MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Rock Werchter

zoeken in:
Nieuwe Rock Werchter namen!

Noteer: 2manydjs, Nick Cave and The Bad Seeds, The Prodigy, Tiga, Katy Perry, Jason Mraz, Seasick Steve, Emiliana Torrini en Henry Rollins Spoken Word. Reden: ook zij zullen present zijn op de 35ste editie van Rock Werchter!

2manydjs zorgen voor alweer een groots feest in het festivalpark, Nick Cave and The Bad Seeds voor intens mooie, soms duistere momenten. The Prodigy is terug van weggeweest en geeft er als van ouds weer een flinke lap op. De Canadees Tiga presenteert zijn nieuwe album met meer opwindende eclectische electronische muziek. Katy Perry combineert een geweldige stem, efficiënte songs en een goede dosis lichtvoetige humor. Jason Mraz, twee jaar geleden ook al op Rock Werchter, komt terug om te bevestigen en het helemaal te maken.

Seasick Steve bewijst niet alleen dat blues anno 2009 grote bestaansreden heeft. Hij debuteert in Werchter op pensioengerechtigde leeftijd. Dat kan namelijk ook. De Ijslands-Italiaanse Emiliana Torrini heeft de electronica wat achter zich gelaten en gaat nu volop en succesvol voor bloedmooie akoestische folk. Henry Rollins schopt de festivalgangers een geweten en zorgt voor een primeur: de allereerste spoken word performance op Rock Werchter!

Wie/waar/wanneer
Donderdag 2 juli 2009
Main Stage: The Prodigy | Oasis | Placebo | Dave Matthews Band
Pyramid Marquee: Tiga | Emiliana Torrini

Vrijdag 3 juli 2009
Main Stage: Coldplay | The Killers | Bloc Party | Elbow | Amy Macdonald
Pyramid Marquee: Jason Mraz | The Streets | Henry Rollins Spoken Word

Zaterdag 4 juli 2009
Main Stage: 2manydjs | Kings of Leon | Nick Cave and the Bad Seeds | Franz Ferdinand | Limp Bizkit
Pyramid Marquee: Katy Perry

Zondag 5 juli 2009
Main Stage: Metallica | Seasick Steve | Mastodon

Bron: Zangtalent.be / Rockwerchter.be

Aangezien ik alleen de zondag ga, is alleen Seasick Steve nieuw voor mij. En daar ben ik wel blij om, maar ik hoop dat er toch nog meer namen komen voor de zondag. Aangezien er voor iedere dag al veel meer namen bekend zijn dan voor de zondag.

Ik wilde niet gaan. Totdat ze deze namen bekendmaakten:

Nine Inch Nails, Kaiser Chiefs, Lily Allen, The Mars Volta, Flaming Lips, Pendulum, Laurent Garnier, Röyksopp, Mogwai, Ghinzu, Fleet Foxes, Social Distortion, Lady Gaga, Just Jack, Priscilla Ahn, M. Ward en The Hickey Underworld.

Mogwai !!!!

Ik loop er zaterdag en zondag sowieso al rond

Vandaag zijn er nieuwe namen voor Werchter bekend gemaakt. Aangezien ik alleen de zondag ga, en constant op de Main Stage blijf staan, zal ik deze bands zien.

METALLICA
NINE INCH NAILS
KAISER CHIEFS
THE MARS VOLTA
SEASICK STEVE
MASTODON

En ja! Daar ben ik extreem blij mee! The Mars Volta! Toen ik die naam zag, was ik zo euforisch blij!

Verder is dit de volledige lijst aan nieuwe namen.

Nine Inch Nails, Kaiser Chiefs, Lily Allen, The Mars Volta, Flaming Lips, Pendulum, Laurent Garnier, Röyksopp, Mogwai, Ghinzu, Fleet Foxes, Social Distortion, Lady Gaga, Just Jack, Priscilla Ahn, M. Ward en The Hickey Underworld

Ik heb nog een hele voorbereiding voor de boeg zie ik

Lukk0
Ik ga ook maar eens kijken wat ik dan allemaal te doen heb, want dit begint wel erg interessant te worden, in tegenstelling tot wat ik tot nu toe heb gezien bij het programma voor Lowlands en Pinkpop. Ik wil Nick Cave wel graag een keer zien, evenals Bloc Party, Nine Inch Nails en Placebo, jammer dat ze alleen op andere dagen vallen.

Hoelang duurt het normaal gezien voor al eer je de kaarten binnenkrijgt? Ik heb 14 februari bestelt, maar heb nog steeds niet binnen.

Devoo schreef:
Hoelang duurt het normaal gezien voor al eer je de kaarten binnenkrijgt? Ik heb 14 februari bestelt, maar heb nog steeds niet binnen.

Hier hetzelfde. Met pinkpop duurde het ook wel drie / vier weken voordat ik ze binnenkreeg. Iemand ervaringen met Rock Werchter?

Mja, op de site zelf staat er dat ze meteen opgestuurd worden wanneer het geld ontvangen was. Maar het duurt nu al meer dan een maand, dus ik begin me eigelijk wel zorgen te maken.

Nog steeds geen kaarten ontvangen. Heb jij ze al Thomzic?

Laat al maar, ik hoor net de post op het matje vallen en hij zat erbij!

Das mooi Devoo! Dan wacht ik met smart op de postbode. Op andere forums (oa Rock Werchter) las ik dat het vaker langer duurt met versturen met kaarten, dus heb nog wel vertrouwen.

Update:

Ik heb ze binnen, de combo-tickets.

Ach. Een memorabel moment.

Overigens geen verkeerde line up dachten wij.

Lees net dat alle combitickets uitverkocht zijn

Als iemand nog een ticket (combi) over heeft, stuur gerust een pm.

hallo

Ik zoek combitickets voor Rock Werchter 2009, ik ben echt wanhopig op zoek en ben bang, erg bang dat ik dit evenement voor het eerst in 5 jaar zou moeten missen.

Ik zoek er eigenlijk 2, maar met 1 kaartje ook al een heel eind ver . Ik ben bereid om mijn portemonee te plunderen en dan ook eventueel iets meer te betalen van de aanvankelijke kostprijs.

Ik hoop op een spoedige reactie.

alvast bedankt

Matthew - [email protected]

Het is niet verstandig om combotickets over te kopen van iemand anders. Aangezien de organistatie al heeft aangegeven de identiteit van kaarthouders te controleren. Zien ze dat dit niet overeenstemt met de persoon die de kaart echt gekocht heeft, kunnen ze je toegang weigeren.

Beste wat je kunt doen is wachten tot er weel combotickets beschikbaar zijn via officieele verkooppunten. Vorig jaar was het ook zo dat er nog kaarten beschikbaar werden gesteld nadat het eigelijk al uitverkocht was.

Dat zeggen ze elk jaar, maar is onmogelijk in de praktijk te brengen.

Vorig jaar hebben ze werkelijk waar, iets van 100 mensen toegang geweigerd, omdat ze kaarten hadden die niet op hun naam stonden.

Geloof ik eigenlijk niets van. Ik heb 2 combitickets besteld, voor mij en een vriend, en deze komen beide op mijn naam binnen. Ze gaan hem echt de toegang niet weigeren hoor.

Guardian of Isis
Ik ga 4 dagen, voor een aantal groepen specifiek. In volgorde van belangrijkheid voor mij:

Donderdag: Dave Matthews Band/Oasis/Placebo
Vrijdag: Bloc Party/Elbow/Coldplay
Zaterdag: Rodrigo y Gabriela/Triggerfinger/Nick Cave & The Bad Seeds
Zondag: METALLICA/Mastodon/The Mars Volta

Verder wil ik ook nog zien: The Prodigy, Eagles of Death Metal, Limp Bizkit (nostalgie), Nine Inch Nails, Seasick Steve, Kings of Leon.

Dat alleen is zijn 175 euro wel al waard, denk ik.

Seasick Steve ? Dan ga je niet naar de Jeugd

Ik ga enkel zondag en ik ga kijken naar:
Hickey Underworld, DJVT, The Mars Volta, dan eten (The Script), Ghinzu, NIN, Metallica.

Verder had ik nog graag Eagles of Death Metal, Pendulum, Prodigy, Elbow/M.Ward, Bloc Party, Limp Bizkit en Nick Cave gezien.

Joy, morgen is het zo ver. Heb er erg veel zin in, wat een zieke line-up!

Ik ga ook enkel de zondag, en kijk alles op de main stage. Dat is dus.

Metro Station
Mastodon
Seasick Steve
The Mars Volta
Black Eyed Peas
Kaiser Chiefs
Nine Inch Nails
Metallica

Enkel Metro Station vind ik echt absolute crap, de rest vind ik tof tot fantastisch! De namen waar ik het meest naar uitkijk zijn Mastodon, The Mars Volta, Nine Inch Nails en Metallica.

BEP / Kaiser Chiefs vind ik anders maar behoorlijke crap.
Kan je beter Ghinzu gaan kijken, maar goed. Als je metal(lica)fan van het eerste uur bent (of vergis ik me hier?), kan ik wel begrijpen dat je dan blijft staan om een goed plekje te hebben bij NIN / Metallica.

We blijven inderdaad staan voor een goed plekje bij Metallica.

Kaiser Chiefs vind ik in ieder geval fijner dan Ghinzu, dus die keuze is ook snel gemaakt. Röyksopp zou ik opzich nog graag gezien hebben, maar die vallen samen met Nine Inch Nails, en dat is een nog overduidelijke keuze. Black Eyed Peas is ook niet meteen mijn band, maar kan denk ik wel nog een feestje worden!

Alles van op een zekere afstand volgend is genoeg om te weten dat het voor mij niet hoeft. Zoveel nietsbetekenende bandjes en artiesten, voor een heel korte periode de hemel ingeprezen, om daarna in het totale niets te vergaan. Af en toe, heel zelden, gelukkig nog eens een sterke artiest (Nick Cave, Metallica).

Stijn_Slayer
Gisteren op TV een beetje gekeken. Een hoop losers voorbij zien komen: Triggerfinger, Bloc Party, Limp Bizket, White Lies en 2 Many Dj's waren de ergste. Een hoop mooie apparatuur en instrumenten, mooi logotje opgehangen, maar spelen ho maar.

Nick Cave werd beperkt tot een minuutje, en in die minuut hoorde ik alleen een hoop herrie. Sell out's Metallica werden natuurlijk ook beperkt, want het zou toch getaped worden zodat fans het kunnen downloaden. Dat zou toch een wereldramp zijn, en zich dan verschuilen achter het smoesje dat het management dat niet wilt... sure.... In die 2x twee minuten kon ik alleen horen dat Hetfield flink liep te schreeuwen, maargoed dat zegt niet zoveel met zo'n korte tijd.

Het valt me wel op dat het geluid op TV afgrijselijk was, dat was met Pinkpop ook al.

gast

Stijn_Slayer
Ohjee, heb ik per ongeluk een van je favoriete bandjes beledigd?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:51 uur

geplaatst: vandaag om 15:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.