MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Maar die schijnen dan weer een gigaproductie te hebben, die eigenlijk niet gebruikt kan worden op festivals. Op Download 2010 had AC/DC bijvoorbeeld een eigen podium waarop de productie wel gebruikt kon worden, zij waren de enigen die op dat podium gespeeld hebben dat weekend. Ik denk dat AC/DC gewoon losse concerten blijft doen.

Rise Against heeft trouwens verklapt dat ze naar Rock Werchter komen. Zelfde dag als Foo Fighters.

Rise Against en Chemical Brothers zijn officieel nu.

+ Lenny Kravitz!

Erg blij met Rise Against en Chemical Brothers. Ik hoop dat Lenny Kravitz gelijk speelt met Rice of The War on Drugs, dan hoef ik geen pijnlijke keuze te maken mocht er overlap zijn met Kravitz. Met hem heb ik weinig tot niets.

+ Ben Howard, Hozier en Royal Blood.

Werkelijk een geweldige line-up tot nu toe.

Vandaag weer drie nieuwe namen: Noel Gallagher’s High Flying Birds, Kasabian en Damian ”Jr. Jong” Marley.

Blij met Noel Gallagher. Was erg sterk in 2012.

Inderdaad. Alleen al de moeite om te kunnen meezingen met Don't Look Back In Anger.
Ik ben ook blij met Kasabian.

God Noel komt! Zal niet kunnen tippen aan zijn AB optreden in maart, maar een keertje meer of minder kan écht geen kwaad. Verder is Kasabian een geweldige festivalband imo. Wederom 2 toptoevoegingen. Deze line-up wordt er enkel beter op voor mij.

+ Sam Smith, Caribou, Balthazar, Death Cab for Cutie en Angus & Julia Stone.

Lineup begint er nu al geweldig uit te zien

Leuke namen! Ik ging het niet meer doen, maar denk dat ik uiteindelijk toch ga zwichten en opnieuw een ticketje ga kopen...

Weer een mooi lijstje namen.

Ik val in herhaling, maar als de toevoegingen van dit niveau blijven kan ik niet anders. De line up zal uiteraard niet voor iedereen goed zijn, maar voor mij is dit een gedroomde line up tot nu toe.

Shit hey, Death Cab for Cutie, daar had ik een paar jaar geleden een gat om in de lucht gesprongen. Zijn echter qua zendtijd in mijn iPod wat in de vergetelheid geraakt en verdrongen door andere grootheden. Want dat waren ze wel voor mij hoor, een paar jaar geleden.

+ Oscar and the Wolf, Jungle, Roisin Murphy, Ben Harper & the Innocent Criminals en The Script.

Yes, yes, yes - Angus & Julia Stone! Florence & the Machine, Muse, Damien Rice, Alt-J.. ik word hier erg gelukkig van! Vind de line-up so far best wel heel aardig

+ The Prodigy

Ook een leuke naam (als niet-headliner natuurlijk).

Net als vorig jaar besloten om dit jaar weer naar Werchter te gaan. De line-up vind ik tot nu toe zeer goed. Zitten al heel wat namen bij die ik erg graag wil zien. Klopt het nou dat er nog 2 headliner slots niet nog gevuld zijn? Ik weet dat Muse en Foo Fighters headliners zijn.

+ Of Monsters and Men, FKA twigs, Gavin James, Alabama Shakes, Christine and the Queens en Dotan.

En VladTheImpaler, Pharrell Williams is ook headliner. Dus enkel de headliner van zaterdag is nog niet bekend, tenzij dat Lenny Kravitz zou zijn.

Ik had begrepen dat Pharrell Williams niet de echte headliner zou zijn, maar meer zoiets als Stromae vorig jaar was na Kings Of Leon.

Ik dacht inderdaad ook dat Pharrell eerder de party-act zou zijn. Als headliner zou ik best wel teleurstellend vinden.
Zeer blij trouwens met OMAM en Alabama Shakes. Gavin James ken ik nog niet, maar kan zeker interessant zijn. De andere moet ik ook nog leren kennen.

Pharrell is geen headliner. Op Pinkpop staat hij als sub, en op de poster is zijn lettertype kleiner dan dat van Muse, Foo Fighters en Lenny Kravitz. Hij zal wel afsluiten op Main, maar geen headliner zijn lijkt me. Ik denk dat we daar nog iets als Editors/Mumford & Sons kunnen verwachten.

Faithless overigens op Open'er, en die hebben Werchter nog nooit overgeslagen tijdens hun tours door Europa. Misschien nog na Muse om ervoor te zorgen dat het terrein wat geleidelijker leegloopt? The Chemical Brothers - The Prodigy - Faithless zou wel een sterke rij danceafsluiters zijn. En volgens Festileaks zou Underworld dan ook nog eens komen. Modest Mouse staat overigens ook op Open'er, en die hebben nog wat goed te maken na de annulering van 2013.

Voor Dotan kom ik mn nest niet uit, dus programmeer die maar vroeg Ik snap ook niet goed waarom ze Muse en Kravitz voor de 1000e keer programmeren. Er zijn vast andere, grote bands die dan touren. Zo'n flapdrol als Kravitz zit men toch al 10 jaar niet meer op te wachten? Maar goed, hopelijk hebben ze op dat moment ook een kleinere act staan die de moeite waard zal zijn. Ik duim voor My Morning Jacket ofzo.

Gloeilamp schreef:
Pharrell is geen headliner.
Ik zou je graag geloven, maar ik heb het bericht van de aankondiging van Pharell op de site van Rock Werchter opgezocht en daar staat dit: "Op vrijdag 26 juni zingt, danst en feest Rock Werchter met Pharrell Williams. De teller headliners voor Rock Werchter 2015 staat bij deze op drie."

JoaMuse schreef:
(quote)
Ik zou je graag geloven, maar ik heb het bericht van de aankondiging van Pharell op de site van Rock Werchter opgezocht en daar staat dit: "Op vrijdag 26 juni zingt, danst en feest Rock Werchter met Pharrell Williams. De teller headliners voor Rock Werchter 2015 staat bij deze op drie."

Daarom zie ik een co-headline constructie gebeuren. Eigenlijk zegt alleen het lettertype van de site al genoeg, we mogen nog best wat moois verwachten.

Ik zou zeker tevreden zijn met Mumford & Sons, maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar even gelukkig van zou worden.
Zou er dan nog een echte party-act na Pharrell Williams komen?

Years & Years, Hot Chip, Elbow, BADBADNOTGOOD, Kwabs, ILoveMakonnen, Counting Crows en Die Antwoord.

Cool! Bijzonder dat Elbow op de al uitverkochte donderdag staat trouwens. Misschien dat Elbow of FATM in The Barn staan om het publiek een beetje te spreiden tijdens de show van Foo Fighters? Lijk mij het meest logisch eigenlijk.

Verder ook erg blij met Die Antwoord, Kwabs en BADBADNOTGOOD. Years & Years is eigenlijk de enige matige naam in dit rijtje namen voor mij.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:06 uur

geplaatst: vandaag om 01:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.