MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Blij met Elbow. De andere namen interesseren me niet.

Nieuw voor donderdag 25 juni zijn First Aid Kit, Chet Faker en James Bay. The Cat Empire en Archive worden op vrijdag 26 juni in Werchter verwacht. De affiche van zaterdag 27 juni wordt aangevuld met Seinabo Sey en Kid Ink. Voor zondag 28 juni zijn Fink en Enter Shikari bevestigd.

En maandag nog een headliner.

Bij elke lading namen zit er wel 1 of 2 bij waar ik heeeeel gelukkig van wordt! Nu ook weer met Archive, hopelijk programmeren ze die gewoon recht tegenover Pharell, bespaart me die hel ook weer. (maar de schuer kennende waarschijnlijk samen met alt-j en dan word ik GEK)

Inderdaad weer een paar leuke namen. Benieuwd naar de headliner

Mumford & Sons headlinen de vrijdag.

Was dat die topper?

Zoals verwacht. Ik ben er wel nog gelukkig mee, maar ik kan begrijpen dat mensen dat geen headlinerwaardige naam vinden.
Waar ik eigenlijk nog meer van verschoten ben, is dat Lenny dan blijkbaar toch headliner is. Ik dacht dat er zaterdag ook nog een headliner ging komen.
Maar goed, de line-up is voor mij meer dan goed.

dumb_helicopter schreef:
Was dat die topper?

Waar hebben ze gepocht met 'een topper' dan? Of doel je op de act waarvoor het festival een week verplaatst werd? Want dat was voor de Foo Fighters.

Studio Brussel deed toch de verwachtingen toenemen. Als dan blijkt dat het maar dit is, is dat toch teleurstellend.

Bij Studio Brussel werken dan ook (soms te) enthousiaste mensen.

The Strokes had wel een aangename verrassing geweest. Is er enige kans dat die nog komen als subheadliner op een van de dagen?
Ik herinner me dat Queens Of The Stone Age nog eens zo een klepper was die een aantal jaar geleden plots werd aangekondigd toen ik dacht dat de headline en subheadlinespots al waren ingevuld.

Ik denk dat er op zaterdag of zondag nog wel ruimte is voor zo een naam. Als ik mij niet vergis moeten ze nog vlot meer dan 20 namen bekend maken, daar zal zeker nog wel iets tussen zitten. The National vorig jaar was bijvoorbeeld ook erg laat toegevoegd.
M&S, hoewel verwacht, toch tegenvaller. Hebben voor mij ook echt niet de status van Headliner. Ik denk dat Foo's en Muse toch een serieuze hap uit het budget hebben genomen, en dat daarom de andere headliners wat dunner zijn.
In de breedte vind ik het echter de beste Werchter van de laatste 5-6 jaar, dus geen klachten.

Hoewel ik de Strokes ook graag had gezien snap ik wel dat Mumford & Sons meer een headliner is, ik ben er ook heel tevreden mee.

Patti Smith & her band perform 'Horses', Other Lives, Ibeyi, Gabriel Rios, The Vaccines en Jessie J. heel erg gelukkig met die eerstgenoemde!

Ik hier ook wel ontzettend gelukkig met Other Lives en The Vaccines. Patti Smith ken ik niet echt, maar het is natuurlijk gemakkelijk dat ik weet welk album ik moet beluisteren om te zien of het me zal bevallen

John Newman, Lonely The Brave, FIDLAR, Tout Va Bien, Red Fang, JD McPherson en Maxi Jazz & The E-Type Boys. Deze nieuwe namen zeggen me niet al te veel. Tout Va Bien had wel een interessante single. Maxi Jazz kennen we allemaal van Faithless maar de rest ken ik nog niet en John Newman was nou niet meteen nodig...

Het duurt wel héél lang voor het tijdsschema online wordt gemaakt. Daarnaast ben ik ook eens benieuwd wie Sam Smith nu gaat vervangen. Hopelijk geen lokaal bandje.

Timetable is bekend + The Tallest Man On Earth en The Last Internationale als vervangers van Sam Smith

Na het wegvallen van Foo Fighters op Pinkpop is het toch nog altijd afwachten of ze naar Werchter komen. Voorlopig lees ik toch wel positieve berichten, maar het zou wel een domper zijn als je zoiets als Pharrell Williams als troostprijs krijgt...

Ik verwacht dat Werchter nog genoeg tijd heeft om een vervanger te regelen mocht dat nodig zijn

Foo Fighters komen definitief niet naar RW! Volgens facebooksite van FF.

Tijdlijnfoto's - m.facebook.com

Is ook door RW zelf al bevestigd. Spijtig voor de fans, maar mij doet de band niet zo veel. Wel jammer dat ze daar nu speciaal Werchter én Graspop een week vroeger voor hebben gezet.

Ben benieuwd naar de vervanger. Ze hebben hoop ik genoeg tijd om een waardige vervanger te regelen.

Eigenlijk wel raar dat meerdere festivals omwille van een band hun hele planning wijzigen.

Wel ironisch. 15 jaar geleden ging ik ook naar Werchter, toen om de grote comeback van Guns n' Roses te zien. Die waren blijkbaar nog niet helemaal back, want zegde af. Leuk festival, maar jammer van de hoofdact. Sinds dien enkel Werchter Classic en Boutique gaan zien (van de Werchterfestivals) en door Foo Fighters (met 2e act Florence + the Machine) overtuigd om nog eens naar Werchter te gaan. Het is me niet goed gezind blijkbaar...

Heb Guns 'n Roses ondertussen wel 2 x op Graspop gezien dus er is nog hoop voor Foo Fighters.

Editors zijn waarschijnlijk de vervanger van Foo Fighters.

Is dit een serieus nieuwtje of een grap? Indien het laatste versontschuldig ik mij voor het hierna komende serieuze antwoord

Typische Werchterband. Ik kan nu wel al zeggen dat daar héél wat kritiek op gaat komen. Ikzelf vind Editors een meer dan behoorlijke band en ze zijn in zekere zin ook headlinerwaardig, maar ze zijn er de laatste jaren wel al wat te veel geweest. Het lijkt het nieuwe Kings of Leon van Werchter te worden en dat is toch wel zeer jammer.
Ik had liever QOTSA (Josh is er toch al en zijn headlinerwaardig) of The Strokes (al zijn zij wel niet meteen échte headliners naar mijn mening) gezien als vervanger.

Het duurt toch allemaal redelijk lang voor ze met een invulling komen. Dat zal toch willen zeggen dat er enkele niet onhaalbare pistes open liggen met bepaalde artiesten.
Gewoon wat schuiven met de agenda en er een groep à la triggerfinger tussen gooien zal het dus toch niet worden denk ik.

Faith No More zal de plaats in nemen van Foo Fighters op Rock Werchter. Waardige vervanger en gezien de recensies van hun optreden op Graspop voorbije weekend zal dat vast de moeite worden.

Snap alleen niet waarom ze Royal Blood nu 2 keer laten optreden.. Daarvoor had je toch wel een andere band voor kunnen boeken?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:41 uur

geplaatst: vandaag om 14:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.