MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concert tip- en verzameltopic

zoeken in:
Kaartjes voor Warp en Múm zijn al bijna op trouwens, wees er snel bij

Trouwens leuk interview gelezen met Cunningham onlangs. Voor Rubber Johnny was 'ie regelmatig een hele dag bezig om 2 frames goed in de film te krijgen. De beeld-geluid synchroniteit gaat weer nieuwe paden bewandelen.

Van Rubber Johnny staat een stukje op de DVD van Cunningham, ziet er te gek uit! Ben verdomd benieuwd.

Sietse
dajando schreef:

Sigur Rós komt 13 Juli in Paradiso!! Daar móet ik heen. Kaartjes vanaf 16 april te koop.

22,50€

ik denk dat ik pas.
---------------------------------------------
Waar ik wel ben:

Komende zondag in Arnhem: Troum

Het optreden vindt plaats op
zondag 10 april vanaf 20.00u in het voormalig Velperpoortstation in Arnhem.
Entree 7.50 (incl. enkele hapjes). Reserveren gewenst.
bereikbaarheid: Vanaf Arnhem-centraal kan je een halte doorreizen
(overstappen op trein naar Winterswijk) naar het Velperpoortstation. Op het Velperpoortstation zie je aan je linkerhand het oude stationsgebouw (+/-50mtr), genaamd Het Vertrek.

Sietse
Andere tip:
Zodag 17 April

Joanna Newsom
White Magic
Six Organs of Admittance

Paradiso
Zaal open om 19:00
Aanvang 19:30
Prijs: 11, 50 (excl. lidmaatschap)

Zeer grote aanrader, ik ga zelf met name voor Six Organs of Admittance.

Sietse schreef:

22,50€

ik denk dat ik pas.

Wel prijzig ja, maar ik heb het er voor over. Kaartjes zijn inmiddels besteld. Kan iemand me vertellen hoe dat nou is, Sigur Rós live?

Sietse
ik helaas niet...maar schijnt wel heel mooi te zijn.

Twee keer gezien en de eerste keer (op lowlands 2000 nota bene, ik kende ze nog amper) behoort tot mijn favoriete concerten ooit.

Klinkt veel belovend, heb er zin in!

Donderdag 7 juli speelt Green Day in Ahoy, voorverkoop begint 9 april.

Beetje jammer dat het op dezelfde dag als Coldplay is.

Ik heb Sigur Ros 4 keer live gezien (Paradiso2000, Crossing Border2000, Melkweg2002 en Hurricane2003) en alle keren was prachtig. Het Hurricane concert in 2003 is voor mij het op 1-na-beste optreden dat ik ooit gezien heb (en dat zijn er zo'n 300 a 350 schat ik).

Op mijn weblog schreef ik ooit een stuk over Hurricane (festival in Duitsland):

"[...] Sigur Ros dat door een te strak tijdsschema en technische problematiek veelste laat begon (pas na twee uur 's nachts). De mensen die op dat moment de festivaltent voor hun slaapzak verruild hadden, misten misschien wel het beste concert van Sigur Ros dat ik ooit zag (het was mijn 4de keer). Met name de laatste twee nummers waren werkelijk buitenaards. Dat het uitzinnige publiek na afloop zowat 10 minuten doorbleef klappen en joelen, was dan ook hardstikke terecht."

Nr. 1 is trouwens Motorpsycho en nr. 3 weet ik niet (Godspeed, Mansun, Ben C., Pumpkins, Nine Inch Nails, etc. maken daar een goede kans op).

Yak
herman schreef:

(en dat zijn er zo'n 300 a 350 schat ik)

Sodeju, daar kom ik bij lange na niet in de buurt.

Ohja, dat stukje heb je ook bij ( ) geplaatst. Kan bijna niet misgaan in Paradiso

Het verbaast mij ook, maar ik ben het in een excelsheet aan het zetten dus het is een redelijke accurate schatting, denk ik. Ik heb ook wel aardig wat festivals bezocht en die tikken ook aardig aan (de optredens daarvan heb ik apart ingevoerd).

Als het hele gebeuren af is, zal ik het wel publiceren ofzo. Ik vind het voor mezelf ook wel leuk om te zien hoe vaak ik nou in Paradiso, Melkweg, Tivoli, etc. ben geweest.

Yak
herman schreef:

Ik heb ook wel aardig wat festivals bezocht en die tikken ook aardig aan (de optredens daarvan heb ik apart ingevoerd).

Ah oke, dan kom ik misschien ook wel zo hoog. Interessant trouwens, ik zal eens proberen een retrospect-lijstje samen te stellen.

....daar zat ik net ook aan te denken....pfff....ga nu beginnen!

herman schreef:

Paradiso, Melkweg, Tivoli, etc. ben geweest.

Paradiso 4x (Kings of convenience, Low, Zita Swoon, Kid Dakota)
Melkweg 1x (The arcade fire)
Tivoli 1x (Arena)

Maar paradiso zal met london calling flink oplopen.... En zo'n retro-excel sheet, zal nog heel wat zweet werk opleveren. En telt bijvoorbeeld interpol op lowlands, 1,5 nummer gezien ofzo...hahaha

Als we puur naar avonden kijken, kom ik idd. wel veel lager uit. Dan misschien 100 ofzo?

Bono, ik zou Interpol niet meerekenen dan. Ik zie nu dat ik Bellx1 in Paradiso (toen na The Frames) ook niet heb meegerekend, terwijl ik daar wel 4 of 5 nummers van heb gezien. Maar goed, dat moet je zelf weten. Ik zou ze wel opnemen in mijn sheet, maar er dan geen waardering aan geven.

Ik zal even snel turven voor uit mijn huidige lijstje:
Paradiso:
1. Manics/Mansun,
2. Furslide/Kula Shaker,
3. Campaq Velocet,
4. Richard Ashcroft,
5. Das Pop/Seedling,
6. Julia P/Paul Weller,
7. Sigur Ros,
8. Mum/Duplo Remote/Mice Parade,
9. DoMakeSayThink,
10. Interpol.
11. Berg Sans Nipple/DoMakeSayThink,
12. DoMakeSayThink/Godspeed You Black Emperor!,
13. Echo and the Bunnymen,
14. Fly Pan Am,
15. Plaid/Jamie Liddell/Milanese/Cane
16. Voicst/Ash,
17. Coparck,
18. Ben Christophers/The Frames,
19. Kid Dakota/Low.

Maar goed, ik ben ook een keer of 4 op London Calling geweest, heb ook een keer Mercury Rev gezien en vergeet vast nog wel wat. Ik denk dat ik zo'n 25 keer in de Paradiso geweest ben. Voornamelijk in de jaren 2001-2003.
Maar goed, er ontbreekt nogal wat.

Interessant trouwens, ik zal eens proberen een retrospect-lijstje samen te stellen.

Ja, moet je doen. Ik merk zelf wel dat ik sommige dingen vergeten ben. Zo weet ik niet meer hoe het voorprogramma van Ocean Colour Scene in Tivoli (februari 2000, geloof ik) heette, maar dat was ook een band waar ik echt helemaal niets aan vond. En af en toe schieten me nog wel 's dingen te binnen. Het helpt wel dat ik over veel concerten wel 's gelogd heb en dat een vriend met wie ik veel naar concerten ben geweest een tijdlang al zijn kaartjes in heeft gescand en online heeft gezet. En veel is natuurlijk na te zoeken met Google.

mijn alle eerste bandje wat ik ooit zag was Gun.....legendarisch pak herrie maakten die lui...was in het voorprogramma van de simple minds in thialf. Ben benieuwd of ik Gun nu nog zo hard zou vinden....mijn oortjes zijn nu wat meer gewend

Dat was zeker in 1994 toen Gun een hit had met Word Up? Mijn eerste concert (festivals even buiten beschouwing gelaten) was de Manic Street Preachers met in het voorprogramma Mansun in Paradiso (november '98). Ik vond het destijds helemaal geweldig, maar ik vraag me af wat ik er van zou vinden als ik het concert nu opnieuw zou zien...

Yak
Poeh, even een half uurtje graven in mijn zeef van een geheugen en de posts op mijn site levert al 200 bands op, en dan heb ik de festivals die van vóór de startdatum van mijn site stammen (ook weer een stuk of twintig) nog niet 'uitgespecificeerd'. Dat schiet aardig op allemaal.

Zo te horen ga jij mijn aantal ruimschoots passeren.

Sietse
ik denk dat ik niet verder kom met optredens dan ongeveer 5 jaar geleden. Alles daarvoor kan ik denk ik nog met moeite terug halen. Alleen al al de optredens die ik op 2x lowlands, 2x dynamo and 3x pinkpop heb gezien...tjesus laatste keer pinkpop is alweer 9 of 10 jaar terug...dat weet ik dus echt niet meer.

Tevens heb ik te veel hardcore/punk festival bezocht waar dan 8 artiesten speelden, waarvan ik na 5 maanden naam al niet meer wist. Of nog mooier, die keer Sonic Acts in paradiso, waardan op een avond (in 6 uur) zo'n 15 verschillende acts iets doen (steeds 20 minuten) pfff....ellende zo'n lijst ik begin er niet aan...schatting maakt 400 a 500 verschillende optredens compleet gezien op totaal ongeveer 100 tot 150 verschillende evenementen....denk ik.

bah, ik had alle kaartjes moeten bewaren...

edit: ik zou nog bijna vergeten dat ik op 4 keer na op al de festival mundials ben geweest. Vaak beide dagen

Yak
Dit kan helpen, Sietse. Tenzij je in de jaren '90 niet van de grote festivals was.

Sietse
herman schreef:

Dat was zeker in 1994 toen Gun een hit had met Word Up? Mijn eerste concert (festivals even buiten beschouwing gelaten) was de Manic Street Preachers met in het voorprogramma Mansun in Paradiso (november '98). Ik vond het destijds helemaal geweldig, maar ik vraag me af wat ik er van zou vinden als ik het concert nu opnieuw zou zien...

mijn eerste concert waar ik heen ging (festivals met ouders niet meegerekend) is Rowen Heze geweest in 1993 ofzo, samen met mijn broer in Noorderlicht (voorganger 013) in Tilburg.

Ja, kaartjes heb ik ook meestal bewaard. Van de meeste festivals staat de programmering wel online. Als ik die terug zie, weet ik weer precies wat ik gezien heb en wat ik ervond, waar ik misschien eerder weg ben gelopen, etc. Soms wilde ik dat ik wel nuttige dingen ook zo goed kon onthouden.

Sietse
Yak schreef:

Dit kan helpen, Sietse. Tenzij je in de jaren '90 niet van de grote festivals was.

Lijst is zo incomplete als ik weet niet wat, maar toch bedankt. Ik was dus op pink pop 94, 95 en 96. Dynamo 97 en 98 en Lowlands 96 en 97.
Daarna nooit meer naar grote festivals geweest.

Yak
Sietse schreef:

Lijst is zo incomplete als ik weet niet wat

Klopt, maar het is toch wel handig om erachter te komen welke Pinkpops en Metropolissen je hebt gehad. Het loopt allemaal zo door elkaar in mijn geheugen dat ik er alleen via de bandnamen achter kan komen, en zo schieten er meteen weer meer bands te binnen.

Sietse
heb je gelijk in, daarom had ik het met de jaartalen ook al fout

Toto: 20 Juli in Leverkusen, Duitsland (ongeveer een uurtje rijden vanaf Heerlen)

en Steve Lukather !

(afbeelding)

Gast
geplaatst: vandaag om 10:14 uur

geplaatst: vandaag om 10:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.