Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic
zoeken in:
0
geplaatst: 21 januari 2005, 00:16 uur
Aha, staat genoteerd. Ik vond het al zo jammer dat ze er bij de Kings Of Convenience niet bij was.
0
geplaatst: 22 januari 2005, 15:20 uur
Geen idee waar ik dit kwijt moet eigenlijk, maar zo zien 9 seconden Venetian Snares eruit. Vorige week in de 013.
0
geplaatst: 25 januari 2005, 20:05 uur
Morgen en overmorgen is The Radio Dept in het koude Holland. Ik ga waarschijnlijk morgen in de Paradiso, de dag erna spelen ze de Rotown aan flarden. Als je The Radio Dept niet kent, zet dan vooral dit nummer even keihard op (legale mp3).
0
geplaatst: 27 januari 2005, 03:15 uur
Ik heb ze helaas gemist. Ben wel naar Coparck geweest, maar The Radio Dept speelde in de bovenzaal en dat was neit echt duidelijk aangegeven. Op de site stond ook niet aangegeven dat ze in de kleine zaal zouden spelen, dus we gingen er vanuit dat ze na Coparck zouden komen. Nouja, Coparck was wel goed en het was stampvol in Paradiso. Je kon je dan ook inschrijven op de gastenlijst via de site Coparck en zo waren er dus 500 mensen gratis binnen... Overigens was Coparck erg goed! Ze touren de komende tijd, dus ga ze ergens zien! 
Wat vond jij er allemaal van? En heb je toevallig Joyfalds (dat rond een uur of 1/half 2 in de bovenzaal speelde) nog meegekregen?

Wat vond jij er allemaal van? En heb je toevallig Joyfalds (dat rond een uur of 1/half 2 in de bovenzaal speelde) nog meegekregen?
0
geplaatst: 27 januari 2005, 12:44 uur
Yak schreef:
Als je The Radio Dept niet kent, zet dan vooral dit nummer even keihard op (legale mp3).
Lekker nummer!Als je The Radio Dept niet kent, zet dan vooral dit nummer even keihard op (legale mp3).
0
geplaatst: 27 januari 2005, 13:52 uur
Russendisko
Russendisko is een populaire dansavond in een Berlijnse club - eentje met geschiedenis. Organisatoren en DJ’s Vladimir Kaminer en Yuriy Gurzhy draaien tijdens deze feestjes een bont scala aan Russische floorfillers. Geen kozakkenstereotypen of clichés, maar vrolijke, wilde mixen van ska, rock, traditionele volksmuziek, punk en latin. Kaminer groeide op in Moskou, verhuisde in 1990 naar Berlijn en schrijft nu hilarische boeken over zijn leven. De Russische rockscene met Amerikaanse dubbelgangers komt daarin aan bod, zijn theater- en militaire ervaringen en de eigenaardigheden in de oosterse smeltkroes. Samen met Yuriy maakte hij de Russendisko-avonden tot een hit. Het succes in Duitsland is groot: uit je dak gaan op Sovjet-muziek blijkt het helemaal te zijn. Sinds een paar jaar verschijnen er ook Russendisko-verzamelaars op de markt. Nu mogen wij in het havengebied meedansen op de Russendisko-manier. Gastheer gedurende deze ongewoon dansbare nacht: Yuriy Gurzhy.
Russendisko is een populaire dansavond in een Berlijnse club - eentje met geschiedenis. Organisatoren en DJ’s Vladimir Kaminer en Yuriy Gurzhy draaien tijdens deze feestjes een bont scala aan Russische floorfillers. Geen kozakkenstereotypen of clichés, maar vrolijke, wilde mixen van ska, rock, traditionele volksmuziek, punk en latin. Kaminer groeide op in Moskou, verhuisde in 1990 naar Berlijn en schrijft nu hilarische boeken over zijn leven. De Russische rockscene met Amerikaanse dubbelgangers komt daarin aan bod, zijn theater- en militaire ervaringen en de eigenaardigheden in de oosterse smeltkroes. Samen met Yuriy maakte hij de Russendisko-avonden tot een hit. Het succes in Duitsland is groot: uit je dak gaan op Sovjet-muziek blijkt het helemaal te zijn. Sinds een paar jaar verschijnen er ook Russendisko-verzamelaars op de markt. Nu mogen wij in het havengebied meedansen op de Russendisko-manier. Gastheer gedurende deze ongewoon dansbare nacht: Yuriy Gurzhy.
0
geplaatst: 27 januari 2005, 15:14 uur
Waar en wanneer? 
Ze komen ook in Ekko, las ik in de Ekko-nieuwsbrief.

Ze komen ook in Ekko, las ik in de Ekko-nieuwsbrief.
0
geplaatst: 28 januari 2005, 01:45 uur
herman schreef:
Ik heb ze helaas gemist. Ben wel naar Coparck geweest, maar The Radio Dept speelde in de bovenzaal en dat was neit echt duidelijk aangegeven.
Ik heb ze helaas gemist. Ben wel naar Coparck geweest, maar The Radio Dept speelde in de bovenzaal en dat was neit echt duidelijk aangegeven.
Ik vond de pamfletten 'Na Coparck speelt The Radio Dept in de bovenzaal' anders best duidelijk, Herman.

Jammer dat je ze gemist hebt. Een goed optreden waar ik toch wel iets meer van had verwacht. Coparck was ook sterk. En ik heb nog een paar nummertjes van Joyfalds mee kunnen pikken, klonk ook heel aardig.
0
geplaatst: 28 januari 2005, 02:48 uur
Die zagen we pas na afloop. Knap stom natuurlijk, maar meestal is het reclame voor andere concerten wat daar hangt. Maar goed, volgende keer beter. Ik ken The Radio Dept verder ook niet (alleen het mp3tje dat jij laatst linkte), maar de beschrijvingen her en der hadden me wel nieuwsgierig gemaakt.
Joyfalds zie ik 12 februari in het LVC, ik ben benieuwd.
Joyfalds zie ik 12 februari in het LVC, ik ben benieuwd.
0
geplaatst: 27 februari 2005, 12:04 uur
3 februari concert van R.E.M meegemaakt in Ahoy!
Supermooi! Prachtig!
16 april ga ik naar Mark Knopfler van Dire Straits
Oh Yeah!
Supermooi! Prachtig!
16 april ga ik naar Mark Knopfler van Dire Straits
Oh Yeah!
0
geplaatst: 27 februari 2005, 12:52 uur
The arade fire in de melkweg....vrijdag 11 maart...ik ben van de partij 

0
geplaatst: 8 maart 2005, 22:29 uur
Van de NL-site:
Coldplay komt donderdag 7 juli naar het Arnhemse Gelredome! Volgens de Nederlandse site www.coldplay.nl begint de voorverkoop op 19 maart, maar geregistreerde "in-my-place"-users kunnen hun kaartjes al 2 dagen eerder in de presale kopen.
Registreren doe je heel eenvoudig op coldplay.com Je kan als lid maximaal 4 kaartjes reserveren. Ben je te lui voor de registratie, dan ga je gewoon op zaterdag 19 maart lekker vroeg voor het postkantoor liggen.
De ticketprijzen liggen tussen de 31 en 39 euro (excl. servicekosten). Voor meer informatie kijk op www.coldplay.nl en op www.mojo.nl.
Coldplay komt donderdag 7 juli naar het Arnhemse Gelredome! Volgens de Nederlandse site www.coldplay.nl begint de voorverkoop op 19 maart, maar geregistreerde "in-my-place"-users kunnen hun kaartjes al 2 dagen eerder in de presale kopen.
Registreren doe je heel eenvoudig op coldplay.com Je kan als lid maximaal 4 kaartjes reserveren. Ben je te lui voor de registratie, dan ga je gewoon op zaterdag 19 maart lekker vroeg voor het postkantoor liggen.
De ticketprijzen liggen tussen de 31 en 39 euro (excl. servicekosten). Voor meer informatie kijk op www.coldplay.nl en op www.mojo.nl.
0
geplaatst: 9 maart 2005, 19:37 uur
Ingeschreven voor Arnhem, bevestiging gekregen voor Arnhem, ontvang ik zojuist een code voor München 

0
Ruby1966
geplaatst: 9 maart 2005, 19:56 uur
Jordy schreef:
Ingeschreven voor Arnhem, bevestiging gekregen voor Arnhem, ontvang ik zojuist een code voor München
Jij krijgt tenminste nog bericht terug, heb me gisteren al ingeschreven en nog niks gehoord. En ik ben toch al een tijdje member van Coldplay.com

0
geplaatst: 10 maart 2005, 11:23 uur
heb wel bericht gekregen, kreeg ook eerst bevestiging voor concert in koln, ma iets later kreeg ik voor arnhem..pfff..als je geen bericht heb gekregen ligt het denk ik aan dat je bij pre-sale geen request in hebt gevuld
0
ElMeroMero
geplaatst: 10 maart 2005, 23:17 uur
Keith Jarrett(en ik neem aan met hem ook Gary Peacock en Jack DeJohnette)speelt op 6 juli aanstaande in het Nederlands Congrescentrum in Den Haag.
Jazzliefhebbers kunnen alvast gaan sparen want het goedkoopste kaartje kost € 75 en het duurste € 90.
Ofschoon Jarrett me de laatste tijd nauw aan het hart ligt, moet ik over dit soort prijzen toch wel een nachtje (onrustig) slapen.
Jazzliefhebbers kunnen alvast gaan sparen want het goedkoopste kaartje kost € 75 en het duurste € 90.

Ofschoon Jarrett me de laatste tijd nauw aan het hart ligt, moet ik over dit soort prijzen toch wel een nachtje (onrustig) slapen.
0
geplaatst: 15 maart 2005, 09:19 uur
op het holland festival in amsterdam: "RKO met Xenakis en Mum uit IJsland (inclusief een trompetstudent van het Conservatorium)"
0
geplaatst: 15 maart 2005, 14:29 uur
Ook op het Holland Festival:
Warp Meets London Sinfonietta
"The beginnings of a quiet musical revolution", zo noemde de Daily Telegraph de samenwerking tussen London Sinfonietta en het hippe Engelse elektronicalabel Warp. De artiesten die Warp vertegenwoordigt zijn de pioniers in de internationale wereld van de elektronische muziek. Zij halen vaak hun samples uit de klassieke muziek. Een samenwerking met een orkest was dus bijna onvermijdelijk. De eerste tournee liet horen hoe revolutionaire elektronica verbonden was aan hedendaagse klassieke muziek, maar bij het tweede project in 2004 werden geen inspanningen gedaan om de twee verschillende muziekbewegingen te combineren, maar werd knetterharde ‘drill ‘n’ bass’ simpelweg naast geconcentreerde orkestuitvoeringen gezet. Het publiek – een opmerkelijke mengeling van klassieke muziekliefhebbers en clubbers – reageerde uitgelaten op deze confrontaties.
Programma:
Steve Reich - Pendulum Music
Aphex Twin - Jynweythek & hy a Scullyas lyf adhagrow
Plaid - solo set
Karlheinz Stockhausen - Spiral
George Antheil - Ballet Mécanique (met film van Fernand Leger en Man Ray)
pauze (in de pauze screening première van de film Rubber Johnny van Chris Cunningham)
Jamie Lidell - solo set
John Cage - 1st Construction in Metal
Steve Reich - Six Marimbas
Aphex Twin - Polygon Window
Unconducted Final Sequence met Warp en London Sinfonietta
Warp Meets London Sinfonietta
"The beginnings of a quiet musical revolution", zo noemde de Daily Telegraph de samenwerking tussen London Sinfonietta en het hippe Engelse elektronicalabel Warp. De artiesten die Warp vertegenwoordigt zijn de pioniers in de internationale wereld van de elektronische muziek. Zij halen vaak hun samples uit de klassieke muziek. Een samenwerking met een orkest was dus bijna onvermijdelijk. De eerste tournee liet horen hoe revolutionaire elektronica verbonden was aan hedendaagse klassieke muziek, maar bij het tweede project in 2004 werden geen inspanningen gedaan om de twee verschillende muziekbewegingen te combineren, maar werd knetterharde ‘drill ‘n’ bass’ simpelweg naast geconcentreerde orkestuitvoeringen gezet. Het publiek – een opmerkelijke mengeling van klassieke muziekliefhebbers en clubbers – reageerde uitgelaten op deze confrontaties.
Programma:
Steve Reich - Pendulum Music
Aphex Twin - Jynweythek & hy a Scullyas lyf adhagrow
Plaid - solo set
Karlheinz Stockhausen - Spiral
pauze (in de pauze screening première van de film Rubber Johnny van Chris Cunningham)
Jamie Lidell - solo set
John Cage - 1st Construction in Metal
Steve Reich - Six Marimbas
Aphex Twin - Polygon Window
Unconducted Final Sequence met Warp en London Sinfonietta
0
geplaatst: 15 maart 2005, 14:46 uur
Het omliggende interesseert me minder, maar damn wat ben ik hier benieuwd naar.
0
geplaatst: 15 maart 2005, 14:56 uur
Onderhond schreef:
(quote)
ik ook! maar dit schijnt ook ongelofelijk mooi te zijn:
0
geplaatst: 6 april 2005, 09:11 uur
Sigur Rós komt 13 Juli in Paradiso!! Daar móet ik heen. Kaartjes vanaf 16 april te koop.
0
geplaatst: 6 april 2005, 09:18 uur
"The band has arranged a pre-sale for the fans to all these concerts (except for the fuji rock festival) to give them the opportunity to ensure good seats before everyone else. the pre-sale will start TOMORROW, wednesday april 6th, at noon greenwich mean time. "
http://www.klink.is/Store/Disp...
Straks al kaartjes bestellen dan
http://www.klink.is/Store/Disp...
Straks al kaartjes bestellen dan

* denotes required fields.