MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Just a joke #2

zoeken in:

Over Hitler maak je geen grappen, het is een dictator die miljoenen doden op zijn geweten heeft.

Oh, ik wist niet daar specifieke regels voor waren. Vanaf hoeveel doden precies mogen er nog wel grappen over iemand gemaakt worden? Dan zal ik daar vanaf nu rekening mee gaan houden.

Eigenlijk mag je geen grappen over dit onderwerp maken, maar vooruit:

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20091003192706/uncyclopedia/images/4/4b/Kanyewests.jpg

Improvision

"Act cool, Boris. Keep walking. Don't look up."

zalwelnikszijn!

Hier zit wel een leuk verhaal achter:

Aap ontneemt fotograaf camera en maakt selfies - fotograaf weet camera terug te krijgen. Op verzoek fotograaf (copyright berust bij hem) weigert Wikipedia foto's weg te halen; argument: copyright berust bij aap.

Monkey photo copyright in question as Wikipedia denies photographer's takedown request: Digital Photography Review - dpreview.com

Assurancetourix
Mjuman schreef:
Hier zit wel een leuk verhaal achter:

Ze zeggen dat mensen op apen lijken, of is dat een geval van broodje aap?

Assurancetourix schreef:
(quote)

Ze zeggen dat mensen op apen lijken, of is dat een geval van broodje aap?

Wat denk je er selfie van? Selfies maken - back to your (own) nature?

Assurancetourix
Mjuman schreef:
(quote)

Wat denk je er selfie van? Selfies maken - back to your (own) nature?

Ik hoor net dat de aap in kwestie een advocaat in de arm genomen heeft en zich laat uitbetalen in bananen

Shangri-la schreef:
Over Hitler maak je geen grappen, het is een dictator die miljoenen doden op zijn geweten heeft.

Niet zo lopen Mao-en.

Dat jullie zoiets durven te vertellen met een stalin gezichtsuitdrukking... Ongelooflijk.

Of zoals iemand het op youtube ooit zei: That made me führious. Auschwitz my computer off right now.

Misterfool
Oh jew gotta be kidden me. I did nazi that coming.

Om ook maar serieus op de bezwaren van bennerd en Shangri-la in te gaan. Juist bij dit soort gebeurtenissen werkt humor helend. Daarnaast geldt hier ook het Engelse spreekwoord: offence is taken, not given.

sxesven
bennerd schreef:
stalin gezichtsuitdrukking.

Bloedjeserieus die bezwaren van bennerd inderdaad

Misterfool
Pff, ik had er overheen gelezen .

Misterfool schreef:
Oh jew gotta be kidden me. I did nazi that coming.

Om ook maar serieus op de bezwaren van bennerd en Shangri-la in te gaan. Juist bij dit soort gebeurtenissen werkt humor helend. Daarnaast geldt hier ook het Engelse spreekwoord: offence is taken, not given.

Nou nou wat een leuke grollen toch weer en dat vanuit een mankelhafte semantische koers. Laat ik het julders eens uitleggen: nazi/jood/hitlergrappen waarderen/plempen is een indicatie van een leeftijdsgroep/cohorte. Als OL ben je vertrouwd gemaakt met de onwenselijkheid ervan en dat bewijs viel te aanschouwen in Westerbork, Overloon en op meer plaatsen in NL. Die gedachte raak je niet zo maar kwijt en dat wil je ook niet als de generatie voor je (die jou gemaakt heeft) die nazi's bestreden heeft.

Kennis is voor iedereen toegankelijk via internet - alleen blijkt telkens weer dat sommigen er weinig mee doen. Eigenlijk zouden al die Hitlergrappenmakers gewoon eens 15 minuten naar een Hitlerspeech moeten kijken of de documentaire Shoah nog eens zien.

Peace, yo!

Misterfool
Mjuman schreef:
(quote)

Als OL ben je vertrouwd gemaakt met de onwenselijkheid ervan en dat bewijs viel te aanschouwen in Westerbork, Overloon en op meer plaatsen in NL. Die gedachte raak je niet zo maar kwijt en dat wil je ook niet als de generatie voor je (die jou gemaakt heeft) die nazi's bestreden heeft.

Ergo, hiermee valideer je dat ik verwijs naar het Engelse spreekwoord. Ik heb nooit mensen gekend die de oorlog hebben meegemaakt en daardoor sta ik er wat verder vanaf. Desondanks wil dat niet zeggen dat ik niks van het onderwerp af weet. Ik heb veel Wo2 documentaires gezien(nog niet aan Shoah toegekomen) en ik heb ook Auschwitz bezocht.

Veel humor bevindt zich juist vlak voor het punt waar mensen beledigd raken. De makers van A Fish Called Wanda vroegen eens aan een test-audience wat ze de meest beledigende scenes vonden en wat ze de grappigste scenes vonden. De antwoorden waren identiek.

Om maar Lenny Bruce aan te halen: The audience is a genius, of om terug te komen op a Fish called wanda; luister hier eens naar.

Oké, oké, niet over de Tweede Wereldoorlog, maar toch: Het Grote Israëlische Woordenboek (herziene editie) - decorrespondent.nl

Wel geinig - en zeker in de huidige context ligt dat net ff anders - ik heb evenwel een collega gehad van Joodse komaf en die vertelde me ooit letterlijk: "mijn opa kwam terug uit Auschwitz en moest vaststellen dat hij 1 van de 2 mensen in NL was van zijn achternaam" (de rest was dus " ausradiert").

Don't mention the war! (Fawlty Towers).

Misterfool schreef:
Om maar Lenny Bruce aan te halen: The audience is a genius

Vind ook Bill Hicks.

Seksueel overdraagbare religie. Hoe kom je er op?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:48 uur

geplaatst: vandaag om 02:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.