Verder enkel truipunten voor Vingegaard (10) en Tadej Pogačar (5).

De stand in de pool ziet er na de vijftiende etappe als volgt uit:

1. yeahyeahyeah (397 punten)
2. Poek (392 punten)
3. McSavah (371 punten)
4. Justus18 (368 punten)
5. FinisTerra (363 punten)
5. johan de witt (363 punten)
5. zaaf (363 punten)
8. AllemeMaglia's (359 punten)
9. Coma Cat (348 punten)
9. Teunnis (348 punten)
9. TheBunk (348 punten)
12. DjFrankie (330 punten)
13. El Ninjo (322 punten)
13. PEC (322 punten)
13. Poles Apart (322 punten)
16. Matthijs (279 punten)
17. L_T_B (247 punten)

We hebben een nieuw team op het podium!

Vandaag was de rustdag. Morgen dus weer verder en weer een rare keuze om eerste voor een overgangsetappe te gaan en dan pas de écht zware bergen. Al kan morgen ook zwaar en een klassementsgevecht worden. Maar met het oog op de etappes van woensdag en donderdag zou me het verbazen. Normaal zou je zeggen dat morgen een dagje voor Mollema is, maar die is helemaal uit vorm. Pinot gaat het ook niet worden met de afdaling. Het zou wel eens iets kunnen zijn voor Pidcock, mits hij mee mag gaan in de kopgroep.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 15

Ik zat gisteren te kamperen midden in de Ardennen. Dus geen moment gezien van de koers. Naar wat ik begreep was het een lekker rommelige rit, waar uiteindelijk vooral de Canadese afvaardiging van Israel - Premier Tech het goed deed: Hugo Houle won de rit en Michael Woods werd derde. De eigenaar zal in zijn nopjes zijn, dat is immers een (steenrijke) Canadees (van Joodse komaf).

Niemand van onze gekozen renners viel in de punten qua etappeuitslag. Dus enkel truipunten: het bekende riedeltje.

De stand in de pool ziet er na de zestiende etappe als volgt uit:

1. yeahyeahyeah (407 punten)
2. Poek (402 punten)
3. McSavah (391 punten)
4. Justus18 (378 punten)
5. FinisTerra (373 punten)
5. johan de witt (373 punten)
5. zaaf (373 punten)
8. AllemeMaglia's (369 punten)
9. Coma Cat (358 punten)
9. Teunnis (358 punten)
9. TheBunk (358 punten)
12. DjFrankie (350 punten)
13. El Ninjo (342 punten)
13. PEC (342 punten)
13. Poles Apart (342 punten)
16. Matthijs (289 punten)
17. L_T_B (262 punten)

Zojuist is de eerste van twee hele zware bergetappes begonnen. Als er nog iets gaat gebeuren moet dat morgen op zijn laatst. Er is in de etappe van vandaag nog steeds geen kopgroep weg, dit kan wel eens een leuke etappe worden. Ik ga nu op zoek naar een Belgisch cafétje waar ze dit hopelijk uitzenden.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 17

In een Waals café zag ik aan het eind van de rit twee soorten gezichten: teleurstelling bij de Pogi(fan)boys - waaronder ikzelf - en een gebalde vuist van opluchting en trots van de oom van Nathan van Hooydonck en tweevoudig Rondewinnaar, Edwig. Dat verteld het grootste verhaal van de dag: Tadej Pogačar won dan wel de rit, maar was niet bij machte - verre van - om Jonas Vingegaard eraf te rijden. Voor de vele andere verhalen die er in deze etappe verscholen lagen, heb ik nu geen tijd, dus we gaan meteen over naar de punten.

Dankzij de flinke meerwaarde voor een etappezege, levert deze etappe je meer (één puntje welgeteld) op als je Pogačar voor geel hebt gekozen ipv Vingegaard. Voor de bergtrui is dit verschil groter. Romain Bardet scoort vijf punten voor de etappe, Van Aert voor de groene trui.

De stand in de pool ziet er na de zeventiende etappe als volgt uit:

1. yeahyeahyeah (467 punten)
2. Poek (462 punten)
3. McSavah (450 punten)
4. Justus18 (418 punten)
5. AllemeMaglia's (414 punten)
6. FinisTerra (413 punten)
6. johan de witt (413 punten)
6. zaaf (413 punten)
9. Coma Cat (398 punten)
9. Teunnis (398 punten)
9. TheBunk (398 punten)
12. DjFrankie (389 punten)
13. El Ninjo (381 punten)
13. PEC (381 punten)
13. Poles Apart (381 punten)
16. Matthijs (329 punten)
17. L_T_B (305 punten)

Vandaag naar de Hautacam. De aanloop is rustiger, maar de slotklim zwaarder. Gaan we nu wel verschillen zien tussen de twee kemphanen?

geplaatst:
Teunnis, voeg je me aan de taglijst toe voor toekomstige spelletjes? (Vuelta al?)

geplaatst:
Hopelijk dan wel met een iets uitdagender opzet.

geplaatst:
johan de witt schreef:
Hopelijk dan wel met een iets uitdagender opzet.
in dat geval denk ik dat Teunnis best openstaat voor tips.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 18

Helaas heb ik maar weinig meegekregen van deze laatste bergetappe. Goed, het algemeen klassement was eigenlijk al duidelijk, maar toch schenen de mannen er weer een waar spektakelstuk van te maken. De strijd om de bollen was nog wel een thriller tot de laatste klim. Even mocht ik hopen op Thibaut Pinot, maar op de Hautacam bleekt het al gauw een driestrijd te worden tussen Jonas Vingegaard, Tadej Pogačar en Wout van Aert. Het geel, wit en groen strijdend om de dagzege én de bollentrui. Dat klinkt haast als Tour de France fan fiction. Goed, als ik zo het verslag teruglees en de doorkomsttijden, was het allemaal zo spannend niet: Vingegaard was genadeloos sterk en bevestigde zijn gele status, veroverde de bollentrui en pakte zijn tweede ritzege.

Extreem veel punten (dertig in het gele klassement, vijfentwintig in het bollenklassement) voor Vingegaard. Wout van Aert wordt derde en krijgt de strijdlust, maar niemand heeft hem voor bergetappes of de strijdlust gekozen, dus voor hem alleen vijf groene truipunten. Pogi pakt zowel voor geel als bollen negen punten. Voor de witte krijgt hij er ook negen, maar dat is inclusief vijf truipunten. Bardet viel zwaar tegen en belandde ver buiten de punten. Thibaut Pinot werd nog net tiende en zo krijgt hij nog een troostpuntje.

De stand in de pool ziet er na de achttiende etappe als volgt uit:

1. McSavah (503 punten)
2. yeahyeahyeah (499 punten)
3. Poek (494 punten)
4. Justus18 (442 punten)
5. AllemeMaglia's (437 punten)
5. FinisTerra (437 punten)
5. johan de witt (437 punten)
5. zaaf (437 punten)
9. DjFrankie (433 punten)
10. El Ninjo (425 punten)
10. PEC (425 punten)
10. Poles Apart (425 punten)
13. Coma Cat (421 punten)
13. Teunnis (421 punten)
13. TheBunk (421 punten)
16. L_T_B (369 punten)
17. Matthijs (352 punten)

We hebben een nieuwe leider! Op de laatste kans bergop slaat McSavah definitief toe. Of krijgen we nog eens een wisseling van de wacht? Pogi is normaal beter in sprints en tijdritten.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 19

Eindelijk weer eens een kans voor de sprinters. Dachten ze. Maar zoals de laatste jaren eigenlijk al tijd het geval, zijn de sprinters en sprintersploegen helemaal gesloopt na de laatste bergetappe en dus weten ze het niet meer goed te controleren. In dit geval maakte een sprinter door heel handig gebruik van: Christophe Laporte reed in de laatste kilometers weg toen de organisatie in de achtervolging stilviel en sloot zich aan bij de ook al moegestreden kopgroep. Jasper Stuyven was zo in de limiet dat hij niet doorhad dat Laporte in zijn wiel zat en mooi even van de slipstream kon profiteren om er daarna genadeloos van weg te sprinten. Hij hield stand tot de finish, mede doordat de sprinters in het peloton geen knechten meer over hadden en dus zelf moesten achtervolgen. Kansloze missie, al kwam Jasper Philipsen nog redelijk kort met een uitval. Met de zege van Laporte alweer de zesde etappewinst voor Jumbo-Visma.

Verrassende etappepunten vandaag, ik noteer een tiende plek en één punt voor, jawel, Caleb Ewan. Daarmee nog steeds geen betere keuze dan Van Aert, want die pakt weer truipunten, net als Vingegaard (geel en bollen) en Pogačar (wit). Maar Pogačar sprintte even doodleuk naar een vijfde plek en pakt daarmee ook etappepunten voor wit (1) én geel (6). Én ik zie dat voormalig racist Quinn Simmons de strijdlust van de dag heeft gewonnen. Hiep hoi, vijf punten voor hem!

De stand in de pool ziet er na de negentiende etappe als volgt uit:

1. McSavah (524 punten)
2. yeahyeahyeah (516 punten)
3. Poek (511 punten)
4. Justus18 (459 punten)
4. zaaf (459 punten)
6. AllemeMaglia's (454 punten)
6. DjFrankie (454 punten)
6. FinisTerra (454 punten)
6. johan de witt (454 punten)
10. El Ninjo (446 punten)
10. PEC (446 punten)
10. Poles Apart (446 punten)
13. Coma Cat (438 punten)
13. Teunnis (438 punten)
13. TheBunk (438 punten)
16. L_T_B (391 punten)
17. Matthijs (363 punten)

Ik ben benieuwd of we nog iemand buiten de huidige top-3 op het eindpodium krijgen.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 20

Voor een verslag van de tijdrit: zie de uitslag.

Van Aert wint, maar verdient hier geen etappepunten als groene keuze. Wel truipunten uiteraard. Vingegaard werd tweede en krijgt daarvoor negen punten in het gele klassement, plus de truipunten voor geel en bollen. Pogačar derde en daarmee etappepunten voor wit en geel, plus witte truipunten. Zou iemand er nog aan twijfelen wie de beste drie renners van deze Tour waren?

De stand in de pool ziet er na de twintigste etappe als volgt uit:

1. McSavah (556 punten)
2. yeahyeahyeah (537 punten)
3. Poek (532 punten)
4. DjFrankie (486 punten)
5. Justus18 (480 punten)
5. zaaf (480 punten)
7. El Ninjo (478 punten)
7. PEC (478 punten)
7. Poles Apart (478 punten)
10. AllemeMaglia's (475 punten)
10. FinisTerra (475 punten)
10. johan de witt (475 punten)
13. Coma Cat (459 punten)
13. Teunnis (459 punten)
13. TheBunk (459 punten)
16. L_T_B (423 punten)
17. Matthijs (376 punten)

De voorsprong van McSavah blijft groeien. Nog één etappe en de eindafrekening te gaan.

geplaatst:
Le Jeu des Classements du Tour de France - Étape 21

Ook de laatste etappe verdient geen uitgebreid verslag. Wel gelachen om de paniek bij de commentatoren over Wout van Aert.

Qua punten deze etappe was het simpeler dan ooit: alleen Caleb Ewan in de punten. Hij was grandioos in vorm vandaag en sprintte naar zijn beste positie van de gehele tour: achtste. Daarmee verdubbelt hij maar liefst zijn puntentotaal, van drie naar zes!

Daarna kwam de eindafrekening. Ik elk klassement hooguit twee in de punten, dus ook dit ging snel wia administratie. Jonas Vingegaard wint de Maillot Jaune en daarmee 200 punten. Tadej Pogačar krijgt 90 punten voor zijn tweede plek. Diezelfde Pogačar veroverd voor het derde jaar op rij de Maillot Blanc, dat zijn 100 punten voor iedereen. De Maillot Vert ook slechts één renner in de prijzen en dat is opnieuw meteen de eindwinnaar (en daarmee 100 punten): Wout van Aert. Leuke voetnoot: Caleb Ewan eindigt in dit klassement 34e. De laatste trui is de Maillot à Pois en weer is de winnaar wél gekozen: 100 punten voor Jonas Vingegaard. Ook Tadej Pogačar staat in dit klassement, als derde en dat levert 20 punten op.

Tot slot nog de nevenklassementen. INEOS Grenadiers won met overmacht het Classement d'Équipes. Als je dat goed had, krijg je 50 punten. Degenen die voor Jumbo-Visma waren gegaan krijgen nog een schamele 10 punten, omdat ze derde eindigden. Voor de meest strijdlustige renners hebben we massaal weer dezelfde fout gemaakt, door hetzelfde type renner te negeren: Wout van Aert kreeg de prijs van Super Combatif. Je kon het zien aankomen, maar niemand heeft het voorspeld.

Dan nu, het moment van de waarheid. Dit is de eindstand van Le Jeu des Classements du Tour de France 2022:

1. McSavah (1026 punten)
2. PEC (928 punten)
3. DjFrankie (896 punten)
4. Poles Apart (888 punten)
5. El Ninjo (878 punten)
6. yeahyeahyeah (847 punten)
7. Poek (842 punten)
8. L_T_B (836 punten)
9. FinisTerra (815 punten)
10. Coma Cat (799 punten)
10. Teunnis (799 punten)
10. TheBunk (799 punten)
13. Justus18 (780 punten)
14. AllemeMaglia's (775 punten)
15. zaaf (770 punten)
16. johan de witt (765 punten)
17. Matthijs (606 punten)

Mijn god, wat een verschuivingen nog! De winnaar is natuurlijk geen verrassing. McSavah gefeliciteerd, je bent duidelijk de terechte winnaar. Op de tweede plek - uit het niets - staat PEC. Ook proficiat! DjFrankie zet nog net zijn boet op het podium met een derde plek. Dat zijn plots twee nieuwe namen op het podium, wat is er dan gebeurd met onze voormalige koplopers? yeahyeahyeah en Poek kelderen naar de zesde en de zevende plek, mede vanwege het mispicken van het teamklassement, maar vooral vanwege het ontbreken van Jonas Vingegaard.

Ook een speciale vermelding voor L_T_B, want als hij gewoon net als de rest voor Wout van Aert was gegaan, dan had hij dit hele spelletje gewonnen. Maar ja, wie speelt er dan ook Caleb Ewan in zijn pooltjes? Antwoord: ik

Nou, het was weer een vermakelijk rondje. Zie ik jullie weer bij de Vuelta? Als men nog tips heeft voor het spelopzet, hoor ik ze graag.

geplaatst:
Teunnis schreef:
Nou, het was weer een vermakelijk rondje. Zie ik jullie weer bij de Vuelta? Als men nog tips heeft voor het spelopzet, hoor ik ze graag.

De punten voor de groene trui niet meenemen in de totaaltelling.

Bedankt voor het organiseren, de dagelijkse update en de vermakelijke teksten.

El Jeugo de las Clasificaciones de la Vuelta a España

Buenos días, mis amigos! Wegens doorslaand succes krijgen we ook een Spaanse variant op dit spelletje. Met de jaren zijn de Spanjaarden steeds meer de opzet van Le Tour de France gaan kopiëren. Niet zo gek, aangezien organisator Unipublic gewoon onder de ASO valt. De klassementen zijn nagenoeg identiek en zelfs de kleurtjes zijn bijna hetzelfde - wel zo makkelijk voor de kijker. De twee grootste verschillen: de leiderstrui is rood en de bolletjestrui heeft hier blauwe bolletjes. En is nog steeds afzichtelijk. Wacht, stop de persen. Ik lees nu dat er een vijfde trui voor dit jaar ontworpen is! Speciaal vanwege de start in Nederland zal de leider in het klassement in een afwijkende rode trui gaan rijden. Althans, zolang er nog op Nederlandse bodem gereden wordt. Dat komt dus neer op de tweede en derde etappe. Hier een foto van La Roja Especial:

https://img.aso.fr/core_app/img-cycling-vue-jpeg/whatsapp-image-2022-05-12-at-9-12-03-pm-1/12562/0:0,1231:1600-800-0-70/c4240

La Vuelta mist dit keer een favoriet: Jonas Vingegaard is aan het feesten, Tadej Pogačar is opgebrand en Primož Roglič is nog niet genezen van zijn gebroken ruggenwervels. Verder kan Geraint Thomas echt geen twee grote rondes achter elkaar meer rijden. Al kon/deed hij dat eigenlijk nooit. Egan Bernal gaat misschien wel meedoen, maar heeft al een jaar geen koers meer gereden wegens heftige valpartij tijdens de wintertraining. De Belgen zijn vanwege al het bovenstaande waarschijnlijk al bezig met de voorbereidingen van de huldiging van R.EV. Remco Evenepoel zelf zal alvast de opdracht hebben gegeven voor een hele serie nieuwe merchandise. En druk aan het oefenen hoe hij over de streep komt in Madrid. Eén klein probleempje: Hij heeft nog nooit top-10 gereden in het klassement van een WT-ronde mét hooggebergte. De Spanjaarden zelf hopen dan weer op Enric Mas. Rare jongens, die Spanjaarden. Nee, als er dan een favoriet moet worden aangewezen, komen we toch snel uit bij Richard Carapaz.

Qua opzet van dit spel ga ik weinig wijzigen ten opzichte van Le Tour de France. Enerzijds omdat de officiële klassementen in feite dezelfde zijn, anderzijds omdat ik hier veel minder duidelijk favorieten voor de klassementen zie.

Hieronder de spelregels, met in het cursief de wijzigingen ten opzichte van de Tour.

In dit pooltje hoef je maar een paar namen door te geven voordat het startschot van La Vuelta a España 2022 wordt gegeven, maar desondanks is het een veelzijdig pooltje, met elke dag spanning en sensatie. Het uitgangspunt is simpel: één inzending per klassement. Hier een overzicht van de klassementen en de puntenverdeling:

La Roja

De befaamde rode trui. Ik denk dat we allemaal wel snappen waar deze trui over gaat. Je kiest één renner die op de volgende manieren punten voor je kan verdienen:

- Kan elke etappe punten verdienen met de etappeuitslag: 20 punten voor de winst, 9 punten voor de tweede plek, 8 punten voor de derde plek, enzovoorts tot en met 1 punt voor de tiende plek
- Kan elke etappe - uitgezonderd de slotetappe - punten verdienen met het krijgen van La Roja aan het eind van de etappe: 10 punten voor het ontvangen van La Roja aan het eind van een etappe.
- Kan aan het eind van La Vuelta a España punten verdienen met het algemeen klassement: 200 punten voor de winst, 90 punten voor de tweede plek, 80 punten voor de derde plek, enzovoorts tot en met 10 punten voor de tiende plek.

El Maillot Blanco

Ook de witte trui is voor de wielervolgers een bekend recept: het algemeen klassement, maar dan enkel voor belofterenners (geboren in 1997 of later). Je kiest ook hier één renner die op de volgende manieren punten voor je kan verdienen:

- Kan elke etappe punten verdienen met de etappeuitslag: 10 punten voor de winst, 4 punten voor de tweede plek, 3 punten voor de derde plek, enzovoorts tot en met 1 punt voor de vijfde plek
- Kan elke etappe - uitgezonderd de slotetappe - punten verdienen met het krijgen van El Maillot Blanco aan het eind van de etappe: 5 punten voor het ontvangen van El Maillot Blanco aan het eind van een etappe.
- Kan aan het eind van La Vuelta a España punten verdienen met het algemeen klassement voor beloften: 100 punten voor de winst, 40 punten voor de tweede plek, 30 punten voor de derde plek, enzovoorts tot en met 10 punten voor de vijfde plek.

El Maillot Verde

De groene trui is voor de beste sprinter van La Vuelta a España. Je kiest ook hier één renner die op de volgende manieren punten voor je kan verdienen:

- Kan alleen in sprintetappes* punten verdienen met de etappeuitslag: 20 punten voor de winst, 9 punten voor de tweede plek, 8 punten voor de derde plek, enzovoorts tot en met 1 punt voor de tiende plek
- Kan elke etappe - uitgezonderd de slotetappe - punten verdienen met het krijgen van El Maillot Verde aan het eind van de etappe: 5 punten voor het ontvangen van El Maillot Verde aan het eind van een etappe.
- Kan aan het eind van La Vuelta a España punten verdienen met het puntenklassement: 100 punten voor de winst, 40 punten voor de tweede plek, 30 punten voor de derde plek, enzovoorts tot en met 10 punten voor de vijfde plek.

El Maillot Blanco de Puntos Azules

Deze trui noemen we in het Nederlands de bollentrui, de bolletjestrui of de bergtrui en is voor de beste klimmer van La Vuelta a España. Je kiest ook hier één renner die op de volgende manieren punten voor je kan verdienen:

- Kan alleen in bergetappes* punten verdienen met de etappeuitslag: 20 punten voor de winst, 9 punten voor de tweede plek, 8 punten voor de derde plek, enzovoorts tot en met 1 punt voor de tiende plek
- Kan elke etappe - uitgezonderd de slotetappe - punten verdienen met het krijgen van El Maillot Blanco de Puntos Azules aan het eind van de etappe: 5 punten voor het ontvangen van El Maillot Blanco de Puntos Azules aan het eind van een etappe.
- Kan aan het eind van La Vuelta a España punten verdienen met het bergklassement: 100 punten voor de winst, 40 punten voor de tweede plek, 30 punten voor de derde plek, enzovoorts tot en met 10 punten voor de vijfde plek.

La Clasificación por Equipos

La Clasificación por Equipos is een klassement waar weinig renners en kijkers om geven, dus ook een beperkte rol in deze pool. Het klassement wordt opgebouwd door elke etappe de drie snelste etappetijden van de renners van een en hetzelfde team bij elkaar op te tellen. Dit klassement noemt men hier ook wel het ploegenklassement. Je kiest hier één ploeg die op de volgende manier punten voor je kan verdienen:

- Kan aan het eind van La Vuelta a España punten verdienen met La Clasificación por Equipos: 50 punten voor de winst, 20 punten voor de tweede plek en 10 punten voor de derde plek.

El Premio de la Combatividad

De prijs voor de strijdlust. Je kiest hier één renner die op de volgende manier punten voor je kan verdienen:

- Kan elke etappe punten verdienen met het krijgen van El Premio de la Combatividad aan het eind van de etappe: 5 punten voor het ontvangen van El Premio de la Combatividad aan het eind van een etappe.
- Kan aan het eind van La Vuelta a España punten verdienen met El Premio de la Combatividad: 50 punten voor het ontvangen van El Premio de la Combatividad, die wordt gegeven op basis van de gehele Vuelta.

El Farolillo Roja

Een nieuw element in het spel. El Farolillo Roja vertaalt zich naar De Rode Lantaarn en is eigenlijk alleen maar een ding in Le Tour de France. Maar we gaan hem gewoon hier introduceren. Je kiest hier één renner die op de volgende manier punten voor je kan verdienen:

- Kan elke etappe punten verdienen met het figuurlijk dragen van El Farolillo Roja: aan het eind van elke etappe - uitgezonderd de slotetappe - 5 punten wanneer de gekozen renner allerlaatste staat in het algemeen klassement
- Kan aan het eind van La Vuelta a España punten verdienen met het definitief bemachtigen van El Farolillo Roja: 25 punten wanneer de gekozen renner allerlaatste eindigt in het algemeen klassement.

Algemeen

Je kiest dus voor elk klassement slechts één wielrenner of wielerploeg. Deze scoort per klassement punten voor je. Het is toegestaan om dezelfde renner of ploeg bij meerdere klassementen te kiezen. Deze scoort dan voor elk klassement apart zijn punten. Mocht je dezelfde renner kiezen voor El Maillot Blanco en Verde en deze renner wint een sprintetappe, dan verdien je dus twee keer etappepunten (en wellicht ook twee keer truipunten). Wat betreft (doping)schorsingen en diskwalificaties: de uitslag op de officiële website van La Vuelta a España 24 uur na de finish is leidend. Zowel per etappe - dus 24 uur naar de finish van de eerste etappe zijn deze uitgedeelde punten definitief - als aan het eind van La Vuelta a España. Je mag trouwens de nevenklassementen overslaan mocht je daar geen zin hebben. Sterker nog, je mag ook alleen een renner voor één klassement indienen als je dat wilt. Of je daar kansrijk mee bent, is een tweede.

Je stuurt je team naar mij via een pm op één van de Metersites of via WhatsApp. Je inzending moet er zo uitzien (aan te bevelen om andere keuzes te maken qua renners en ploegen).

La Roja: Martijn Tusveld
El Maillot Blanco: Jake Stewart
El Maillot Verde: Chris Froome
El Maillot Blanco de Puntos Azules: Gerben Thijssen
La Clasificación por Equipos: Euskaltel - Euskadi
El Premio de la Combatividad: Nairo Quintana
El Farolillo Roja: Amanuel Ghebreigzabhier

Bij de geringste twijfel over de spelling van een renner of ploeg, raadpleeg ProCyclingStats.com.

* de sprintetappes zijn etappes 2, 3, 4, 5, 7, 11, 13, 16 en 21 en de bergetappes zijn etappes 6, 8, 9, 12, 14, 15, 17, 18, 19 en 20

Taglijstje:

Arno, Casartelli, Coma Cat, DjFrankie, Edgar18, El Ninjo, FinisTerra, gigage, jeroentjuhh, johan de witt, johannesA, Joshua68, Justus18, L_T_B, LuukRamaker, Mb., McSavah, Nicolage Rico, Paap_Floyd, Poek, Poles Apart, stoepkrijt, TheBunk, yeahyeahyeah, zaaf en eventueel andere geïnteresseerden.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.